Blaasontsteking (34 meningen)
Urineweginfectie (3 meningen)

05-10-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Werkt niet. 3 dagen 3x per dag genomen, eerst dacht ik dat ik er vanaf was maar na die drie dagen begon ik terug ernstige last te krijgen van die blaasontsteking. Zweet extreem veel, misselijk, koorts en hoesten. En veel diarree!

24-06-2019 | Vrouw | 18
nitrofurantoine (100mg)
Ik heb zeer veel last van blaasontstekingen in de zomer, ik krijg dan altijd Furadantine voorgeschreven. Na een paar uur begin ik al minder last te krijgen en krijg er ook geen bijwerkingen van!

07-11-2018 | Vrouw | 20

07-08-2018 | Man | 20
Blaasontsteking
Na het gebruik van Furadantine ben ik 1 week later opgenomen in het ziekenhuis met een leverontsteking. Op het moment van mijn opname vroeg de dokter me of ik Furadantind gebruikt heb, ik wist die naam niet meer vanbuiten en zei dat ik het niet wist... er waren degelijk nog sporen van Furadantine in het bloed. De dokters tasten de dag van vandaag nog steeds in het d[lees meer...]onker... maar er werd dan toch geconstateerd dat ik nooit nog in contact mag komen met Furadantine.

15-03-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Had last van een erge blaasontsteking die tot driemaal toe is teruggekeerd. Eerste twee keer een antibioticakuur van een week gekregen, waarbij 2e kuur met furadantine. De ontsteking kwam opnieuw terug een week later en dan kreeg ik een kuur van 3 maand voorgeschreven met furadantine waarbij ik 1 pilletje per dag moest nemen. Ben nu Halfweg en de meeste klachten zijn verdw[lees meer...]enen, maar krijg nu last van enorm jeukende bultjes op benen en armen vooral. De dokter stelde voor citrizine te gebruiken voor als de jeuk te erg werd. Ook al 2maal een vaginale infectie gekregen door al die antibiotica. Toch zal ik de kuur afmaken want alles is beter dan die vreselijk pijnlijke blaasontsteking.

13-01-2018 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking. Zit nu aan dag 3 van de 7 en ik neem het NOOIT meer in. Maag helemaal kapot ondanks dat ik 2x per dag pantomed in neem en eet bij inname van antibiotica. Heel de dag misselijk en koppijn. Ik zal blij zijn als de week erop zit! 3x per dag lijkt me veel te veel.

23-08-2013 | Vrouw | 22
nitrofurantoine
Ik ben 3 maand zwanger. De dokter heeft een urinestaal genomen en bleek dat ik teveel witte bloedcellen in mijn urine zat. De dokter dacht aan een blaasontsteking en heeft mij deze medicatie voorgeschreven en eerlijk gezegd ben ik heel blij met die medicatie. Ik heb niets maar dan ook niets van bijwerkingen ..

30-05-2018 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Werd er misselijk van, uiteindelijk moeten braken. Geen eetlust en barstende hoofdpijn. Dit neem ik niet meer. Blaasontsteking was er snel mee weg, maar de ongemakken zijn vele groter...

25-04-2019 | Man | 28
Blaasontsteking
Neem dit niet tenzij je jezelf van kant wilt maken. Ik werd zo depressief en gestresst dat ik niet meer kon slapen terwijl ik oververmoeid was. Koppijn, geen eerlust, krop in de keel, depressie, buikloop, kortademing, hoge hartslag, ik ging eraan kapot. Nu al 3 dagen gestopt en voel me nog steeds depressief en gestresst. Hopelijk ben ik snel beter ik zie het leven niet mee[lees meer...]r zitten door die troep.

18-07-2020 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Furadantine = Nitrofurantoin Eerste keer dat ik een blaasontsteking heb. Deze pilletjes voorgeschreven gekregen 3x per dag 100mg. Voor 5 dagen maar na 3 dagen mocht ik al stoppen indien de blaasontsteking beter was. Dag 1 nam ik er 2 omdat ik vrij laat bij de dokter was geweest. Na 1 pilletje ging het al beter met mijn blaasontsteking. Tweede dag nam ik er 3 en was ok, [lees meer...]hoewel ik me toch wat angstig voelde. Derde dag nam ik er 3 en toen begon het, voortdurend diarree. ‘s Avonds kreeg ik het heel benauwd, werd ik angstig, moest ik huilen. Dag 4 was ik het huis uit en pilletjes vergeten dus heb ik er maar 1 ingenomen, meteen weer maag/darmpijn, diarree. Vanochtend werd ik wakker, angstig en depressief, ik moet voortdurend huilen. Ik nam m’n eerste pilletje en ging dan pas aan het googlen. Toen vond ik deze pagina. Als je al enigszins last hebt van angsten/depressie FORREAL NEEM DEZE SHIT NIET. In het verleden heb ik me vaak zo gevoeld maar toen ik met ‘de pil’ stopte voelde ik me een pak beter. Ik moest nooit meer huilen. Dit is letterlijk de eerste keer sinds september 2019 dat ik moet huilen. Vreselijk dit.

09-10-2016 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Na een week pijn aan mijn onderbuik was ik al na 2 pilletjes verlost van de pijn. Het doet zijn werk. Heb alleen lichte hoofdpijn, maar voor de rest geen bijwerkingen.

28-06-2021 | Vrouw | 39
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Na twee volle dagen de medicatie te hebben ingenomen, werd ik in de avond ineens heel koud en warrig, duizelig. Eenmaal op bed, buikpijn alsof er een zware steen in mijn maag lag. Heel veel zweten en onrustig. Uiteindelijk 3 uur geslapen en werd ik brakend wakker, daarna kwam de diarree. Na 1 volle dag braken en diarree, kwam de vreselijke hoofdpijn. Pijnlijke benen heb[lees meer...]ben aantal dagen geduurd. Ik ben nagegaan of iemand in mijn omgeving buikgriep had, maar niemand. Ook niets verkeerds gegeten. Mijn conclusie is dat dit bijwerkingen zijn van dit medicijn. Doorgegeven aan mijn huisarts, ik wil ze nooit weer.

24-08-2017 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Ik neem Furadantine reeds jaren als middel tegen blaasontsteking. Het doet steeds zijn werk, de ene keer sneller dan de andere, maar dat hangt vermoedelijk af van de graad van infectie. Wel word ik steeds heel erg misselijk van deze medicatie. Voor de rest geen bijwerkingen.

05-05-2021 | Vrouw | 41
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Na verwijderen van m'n baarmoeder fikse blaasontsteking Deze capsules gekregen 4x per dag 1 capsule. Geen bijwerkingen gehad. 1 week klachtvrij en nu weer een andere kuur teimethoprim 300mg 1x per dag 3 dagen kijken of dese meer effect hebben

11-10-2016 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
na jaren sukkelen met blaasontstekingen en zelfs nier-(bekken)ontstekingen kwam ik bij een dokteres die me furadantine voorschreef, na elk sexueel contact neem ik een pilletje en ben al 3 jaar zonder enige blaasontsteking, joepie !!! heb er geen bijwerkingen van, ik ben zeer blij met furadantine !!

20-01-2014 | Man | 42
Blaasontsteking
Na dag één diaree.Na dag twee kon ik mijn huis niet meer uit want bij de kleinste hoest zat de stoelgang in mijn broek.Ik ben er dan onmiddelijk mee gestopt.