Ervaringen met Monuril

Blaasontsteking (117 meningen)
Urineweginfectie (8 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (635 meningen)
Nitrofurantoine (395 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (39 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

28-05-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik heb 8 uur geleden 1 zakje monuril op. Kan wel tegen de muren lopen. Voel me zo ongesteld, moe, koortsig en ik heb al 1 x uit het niets diarree moeten doen. Krijg amper iets binnen, alsook mijn darmen zijn écht hevig aan het rommelen... Ik hoop dat dit snel stopt..

14-10-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Zeer goed product om de blaas te reinigen. Ontsmetten, Geen enkele bijwerking. Ter info; Ik ben iemand die zeer gevoelig is voor bijwerkingen.

12-06-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik plaste 2 weken achtereen bloed (verder geen klachten), 4 dagen na inname geen bloed meer in mijn plas. Maar wel witte sliertjes en vlokken. De huisarts zei dat ik nog steeds blaasontsteking heb (ook al heb ik verder geen klachten). Voor mij werkte deze antibiotica niet. De huisarts bied mij capsules aan maar die krijg ik niet weg. Vandaar dit alternatief. Het drinkt ma[lees meer...]kkelijk weg!

21-05-2020 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Heb regelmatig last van blaasontsteking. Kreeg nu dit middel voorgeshreven. Na inname ‘s avonds voor slapen gaan , volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking. Maar wel heel veel last van huiduitslag (rode, opgezette jeukende huid over hele lichaam). Zal dit middel daarom niet meer gebruiken.

05-02-2020 | Vrouw | 32

21-12-2019 | Vrouw | 47
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Ik moet soms 2x per dag een zakje pakken van 3000 mg heb erge last van blaasontsteking

14-12-2019 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Probeerde eerst met HEEL VEEL cranberry sap, citroen water, sinaasappel, cranberry supplement en daarna Cystiberry capsules. Allen helaas geen resultaat en dan toch maar aan de gevreesde antibiotica. Vol moed ingenomen en hopend dat de bijwerkingen wel mee zullen vallen ondanks de vele slechte recencies. Eenmaal een beetje in slaap, schrik ik wakker in de nacht van hefti[lees meer...]ge pijn in m’n maag en op m’n borst, helemaal misselijk en erge hoofdpijn. Dit was echt een hel, tanden op elkaar en zonder slaap, de nacht doorgekomen. In de ochtend uiteraard dood vermoeid, duizelig en diaree. Maar, daarna meteen verlichting en einde van de dag lijkt het toch echt weg te zijn...het werkt, maar je moet dus wel echt even goed bikkelen.

17-05-2019 | Vrouw | 14
Blaasontsteking
Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.

09-10-2016 | Man | 52
Blaasontsteking
Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.

11-10-2015 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Allergische reactie gekregen op dit medicijn. Helemaal onder de jeuk en uitslag en mijn mond vol met kapotte plekken. Inname eenmalig is wel makkelijk, als vind ik de smaak niet fijn...

14-07-2015 | Vrouw | 67
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Na een ernstige leverontsteking veroorzaakt door trimetphoprim heb ik twee keer een zakje Monuril 3000 voorgeschreven gekregen. de pijn is wel gauw weg en na een week heb mijn urine laten controleren die was schoon. maar helaas na veertien dagen heb ik weer een blaasontsteking. omdat mijn lever nog onstoken is moet eerst de urine op kweek om vervolgens weer monuril voor ge[lees meer...]schreven te krijgen. Onnodig lijden van vrijdag tot dinsdag zonder medicijnen. Een ramp zonder medicijnen nu ook nierontsteking erbij.Ik hoop dat het probleem nu opgelost is maar ben bang van niet.

25-06-2015 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
ik ben begonnen met om de 3 dagen een zakje 2 weken lang. nu ga ik ze nog 1 x per week gebruiken 6 maanden lang, omdat ik al dik 2,5 maand een blaasontsteking heb en 6 kuren verder ben en niks slaat aan zijn ze dit gestart. beetje balen dat je weer zelf moet betalen 3 zakjes voor 7,55. ik heb best wat bijwerkingen: een halfuur na inname: misselijk en vol gevoel. Volgende [lees meer...]dag: moe, misselijk, futloos,geen honger (lig ik een hele dag bank). ik heb van de dag na inname tot ongeveer 3 a 4 dagen lang, zware diarree.

12-01-2015 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Ik ben bij blaasontstekingen om monuril gaan vragen nadat ik een keer een nitrofurantoïnekuur in overleg met de huisarts heb afgebroken: de hoofdpijn was ronduit onverdraaglijk, terwijl ik op dat gebied helaas wel wat gewend ben. Aan de ene kant is monuril een verademing: 1 zakje in plaats van een week lang pillen tellen. Effectief (na een dag of 2 bij mij) en heel gemakke[lees meer...]lijk. Maar ook bij monuril heb ik behoorlijke last van bijwerkingen: diarree, opgeblazen buik en dit keer heel veel huidirritatie (jeuk, roodheid, opgeblazen gezicht). Heb het gevoel dat ik vocht vasthoud (en pijn rond rechternier). Tip: veel water drinken en yakult erbij nemen, om je darmflora te herstellen. Monuril is erg slecht voor je darmen en nieren.

29-10-2014 | Vrouw | 74
Blaasontsteking
Na mijn dramatische ervaring met het middel Furabid, welk avontuur ik maar ternauwernood overleefde, moest er toch nog wel wat gebeuren met die blaasontsteking die nog niet over was. Hiervoor heb ik het middel Monuril voorgeschreven gekregen. Zakje oplossen in glaasje water en 's avonds voor het slapengaan ingenomen en zo lang mogelijk laten zitten. Dit keer gelukkig geen[lees meer...] bijwerkingen, echter is mijn blaasontsteking nog niet helemaal over, maar het is dan ook nog maar 2 dagen geleden dat ik het heb ingenomen.

30-06-2014 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
eerst andere kuur gekregen, daarvan teveel bijwerkingen. Dus gestopt. Blaasontsteking komt terug. Vervolgens Monuril gekregen. Werkt in principe goed tegen de klachten. Heb na drie dagen wel veel huidirritatie, jeuk en pijnlijke tintelingen. Ook symptomen die ik herken van vaginale schimmelinfectie. Maar even wachten of het vanzelf weer weg trekt.

03-02-2014 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik heb regelmatig wel eens last van een blaasontsteking. leuk is anders hoor . vooral die pijn bij het plassen ,drink dan extra veel wat ik voorheen niet deed,en de dokter schreef mij monuril voor. na inname twee dagen later nog steeds last bij het plassen. moet ik terug naar de huisarts of gaat het vanzelf wel over ?