Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen darm/maag van streek hartkloppingen misselijkheid maagpijn diarree

Blaasontsteking (118 meningen)
Urineweginfectie (9 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (642 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

15-10-2015 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
ernstige diarree gehad en misselijk, medicijn heeft mij helemaal niks geholpen. Jammer..

12-06-2020 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
De huisarts wilde dit uitproberen, ondanks mijn verzoek mijn blaasontsteking als een gecompliceerde urineweginfectie te behandelen. Het is mij zeer slecht bevallen. Ik ben nu drie dagen later, nog steeds zo misselijk als wat, en ik moet alsnog een extra en langere kuur omdat de blaasontsteking niet weg is.

21-09-2021 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
Ik hen alergie voor veel medicatie. En dit helpt snel en goed

02-12-2017 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Furabid hielp niet. Uit urine geen duidelijke blaasontsteking, wel klachten. Al de 6e keer ofzo dat ik blaasontsteking heb gehad en 2e x dat eerste antibiotica niet hielp. Voor het weekend, daarom dit medicijn voorgeschreven. Vorige x een stuk beter met dit medicijn, al vrij snel, weinig bijwerkingen bij mij ( misselijkheid, maar verder valt het wel mee.) nu gisteren ges[lees meer...]likt, erg gebruiksvriendelijk. Ook weer snel verbetering, nog niet helemaal over. Zag hier ergens dat het 5 dagen zou doorwerken, ben benieuwd.

19-05-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.

25-09-2015 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Het is praktisch je hoeft de antibiotica maar 1 keer in te nemen. En de bijwerkingen vallen ook wel mee. Wel wat darmklachten en lichte misselijkheid.

15-04-2023 | Man | 36

31-05-2019 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ochtend na inname voelde ik verbetering, maar al snel later op de dag namen de klachten toch weer toe. Weer terug richting huisarts dus

06-12-2019 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Super goed bevallen! Bij mijn laatste blaasontsteking kreeg ik een kuur Furabid en daar werd ik echt beroerd van. Was dus huiverig om weer antibiotica te nemen voor mijn blaasontsteking, maar na 2 weken aanmodderen met cranberrysap en brandnetelthee toch de huisarts gebeld aangezien ik ook koorts kreeg en mij ziek ging voelen ..Huisarts schreef Monuril 3000 voor. Zakje opl[lees meer...]ossen in water en voor het slapen gaan opdrinken. Ik was echt angstig voor bijwerkingen, maar ik heb echt nergens last van gehad! Volgende dag al wat verlichting en na 4 dagen was mijn fikse blaasontsteking helemaal weg. Ik had ook koorts en flink pijn dus zat echt tegen nierbekkenontsteking aan. Stuk beter dan Furabid dus!

18-04-2024 | Vrouw | 34
Urineweginfectie

buikgeluid darm/maag van streek hartkloppingen maagpijn misselijkheid buikkrampen

Het werkt snel en goed bij me, Na een kwartier wel enorme hartkloppingen die toch even aan hielden. Dag erna misselijk en waterige diarree

16-11-2022 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Ik heb vaak blaasontsteking gehad. Normaal neem ik nitrofurantoine maar nu ik in het buitenland ben, was alleen monuril beschikbaar. Ik zag er een beetje tegenop vanwege de hoge dosis, maar gezien de ernst van de klachten (bloed plassen, pijn) toch maar genomen. Ik voelde na een uur meteen verlichting van de klachten, nu (na 3 dagen) zijn alle klachten verdwenen. Qua [lees meer...]bijwerkingen had ik de dag na inname gigantische hoofdpijn en misselijkheid. Geen diarree zoals veel mensen zeggen, wel enorm opgeblazen buik. Dag 2 waren de bijwerkingen weer verdwenen. Voor mij dus een effectief medicijn maar wel 1 dag ziek van geweest.

06-04-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Had maar voor 1 nacht een zakje gekregen. Het moet op een lege maag ingenomen worden..... de hele nacht ziek geweest ervan. En dacht hrt is maar 1 nacht dus zal snel over zijn. Nu week erna nog steeds elke na middag of avond super misselijk

05-02-2020 | Vrouw | 32

04-01-2020 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Ik loop al 3 weken met blaas ontsteking die enkel pijn doet bij plassen ben er niet ziek of niks van nu van de huisarts dit medicijn gekregen en doodziek ik heb het nu 24 u geleden gemak direct erna hoofdpijn duizelig misselijk paar uur erna begon mijn gezicht doof te worden en had moeilijkheden met praten of als ik een beroerte had gekregen ik ben bleek en zweet als een [lees meer...]gek had ik het maar niet gepakt wat een rotzooi en ik voel niks verschil bij plassen ik neem dit nooit of de never nog in en die persoon wat dit heeft uitgevonden moet zich het zelf maar is inpakken en hoop dat die dan zelfde voel als de meesten van ons na het gebruik ervan

28-05-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik heb 8 uur geleden 1 zakje monuril op. Kan wel tegen de muren lopen. Voel me zo ongesteld, moe, koortsig en ik heb al 1 x uit het niets diarree moeten doen. Krijg amper iets binnen, alsook mijn darmen zijn écht hevig aan het rommelen... Ik hoop dat dit snel stopt..

12-06-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik plaste 2 weken achtereen bloed (verder geen klachten), 4 dagen na inname geen bloed meer in mijn plas. Maar wel witte sliertjes en vlokken. De huisarts zei dat ik nog steeds blaasontsteking heb (ook al heb ik verder geen klachten). Voor mij werkte deze antibiotica niet. De huisarts bied mij capsules aan maar die krijg ik niet weg. Vandaar dit alternatief. Het drinkt ma[lees meer...]kkelijk weg!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum