Rosacea

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rosacea

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rosacea

23-03-2024 | Vrouw | 40
Rosacea
Fantastisch! Al mijn rosacea is weg dankzij Soolantra! Na ca 2 jaar stoppen soms weer hele lichte ontstekingen. Wederom soolantra gebruikt en mijn huid is weer mooi glad en normaal van kleur. Dit middel is echt mijn redding.

20-03-2024 | Man | 61

13-03-2024 | Man | 28
Rosacea
Na een antibioticakuur soolantra gebruikt, meerdere keren zelfs. Hele fijne creme, niet zichtbaar, niet voelbaar en eigenlijk zelfs fijner dan crèmes uit de winkel, 10/10. Nooit ook maar iets van een bijwerking ervaren. Rosacea, de puisten en roodheid, helemaal weg (maar moet er wel bij zeggen dat ik ook huidlasers voor de roodheid heb gehad, want daar is de soolantra niet[lees meer...] voor). Als ik een (zoals ik het zelf zie) 'verdachte' cluster van onzuiverheden krijg (dus niet bij een keer een onzuiverheidje) smeer ik weer en trekt het weer weg. Kan met zekerheid zeggen dat ik het onder controle heb, en dat is fijn. Degene die mij niet kent zou niet kunnen zien dat ik het heb.

Roaccutane

25-02-2024 | Man | 61
isotretinoine
Rosacea

verstoorde leverwaarden spierpijn moeite met slapen nierfunctiestoornis

Middel gaf na maand extreme bijwerkingen op lever en nierfuncties en heftige spierpijnen en spierbeschadiging. Week opgenomen geweest in Ziekenhuis. Na stoppen medicijn 3 weken terug nog steeds extreem vermoeid en spierpijnen. Lever en nierwaarden weer bijna op normaal nivo.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

14-02-2024 | Vrouw | 38
amoxicilline / clavulaanzuur
Rosacea

jeukende bult(en) in één gebied rode kleur in gezicht jeukende nek jeuk in het gezicht Jeuk over het hele lichaam diarree

Hallo, wou even hier men verhaal doen want ben echt ten einde raad. Ik zit met een huidaandoening ‘rosacea’. Had er nooit last van gehad alleen als ik in het zonnetje zit dan wordt ik snel rood aan men gezicht. Een paar jaar geleden had ik hevige rugpijn en had besloten om een cortisonespuit te doen. Toen is het ineens begonnen. Men gezicht werd heel onrustig en vuurro[lees meer...]od met bultjes en rode plekken op. Ik had ook droge handen en droge plekken op men gezicht. Alles wat ik gebruikte van zeep of dagcrème kon ik ni verdragen. Alles werd dan erger. Durfde niet meer buiten komen en schaamde me enorm om zo te gaan werken. Iedereen die me zag zei altijd ‘oei!! Wat is er met je gezicht gebeurd?’ Ik was er echt kapot van en wou terug weer normaal zijn als ervoor. Ik kon echt niks verdragen. Zelfs geen parfumcrije zeep of minerale make-up om men roodheid te bedekken. Alles werd gewoon erger. Zelfs medicatie zoals allergiepillen werdt ook erger. Kreeg dan elke ochtend nieuwe rode vlekjes en bulten op men huid. Ben toen naar verschillende dermatologen geweest en ze zeiden dat ik rosacea had. Wat logisch is want men gezicht was vuurrood omdat het onrustig was. Ze schreven allemaal antibiotica voor met een zelfgemaakte creme die ik moest opsmeren. Alles werd erger. Niks heeft geholpen. Heb het nu al jaren. Nu een maand geleden hebben ze tetralysal voorgeschreven. In begin was alles goed. Het hielp en men huid was weer normaal. Maar naarmate het einde van de kuur kreeg ik jeuk in men hals, kaaklijn en wangen en begin ik ook hevige bulten te krijgen. Ik ben naar de dokter geweest en ze schreven weer een andere antibiotica voor ‘minocycline’. Hel blijft maar jeuken en ik weet dat ik niet mag krabben maar da jeukt echt ni normaal en dan krab ik men huid helemaal open. Ik kan zelfs snachts ni slapen omdat ik dan weer een hevige jeukaanval krijg. Vandaag de dag zit ik nu al aan men 6e dag van men antibioticum minocycline en nog steeds is len huid erg onrustig. Met heel erge jeuk op men hals en wangen. Men huid is vuurrood. Wil dit dan gewoon zeggen dat ik geen medicatie kan verdragen? Zijn dit bijwerkingen? Dit was allemaal begonnen sinds ik cortisonespuit heb gekregen. Ik heb eind deze maand een afspr bij de dermatoloog voor een uitgebreide allergietest op men rug en begin maart gaan ze zelfs een biopsie doen. Ik wil terug een normaal leven leiden zonder jeuk en roodheid. Heb nu sinds kort een vriendje maar ik schaam me enorm voor men huid en ik ben daar heel onzeker van geworden. Het eerste wat ik doe als ik smorgens opsta is in de spiegel kijken om te zien of het erger is. Ik ben echt ten einde raad en wil weer een normaal leven. Herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad en wat is dit juist? Groetjes Lamia

Stromectol

17-01-2024 | Vrouw | 70
Rosacea
Na 5 jaar grote ellende met mijn huid, zware ontstekingen, puisten etc was het goed, zag op de tv bij een huidprogramma dat je buiten de crème soolantra ook een medicijn was om in te nemen, 7 dagen 1 pilletje 's morgens vroeg, 2 uur voor je ontbijt, dan 7 dagen stoppen, dan nog 7 dagen weer 1 pilletje , in de 2 e week zag ik dat de roodheid verdween en de ontstekingen mind[lees meer...]er werden, na de 2 e kuur zag mijn huid er rustiger uit , wel iedere dag ook 2 x daags de soolantra gesmeerd, na 2 mnd alles weg , dit is nu ruim 8 mnd geleden , heb wel mijn wangen laten laseren ivm de rode adertjes die zijn achtergebleven door alle ontstekingen, nu een prachtige egale huid, dit medicijn is eigenlijk voor schurft, maar door de ivermectine die erin zit ( ook in de soolantra crème ) deze dood de huidmeit, die de oorzaak is van de Rosacea, geweldig, ik hoop hier veel mensen mee te helpen 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

28-12-2023 | Vrouw | 53
Rosacea
Deze gel voorgeschreven gekregen ivm rosacea. Gel blijft op de huid liggen, trekt niet in maar gaat schilferen alsof je vervelt. Dagcrème of make up gebruiken kan niet omdat de gel bladdert. Terug naar huisarts voor ander product want het product schilfert maar werkt ook niet m, rosacea nog steeds aanwezig.

Efracea

05-12-2023 | Vrouw | 71
doxycycline
Rosacea
Ik ondervind veel klachten en vind het een heel onpraktisch medicijn. Lastig toe te passen. Hiervoor heb ik Ketoconazol en Triancinolon gehad. Deze 2 hadden geen effect.

01-11-2023 | Vrouw | 37
Rosacea
Ik heb erg last van rosacea, wat mijn huid erg gevoelig maakte. Vooral in de zomer had ik veel problemen, zoals bultjes, jeuk en een onaangename sensatie op mijn huid. Door de zon kreeg ik ook pigmentvlekken. Mijn dokter heeft me een crème aanbevolen tegen de vervelende puistjes, en die heeft goed geholpen. Nu gebruik ik alleen nog milde reinigingsmelk om mijn huid schoon [lees meer...]te maken. Ik gebruik ook een natuurlijke crème tegen pigmentvlekken biobey en een zonnebrandcrème met SPF 50 van Isdin voor mijn gevoelige huid. Op dit moment heb ik een zeer goede huid.

14-10-2023 | Vrouw | 35
Rosacea
Ongeveer 9 maanden geleden heb ik de diagnose rosacea subtype 2 gekregen. Vooral op mijn wangen en op de kaaklijn rode bultjes. Eerst metrosagel en daarna azelainezuur voorgeschreven gekregen. Hadden nauwelijks effect, veel bijwerkingen en daarbij onhandig dat je er niet mee de zon in mag. Daarna Soolantra gekregen als laatste redmiddel voordat ik aan de antibiotica zou b[lees meer...]eginnen. Wat ben ik blij dat ik dat geprobeerd heb!! Na een week eerst flinke verergering van de klachten, maar had gelezen dat ik door moest zetten. Na ongeveer drie weken begon ik langzaam verbetering te zien en nu na 4 maanden weer een glad huidje! Hier en daar nog wat rode stipjes van waar de bultjes zaten, maar valt erg mee. Ik gebruik het in combinatie met milde reinigingsproducten en Rosalique. Dat laatste is ook echt een wondermiddel. Soolantra wordt niet vergoed, maar dat heb ik er heel graag voor over!!

17-07-2023 | Vrouw | 52
Rosacea
Heb 8 van de 42 tableyyen gehad. Huud is een stuk beter, maar gestopt met de kuur vanwege de vele bijwerkingen. Lag van pure ellende alleen maar op de bank. Hoop dat de bijwerkingen nu snel verdwijnen.

11-04-2023 | Vrouw | 43
Rosacea
Sinds enkele maanden heb ik behoorlijk wat rosacea in mijn gezicht. De plekken waren zo pijnlijk dat ik naar de huisarts ging. Nu een week bezig met de kuur, die zou ik 30 dagen moeten volhouden. Echter voel ik mij zo neerslachtig en lusteloos dat ik niet weet of ik hier mee doorga. De plekken in mijn gezicht zij veel minder aanwezig en niet meer pijnlijk. Al vind ik dat l[lees meer...]aatste minder erg om te hebben dan hoe ik mij nu voel.

Metronidazol crème / gel

09-04-2023 | Vrouw | 28
Rosacea
Metrosinazol gebruikt voor een paar weken. Voor 80% is de rosacea weg maar het is alleen voor kort resultaat. Als je ermee stop is her zo weer terug helaas. Dit is dus tijdelijk en dus geen oplossing. Ik ga nu beginnen met soolanta want heb daar goede dingen over gehoord.

15-02-2023 | Vrouw | 22
Rosacea
Een maand geleden begon ik voor het eerst last te krijgen van rosacea-symptomen. Hoewel ik al eerder last had van rode vlekken in mijn gezicht na een warme douche of een bezoek aan de sauna, waren de klachten nu een stuk ernstiger. Ik kreeg puistjes op mijn wangen en neus en de roodheid was constant aanwezig, niet alleen na triggers, maar ook overdag zag ik rode kringen op[lees meer...] mijn wangen en neus. Sinds ik de medicatie 15 dagen geleden begon te nemen, zijn de ontstekingen volledig verdwenen. Helaas is de roodheid nog niet veel verbeterd. Mijn neus en wangen kleuren nog steeds rood bij het minste. Ik hoop dat de roodheid afneemt naarmate ik de medicatie langer blijf gebruiken en ik terug op een normale manier zal kunnen douche etc. Ik neem de medicatie in combinatie met de Soolantra-crème. De bijwerkingen bij mij zijn; diarree en een vaginale schimmelinfectie, heel vervelend maar ik heb het er zeker voor over.

13-02-2023 | Vrouw | 51

Isotretinoine Capsules

18-01-2023 | Vrouw | 25
isotretinoine
Rosacea
Ik heb jaren last gehad van mijn huid en hele grove poriën, ik heb 10 maanden de medicatie geslikt waarvan 5 maanden 30 mg. Ik kreeg de meest gebruikelijke bijwerkingen en ging daardoor minimaal 3 liter water per dag drinken, hierdoor bleven alleen de droge lippen over wat prima te doen was, doordat ik dagelijks vaseline bleef smeren. Na een aantal maanden kreeg ik wel las[lees meer...]t van mijn buik en bleek dat ik verhoogde bloedwaarden had van mijn alvleesklier (met de hoge temperaturen en druk buiten zijn had ik nog meer moeten drinken) . Ik moest overgaan op de 20 mg.. Nu ben ik klaar met de kuur en mijn huid is nog nooit zo rustig geweest, 90% van de littekens zijn verdwenen en het vuil blijft niet meer op mijn huid zitten de poriën zijn letterlijk gekrompen. Voor mij een erg effectief medicijn geweest en ik ben blij dat ik de kuur ondanks de bijwerkingen volledig afgerond heb.

23-12-2022 | Vrouw | 70
Rosacea
Eerste kuur van soolantra had zeer goed resultaat binnen enkele weken. Na een paar maanden is rosacea in ernstige mate terug. Soolantra doet niets. Geen verbetering. Eerder vurigere ontsteking.

19-10-2022 | Vrouw | 27
Rosacea
Voorafgaand aan de kuur was ik erg sceptisch over het gebruik van antibiotica bij Rosacea, maar ik voelde me zo ongelukkig over mijn huid dat ik het toch een kans wilde geven. Mijn huid was rood (neus, wangen, kin), grove poriën, ontstekingen, oude littekens, hobbelige textuur, vocht arm/droog. Ik heb net de eerste week van mijn kuur gehad en ik merk al groot verschil. [lees meer...]Mijn huid is gladder en heeft minder ontstekingen. De oude ontstekingen helen en er komen amper nieuwe ontstekingen bij. De textuur van mijn huid is ook verbeterd. Het voelt steviger, minder kwetsbaar en minder poreus. Het ziet er gehydrateerd, rustiger en gezonder uit. Ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn na 1 maand. Dan heb ik een evaluatiegesprek met mijn huisarts om te bepalen hoe verder. De eerste dagen van gebruik vond ik wel moeilijk. Ik voelde me erg vermoeid, duf en sloom. Ik sliep onrustiger, piekerde meer en was sneller emotioneel. Ik had buikpijn, voelde me misselijk en had weinig eetlust. Ik ben er probiotica naast gaan gebruiken. Na 4 dagen namen de bijwerkingen af, nu heb ik alleen last van vermoeidheid en onrustig slapen. Dit vind ik goed vol te houden.

Metronidazol crème / gel

21-08-2022 | Vrouw | 45
Rosacea
Gebruik de zalf nu sinds twee weken tweemaal daags voor een lichte vorm van rosacea. Had tevoren dagelijks last van puistjes op neus en wangen, maar die zijn nu helemaal verdwenen, mijn huid is heel rustig en ziet erg goed uit. Ik ben er heel blij mee, het lijkt op dit moment alsof ik er helemaal vanaf ben. Ik smeer alleen op de aangedane plekken. Daarnaast gebruik ik een[lees meer...] gewone dag en nachtcreme (voor gevoelige huid) om de huid soepel te houden.

19-04-2022 | Vrouw | 62
Rosacea
Vanuit het niets had ik ineens een rode vlinderachtige huiduitslag en brandende wangen. In de zon werd het helemaal erg. Getest op Lupus maar toch Rosacea. Gebruik dit nu twee weken ‘s avonds en mijn wangen gloeien niet meer. Ook zijn de rode vlekken minder geworden. De eerste 3/4 dagen voelde het wat branderig aan na opbrengen maar nu geen last meer. Ik heb er vertrouwen [lees meer...]in. Overdag kan ik met SF 30 gewoon in de zon.

31-01-2022 | Vrouw | 39
Rosacea
Al heel lang - misschien wel 10 jaar- heb ik last van rosacea. Van alles geprobeerd, maar niets hielp, zeker niet op lange termijn. Via internet op soolantra gestuit en door de huisarts voorgeschreven gekregen. De eerste weken waren wel erg, flinke verergering, dusdanig dat ik overwoog om te stoppen. Maar ik had gelezen dat dit vaak voorkomt, dus heb doorgezet. Na een [lees meer...]aantal weken flinke verbetering en later was alle roodheid, pukkeltjes etc zo goed als weg. Nu alweer maanden een gladde huid, heel af en toe een pukkeltje, maar niets vergeleken bij eerst. Ik gebruik het nu nog om de dag, een klein beetje. Volgens de huisarts mag ik het blijven. gebruiken. Ik ben zeer tevreden, geen gedoe meer met camoufleren etc.

03-11-2021 | Vrouw | 60
Rosacea
Crème werkt snel Ontsteking werden binnen een week minder Na 4 weken nog roodheid maar echt enorme verbetering.

16-10-2021 | Man | 63
Rosacea
Bij acne rosasea hoofd helemaal onder dikke bulten die zelfs zeer gaan doen als in minocycline inneem is alles na enkele dgn weg echter als de kuur op is keert alles weer spoedig terug !

01-10-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Bij mij is 10 jaar geleden Rosacea geconstateerd. Ik heb al van alles geprobeerd. Medicatie en zalf voorgeschreven door de dermatoloog. Slikken van ontstekingsremmende en huidzuiverende voedingssuplementen. Niets hielp afdoende. Totdat ik door de huisarts Soolantra voorgeschreven kreeg. Het duurde wel een aantal weken voordat ik verbetering zag. Ik heb vervolgens, terwijl [lees meer...]ik de zalf bleef smeren, bij de huidtherapeut 4 behandelingen met een chemische peeling laten doen. Ze hebben er 1 speciaal voor rosacea. Sindsdien is mijn huid weer mooi glad. Ik blijf de zalf voorlopig smeren. Elke ochtend een heel dun laagje. M'n wangen zijn nog wel een beetje rood. Maar dst is met een dun laagje make-up wel wrg te werken. Ik wil binnenkort proberen of een behandeling met IPL deze rode gloed te verminderen is. Wat mij betreft is deze crème het wondermiddel tegen Rosacea met ondersteuning van chemische peelings bij de huidtherapeut.

30-09-2021 | Vrouw | 46
Rosacea
Mijn rosacea en ontstekingen aan de haarfollikels (FFA) werden steeds heftiger. Slik dit middel nu bijna 5 maanden, ontstekingen zijn met 99% verminderd, huid en haargrens is rustig! Dolblij met het resultaat! Krijg nu wel last van mijn keel en af en toe wat opkomend maagzuur, wat ik wijt aan het middel. Het tabletje blijft, ondanks veel water, voor mijn gevoel altijd w[lees meer...]at plakken in m'n keel bij het doorslikken. A.s. maandag belafspraak met mijn dermatoloog om te kijken of we af kunnen bouwen o.i.d.

22-09-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Na ongeveer 1,5 week geslikt te hebben voor mijn rosacea ontzettende hoofdpijn gekregen, en paar dagen later flinke spierpijn met koorts en ontzettend zweten, oorsuizen, wazig zien. Echt heel erg ziek. Gestopt om te herstellen. Dermatoloog gaf aan dat dit geen bijwerkingen van de minocycline zouden zijn en zou gewoon door kunnen slikken. Wederom begonnen met slikken en we[lees meer...]er ontzettend ziek geworden: hoge koorts, hartkloppingen en spierpijn. Echter als je bijsluiter leest staat daar heel veel van mijn klachten in. Iedere arts vindt wat van deze pil. Apotheker gaf aan dat veel van mijn klachten toch wel voorkomen bij dit medicijn en als bijwerkingen worden aangegeven. Ik ga hem in ieder geval niet meer slikken heb ik besloten. Wil niet meer zo ziek worden als de afgelopen 1,5 week. Hebben andere mensen ook meegemaakt met dit medicijn?

16-09-2021 | Vrouw | 42
Rosacea
Ik heb 1 tablet gehad. Een kwartier later ging het al mis. Je moet ze oplossen in water. De smaak is super vies. Maar ik werd opeens erg duizelig en vervolgens moest ik 2x overgeven. Heb gelijk de huisarts gebeld. In t verleden kreeg ik nl een kuur van Efracea capsules 40mg en daar had ik goeie ervaring mee. Ik vond t al raar dat ik nu dit kreeg. Maar ik neem dit nooit mee[lees meer...]r. Kan vanmiddag gelukkig de Efracea weer ophalen.

13-08-2021 | Vrouw | 44
Rosacea
Meerdere jaren wat last van mijn huid...pigment verlies op wangen bovenste huidlaag wat aangetast daardoor huid erg gevoelig voor warmte en stof ect. Laatste tijd door warmte ook wat kleine jeukende pukkeltjes gistpuistjes lijken het. Arts zegt rosacea dus heeft me metrosa (metronidazol)7.5mg voorgeschreven savonds en smorgens op plekjes aanbrengen.Huid eerst reinigen en [lees meer...]goed droog. Kan nog vrij weinig zeggen over dit medicijn wel helpt te tegen jeuk of het mijn pukkeltjes zal doen laten verdwijnen....

11-07-2021 | Vrouw | 38

Minocin

19-06-2021 | Man | 46
Rosacea
Na jarenlang redelijk vaak last van een vettig voorhoofd kwamen er nu ook grote bulten en puistjes op mijn voorhoofd. De dokter schreef deze antibiotica voor. Vettig huid en grote bulten waren binnen enkele dagen weg. Eerste week de pillen 2 maal daags daarna 4 weken 1 maal daags. Echter na een paar dagen had ik een wat opgeblazen gevoel. Daarnaast kreeg ik ook wat last va[lees meer...]n mijn hand. Dit werd elke dag erger. Na het lezen van de bijwerkingen zie ik deze klachten er ook bij staan. Nu na 11 dagen zoveel pijn dat ik maar stop met deze behandeling.