Furadantine

Fosfomycine (1 mening)
Methenamine (1 mening)

13-01-2018

Blaasontsteking

Voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking. Zit nu aan dag 3 van de 7 en ik neem het NOOIT meer in. Maag helemaal kapot ondanks dat ik 2x per dag pantomed in neem en eet bij inname van antibiotica. Heel de dag misselijk en koppijn. Ik zal blij zijn als de week erop zit! 3x per dag lijkt me veel te veel.
19-11-2016

Urineweginfectie

Uit bloedonderzoek in de revalidatiekliniek bleek ik een urinewegeninfectie te hebben, alhoewel ik geen pijn had. Ik moest dan 7 dagen 3 capsules per dag nemen. Bij mijn thuiskomst bleek de infectie niet helemaal weg. Tegelijk werd ik heel depressief, kon niet eten , had geen zin in eten en voelde me ellendig. Een nieuw bloedonderzoek bij de huisarts wees uit dat de lever[lees meer...] geïrriteerd was. Ik ben dan onmiddellijk gestopt met de furadantine (normaal nam ik 1 capsule per dag ter voorkoming van een infectie). Na een week begonnen de symptomen te verdwijnen.
09-12-2013

Furadantine (nitrofurantoine)

Niersteen verbrijzeld, plaatsing van stent gedurende 17 dagen, furadantine 2x100 mg gedurende die 17 dagen. Geen eetlust, 5 kilo vermagerd, 's nachts regelmatig baden in het zweet, avondlijke koorts, darmflora om zeep, geen zin in wat dan ook. Bijwerkingen na 5 weken nog steeds niet helemaal verdwenen. Ben benieuwd naar nakend bloedonderzoek. Het vreselijkste medicijn dat [lees meer...]ik ooit heb moeten slikken.
28-01-2018

Veel plassen

Ik had irritatie en moest veel plassen. Dat is nog altijd zo, dat plassen dan. Ik krijg ook hoofdpijn van deze medicatie. Vermits het niet zo erg is mag ik vandaag stoppen.
24-08-2017

Blaasontsteking

Ik neem Furadantine reeds jaren als middel tegen blaasontsteking. Het doet steeds zijn werk, de ene keer sneller dan de andere, maar dat hangt vermoedelijk af van de graad van infectie. Wel word ik steeds heel erg misselijk van deze medicatie. Voor de rest geen bijwerkingen.
09-10-2016

Blaasontsteking

Na een week pijn aan mijn onderbuik was ik al na 2 pilletjes verlost van de pijn. Het doet zijn werk. Heb alleen lichte hoofdpijn, maar voor de rest geen bijwerkingen.
24-06-2019

Furadantine (nitrofurantoine)

Ik heb zeer veel last van blaasontstekingen in de zomer, ik krijg dan altijd Furadantine voorgeschreven. Na een paar uur begin ik al minder last te krijgen en krijg er ook geen bijwerkingen van!
01-08-2018

Blaasontsteking

Ik heb al jaren lang regelmatig last van blaasonstekingen en krijg hiervoor van mijn huisarts regelmatig furandantine voorgeschreven. Na een a twee dagen knap ik weer helemaal op en heb helemaal geen bijwerkingen of ergens last van.
11-10-2016

Blaasontsteking

na jaren sukkelen met blaasontstekingen en zelfs nier-(bekken)ontstekingen kwam ik bij een dokteres die me furadantine voorschreef, na elk sexueel contact neem ik een pilletje en ben al 3 jaar zonder enige blaasontsteking, joepie !!! heb er geen bijwerkingen van, ik ben zeer blij met furadantine !!
23-08-2013

Furadantine (nitrofurantoine)

Ik ben 3 maand zwanger. De dokter heeft een urinestaal genomen en bleek dat ik teveel witte bloedcellen in mijn urine zat. De dokter dacht aan een blaasontsteking en heeft mij deze medicatie voorgeschreven en eerlijk gezegd ben ik heel blij met die medicatie. Ik heb niets maar dan ook niets van bijwerkingen ..

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum