Marvelon

ethinylestradiol/desogestrel

02-12-2017

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik ben overgestapt van marvelon naar mirenaspiraal. Vlak hierna kwam de marvelon slecht in het nieuws. Ik ben niet alleen hierom blij dat ik de overstap maakte. Ook omdat ik helemaal niet ongesteld wordt nu en nauwelijks hoofdpijn en buikpijn meer.
18-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Om hevige krampen voor en tijdens de menstruatie tegen te gaan. En om een regelmatige cyclus te krijgen
04-08-2016

Acne/puistjes

Nadat ik al diverse keren antibiotica heb gekregen van de dermatoloog kwam de acne steeds terug. Aangezien ik niet zomaar met roaccutane wilde beginnen, gezien de bijwerkingen, heb ik mijn huisarts gevraagd om een pil die ook werkt tegen acné. Heb hiervoor namelijk nuvaring gehad, maar daar werd de acné niet minder van. Nu gebruik ik deze pil ongeveer een half jaar en mijn[lees meer...] huid is er enorm van vooruit gegaan. Mijn huid had eerst erg veel onderhuidse ontstekingen, maar nu zijn die helemaal weggetrokken. Af en toe nog een klein puistje maar niet te vergelijken met voorheen. Ik raad deze pil dus zeker aan bij een probleemhuid, ik ben blij dat ik niet direct aan de zware medicijnen ben gegaan!
14-03-2016

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Prima medicijn, maar omdat ik steeds meer pillen moest gaan slikken, stelde mijn arts een spiraal voor, omdat ik toch geen kinderen wilde.
09-04-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik slik de Marvelon voor zwangerschapspreventie. Al met al vind ik het een erg fijne pil. Zo merk ik dat mijn huid erop vooruit is gegaan sinds ik Marvelon gebruik. Wel ervaar ik een verminderd libido sinds ik deze pil slik; dit vind ik een erg vervelende bijwerking.
17-01-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik slik Marvelon al vanaf mijn 23e en ben nu 45. Ik had altijd zeer zware menstruaties en dat gaf zulke dalingen in mijn weerstand (heb een auto/immuunziekte) dat ik de laatste jaren op huisartsenadvies de pil bijna constant doorslik, met 3 x per jaar een stopweek. Nu had ik last van mijn darmen, zere borsten, stemmingswisselingen, vaak plassen, heel moe, ik werd steeds [lees meer...]dikker, kwam 16 kg aan maar het vet werd niet in ribbels vastgezet zoals als je dik bent, nee in ene grote bol vanaf mijn ribben naar onder, ook vet op heupen wat ik nooit heb gehad. Ik grapte met een vriendin..misschien ben ik schijnzwanger (want geen vriend, geen seks = niet zwanger!) Profetische woorden.. Vorig weekend begon ik aan het eind van de stopweek..ineens helderrood te bloeden met van als erin..zaterdag viel het mee...maar de nacht van zaterdag op zondag werd ik om 4 uur in mijn eigen bloed wakker, en het bleef stromen met enorme velen en stolsels. Ik heb op mijn 22e een miskraam gehad en dit leek precies hetzelfde! Maandag naar de huisarts..Wat bleek?! Door de pil door te slikken kan het lichaam denken dat je zwanger bent en alles in gang zetten!! Het maakt dan een blaas aan die zich aan je baarmoederwand hecht en gewoon gaat groeien en ondertussen ga je zwangeren! En hoe! Ongeveer 5 en half a 6 maanden ben ik zwanger geweest van een luchtbel! Een wind-ei! Met alles erop en eraan en een echte miskraam, alleen verlies je geen kind..want het lichaam stoot af wat niet goed is. Halleluja! Nu is het bloeden gestopt, ik slik wel weer de pil, maar ga de stopweken gewoon laten komen en denk erover om helemaal te stoppen. Ben nog steeds heel erg moe, heb veel krampen in mijn darmen en steken onderin mijn buik. Maandag inwendig onderzoek en daarna een echo bij de gynaecoloog. Voel me brak. Dit is echt geen lolletje en dus een hele grote waarschuwing: slik niet onbeperkt de pil door!!
07-01-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Adenomen en bloedingen aan de lever. Zeer heftige pijn in de buikstreek, alsof er messen in mijn buik worden gestoken. Achteraf gezien heb ik meerdere keren deze bloedingen aan de lever gehad de afgelopen jaren, bij diverse bezoeken aan verschillende ziekenhuizen (1e hulp) nooit opgemerkt. HIerdoor is het alleen maar erger geworden omdat ik Marvelon bleef slikken. Zeer l[lees meer...]angdurig en pijnlijk verhaal wat ik niemand gun. Dus als je erge pijn hebt in de pijn en je gebruikt een anticonceptiepil, laat je niet afschepen in een ziekenhuis en wijs ze hier op! Het is een bijwerking die ZEER ZELDEN voorkomt bij langdurig pilgebruik maar die in de bijsluiter niet staat vermeld!
05-01-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik graag wilde overstappen op een andere anticonceptie. Ik had best veel last van puistjes en volgens mijn huisarts kon deze pil hier een goed effect op hebben. Het tegengestelde effect was waar. De puistjes bleven en werden zelfs erger (ik kreeg ze ook op mijn schouders en rug.) Verder had ik regelmatig een lichte doorbraakbloeding [lees meer...]en hartkloppingen of misselijk een paar uur na inname. Dit vond ik een beetje eng en heb daarom naar een andere pil gevraagd..
29-09-2014

Longembolie

Mijn dochter is in 2012 overleden. Zij gebruikte de pil, merk Marvelon. Dit is een gevaarlijke pil. Mijn dochter was geen risico; niet te dik, juist heel slank; Als vader raad ik alle vrouwen en meisjes deze pil sterk af. Ik moet nu leven met oneindig veel verdriet door de gedachte: Had zij maar nooit dit merk anticonceptiepil geslikt.
12-08-2014

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik ben 21 jaar, en ben voor 2,5 week begonnen met marvelon, dit omdat ik hiervoor. Migrogynon had geslikt alleen last kreeg van acne en de buikkrampen tijdens menstruatie aanhielden. De huisarts schreef mij marvelon 30. Voor, dit ook omdat mijn moeder dit heeft geslikt jarenlang en nergens meer last van had. Nou dat had ik geweten... De ellende begon na 2,5 week ook geli[lees meer...]jk, ik kreeg erg veel last van bijwerkingen, en dit nu in net op vakantie was. Ik baalde had heel erg last van: licht in me hoofd(tot randje van flauwvallen) , hoofdpijnen, misselijk, een hele snelle en onregelmatige hartslag... Werd er bijna soort van paniekerig van, temperatuurwisselingen , sneller emotioneel, hele rusteloze benen.. Erg moe etc. Ik voelde me er echt heel ongemakkelijk mee.. Dagen weinig tot niks kunnen doen, nu voel ik me eindelijk weer wat fijner, ben meteen met de pil gestopt. Voor mij geen pillen meer.. Wat een ellende, ik reageer te heftig op pillen. Dan liever elke maand buikpijn en medicijnen daar voor slikken dan ooit nog een pil. Alleen dat je aankomt van de pil marvelon is een fabel, het eten smaakt beter en je hebt wat sneller een hongerig gevoel, maar als je het gewoon bij 3 maaltijden per dag en 2 gezonde tussendoortjes houd is er niks aan het handje;) niet er aan toegeven dan lukt het prima.
06-04-2014

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik denk dat mij libido tot het nulpunt is gedaald door de marvelon. Ben nu aan het nadenken om te stoppen met deze pil en geen andere meer te nemen. Hopelijk pakt dit goed voor mij uit en krijg ik mijn zin in seks weer terug, want mijn relatie staat hierdoor ook onder spanning. Voor deze pil heb ik de microgynon geslikt, maar kreeg hier een erg vette huid van en wat mee e[lees meer...]ters en puistjes, daarom overgestapt op marvelon. Vette huid nu weg! Voor de microgynon de Diane geslikt. Dit vond ik een erg fijne pil zonder bijwerkingen, maar die wil ik nu natuurlijk niet meer slikken. Hoor nu ook vaak dat de marvelon zorgt voor veel kans op een cva, dus overweeg nu serieus om geen pil meer te slikken.
27-10-2013

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik heb vanaf mijn 19e tot mijn 47e met onderbreking voor 2 zwangerschappen marvelon geslikt. Nooit enig probleem of bijwerking gehad. Ideaal was dat de heftige pijnen die ik als puber iedere maand weer had verdwenen, zodra ik de pil slikte. Na enige jaren ben ik ook gaan doorslikken, steeds 3 strips en dan een stopweek. Voor de gewenste zwangerschappen gestopt en binnen ee[lees meer...]n paar maanden zwanger, 3 maanden na de bevalling weer begonnen. Uiteindelijk gestopt omdat ik toch geen gemeenschap meer heb. Daarna is mijn menstruatie wel heftiger geworden, en de cyclus is wel wat kort, 25 dagen.
15-08-2013

Acne/puistjes

Ik ben 29 en heb nog steeds last van puistjes op mijn gezicht. Een vriendin van me heeft (met succes) haar acne kunnen behandelen met een ander anti-conceptiepil. Na wat onderzoek, dacht ik dat Marvelon mijn acne zou kunnen onderdrukken. Dat deed het wel. Binnen twee weken na inname had ik géén gezichtspuistjes meer. Maar toen hield het pret op. Ik ben VEEL aangekomen. M[lees meer...]eer dan een kilo per maand. Ik ben maar 1'64 dus het was meteen te zien. Ik ben in 6 maanden tijd, grijs geworden! De kapper heeft mij geinformeerd dat meer dan 10% van mijn haar wit is! Volgens de lengte van de witte haartjes, begon het ergens tussen maart en april. Mijn libido is ongeveer nul, en dat kan niet alleen te wijten zijn aan de extra kilo's. Ik heb nu ook spataderen voor het eerst. Heel fijn voor iemand die 60kilo weegt. De laatste druppel was het terugkeren van migraneaanvallen mét aura. Ik heb voor marvelon, bijna 10 jaar geen migrane gehad. Dit vind ik onacceptabel, en ben daarom na 6 maanden gebruik weer terug op mijn oude pil, Ministat.
12-07-2013

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Hallo allemaal, Jarenlang heb ik Ethinylestradiol/Desogestrel Richter geslikt en nooit problemen gehad. 2 maanden geleden wou ik dezelfde pil bestellen en kreeg ik een andere pil mee met de naam Marvelon. Het zou precies dezelfde pil moeten zijn.. Niet dus! na een maand kreeg ik lichte bloedverlies en krampen en het ergste van al is dat mijn libido onder vriespunt ge[lees meer...]daald is, ook heb ik enorme stemmingswisselingen en ben zeer chagrijnig (kan ook door de verminderde libido komen). Snel om mijn oude pil dus en hopen dat alles weer snel herstelt
07-06-2013

Overgang

Zo'n 20 -25 jaar geleden gebruikte ik Marvelon, hier reageerde ik het beste op. Trinordiol en Microgynon 30 gaven veel meer bijwerkingen. Na de geboorte van mijn jongste zoon heb ik besloten tot sterilisatie omdat ik niet jarenlang hormonen wilde eten. Nu ben ik 49 jaar en mijn menstruatie is door de overgang de laatste 3 cycli zeer onregelmatig en zeer hevig. Ik loop gew[lees meer...]oon leeg en als ik niet om het uur verschoon lek ik volledig door. Over een paar weken heb ik een afspraak bij mijn huisarts en ik ga om die menstruatieklachten te beperken weer om Marvelon vragen. Ik ben benieuwd want ik heb zelf zo het idee dat ik zo'n 2 a 3 jaar weer aan de pil ga. Wordt vervolgd
10-04-2013

Menstruatiepijn

Hoi Iedereen, Eventjes mijn verhaal meedelen.. Ben sinds eergisteren begonnen met Marvelon en ben benieuwd of het mij gaat helpen. Sinds mijn 15de menstrueer ik onregelmatig, tot voor mijn 21ste kreeg ik ze meer niet dan wel en sinds mijn 21ste bloed ik bijna continu.. Na meerdere onderzoeken blijkt dat alles in mijn lijf is zoals het hoort.. Heb altijd microgynon [lees meer...]genomen, nu overgeschakeld naar Marvelon. Ik heb wel veel last van moodswings, hoofdpijn, e.d. maar deze klachten had ik al langer. Sinds eergisteren heb ik wel bijkomend een constante pijn in onderrug en onderbuik, deze neem ik meestal alleen maar waar in de week voor mijn menstruatie tot ong dag 3.. Weet niet of dit aan de pil ligt? (Heb voorloopig bij alles maar 1 ster aangeduid om dat ik het nog niet goed kan beoordelen na 2 dagen.)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum