Ervaringen met Furadantine

Blaasontsteking (50 meningen)
Urineweginfectie (7 meningen)

02-08-2021 | Man | 75
Blaasontsteking
Voel me futloos, neiging tot braken ,hoesten

25-04-2019 | Man | 28
Blaasontsteking
Neem dit niet tenzij je jezelf van kant wilt maken. Ik werd zo depressief en gestresst dat ik niet meer kon slapen terwijl ik oververmoeid was. Koppijn, geen eerlust, krop in de keel, depressie, buikloop, kortademing, hoge hartslag, ik ging eraan kapot. Nu al 3 dagen gestopt en voel me nog steeds depressief en gestresst. Hopelijk ben ik snel beter ik zie het leven niet mee[lees meer...]r zitten door die troep.

07-08-2018 | Man | 20
Blaasontsteking
Na het gebruik van Furadantine ben ik 1 week later opgenomen in het ziekenhuis met een leverontsteking. Op het moment van mijn opname vroeg de dokter me of ik Furadantind gebruikt heb, ik wist die naam niet meer vanbuiten en zei dat ik het niet wist... er waren degelijk nog sporen van Furadantine in het bloed. De dokters tasten de dag van vandaag nog steeds in het d[lees meer...]onker... maar er werd dan toch geconstateerd dat ik nooit nog in contact mag komen met Furadantine.

20-01-2014 | Man | 42
Blaasontsteking
Na dag één diaree.Na dag twee kon ik mijn huis niet meer uit want bij de kleinste hoest zat de stoelgang in mijn broek.Ik ben er dan onmiddelijk mee gestopt.

09-12-2013 | Man | 75
nitrofurantoine
Niersteen verbrijzeld, plaatsing van stent gedurende 17 dagen, furadantine 2x100 mg gedurende die 17 dagen. Geen eetlust, 5 kilo vermagerd, 's nachts regelmatig baden in het zweet, avondlijke koorts, darmflora om zeep, geen zin in wat dan ook. Bijwerkingen na 5 weken nog steeds niet helemaal verdwenen. Ben benieuwd naar nakend bloedonderzoek. Het vreselijkste medicijn dat [lees meer...]ik ooit heb moeten slikken.

23-10-2023 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Veel hoofdpijn, erg moe en zeurderig gevoel in onderbuik. Veel dromen, maar dat doe ik altijd al. Klachten van de blaasontsteking waren snel minder. Ben pas op derde dag van kuur. Ook wat misselijk en minder eetlust . Ik hoop dat het hier bij blijft.

06-10-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Helaas slechte ervaring. Plots heftig verscheidene klachten, koorts,...

25-07-2023 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
1ste bijwerking, gevoel of ik in brand stond. Dat was 3de dag. In de nachten erge nachtmerries. Dag 4 apotheker gebeld, ik begon te hallucineren. Ik stop ermee.

09-05-2023 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen kuur afgerond. Midden in de nacht wakker geworden door vreselijke jeuk en bulten over het hele lichaam. Antihistamine en koelzalf gekregen. Hopelijk gaat dit snel over.

07-05-2023 | Vrouw | 28
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Door een blaasontsteking kreeg ik furadantine voorgeschreven. Had dit al eens eerder moeten nemen, en toen geen last gehad van bijwerkingen. Deze keer echter, begon ik 2 dagen na de kuur enorme jeuk te krijgen (voornamelijk op de armen en benen), met rode bultjes. Bij het minste dat ik eraan krab, blijft de huid vuurrood en de strepen blijven lang in mijn vel staan… dit is[lees meer...] een allergische reactie waarvan ik hoop dat ze snel overgaat. Duurt nu al 4 dagen!!

04-01-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Verschrikkelijk medicijn!! De bijwerkingen van dit medicijn zijn oprecht stukken erger dan de klachten van mijn vergevorderde blaasontsteking! Toen ik begon met de antibiotica te slikken waren de klachten vd blaasontsteking al snel weg maar al na 3 pillen werd ik zeer misselijk en moe, ik ben dan ook gestopt met de kuur. Aangezien de klachten enkele dagen later erger teru[lees meer...]gkwamen ben ik opnieuw begonnen met de kuur, maar deze bijwerkingen zijn bijna niet om over te spreken… 39°C koorts, rillingen, algemeen grieperig gevoel en mijn bed niet uit kunnen. En zo te lezen delen veel andere mensen mijn mening.

20-11-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
na 1 pil te hebben ingenomen , kreeg ik een anafylactische shock, en wel zo heftig dat ik er bijna aan overleden was, ware het niet dat de dienstdoende arts er binnen 8 minuten was en mij een adrenaline stoot injecteerde waardoor het hart weer goed op gang kwam, daarna volgde ziekenhuisopname, conclusie, mag dit spul nooit meer gebruiken!

04-11-2022 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Medicatie werkt snel, klachten uwi verdwenen snel, maar veel bijwerkingen. Diarree in de nacht, misselijkheid, duizeligheid, vage buikpijn. Erg beroerd van.

11-10-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Twee dagen voor het stoppen van de kuur, vreselijke hoofdpijn en spugen. Nu nog last van een geïrriteerde keel en tong. Is dit een normale bijwerking?

10-10-2022 | Vrouw | 67
Urineweginfectie
Had het al vaker gebruikt, maar ineens ging het helemaal mis. Kreeg in korte tijd overal rode uitslag, werd benauwd en ontzettend beroerd. Gelukkig had ik een medische achtergrond en herkende meteen een anafylactische shock, mijn man heeft toen meteen dienstdoende arts gebeld, die kwam gelukkig heel snel, anders had ik dit avontuur niet overleefd. Er werd direct adrenaline[lees meer...] in de bloedvaten gespoten, bloeddruk was extreem laag, was compleet van de wereld, daarna met de ambulance naar het ziekenhuis toe waar opname volgde. Zo dankbaar dat de dienstdoende arts zo snel ter plekke was! Mag dit spul nooit meer hebben.

24-07-2022 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Na 4 dagen - na kuur van 5 dagen - al 3 dagen geplaagd door hevige jeuk, ( vooral ledematen, oksels en hoofdhuid), na krabben vuurrode bulten en zweterig. Geneesmiddel wel/niet effectief: test nog niet gedaan. Maar… geen buikpijn meer.