Ervaringen met Furabid

BIJWERKINGEN

Urineweginfectie (75 meningen)

29-08-2023 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Wederom een blaasontsteking. Urine op kweek gezet. Geen resistentie voor antibiotica. Na 2 weken rondgelopen te hebben met af en aan klachten, eindelijk antibiotica kuur voorgeschreven gekregen. Furabid deze keer. Vol goede hoop gestart. De volgende dag koude rillingen in de avond (dat was na de 3e pil). Nog geen verschil in de blaasontsteking. Duurt lang voordat dit werk[lees meer...]t . Misselijk in de ochtend (ondanks inname met yoghurt) en lastig om naar toilet te gaan. Opgeblazen gevoel. Veel darmgassen en op de 3e dag echt ongelofelijk veel lage rugpijn. Griezelig gewoon. Nu bijna klaar met de kuur van 5 dagen. Rugpijn is op de achtergrond aanwezig. Heb ook nog steeds het gevoel dat er bij de blaas iets zit te rommelen. Ik zal na de kuur mijn urine laten controleren om te zien of dit heeft gewerkt. Maar dit is echt geen lekker goedje. En als ik zo andere bijwerkingen lees, dan in de toekomst toch voor een ander medicijn vragen.

24-08-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Apotheek van Martini ziekenhuis meegeven want ik was op de 1e hulp omdat het op zaterdag was. De 1e paar dagen ging het wel maar voelde mij steeds slechter in de loop van de week. De donderdag werd ik wakker en voelde mij erg slecht. Druk op de borst en moeilijk ademhalen. Mijn man heeft 112 gebeld en de ambu was er erg snel. Uiteindelijk in het ziekenhuis beland en bleek[lees meer...] dat mijn saturatie 88 was. Dit moet minimaal 96 zijn. ( en onder de 80 kun je schade oplopen aan je organen )Heb 24 uur aan de zuurstof gelegen.

24-08-2023 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
al tijdens de behandeling me FURABID kreeg ik aambeien , omdat de zalf daarvoor niet hielp moesten ze operatief verwijderd worden, 3 dagen na het einde van de kuur weer 2 aambeien, ook die moesten weer operatief verwijderd worden. Voor mij NOOIT GEEN FURABID MEER , volgende keer gewoon weer NITROFURANTINE 50 mg 4x daags, nooit geen bijwerkingen gehad .

07-08-2023 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Door de huisartsen post dit medicijn voorgeschreven gekregen. Voor blaasontsteking met veel pijn en bloedplassen en constante aandrang. Eerste pil had ik snachts ingenomen en na een uur al verlichting. In de ochtend waren de klachten zo goed als weg. Bijwerking beetje hoofdpijn de ochtend na 1e inname. Voorderest niks, maar na 10 dagen nacontrole, helaas urine niet schoon[lees meer...]. Heb weer dezelfde kuur gekregen, maar twijfel om deze te nemen. Dit omdat ik na de kuur rugpijn heb gekregen en vraag mij af door alle andere ervaringen gelezen te hebben of dat van de blaasontsteking komt of van die kuur....

02-08-2023 | Man | 73
Blaasontsteking
zowel familielid (ex-arts) als later de uroloog waren verbaasd, dat ik dit middel kreeg voorgeschreven als 73-jarige man. Twee weken later had ik weer een blaasontsteking en tevens prostatitis (niet geconstateerd oor de HA).

01-08-2023 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Kreeg een kuur voor 5 dagen voor blaasontsteking Vd spoed post. Innemen ging makkelijk moest met yoghurt. Kreeg al snel een opgezette pijnlijke maag. Daarna rugpijnen en overal spierpijn. Vreemd kloppend gevoel in m’n buik. Vandaag vierde dag huisarts gebeld urine staat op de kweek kijken of het verdwenen is. Gelukkig nog 1 dagslikken. Pijn bij plassen was wel snel verdw[lees meer...]enen maar bijwerkingen zijn te veel en te heftig.

19-07-2023 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Vanaf dag 2 van gebruik last van misselijkheid, pijn in rug en flinke vermoeidheid, daarbij ook duizelig. Kuur toch afgemaakt. Nu 2 dagen na de kuur nog steeds veel last van hevige pijn in onderrug en soms ook buik, misselijkheid en geen eetlust, daarbij blijf ik vermoeid. Blaasontsteking zelf nam af, echter bijwerkingen groter dan kwaal. Welke ervaring hebben jullie met [lees meer...]hoelang deze bijwerkingen blijven?

18-07-2023 | Man | 73
Blaasontsteking
Klachten verminderden te langzaam. Na afloop kuur nog steeds lichte klachten tot op heden. Nu twee weken na afloop kuur opnieuw blaasontsteking. Een oud-arts die ik erover sprak verbaasde zich erover, dat ik als oudere man dit middel kreeg voorgeschreven. werd vooral bij vrouwen voorgeschreven kreeg ik te horen. Benieuwd of iemand hierover iets kan melden.

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (617) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (593) - Antibiotica - penicillines breedspectrum