Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (78 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (400 meningen)
Nitrofurantoine (333 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Methenamine (1 mening)
Fosfomycine (1 mening)

03-08-2017

Blaasontsteking

Hallo, Heb vanmiddag(15:30) Monuril 3000mg/8gram gehad. Liefst willen ze dat je het 's avonds inneemt. Maar mijn vraag of het dan wel effect heeft? Maak het wat uit dat ik het vanmiddag heb genomen??
19-06-2017

Blaasontsteking

Monuril 3000 na 1 maal innemen al effectief, zeer blij! Loop al 6 maanden te tobben met een zogenaamde blaasontsteking, veel aandrang, veel plassen en donkere urine. Onderzocht door de uroloog; bij de blaas zijn geen afwijkingen gevonden en op camerabeelden is niets te zien. In urine is een E-Coli bacterie gevonden, volgens artsen kan dat overal vandaan komen, ik doe ni[lees meer...]ets fout zegt men. Ik heb BRMO indicatie, moet in ziekenhuis apart liggen. Bloed met te hoge Ph waarde en beeld van verminderde nierfunctie. Eerdere kuren hielpen niet, Monuril is laatste medicijn alvorens men een ziekenhuisopname gaat overwegen om infuus te plaatsen, duur 10 dagen. Men is bang voor resistentie tegen antibiotica, een steeds groter probleem. Ook volgens bijsluiter nauwelijks bijwerkingen te verwachten. Goede hoop dat dit nu eindelijk werkt! Overigens werk ik gewoon fulltime en voel me prima.
30-05-2017

Blaasontsteking

heeft goed gewerkt voor de blaasontsteking de urine was na inname geheel schoon.
15-02-2017

Blaasontsteking

Nog nooit blaasontsteking gehad. Paar dagen veel pijn in mijn onderbuik. Bij plassen ook pijnlijk in onderbuik. Van de huisarts zakje Monuril gekregen, eenmalig in te nemen. De apotheker wees mij op de bijwerkingen die zeer zeker zouden komen, maagklachten, misselijk, diarree. Ook op internet veel negatiefs te vinden. Met schrik het zakje opgelost en leeg gedronken. Geen e[lees meer...]nkele bijwerking gehad en nu na 2 dagen zijn mijn klachten al veel en veel minder. Het middel werkt volgens de huisarts nog 5 dagen door. Ik ga ervan uit dat ik dan klachtenvrij ben. Tevreden over dit medicijn dus.
28-01-2017

Blaasontsteking

Chronische blaasontstekingen al 5 jaar. I.m resistentie voor vele antibiotica. Heb alle voorzorgsmaatregelen getroffen om te voorkomen. Nu voorstel van huisarts 2x per week monuril 3000mg. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb monuril al enkele keren gebruikt, maar dan eenmalig. Nu dus 2x per week ben ik beetje huiverig voor. Daarom mijn vraag heeft iemand hier ervaring me[lees meer...]e?
22-08-2016

Blaasontsteking

Na veel jeukende huiduitslag bij het innemen van Furabid (eerst werkte het geweldig, toen opeens allergisch) heb ik dit zakje voorgeschreven gekregen. Bij Furabid merkte ik binnen een uur verbetering. Dit gaat bij het zakje Monuril iets langzamer. Wel effectief! Na een dag is de pijn en druk op blaas vele malen minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, veel diarree [lees meer...]die blijft aanhouden. Misselijkheid was na een dag weg.
18-05-2016

Blaasontsteking

Al zo ongeveer 2 jaar lang veel blaasontstekingen gehad. Van alles geprobeerd en van furabid word ik alleen maar heel erg ziek en ellendig. Heb eens een keer monuril gehad via het ziekenhuis, omdat ik van de ene kuur in de andere kuur belandde. Ik was toen zeker te spreken over het resultaat na zo'n korte tijd al klacht vrij. Nu weer een sachet genomen ipv voor het slape[lees meer...]n gaan, 2 uur na inname van m'n eten. Voor nu even wat misselijkheid klachten en een opgeblazen gevoel.. Maar als het daar bij blijft, is het prima middel, die zeker helpt tegen mijn vorm van blaasontstekingen zo gemiddeld 10 a 15 keer per jaar.
23-11-2015

Blaasontsteking

Voor het eerst Monuril gebruikt. 2 dagen diarree en beetje misselijk geweest.., maar de infectie is helemaal verdwenen. Van antibiotica krijg ik ook altijd last van diarree, dus een goede alternatieve. Het is wel aan te raden om niet te gaan werken, de dag naar het innemen van Monuril ivm. bijwerkingen.
26-04-2015

Blaasontsteking

Ik heb dit gekregen, omdat ik de capsules niet durfde te slikken. Ik heb het donderdagavond ingenomen, maar denk niet dat het helemaal weg is. Nu moet ik zeggen dat het bij mij sowieso niet in orde is. Ik ben nu al iets van 2 maanden aan het bloeden. Het leek te stoppen, maar nu nadat ik die antibiotica heb gehad is het weer wat meer geworden. Ik denk dat daar dus dan oo[lees meer...]k de buikpijnen van wegkomen. De pijn die ik onder in me buik had is wel weg, maar in de rug en zijkanten niet. Morgen breng ik mijn urine weer heen en ben dus benieuwd of het wat weg is gegaan of niet. Is in ieder geval een goede leer geweest voor mij! Ik ga veel meer drinken en ga er niet meer zo koud bij lopen. Ik wil NOOIT weer blaasontsteking.
15-02-2015

Blaasontsteking

Dit is het derde middel dat ik voorgeschreven kreeg bij een blaasontsteking. De kuur Nitrofurantoine hielp niet en de Ciprofloxacine gaf mij dusdanig bijwerkingen dat de arts mij adviseerde om te stoppen en over te stappen op Monuril. Het verbaast me dat ik dit middel niet eerder heb gekregen. Ik heb geen bijwerkingen en het is zeer gebruiksvriendelijk. De effectiviteit ka[lees meer...]n ik nog niet helemaal goed beoordelen, maar ik voel me in ieder geval al een stuk beter.
14-05-2014

Blaasontsteking

Ik hoop dat ik nu van de klachten af ben, de uitslag van een urinekweek moet ik nog afwachten..
23-01-2013

Blaasontsteking

Na veel blaasontstekingen te hebben gehad (20 in een jaar) werd ik naar de uroloog verwezen. Deze gaf me deze zakjes die je één keer als je ze nodig hebt moet innemen. Over het algemeen werkte dit medicijn goed. Voor mensen die minder dan 10 kuren hebben gehad zal de ontsteking meestal tussen een uur en twee uur opgelost zijn (althans de pijn). Helaas ben ik hier bijna res[lees meer...]istent tegen geworden. Ik vind de smaak niet echt prettig, maar het is fijn dat het opgedronken kan worden. Verder heb ik als bijwerkingen dat ik hele dunne poep en buikkrampen krijg. Dit omdat deze antibiotica zeer slecht is voor je darmen, nieren en lever. Het is belangrijk voor je lever en nieren om heel veel te drinken, zodat de concentratie niet te hoog wordt en je nieren en lever schade oplopen en voor je darmen is mij aangeraden door mijn uroloog om yakult te drinken, zodat de bacteriën die de antibiotica stuk heeft gemaakt weer terugkomen. Dit kan de diarree verhelpen.
31-12-2011

Blaasontsteking

Ik was met een dag van de blaasontsteking af. Geen ernstige bijwerkingen. Prima! Misschien een beetje vol gevoel op de maag van overgehouden, en mijn smaak is wat minder geworden? Heeft iemand daar ook last van gekregen, na inname van dit medicijn? Laat het me even weten, Gr. Anneloes
23-12-2018

Zeer gebruiksvriendelijk Na 24 uur herstel merkbaar
25-09-2018

Blaasontsteking

Vrijdag op zaterdagnacht veel pijn en veel plassen, zaterdagavond zakje ingenomen, zondagochtend al minder klachten. Maandag urine laten checken bij de huisarts: schoon!!! Zeer effectief middel en geen enkele bijwerking gehad.
03-08-2017

Blaasontsteking

Voor een blaasontsteking kreeg ik in eerste instantie Furabid voorgeschreven. Bij verschillende antibiotica ben ik heel gevoelig voor de bijwerkingen. Jammergenoeg bleek dat bij Furabid ook zo te zijn. In overleg met de huisarts de kuur voortijdig afgebroken. Na twee dagen kwam de blaasontsteking weer terug. Een week lang heel veel gedronken, citroenen en extra vit.C geb[lees meer...]ruikt. Het mocht echter niet baten. De huisarts schreef mij Monuril voor. Ik ben er heel tevreden over. Blaasontsteking is nu weg en totaal geen last van enige bijwerking gehad.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum