Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (78 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (400 meningen)
Nitrofurantoine (333 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Methenamine (1 mening)
Fosfomycine (1 mening)

03-08-2017

Blaasontsteking

Voor een blaasontsteking kreeg ik in eerste instantie Furabid voorgeschreven. Bij verschillende antibiotica ben ik heel gevoelig voor de bijwerkingen. Jammergenoeg bleek dat bij Furabid ook zo te zijn. In overleg met de huisarts de kuur voortijdig afgebroken. Na twee dagen kwam de blaasontsteking weer terug. Een week lang heel veel gedronken, citroenen en extra vit.C geb[lees meer...]ruikt. Het mocht echter niet baten. De huisarts schreef mij Monuril voor. Ik ben er heel tevreden over. Blaasontsteking is nu weg en totaal geen last van enige bijwerking gehad.
21-03-2017

Blaasontsteking

Het is een prima medicijn, fijner dan 5 dagen antibiotica, ik vind het alleen vervelend dat ik echt heel heftige diarree heb... hoop dat dit snel over is.
27-11-2016

Blaasontsteking

Na een week nog steeds een blaasontsteking te hebben, toch maar de antibiotica genomen. Ben normaal echt niet voor medicatie, neem zelden wat in, maar het was nodig. Ik plaste gewoon helder bloed. En veel pijn. S'avonds voor het slapengaan ingenomen, volgende dag, niets pijn meer! Enkel wat lichte buikkrampen en een zwaar gevoel op de maag. Hopelijk blijft het hierbij maar[lees meer...] ik vermoed van wel aangezien het al 24 uur geleden is dat ik het innam. Als nu mijn blaasontsteking ook wegblijft, is het een echt wondermiddel geweest!
08-11-2016

Blaasontsteking

Ik heb regelmatig blaasonstekingen. Voorheen altijd antibioticakuurtjes voor 7 dagen gekregen. Doordat de laatste keer Furabid niet zo goed viel bij mij. Werd er erg misselijk van, wilde de huisarts Monuril eens proberen. Ik ben er echt enorm tevreden over. Ik hoefde maar 1 maal een zakje op te lossen in water en dit op te drinken voor het slapengaan. De volgende dag allee[lees meer...]n wat gerommel in mijn buik gevoeld, maar dat is haast niet noemenswaardig. Na 1 dag voelde ik al verbetering in mijn blaas en na 2 dagen waren de klachten zo goed als weg. Ik zou dit aan iedereen aanraden!
09-08-2016

Blaasontsteking

al heel veel urfadyne gebruikt, maar monuril werkt sneller en beter
20-04-2016

Blaasontsteking

Ik slik Monuril 2000 of 3000 al jaren en ben daar zeer tevreden over. Het is een zakje poeder [sachet] dat je oplost in wat water. het heeft een sinaasappelsmaak zodat het makkelijk wegdrinkt. Een sachet voor het slapengaan en de volgende dag is je blaasontsteking weg. Geen gedoe met een hele kuur pillen [waar je snel er weer eentje vergeet]. Ik ben er zeer tevreden o[lees meer...]ver... Let op...wel een kleine bijbetaling van € 2,50.
25-09-2015

Blaasontsteking

Het is praktisch je hoeft de antibiotica maar 1 keer in te nemen. En de bijwerkingen vallen ook wel mee. Wel wat darmklachten en lichte misselijkheid.
05-03-2015

Blaasontsteking

Superspul! Na jarenlang blaastontsteking, heeft dit mij geholpen ZONDER bijwerkingen :). Gewoonlijk ben ik zeer gevoelig voor bijwerkingen. Ik had al maandenlang een hardnekkige blaasontsteking en de boel was flink ontstoken. Derhalve had ik twee zakjes nodig in 1 week tijd. Wel daarna dagelijks D manonse en capsule craberry genomen. D manose neem ik nog altijd preventief [lees meer...]na sex en menstruatie.
23-09-2014

Blaasontsteking

Na nitrofurantoine, trimethoprim amoxicilleclavulaanzuur cotrimoxazol gebruikt te hebben lijkt dit middel te helpen. Inname 4 weken lang 1 zakje per week erna naar behoefte. Ik blijk 2 varianten van E coli baterie te hebben de eerst genoemde middelen waren niet voor beide bacterien gevoelig.
09-05-2014

Blaasontsteking

Eenmalig een drankje en weg is mijn blaasontsteking.
24-02-2014

Blaasontsteking

Ik had ongeveer 1x per jaar blaasontsteking. De eerste keer werkte de antibioticakuur van de huisarts prima, de 2e keer duurde het allemaal al wat langer en bij de 3e keer had ik zelfs 2 kuren nodig, Vorige jaar tijdens een vakantie in tunesie kreeg ik weer blaasontsteking. Daar een huisarts opgebeld, kreeg meteen het recept van monuril. Ik heb het zakje opgedronken met me[lees meer...]rkte met 3 a 4 uur al meteen dat de pijn weg zakte. De volgende dag nergens meer last van. Ik ben inmiddels meer dan een jaar verder en heb nooit meer blaasontsteking gehad!
23-10-2013

Urineweginfectie

Ik had 3 kuurtjes gehad en al uwi sinds half augustus, werd na kuurtje even minder maar kwam snel terug. nu Monuril gebruikt en met 1 dag waren de klachten al zo goed als weg, ben alleen benieuwd hoe lang het weg blijft. Ik vind het alleen raar dat je een kuur van 14 euro wel vergoed krijgt maar bij Monuril dat iets meer dan 5 euro kost moet je eerst al 3,03 euro zelf bet[lees meer...]alen en de rest zal wel van je eigen risico afgaan, terwijl de kuur goedkoper is dan een kuur van 7 dagen.
18-05-2013

Blaasontsteking

Monuril helpt direct, maar komt helaas wel regelmatig terug (om de twee maanden). Als ik het gebruik haal ik direct een nieuw zakje zodat ik er altijd een op voorraad heb. Ook op vakantie gaat het altijd mee. Nu alleen hopen dat ik niet resistent word.
08-01-2013

Urineweginfectie

01-09-2012

Blaasontsteking

Klachten direct minder, waardoor plassen meer ontspannen gaat en er minder risico is op bacteriegroei ivm minder goed kunnen uitplassen. Grote voordeel is geen medicatie vergeten of tijd bij inname diverse momenten per dag. Na heel veel blaasontstekingen in wel 20 jaar nu voor het eerst gekregen.
01-06-2012

Hartritmestoornissen

Vele malen heb ik ik blaasontsteking en andere urineweginfecties. Ik kreeg altijd 5 stuks Trimethoprim 300 mg voorgeschreven, die altijd hielpen, maar dit keer helaas niet. Toen heb ik eenmaal Tomuril 3000 gebruikt en was ik meteen van mijn klachten af. Geweldig. Geen bijverschijnselen ondervonden.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum