Blaasontsteking (92 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (410 meningen)
Nitrofurantoine (354 meningen)
Furadantine (30 meningen)
Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

09-10-2016 | Man | 52
Blaasontsteking
Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.

11-10-2015 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Allergische reactie gekregen op dit medicijn. Helemaal onder de jeuk en uitslag en mijn mond vol met kapotte plekken. Inname eenmalig is wel makkelijk, als vind ik de smaak niet fijn...

14-07-2015 | Vrouw | 67
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Na een ernstige leverontsteking veroorzaakt door trimetphoprim heb ik twee keer een zakje Monuril 3000 voorgeschreven gekregen. de pijn is wel gauw weg en na een week heb mijn urine laten controleren die was schoon. maar helaas na veertien dagen heb ik weer een blaasontsteking. omdat mijn lever nog onstoken is moet eerst de urine op kweek om vervolgens weer monuril voor ge[lees meer...]schreven te krijgen. Onnodig lijden van vrijdag tot dinsdag zonder medicijnen. Een ramp zonder medicijnen nu ook nierontsteking erbij.Ik hoop dat het probleem nu opgelost is maar ben bang van niet.

25-06-2015 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
ik ben begonnen met om de 3 dagen een zakje 2 weken lang. nu ga ik ze nog 1 x per week gebruiken 6 maanden lang, omdat ik al dik 2,5 maand een blaasontsteking heb en 6 kuren verder ben en niks slaat aan zijn ze dit gestart. beetje balen dat je weer zelf moet betalen 3 zakjes voor 7,55. ik heb best wat bijwerkingen: een halfuur na inname: misselijk en vol gevoel. Volgende [lees meer...]dag: moe, misselijk, futloos,geen honger (lig ik een hele dag bank). ik heb van de dag na inname tot ongeveer 3 a 4 dagen lang, zware diarree.

12-01-2015 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Ik ben bij blaasontstekingen om monuril gaan vragen nadat ik een keer een nitrofurantoïnekuur in overleg met de huisarts heb afgebroken: de hoofdpijn was ronduit onverdraaglijk, terwijl ik op dat gebied helaas wel wat gewend ben. Aan de ene kant is monuril een verademing: 1 zakje in plaats van een week lang pillen tellen. Effectief (na een dag of 2 bij mij) en heel gemakke[lees meer...]lijk. Maar ook bij monuril heb ik behoorlijke last van bijwerkingen: diarree, opgeblazen buik en dit keer heel veel huidirritatie (jeuk, roodheid, opgeblazen gezicht). Heb het gevoel dat ik vocht vasthoud (en pijn rond rechternier). Tip: veel water drinken en yakult erbij nemen, om je darmflora te herstellen. Monuril is erg slecht voor je darmen en nieren.

29-10-2014 | Vrouw | 74
Blaasontsteking
Na mijn dramatische ervaring met het middel Furabid, welk avontuur ik maar ternauwernood overleefde, moest er toch nog wel wat gebeuren met die blaasontsteking die nog niet over was. Hiervoor heb ik het middel Monuril voorgeschreven gekregen. Zakje oplossen in glaasje water en 's avonds voor het slapengaan ingenomen en zo lang mogelijk laten zitten. Dit keer gelukkig geen[lees meer...] bijwerkingen, echter is mijn blaasontsteking nog niet helemaal over, maar het is dan ook nog maar 2 dagen geleden dat ik het heb ingenomen.

30-06-2014 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
eerst andere kuur gekregen, daarvan teveel bijwerkingen. Dus gestopt. Blaasontsteking komt terug. Vervolgens Monuril gekregen. Werkt in principe goed tegen de klachten. Heb na drie dagen wel veel huidirritatie, jeuk en pijnlijke tintelingen. Ook symptomen die ik herken van vaginale schimmelinfectie. Maar even wachten of het vanzelf weer weg trekt.

03-02-2014 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik heb regelmatig wel eens last van een blaasontsteking. leuk is anders hoor . vooral die pijn bij het plassen ,drink dan extra veel wat ik voorheen niet deed,en de dokter schreef mij monuril voor. na inname twee dagen later nog steeds last bij het plassen. moet ik terug naar de huisarts of gaat het vanzelf wel over ?

19-11-2013 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
1 Zakje Monuril gekregen, omdat ik al 4 weken met een blaasontsteking liep. avond voor het slapen gaan ingenomen, erg veel jeuk met blaren in mijn gezicht en mond. Werkt wel super goed de ontsteking is weg.

18-02-2013 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik ben erg huiverig met slikken van antibiotica. Was erg blij met dit medicijn. Makkelijk, geen bijwerkingen, maar helaas onvoldoende effect. Blaasontsteking is helaas weer terug.....

02-11-2011 | Vrouw | 37
Chronische blaasontsteking
Erg warrig en trillerig. Extreme hoofdpijn, misselijk en duizelig. Ook last van hartkloppingen en emotioneel zijn.

22-08-2011 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Werkte niet gelijk de eerst dag, op de tweede ging ik wat merken ,maar nog niet optimaal. Er werd in de bijsluiter niet gerept over hoofdpijn, maar ik kreeg de volgende dag enorme nekpijn uitstralend naar het hoofd, ook de dagen erna nog steeds deze hoofdpijn.

19-05-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.

20-03-2020 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking

15-03-2020 | Vrouw | 79
Blaasontsteking
Diverse keren per jaar kreeg ik blaasontsteking. Ben allergisch voor antibiotica dus dat was lastig. Uiteindelijk Monuril 3000g voorgeschreven gekregen en na 1 keer gebruik was de blaas weer schoon. Men zeer tevreden met dit medicijn dat voor mij zonder bijwerking werkt. Van antibiotica heb ik altijd heel veel bijwerking, misselijk, hoofdpijn, maagpijn, diarree.

28-02-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
1 kuur Furabid niet afdoende al waren pijnklachten en bloed in urine snel over. Klachten na 3 dgn weer terug en 2e kuur Furabid. Weer terug naar HA en urine is voor kweek opgestuurd naar Star pas na 2 dgn door HA. 3 Dgn geleden in afwachting op uitslag zakje Monuril gekregen om 11 uur met nadrukkelijke instr. pas voor het slapen in te nemen. Ivm pijnklachten en als avon[lees meer...]dmens zou ik dat niet redden dus op nuchtere maag om 12.30 zakje ingenomen. Pas na 2 uur een b'ham en niets meer gedronken om het zolang mogelijk in te houden, maar aandrang is niet te stoppen dus elk uur naar WC en na 2 uur ook dunne ontlasting, dus had niet veel hoop ivm genezing. Tegen mijn gewoonte in, slechts klein glaasje wijn in de avond en om 1 uur naar bed. Goed doorgeslapen eindelijk. Lichte hoofdpijn maar dat kan ook door 3 wkn stress gekomen zijn. Beetje misselijk maar dat heb ik er voor over. Vanochtend een heldere plas afgegeven en gesmeekt voor preventief nog een zakje ivm komend weekend mocht klachten terugkomen. Neen dus ivm Protocol!! Om reutel uit mijn lijf te krijgen een Valdispert genomen en nu opgelucht en pas volgende week do. uitslag kweek. Om een lang verhaal korter te maken: ik ben zeer tevreden over Monuril ondanks beetje ongemak, maar alles beter dan pijn. Zodra ik weer eens in Spanje of Griekenland ben dan ga ik dit zeker kopen bij apotheek (zonder recept) ter geruststelling dat ik het in huis heb waar dan ook en de ontsteking direct kan onderdrukken. En ja ik heb een "verleden" en toekomst met blaasontstekingen helaas. Ik wens al mijn lotgenoten sterkte en veel water uit de kraan en niet uit de lucht. Ms dat ik nog reageer na uitslag kweek. Deze fijne site is eigenlijk voor beoordeling medicijn maar het is fijn om je ellende te kunnen delen met lotgenoten. Fijn weekend

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum