Ervaringen met Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (117 meningen)
Urineweginfectie (8 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (636 meningen)

23-12-2018 | Vrouw | 59
Zeer gebruiksvriendelijk Na 24 uur herstel merkbaar

20-12-2018 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Vind het een vreselijk middel, nu naarder door de bijwerkingen dan de blaasontsteking. Morgen urine check maar denk niet dat het weg is, nog teveel klachten.

20-10-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
‘S avonds voor slapen gaan eenmalig ingenomen. Dat was goed te doen. Poeder smaakte niet vies. Je mag daarna niet meer plassen. De volgende ochtend leken de klachten minder, maar in de loop van de dag kwamen de klachten toch weer opzetten. De volgende dag zelfs weer bloed bij urine. Aandrang en pijn bij het plassen is iets afgenomen, maar de ontsteking is nog niet weg.[lees meer...] Weer terug naar huisarts dus!

25-09-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Vrijdag op zaterdagnacht veel pijn en veel plassen, zaterdagavond zakje ingenomen, zondagochtend al minder klachten. Maandag urine laten checken bij de huisarts: schoon!!! Zeer effectief middel en geen enkele bijwerking gehad.

08-09-2018 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Mijn ervaring: Ik kreeg dit voorgeschreven bij een blaasontsteking. Het zou met een dag over moeten zijn. Dat klopt, het was inderdaad weg, maar de dag erna was de blaasontsteking weer vrolijk terug en kwamen de bijwerkingen er ook uit. Dus voor mij nooit meer. Geef mij maar de traditionele 5-daagse kuur.

05-09-2018 | Vrouw | 18
Urineweginfectie
Afgelopen jaren steeds terugkerende urine weg infecties gehad. Huisarts heeft na veel kuren monuril voorgeschreven, s’avonds opgelost in een groot glas water en de hele nacht niet naar het toilet geweest. De volgende ochtend was de erge pijn bij het plassen zo goed als verdwenen. Goed blijven drinken en de klachten verdwenen snel! Al met al erg tevreden over de medicatie.

27-08-2018 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Ik had een kuur gekregen van 5 dageb waar ik erg tegen op zag. Werd super duizelig en heb een dag later contact opgenomen met de huisarts. Toen de monuril 3000 gekregen. Poeder wat je op moet lossen in water. Smaakt naar sinasappel. Ingenomen voor het slapen gaan. Geen last van gehad, niet geplast die nacht. Volgende dag wel wat darmkramp, wat misselijk en maagzuur, maar[lees meer...] dit wel met PDS achtergrond, dus al gevoelige maag en darmen. Al met al super tevreden, 1 zakje en je bent er vanaf!

25-08-2018 | Vrouw | 27
Urineweginfectie
Graag wil ik mijn mening delen. Ik was zó bang dit medicijn te nemen vanwege de vele verhalen over nare bijwerkingen. Heb emetofobie (extreme angst voor overgeven), dus het was echt moeilijk voor me. Toen de pijn naar m’n zij begon te trekken heb ik het toch maar gepakt, ik wilde natuurlijk geen nierbekontsteking. Super zenuwachtig ingenomen en.. nergens last van! Beetje m[lees meer...]oe en hangerig, maar dat kan ook door de blaasontsteking komen. De klachten daarvan zijn na 1 nacht al sterk verminderd. Ik ben dus super tevreden!

20-06-2018 | Vrouw | 55
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
S avonds voor het slapen oplossennin water en daarna niet meer plassen. Dat laatste is heel moeilijk als je blaasontsteking hebt. De volgende ochtend voel ik me beroerder dan door de blaasontsteking maar het trekt gelukkig snel weg. Zeer goed te dien deze antibiotica! Hoop dat het werkt ondanks het plassen.

14-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Helpt niet, blaasontsteking komt steeds terug

02-12-2017 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Furabid hielp niet. Uit urine geen duidelijke blaasontsteking, wel klachten. Al de 6e keer ofzo dat ik blaasontsteking heb gehad en 2e x dat eerste antibiotica niet hielp. Voor het weekend, daarom dit medicijn voorgeschreven. Vorige x een stuk beter met dit medicijn, al vrij snel, weinig bijwerkingen bij mij ( misselijkheid, maar verder valt het wel mee.) nu gisteren ges[lees meer...]likt, erg gebruiksvriendelijk. Ook weer snel verbetering, nog niet helemaal over. Zag hier ergens dat het 5 dagen zou doorwerken, ben benieuwd.

30-09-2017 | Vrouw | 54
fosfomycine (3000)
Blaasontsteking
Ik had flinke pijn, bij en na het plassen en besloot het even aan te kijken met Cranberry tabletten. Het bleek alleen maar erger dus toch de urine naar de dokter en dezelfde dag nog een éenmalige kuur van Monuril gehad, een poeder dat ik in een glas water moest innemen op een lege maag voor het naar bed gaan. De volgende morgen was de pijn weg! Het enige vervelende is [lees meer...]dat ik meteen een waterige ontlasting kreeg en dat heb ik nu nog, dus maar twee capsules ingenomen. Verder is de blaasontsteking uitstekend afgenomen dus al met al tevreden.

26-08-2017 | Vrouw | 58
Nierbekkenontsteking
Al jaren recidiverende UWI en nierbekkenontstekingen (meestal rechts en soms beiderzijds). 10 en 9 jaar geleden pyelumreconstructie rechter (wandel)nier. Daarna iets minder frequent infecties. Echter 2 jaar geleden weer sterke toename nierbekkenontstekingen. Okt. 2016 rechter nier verwijderd. Echter nu steeds links nierbekkenontsteking. Vanwege vele antibioticagebruik (zow[lees meer...]el oraal als via infuus) een BMRO bacterie ontwikkeld die steeds weer infecties veroorzaakt. Nitrofurantoine en Monoril zijn (vlgs kweekuitslagen) enige nog reagerende antibiotica. Echter Nitrofurantoine deed laatste 2 keer onvoldoende zijn werk. Nu weer aan de Monuril (fosfomycine) om de 3 dagen een zakje 3 gram. Heb dit in verleden al eens eerder gehad. Koorts begon na een dag al te zakken van bijna 40 tot 39. Helaas zoals bij de meeste antibiotica bijwerkingen zoals steen in maag, een dag na gebruik wat misselijk / hoofdpijn en diarrhee (hetgeen ik bij bijna elke antibiotica heb). Heb nu mijn tweede zakje op en koorts al gezakt naar 37,9. Dus hoop dat infectie weg gaat (blijft) want anders wordt het weer de zoveelste opname in ziekenhuis.

03-08-2017 | Vrouw | 28
fosfomycine (3000)
Blaasontsteking
Hallo, Heb vanmiddag(15:30) Monuril 3000mg/8gram gehad. Liefst willen ze dat je het 's avonds inneemt. Maar mijn vraag of het dan wel effect heeft? Maak het wat uit dat ik het vanmiddag heb genomen??

03-08-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking kreeg ik in eerste instantie Furabid voorgeschreven. Bij verschillende antibiotica ben ik heel gevoelig voor de bijwerkingen. Jammergenoeg bleek dat bij Furabid ook zo te zijn. In overleg met de huisarts de kuur voortijdig afgebroken. Na twee dagen kwam de blaasontsteking weer terug. Een week lang heel veel gedronken, citroenen en extra vit.C geb[lees meer...]ruikt. Het mocht echter niet baten. De huisarts schreef mij Monuril voor. Ik ben er heel tevreden over. Blaasontsteking is nu weg en totaal geen last van enige bijwerking gehad.

04-07-2017 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Vanaf september al last. Had al twee keer aan kuurtje gehad, maar dat hielp niet. Na veel slapeloze nachten(elke keer wakker om te plassen). Monuril 3000 voor geschreven gekregen. Gister avond ingenomen, en minder water gedronken. Wel beter geslapen en er maar 2 keer uit geweest. Maar merk nu eigenlijk geen verbetering. Misschien dat het nog verder moet in werken?? Verder[lees meer...] geen bij werking en makkelijk om in te nemen.