nitrofurantoine

Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

05-08-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik ben Accord gewend qua antibiotica en dit kreeg ik van een andere huisarts (mijne is op vakantie) wat een vreselijk middel! Niet overdreven maar in een paar dagen tijd ben ik een ander mens geworden. En dat is niet positief. Zoveel bijwerkingen!

28-07-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
De eerste drie dagen geen problemen gehad met bijwerkingen op wat misselijkheid na vooral ‘s morgens. Maar op dag vier kreeg ik ineens vrij heftige diarree en krampen, daarna kon ik drie dagen niet naar de wc met vreselijke krampen. Ik was vrij huiverig om dit medicijn te gebruiken door alles wat ik hier gelezen had, en al met al viel het mee maar ik heb me wel echt vijf [lees meer...]dagen beroerd gevoeld.

08-05-2020 | Vrouw | 16

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Furabid helpt al enkele uurtjes na de inname van de eerste capsule, ik ben dan meteen van mijn vervelende klachten af, geen urine-aandrang meer, geen buikpijn meer. Heb al sinds mijn 15 e levensjaar last van steeds terugkerende blaasontsteking, bij uroloog hiervoor onderzocht, uitslag: honeymoon-cystitis, dus blijf hier last van houden.. Gaat vaak een paar maanden goed en [lees meer...]dan is het weer raak na een keer seks te hebben gehad, heel erg vervelend...

28-02-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
2 Jaar geleden heeft Furabid (onder andere naam) wél afdoende geholpen, maar ms nu andere bacterie. Toentertijd geen bijwerkingen dus ik denk dat het een goed medicijn is voor blaasontstekingen alleen en niet zoals andere antibiotica 's doorwerking voor meerdere klachten. Dus beter voor evtl resistenties. Uit ervaring: andere antibiotoca's meestal 7-daagse kuren, 3x per [lees meer...]dag een tablet. Kuur Furadbid 5 dgn 2x per dag capsule en makkelijker te slikken was al een vooruitgang, maar ja als het mij dit keer niet heeft geholpen van probleem af te komen.

26-02-2020 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Tijdens mijn vakantie, ik was alleen, ben ik ongelofelijk ziek geworden.Ik werd heel erg angstig en ik had vreselijke jeuk over mijn gehele lichaam.ik kreeg koorts en durfde amper naar buiten. Mijn haar viel uit en is een jaar na dato nog niet terug. Niet helemaal. Ik heb nooit de link helemaal gelegd maar nu ik dit ook van andere patienten lees weet ik dat ik allergisch b[lees meer...]en voor dit middel. Ik heb twee kuren achter elkaar gehad destijds, na de eerste kwam het snel weerterug. Mijn advies is neem dit middel gewoon niet.erzijn zat alternatieven.

23-01-2020 | Vrouw | 49
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
eerste keer blaasontsteking en deze antibiotica gekregen. Ik gebruik geen medicijnen veder en heb nog nooit last gehad van een antibioticum. Maar deze viel niet zo goed. Na 2 dagen huisarts om iets anders gevraagd omdat ik koortsig werd en pijn in flanken ging krijgen (leek dus verder optrekkende blaasontsteking te worden ipv afnemende klachten). Nu aan de ciprofloxaci[lees meer...]ne en dat werkt prima. Bijna over. Blij mens.

17-01-2020 | Vrouw | 18

30-12-2019 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Toen ik dit middel voor de tweede keer voorgeschreven heb gekregen naar aanleiding van blaasontsteking en nog nooit ervaring met allergieën voor geneesmiddelen en antibiotica heb ik dit middel in de avond bij de maaltijd genomen. Vroeg in de ochtend werd ik wakker voor de wekker ging i.v.m. het ervaren van een zeer warme huid hier kwamen binnen een half uur vele bijwerking[lees meer...]en bij in de eerste instantie dacht ik dat ik de griep had en voelde dat het niet goed zat ik ging daarom mijn temperatuur opmeten terwijl ik dit normaliter niet zo snel doe maar ik had geen koorts. Mijn huid begon te jeuken en ik zag in de spiegel dat ik helemaal rood zag en gezwollen. Vervolgens werd ik acuut misselijk en begon over te geven en kreeg diarree samen met enorme krampen. Vervolgens kon ik alleen nog als een bolletje op de grond liggen en ervoer een grote angst terwijl ik normaliter geen angstig type ben. Ik kreeg het gevoel alles van steeds verde af als uit een tunnel waar te nemen en verloor kracht om mij te kunnen bewegen. Ik heb mijn partner gewaarschuwd direct de dokter te bellen en de telefoon op luidspreker te zetten. Ik heb de signalen benoemd en mijn partner heeft mij direct naar de huisarts gebracht aan de overkant van de straat. Ik kon niet meer lopen zonder hulp en hij heeft mij ernaar toe gesleept waaronder ik kotsend en paniekerig door hem liet lijden. Ik was niet meer in staat tot normaal beschaafde communicatie al was ik wel heel erg bewust maar ik kon het niet opbrengen. Ik kreeg een injectie en naarmate deze inwerkte begon de wereld weer kleur te krijgen. De huisarts heeft geconcludeerd dat ik allergisch ben voor furabid. Ik begrijp niet waarom de antibiotica die ik al jaren krijg vervangen moest worden door weer een nieuw middel.. \

18-12-2019 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Zoveel bijwerkingen misselijk overal jeuk, duizeligheid. dikke oren en hele dikke opgezwollen ogen er zijn genoeg andere soorten antibiotica deze is mij heel slecht bevallen voelde me eerder beroerder dan beter.

15-12-2019 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
Na 10 dagen 2 ltr.water en dagelijks 2tabletten D-Mannose Cranberry geslikt te hebben,bleef mijn urine troebel.Urine gebracht bij huisarts en de uitslag was :blaasontsteking.Een kuur van 2 maal daags Furabid capsules hielpen meteen,nergens last van gehad.

12-12-2019 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn op dinsdagavond ingenomen en woensdagochtend de tweede pil en 2 uur na het innemen moest ik overgeven. Gedurende de dag begon ik mij steeds slechter te voelen. Koude rillingen, kon bijna niet meer stil zitten, misselijk, benauwd, hoge hartslag, slap op mijn benen, en uiteindelijk begin ik koorts te krijgen (39.2). Heb de huisarts gebeld en ben onder[lees meer...]zocht. Haar mening was dat ik waarschijnlijk griep erbij had gekregen of de blaasontsteking was verergerd... Maar ik was er van overtuigd dat dit door het medicijn kwam en zei dat ik deze niet meer zou nemen. Na een slechte dag en nacht ben ik koortvrij en zijn allen klachten verdwenen!! Terwijl de huisarts ervan overtuigd was dat je geen koorts kunt krijgen van antibiotica. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, toch.?!

20-11-2019 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid gekregen voor een blaasontsteking , 2maal daags een capsule gedurende 5 dagen, Echter na 2dagen begon ik verward te raken, ook neerslachtig en paniekerig.. ben meteen gestopt en nu 3 dagen verder gaat het weer als normaal. Vond het een vreselijk naar iets... nooit meer..

19-11-2019 | Vrouw | 40

16-11-2019 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking gekregen. Geen last meer. Maar voel me zeer belabberd. Ernstige maagklachten. Dacht ook aan mijn hart. Moe. Nergens zin in. Geen eetlust. Pijn in de benen.

27-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 dagen 2 capsules ingenomen te hebben begon ik met krabben in mijn hals door jeuk. 's avonds de HAP gebeld en op advies gestopt met de kuur. Volgende dag was mijn hele gezicht opgezwollen en ontstonden er kleine puistjes/bultjes. Mini puistjes met een witte kop. Omdat mijn hoofd erg opgezwollen was naar wederom naar de HAP (was weekend) gebeld en van de arts een zalf[lees meer...] en tabletten gekregen om de allergie of bijwerking te stillen. Helaas de volgende dag nog veel meer puistjes maar gelukkig geen opgezwollen gezicht meer. Uiteraard geen prettig gezicht. Momenteel in deze staat dus weet nog niet hoe lang dit gaat duren.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum