lees de ervaringen

40 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

06-04-2014
Vrouw (19) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Ik denk dat mij libido tot het nulpunt is gedaald door de marvelon. Ben nu aan het nadenken om te stoppen met deze pil en geen andere meer te nemen. Hopelijk pakt dit goed voor mij uit en krijg ik mijn zin in seks weer terug, want mijn relatie staat hierdoor ook onder spanning. Voor deze pil heb ik de microgynon geslikt, maar kreeg hier een erg vette huid van en wat mee e[lees meer...]ters en puistjes, daarom overgestapt op marvelon. Vette huid nu weg! Voor de microgynon de Diane geslikt. Dit vond ik een erg fijne pil zonder bijwerkingen, maar die wil ik nu natuurlijk niet meer slikken. Hoor nu ook vaak dat de marvelon zorgt voor veel kans op een cva, dus overweeg nu serieus om geen pil meer te slikken.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

27-10-2013
Vrouw (49) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Ik heb vanaf mijn 19e tot mijn 47e met onderbreking voor 2 zwangerschappen marvelon geslikt. Nooit enig probleem of bijwerking gehad. Ideaal was dat de heftige pijnen die ik als puber iedere maand weer had verdwenen, zodra ik de pil slikte. Na enige jaren ben ik ook gaan doorslikken, steeds 3 strips en dan een stopweek. Voor de gewenste zwangerschappen gestopt en binnen ee[lees meer...]n paar maanden zwanger, 3 maanden na de bevalling weer begonnen. Uiteindelijk gestopt omdat ik toch geen gemeenschap meer heb. Daarna is mijn menstruatie wel heftiger geworden, en de cyclus is wel wat kort, 25 dagen.

15-08-2013
Vrouw (29) - Acne/puistjes

Tevredenheid over:
Ik ben 29 en heb nog steeds last van puistjes op mijn gezicht. Een vriendin van me heeft (met succes) haar acne kunnen behandelen met een ander anti-conceptiepil. Na wat onderzoek, dacht ik dat Marvelon mijn acne zou kunnen onderdrukken. Dat deed het wel. Binnen twee weken na inname had ik géén gezichtspuistjes meer. Maar toen hield het pret op. Ik ben VEEL aangekomen. M[lees meer...]eer dan een kilo per maand. Ik ben maar 1'64 dus het was meteen te zien. Ik ben in 6 maanden tijd, grijs geworden! De kapper heeft mij geinformeerd dat meer dan 10% van mijn haar wit is! Volgens de lengte van de witte haartjes, begon het ergens tussen maart en april. Mijn libido is ongeveer nul, en dat kan niet alleen te wijten zijn aan de extra kilo's. Ik heb nu ook spataderen voor het eerst. Heel fijn voor iemand die 60kilo weegt. De laatste druppel was het terugkeren van migraneaanvallen mét aura. Ik heb voor marvelon, bijna 10 jaar geen migrane gehad. Dit vind ik onacceptabel, en ben daarom na 6 maanden gebruik weer terug op mijn oude pil, Ministat.

12-07-2013
Vrouw (21)

Tevredenheid over:
Hallo allemaal, Jarenlang heb ik Ethinylestradiol/Desogestrel Richter geslikt en nooit problemen gehad. 2 maanden geleden wou ik dezelfde pil bestellen en kreeg ik een andere pil mee met de naam Marvelon. Het zou precies dezelfde pil moeten zijn.. Niet dus! na een maand kreeg ik lichte bloedverlies en krampen en het ergste van al is dat mijn libido onder vriespunt ge[lees meer...]daald is, ook heb ik enorme stemmingswisselingen en ben zeer chagrijnig (kan ook door de verminderde libido komen). Snel om mijn oude pil dus en hopen dat alles weer snel herstelt

07-06-2013
Vrouw (49) - Overgang

Tevredenheid over:
Zo'n 20 -25 jaar geleden gebruikte ik Marvelon, hier reageerde ik het beste op. Trinordiol en Microgynon 30 gaven veel meer bijwerkingen. Na de geboorte van mijn jongste zoon heb ik besloten tot sterilisatie omdat ik niet jarenlang hormonen wilde eten. Nu ben ik 49 jaar en mijn menstruatie is door de overgang de laatste 3 cycli zeer onregelmatig en zeer hevig. Ik loop gew[lees meer...]oon leeg en als ik niet om het uur verschoon lek ik volledig door. Over een paar weken heb ik een afspraak bij mijn huisarts en ik ga om die menstruatieklachten te beperken weer om Marvelon vragen. Ik ben benieuwd want ik heb zelf zo het idee dat ik zo'n 2 a 3 jaar weer aan de pil ga. Wordt vervolgd

10-04-2013
Vrouw (23) - Menstruatiepijn

Tevredenheid over:
Hoi Iedereen, Eventjes mijn verhaal meedelen.. Ben sinds eergisteren begonnen met Marvelon en ben benieuwd of het mij gaat helpen. Sinds mijn 15de menstrueer ik onregelmatig, tot voor mijn 21ste kreeg ik ze meer niet dan wel en sinds mijn 21ste bloed ik bijna continu.. Na meerdere onderzoeken blijkt dat alles in mijn lijf is zoals het hoort.. Heb altijd microgynon [lees meer...]genomen, nu overgeschakeld naar Marvelon. Ik heb wel veel last van moodswings, hoofdpijn, e.d. maar deze klachten had ik al langer. Sinds eergisteren heb ik wel bijkomend een constante pijn in onderrug en onderbuik, deze neem ik meestal alleen maar waar in de week voor mijn menstruatie tot ong dag 3.. Weet niet of dit aan de pil ligt? (Heb voorloopig bij alles maar 1 ster aangeduid om dat ik het nog niet goed kan beoordelen na 2 dagen.)

07-04-2013
Vrouw (20) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Ik slik deze pil nu sinds mijn 15e en heb pas besloten te stoppen. Ik word niet meer ongesteld in mijn stopweken en ik vind dit erg vervelend omdat je daar toch een beetje op rekent rondom de stopweek. Na dat ik met deze pil ben begonnen wel 10 kilo aangekomen, ik was toen was flink aan het puberen, dus dit kan elkaar hebben beïnvloed.

27-03-2013
Vrouw (31) - Anticonceptie...
Algehele tevredenheid: 2

25-03-2013
Vrouw (41) - Longembolie

Tevredenheid over:
Een maand geleden kreeg ik te horen dat ik 2 (!) longembolieen had en omdat ik verder tot geen enkele risicogroep behoorde trok de longarts de conclusie dat het van de Marvelon pil kwam. Ik heb de pil 20 jaar geslikt en de laatste jaren doorgeslikt vanwege enorme last van pijnen tijdens de menstruatie. Alles is gelukkig goed afgelopen maar ben meteen gestopt met de pil. [lees meer...] Beslis zelf of je met de pil begint / doorgaat, maar denk heel goed na over de mogelijke consequenties. Procentueel stellen de slechte ervaringen misschien niet veel voor, maar procenten zijn geen mensen.

05-03-2013
Vrouw (45) - Herseninfarct

Tevredenheid over:
Ook ik heb marvelon gebruikt. Op mijn 21ste kreeg ik een ernstig herseninfarct. En de neuroloog heeft alle andere ootrzaken uitgesloten, dus moest het wel van deze pil zijn. Nu.. 24 jaar later zit ik nog steeds met de gevolgen ervan, ivm verlamming. Hulp heb ik nooit van geen enkele instantie gehad. Ze praten nu over de Diana 35 pil,maar deze is net zo gevaarlijk.. [lees meer...] Verbieden!!! dat moeten ze!

04-03-2013
Vrouw (34) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
gebruik de pil al jaren,naar mijn idee geen klachten.Nu las ik in de krant dat deze pil ook niet goed zou zijn ivm dodelijk ongevaalen door longembloie en dat je beter een andere pil van 2 e generatie kan nemen?? wat moet ik nu doen???

02-03-2013
Vrouw (41) - Bloedstolsels

Tevredenheid over:
ik heb in 2010 een CVA gekregen enik heb het maar net overleefd.volgens de neuroloog door deze pil

19-02-2013
Vrouw (35) - Bloedstolsels

Tevredenheid over:
Jarenlang Marvelon gebruikt. Afgelopen zomer acuut moet stoppen nadat ik werd getroffen door een CVA, waarvan nog herstellende. Dit op advies van Neuroloog. Tevens ook acuut gestopt met roken. Uiteraard kan ik niet met zekerheid zeggen of combinatie Marvelon/roken hiervan (een van de) veroorzaker(s) is geweest, maar wilde het toch even delen. Mijn libido is wel toegeno[lees meer...]men nu. Van 10% naar 80%
1 Reactie

Reactie:

mijn verhaal is helaas hetzelfde.ik heb in 2010 een CVA gehad ik rook niet dus daar ligt het niet aan.

Datum 02-03-2013 22:31

13-01-2013
Vrouw (21) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
begonnen met de marvelon pil nadat ik bij mijn vorige pil steeds de gehele maand door bloedingen had.. sinds kort gestopt met de marvelon pil.. ivm kinderwens.... wat een verschikkelijke pil.. hele erge hoofdpijn/ migraine weken/ maanden diaree heel erg chagerijnig.. altijd honger.. erge buikpijn gewoon niet lekkker in mijn vel zitten.. voor mij dus nooit meer de marvelon[lees meer...] pil..
1 Reactie

Reactie:

ik ben sinds oktober vorig jaar gestopt met deze pil marvelon.en ik heb nooit geen migraine weer gehad en dat door zo'n domme pil.

Datum 13-02-2013 10:13

17-12-2012
Vrouw (25) - Anticonceptie...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik was erg tevreden over Marvelon tot ik tussentijdse bloedingen kreeg en deze niet meer weg zijn gegaan tot ik met een andere pil begon!

04-12-2012
Vrouw (51) - Anticonceptie...
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Gebruik marvelon al zo'n 32 jaar waarvan al ruim 15 jaar bijna zonder te stoppen omdat ik geen zin heb in maandelijkse buikpijn etc en die maandelijkse stop bij mijn weten nergens voor nodig is. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen oid. Heb geen kinderen. Heb bij mijn weten nooit ergens las van gehad maar heb het idee dat ik overgangsklachten krijg en ben er deze week[lees meer...] mee gestopt. Ben nu 51 jaar en benieuwd hoe ik me ga voelen zonder.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum