nitrofurantoine

Blaasontsteking (34 meningen)
Urineweginfectie (3 meningen)

25-04-2019 | Man | 28
Blaasontsteking
Neem dit niet tenzij je jezelf van kant wilt maken. Ik werd zo depressief en gestresst dat ik niet meer kon slapen terwijl ik oververmoeid was. Koppijn, geen eerlust, krop in de keel, depressie, buikloop, kortademing, hoge hartslag, ik ging eraan kapot. Nu al 3 dagen gestopt en voel me nog steeds depressief en gestresst. Hopelijk ben ik snel beter ik zie het leven niet mee[lees meer...]r zitten door die troep.

20-12-2018 | Vrouw | 44
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Wat een troep. Voorgeschreven voor een blaasontsteking, al snel geen eetlust,hoofdpijn, misselijk en na 2 dagen pijnlijke steken in zij en maag. Moeite met inademen pijnlijk in de maag en buik. Gelijk gestopt met die rotzooi. Maar de blaasontsteking is weg.

07-11-2018 | Vrouw | 20

10-10-2018 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Een maand geleden kreeg ik dit medicijn voorgeschreven tegen een blaasontsteking, voor drie dagen, drie maal per dag, 100mg capsules. De blaasontsteking genas kortstondig maar gedurende die tijd ondervond ik aantasting van darmflora, buikloop, algemene malaise, verminderde eetlust en hoofdpijn. Drie weken nadien is het terug van vanouds, dus begin ik de pillen opnieuw t[lees meer...]e slikken, op eigen initiatief. Hoofdpijn, rillerigheid, verminderde eetlust, misselijkheid, braakneigingen, anuskrampen en gevoel van algemene malaise treden op, na 1 dag. Nu reeds vijf pillen geslikt maar na al de verhalen hier te hebben gelezen kap ik ermee. Heb een hemangioom op mijn lever en ben er niet gerust in. Morgen naar de huisarts.

07-08-2018 | Man | 20
Blaasontsteking
Na het gebruik van Furadantine ben ik 1 week later opgenomen in het ziekenhuis met een leverontsteking. Op het moment van mijn opname vroeg de dokter me of ik Furadantind gebruikt heb, ik wist die naam niet meer vanbuiten en zei dat ik het niet wist... er waren degelijk nog sporen van Furadantine in het bloed. De dokters tasten de dag van vandaag nog steeds in het d[lees meer...]onker... maar er werd dan toch geconstateerd dat ik nooit nog in contact mag komen met Furadantine.

01-08-2018 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb al jaren lang regelmatig last van blaasonstekingen en krijg hiervoor van mijn huisarts regelmatig furandantine voorgeschreven. Na een a twee dagen knap ik weer helemaal op en heb helemaal geen bijwerkingen of ergens last van.

30-05-2018 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Werd er misselijk van, uiteindelijk moeten braken. Geen eetlust en barstende hoofdpijn. Dit neem ik niet meer. Blaasontsteking was er snel mee weg, maar de ongemakken zijn vele groter...

19-03-2018 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Ik had een beginnende blaasontsteking en ben in de menopauze ( cystitis komt dan makkelijker voor door daling oestrogeenspiegel ) De dokter schreef mij Furadantine 100mg voor ; ik kon na 3 dagen wel terug plassen maar was vreselijk ziek . Het leek wel of ik griep had...... Ik ben geen voorstander van antibiotica , maar dit antisepticum is echt niets voor mij .Ik had al 2[lees meer...]0 jaar geen antibiotica gebruikt , maar een blaasontsteking is pijnlijk en niet kunnen plassen vreselijk om nog maar te zwijgen dat de beestjes opstijgen naar je nierbekken , ik mag er niet aan denken !!!!

28-01-2018 | Vrouw | 60
Veel plassen
Ik had irritatie en moest veel plassen. Dat is nog altijd zo, dat plassen dan. Ik krijg ook hoofdpijn van deze medicatie. Vermits het niet zo erg is mag ik vandaag stoppen.

13-01-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking. Zit nu aan dag 3 van de 7 en ik neem het NOOIT meer in. Maag helemaal kapot ondanks dat ik 2x per dag pantomed in neem en eet bij inname van antibiotica. Heel de dag misselijk en koppijn. Ik zal blij zijn als de week erop zit! 3x per dag lijkt me veel te veel.

24-08-2017 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Ik neem Furadantine reeds jaren als middel tegen blaasontsteking. Het doet steeds zijn werk, de ene keer sneller dan de andere, maar dat hangt vermoedelijk af van de graad van infectie. Wel word ik steeds heel erg misselijk van deze medicatie. Voor de rest geen bijwerkingen.

05-05-2017 | Vrouw | 63
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik kreeg Furadantine voorgeschreven voor blaasontsteking. Na 2 weken had ik een pijnlijke hoest, hoge koorts en hoge vermoeidheid. Ik ontwikkelde een longontsteking. Het heeft enige tijd geduurd voordat een arts het verband legde met Furadantine.

19-11-2016 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Uit bloedonderzoek in de revalidatiekliniek bleek ik een urinewegeninfectie te hebben, alhoewel ik geen pijn had. Ik moest dan 7 dagen 3 capsules per dag nemen. Bij mijn thuiskomst bleek de infectie niet helemaal weg. Tegelijk werd ik heel depressief, kon niet eten , had geen zin in eten en voelde me ellendig. Een nieuw bloedonderzoek bij de huisarts wees uit dat de lever[lees meer...] geïrriteerd was. Ik ben dan onmiddellijk gestopt met de furadantine (normaal nam ik 1 capsule per dag ter voorkoming van een infectie). Na een week begonnen de symptomen te verdwijnen.

11-10-2016 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
na jaren sukkelen met blaasontstekingen en zelfs nier-(bekken)ontstekingen kwam ik bij een dokteres die me furadantine voorschreef, na elk sexueel contact neem ik een pilletje en ben al 3 jaar zonder enige blaasontsteking, joepie !!! heb er geen bijwerkingen van, ik ben zeer blij met furadantine !!

09-10-2016 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Na een week pijn aan mijn onderbuik was ik al na 2 pilletjes verlost van de pijn. Het doet zijn werk. Heb alleen lichte hoofdpijn, maar voor de rest geen bijwerkingen.

02-10-2016 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Zal t nooit meer nemen zo ziek dat je van deze medicijnen komt. ben er mee gestopt naar 2 dagen.