Blaasontsteking (38 meningen)
Urineweginfectie (3 meningen)

09-09-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na inname voel ik me echt slecht, hoofdpijn, misselijkheid en enorme spierpijn en vermoeidheid. Kan ik dit verhelpen of deze symptomen verlichten door iets?

01-08-2018 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb al jaren lang regelmatig last van blaasonstekingen en krijg hiervoor van mijn huisarts regelmatig furandantine voorgeschreven. Na een a twee dagen knap ik weer helemaal op en heb helemaal geen bijwerkingen of ergens last van.

07-01-2012 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ben heel erg ziek geworden van de bijwerkingen van dit duivels medicijn. Hoge koorts, overgeven, vreselijk misselijk. Niet kunnen eten nauwelijks drinken. Bloed afgenomen, Waarden honderden x hoger. Heb ook echo gehad. Galblaas is goed, dus de dokter moest wel concluderen dat het aan de bijwerkingen van dit middel ligt. 2x deze week bij zeer bezorgde huisartsen geweest. Ro[lees meer...]tzooi nu mijn lijf uit krijgen, heb nu overal jeuk en hoest (ook bijwerkingen). 'Bedankt' voor wie hier debet aan is.

05-05-2017 | Vrouw | 63
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik kreeg Furadantine voorgeschreven voor blaasontsteking. Na 2 weken had ik een pijnlijke hoest, hoge koorts en hoge vermoeidheid. Ik ontwikkelde een longontsteking. Het heeft enige tijd geduurd voordat een arts het verband legde met Furadantine.

04-11-2021 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Na 1 dag was het net of ik een flinke griep had: misselijk, koude rillingen. Dag 2 kwam er een zware hoest en benauwdheid bij. Dag 3 hoofdpijn. Blaasontsteking was na 2 dagen wel verdwenen. Ben op advies van de huisarts na 5 dagen gestopt. Binnen 15 uur na de laatste inname waren de klachten verdwenen.

03-05-2021 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Via huisarts furadantine 100 mg gekregen na herhaalde blaasontstekingen. Gebruik middel ongeveer 2x per maand, géén bijwerkingen en binnen 3 uur zijn de klachten stukken minder. Zeer tevreden!

02-10-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Ik gebruik dit medicijn al jaren voor onderhoud. Niet elke dag maar zodra ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, de eerste dag 2. Voor het slapen gaan.,de rest 1 per dag ook ‘s avonds voor het slapen gaan. Ik stop als de klachten weg zijn, dit alles op advies van de uroloog. Helaas blijkt dat mijn apotheek deze Furadontine niet meer aan kan komen in 100 mg.

27-12-2019 | Vrouw | 68
nitrofurantoine (10mg/ml)

19-11-2016 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Uit bloedonderzoek in de revalidatiekliniek bleek ik een urinewegeninfectie te hebben, alhoewel ik geen pijn had. Ik moest dan 7 dagen 3 capsules per dag nemen. Bij mijn thuiskomst bleek de infectie niet helemaal weg. Tegelijk werd ik heel depressief, kon niet eten , had geen zin in eten en voelde me ellendig. Een nieuw bloedonderzoek bij de huisarts wees uit dat de lever[lees meer...] geïrriteerd was. Ik ben dan onmiddellijk gestopt met de furadantine (normaal nam ik 1 capsule per dag ter voorkoming van een infectie). Na een week begonnen de symptomen te verdwijnen.

03-11-2021 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
geen ervaring. spijtig steeds dokters voorschrift nodig ni fijn Ik gebruik deze medicijn al van mij. 20 jaar. het enige dat help bij mij. Op mijn 22jaar zwanger ?werd furandantine voorgeschreven. En ik vraag er steeds. terug naar. Echt. geweldig. . prodùkt. niks anders helpt

02-08-2021 | Man | 75
Blaasontsteking
Voel me futloos, neiging tot braken ,hoesten

09-12-2013 | Man | 75
nitrofurantoine
Niersteen verbrijzeld, plaatsing van stent gedurende 17 dagen, furadantine 2x100 mg gedurende die 17 dagen. Geen eetlust, 5 kilo vermagerd, 's nachts regelmatig baden in het zweet, avondlijke koorts, darmflora om zeep, geen zin in wat dan ook. Bijwerkingen na 5 weken nog steeds niet helemaal verdwenen. Ben benieuwd naar nakend bloedonderzoek. Het vreselijkste medicijn dat [lees meer...]ik ooit heb moeten slikken.

29-06-2020 | Vrouw | 77
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Ik heb en dwarslaesie (caudalaesie) waardoor mijn blaas snel geïrriteerd is. Tevens doe ik dagelijks een zelfcatheterisatie. Hoe schoon. Je ook bent, de e-coli verspreidt zich vanzelf in de omgeving van de urineweg uitgang . Zeker 1 a 2x per jaar heb je kans op een infectie. Soms is de infectie hardnekkig en naar ik denk, gevaarlijk voor verdere uitbreiding van de infect[lees meer...]ie. Door het gebruik en de gevolgen van de caudalaesie is het gebied ook anders gevoelig, dus zou je een blaasontsteking kunnen missen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum