Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (84 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (406 meningen)
Nitrofurantoine (340 meningen)
Furadantine (27 meningen)
Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

09-05-2014

Blaasontsteking

Eenmalig een drankje en weg is mijn blaasontsteking.
24-02-2014

Blaasontsteking

Ik had ongeveer 1x per jaar blaasontsteking. De eerste keer werkte de antibioticakuur van de huisarts prima, de 2e keer duurde het allemaal al wat langer en bij de 3e keer had ik zelfs 2 kuren nodig, Vorige jaar tijdens een vakantie in tunesie kreeg ik weer blaasontsteking. Daar een huisarts opgebeld, kreeg meteen het recept van monuril. Ik heb het zakje opgedronken met me[lees meer...]rkte met 3 a 4 uur al meteen dat de pijn weg zakte. De volgende dag nergens meer last van. Ik ben inmiddels meer dan een jaar verder en heb nooit meer blaasontsteking gehad!
03-02-2014

Blaasontsteking

Ik heb regelmatig wel eens last van een blaasontsteking. leuk is anders hoor . vooral die pijn bij het plassen ,drink dan extra veel wat ik voorheen niet deed,en de dokter schreef mij monuril voor. na inname twee dagen later nog steeds last bij het plassen. moet ik terug naar de huisarts of gaat het vanzelf wel over ?
19-11-2013

Blaasontsteking

1 Zakje Monuril gekregen, omdat ik al 4 weken met een blaasontsteking liep. avond voor het slapen gaan ingenomen, erg veel jeuk met blaren in mijn gezicht en mond. Werkt wel super goed de ontsteking is weg.
23-10-2013

Urineweginfectie

Ik had 3 kuurtjes gehad en al uwi sinds half augustus, werd na kuurtje even minder maar kwam snel terug. nu Monuril gebruikt en met 1 dag waren de klachten al zo goed als weg, ben alleen benieuwd hoe lang het weg blijft. Ik vind het alleen raar dat je een kuur van 14 euro wel vergoed krijgt maar bij Monuril dat iets meer dan 5 euro kost moet je eerst al 3,03 euro zelf bet[lees meer...]alen en de rest zal wel van je eigen risico afgaan, terwijl de kuur goedkoper is dan een kuur van 7 dagen.
22-06-2013

Blaasontsteking

Ik heb al jaren blaasontsteking, tegenwoordig bijna elke maand een kuur, maar na ongeveer 14 dagen, of eerder, is het weer terug. Nu 1 x per week een zakje, heb er nu 2 gebruikt, weet nog niet echt of het helpt. Veel bijwerkingen, gal oprispingen, maagklachten, misselijk, buikpijn, Wat doet het met mijn nieren?
18-05-2013

Blaasontsteking

Monuril helpt direct, maar komt helaas wel regelmatig terug (om de twee maanden). Als ik het gebruik haal ik direct een nieuw zakje zodat ik er altijd een op voorraad heb. Ook op vakantie gaat het altijd mee. Nu alleen hopen dat ik niet resistent word.
18-02-2013

Blaasontsteking

Ik ben erg huiverig met slikken van antibiotica. Was erg blij met dit medicijn. Makkelijk, geen bijwerkingen, maar helaas onvoldoende effect. Blaasontsteking is helaas weer terug.....
23-01-2013

Blaasontsteking

Na veel blaasontstekingen te hebben gehad (20 in een jaar) werd ik naar de uroloog verwezen. Deze gaf me deze zakjes die je één keer als je ze nodig hebt moet innemen. Over het algemeen werkte dit medicijn goed. Voor mensen die minder dan 10 kuren hebben gehad zal de ontsteking meestal tussen een uur en twee uur opgelost zijn (althans de pijn). Helaas ben ik hier bijna res[lees meer...]istent tegen geworden. Ik vind de smaak niet echt prettig, maar het is fijn dat het opgedronken kan worden. Verder heb ik als bijwerkingen dat ik hele dunne poep en buikkrampen krijg. Dit omdat deze antibiotica zeer slecht is voor je darmen, nieren en lever. Het is belangrijk voor je lever en nieren om heel veel te drinken, zodat de concentratie niet te hoog wordt en je nieren en lever schade oplopen en voor je darmen is mij aangeraden door mijn uroloog om yakult te drinken, zodat de bacteriën die de antibiotica stuk heeft gemaakt weer terugkomen. Dit kan de diarree verhelpen.
08-01-2013

Urineweginfectie

01-09-2012

Blaasontsteking

Klachten direct minder, waardoor plassen meer ontspannen gaat en er minder risico is op bacteriegroei ivm minder goed kunnen uitplassen. Grote voordeel is geen medicatie vergeten of tijd bij inname diverse momenten per dag. Na heel veel blaasontstekingen in wel 20 jaar nu voor het eerst gekregen.
01-06-2012

Hartritmestoornissen

Vele malen heb ik ik blaasontsteking en andere urineweginfecties. Ik kreeg altijd 5 stuks Trimethoprim 300 mg voorgeschreven, die altijd hielpen, maar dit keer helaas niet. Toen heb ik eenmaal Tomuril 3000 gebruikt en was ik meteen van mijn klachten af. Geweldig. Geen bijverschijnselen ondervonden.
25-05-2012

Blaasontsteking

Erg makkelijk qua innemen, geen pillen die je kan vergeten en in mijn geval geen bijwerkingen. 's Avonds voor het slapen gaan ingenomen, de volgende dag nog wat klachten maar de dag erna was ik er al helemaal vanaf. Of dit van lange duur is weet ik nog niet omdat dit de eerste keer is dat ik Monuril kreeg voorgeschreven. Normaliter slik ik iedere maand een kuur voor blaaso[lees meer...]ntsteking en ben voor een hoop middelen al resistent.
18-04-2012

Blaasontsteking

In plaats van 5 dagen nitrofur (2 x per dag) nu 1 keer innemen. Dankbaar voor vervangende huisarts. Dit is a. veel effectiever: resultaat na 1 uur en 15 minuten ten opzichte van minimaal 6 uur. B. gebruikersvriendelijker: 1 x innemen en klaar. C. betere medicijntrouw, een pil vergeten kan niet. Ik wil niet meer anders dan dit en een vervolg ligt al voor me klaar.[lees meer...]
31-12-2011

Blaasontsteking

Ik was met een dag van de blaasontsteking af. Geen ernstige bijwerkingen. Prima! Misschien een beetje vol gevoel op de maag van overgehouden, en mijn smaak is wat minder geworden? Heeft iemand daar ook last van gekregen, na inname van dit medicijn? Laat het me even weten, Gr. Anneloes
15-12-2011

Monuril (fosfomycine)

Heb het middel in Frankrijk gekocht! 1 zakje in een half glas water, even laten staan (wordt het wat dikker) opdrinken, daarna minstens 6 uur niets drinken (dus voor je gaat slapen)..... Volgende dag stukken beter en de dag daarna WEG!!!! Toppie!!! Geen last van bijwerkingen gehad!!....

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (529) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (490) - Antibiotica - penicillines breedspectrum