Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen darm/maag van streek hartkloppingen misselijkheid maagpijn diarree

Blaasontsteking (118 meningen)
Urineweginfectie (9 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (639 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

04-08-2020 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Met regelmaat urineweginfectie of te wel blaasontsteking. Dit middel helpt om mijn blaas weer schoon te maken. Nu twee maal gebruikt en twee maal met goed resultaat. Beter dan elk ander antibiotica kuur, met vele bijwerkingen. Ik heb met dit middel weinig tot geen bijwerkingen, een klein beetje opgeblazen gevoel in de maagstreek verder helemaal niks. Ook geen diaree.

01-06-2019 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Er werd beginnende blaasontsteking geconstateerd. Omdat ik een lang weekend weg zou gaan, deze 1 daags kuur gekregen, Monuril 3000, zodat ik niet in het buitenland op zoek hoefde naar antibiotica. Helaas, ik kon niet gaan vanwege de vele bijwerkingen. Ik had het voor het slapen gaan ingenomen en in de nacht werd ik al wakker van de hoofdpijn. In de ochtend super misselijk[lees meer...] en rond het middaguur begon het overgeven. Ik hield tot middernacht geen slok water binnen, terwijl ik juist veel moest drinken. Hele spijsvertering van slag. Nu twee dagen later gaat het beter, maar mijn lange weekend is in het water gevallen. Raar gevoel in mijn hoofd, gespannen buik. Overigens is de continue aandrang tot plassen wel weg.

31-01-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Flinke blaasontsteking, bloedplassen, voor het naar bed gaan in genomen rond 22 u, om 3 u in de nacht geplast , een verademing dat de pijn al zo goed als verdwenen was en geen enkele bijwerkingen gehad.

23-11-2015 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Voor het eerst Monuril gebruikt. 2 dagen diarree en beetje misselijk geweest.., maar de infectie is helemaal verdwenen. Van antibiotica krijg ik ook altijd last van diarree, dus een goede alternatieve. Het is wel aan te raden om niet te gaan werken, de dag naar het innemen van Monuril ivm. bijwerkingen.

09-10-2016 | Man | 52
Blaasontsteking
Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.

19-12-2015 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Na 1 dag enorme diarree en darmen die volledig van slag waren. Na 2 zakjes na overleg met huisarts gestopt met medicijn want diarree wordt steeds erger. Nu na een week nog steeds diarree en buikkrampen.

18-11-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Nooit meer wat een pijn aan de nieren pfff laatste keer gebruikt

30-09-2017 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Ik had flinke pijn, bij en na het plassen en besloot het even aan te kijken met Cranberry tabletten. Het bleek alleen maar erger dus toch de urine naar de dokter en dezelfde dag nog een éenmalige kuur van Monuril gehad, een poeder dat ik in een glas water moest innemen op een lege maag voor het naar bed gaan. De volgende morgen was de pijn weg! Het enige vervelende is [lees meer...]dat ik meteen een waterige ontlasting kreeg en dat heb ik nu nog, dus maar twee capsules ingenomen. Verder is de blaasontsteking uitstekend afgenomen dus al met al tevreden.

09-05-2014 | Vrouw | 54
fosfomycine
Blaasontsteking
Eenmalig een drankje en weg is mijn blaasontsteking.

07-01-2019 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Vrijdag's kreeg ik het idee van een blaasontsteking (branderig gevoel bij plassen, vaak en kleine beetjes plassen). Geprobeerd met cranberrysap en cranberry capsules de zaak onder controle te houden om maandag's naar de huisarts te gaan, maar helaas zondag's kreeg is pijn aan mijn linker nier en zag ik wat bloed bij de urine. Omdat ik nog maar een nierfunctie van 8% heb, t[lees meer...]och maar de huisartsenpost gebeld. Daar kreeg ik Monuril 3000 voorgeschreven. Het was makkelijk in te nemen voor het slapen en zo lang mogelijk geprobeerd om niet te plassen. De volgende morgen was de pijn in mijn nier al een heel stuk minder, maar het branderige gevoel was er nog wel maar voelde al wel beter. Tot nu toe geen last van bijwerkingen.

20-06-2018 | Vrouw | 55
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
S avonds voor het slapen oplossennin water en daarna niet meer plassen. Dat laatste is heel moeilijk als je blaasontsteking hebt. De volgende ochtend voel ik me beroerder dan door de blaasontsteking maar het trekt gelukkig snel weg. Zeer goed te dien deze antibiotica! Hoop dat het werkt ondanks het plassen.

22-06-2017 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Een gewone E- Coli bacil . Altijd juiste richting papiergebruik op de toilet . Bij sex ligt alles wat dichterbij dan bij onze mannelijke collega's . Komt ook wel voor bij mannen , maar meer bij vrouwen . Foutje van de natuur .......

06-08-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een blaasontsteking, wat ik helaas wel vaker heb. Normaal kreeg ik altijd 3 of 5 daagse kuur. Na inname voor het slapen gaan, begon binnen een half uur het spugen en dat is jammer genoeg de hele nacht doorgegaan. Daarnaast kreeg ik enorme krampen in mijn darmen. Volgende dag gemeld bij de huisarts en heb nu een andere kuur. De misselijkheid is no[lees meer...]g niet weg, dus ik neem dit middel nooit meer.

16-02-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Het hielp binnen enkele uren wel tegen de blaasontsteking 😂 maar zelfs na extra pantozol, rennie en heel veel karnemelk verga ik Vd pijn aan m’n slokdarm maag en loop ik leeg, nu zelfs ook misselijk. Dit spul neem ik nooit meer in!

11-07-2022 | Vrouw | 58
helpt niks

26-08-2017 | Vrouw | 58
Nierbekkenontsteking
Al jaren recidiverende UWI en nierbekkenontstekingen (meestal rechts en soms beiderzijds). 10 en 9 jaar geleden pyelumreconstructie rechter (wandel)nier. Daarna iets minder frequent infecties. Echter 2 jaar geleden weer sterke toename nierbekkenontstekingen. Okt. 2016 rechter nier verwijderd. Echter nu steeds links nierbekkenontsteking. Vanwege vele antibioticagebruik (zow[lees meer...]el oraal als via infuus) een BMRO bacterie ontwikkeld die steeds weer infecties veroorzaakt. Nitrofurantoine en Monoril zijn (vlgs kweekuitslagen) enige nog reagerende antibiotica. Echter Nitrofurantoine deed laatste 2 keer onvoldoende zijn werk. Nu weer aan de Monuril (fosfomycine) om de 3 dagen een zakje 3 gram. Heb dit in verleden al eens eerder gehad. Koorts begon na een dag al te zakken van bijna 40 tot 39. Helaas zoals bij de meeste antibiotica bijwerkingen zoals steen in maag, een dag na gebruik wat misselijk / hoofdpijn en diarrhee (hetgeen ik bij bijna elke antibiotica heb). Heb nu mijn tweede zakje op en koorts al gezakt naar 37,9. Dus hoop dat infectie weg gaat (blijft) want anders wordt het weer de zoveelste opname in ziekenhuis.