lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

04-08-2016

Acne/puistjes

Nadat ik al diverse keren antibiotica heb gekregen van de dermatoloog kwam de acne steeds terug. Aangezien ik niet zomaar met roaccutane wilde beginnen, gezien de bijwerkingen, heb ik mijn huisarts gevraagd om een pil die ook werkt tegen acné. Heb hiervoor namelijk nuvaring gehad, maar daar werd de acné niet minder van. Nu gebruik ik deze pil ongeveer een half jaar en mijn[lees meer...] huid is er enorm van vooruit gegaan. Mijn huid had eerst erg veel onderhuidse ontstekingen, maar nu zijn die helemaal weggetrokken. Af en toe nog een klein puistje maar niet te vergelijken met voorheen. Ik raad deze pil dus zeker aan bij een probleemhuid, ik ben blij dat ik niet direct aan de zware medicijnen ben gegaan!
14-03-2016

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Prima medicijn, maar omdat ik steeds meer pillen moest gaan slikken, stelde mijn arts een spiraal voor, omdat ik toch geen kinderen wilde.
09-04-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik slik de Marvelon voor zwangerschapspreventie. Al met al vind ik het een erg fijne pil. Zo merk ik dat mijn huid erop vooruit is gegaan sinds ik Marvelon gebruik. Wel ervaar ik een verminderd libido sinds ik deze pil slik; dit vind ik een erg vervelende bijwerking.
17-01-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik slik Marvelon al vanaf mijn 23e en ben nu 45. Ik had altijd zeer zware menstruaties en dat gaf zulke dalingen in mijn weerstand (heb een auto/immuunziekte) dat ik de laatste jaren op huisartsenadvies de pil bijna constant doorslik, met 3 x per jaar een stopweek. Nu had ik last van mijn darmen, zere borsten, stemmingswisselingen, vaak plassen, heel moe, ik werd steeds [lees meer...]dikker, kwam 16 kg aan maar het vet werd niet in ribbels vastgezet zoals als je dik bent, nee in ene grote bol vanaf mijn ribben naar onder, ook vet op heupen wat ik nooit heb gehad. Ik grapte met een vriendin..misschien ben ik schijnzwanger (want geen vriend, geen seks = niet zwanger!) Profetische woorden.. Vorig weekend begon ik aan het eind van de stopweek..ineens helderrood te bloeden met van als erin..zaterdag viel het mee...maar de nacht van zaterdag op zondag werd ik om 4 uur in mijn eigen bloed wakker, en het bleef stromen met enorme velen en stolsels. Ik heb op mijn 22e een miskraam gehad en dit leek precies hetzelfde! Maandag naar de huisarts..Wat bleek?! Door de pil door te slikken kan het lichaam denken dat je zwanger bent en alles in gang zetten!! Het maakt dan een blaas aan die zich aan je baarmoederwand hecht en gewoon gaat groeien en ondertussen ga je zwangeren! En hoe! Ongeveer 5 en half a 6 maanden ben ik zwanger geweest van een luchtbel! Een wind-ei! Met alles erop en eraan en een echte miskraam, alleen verlies je geen kind..want het lichaam stoot af wat niet goed is. Halleluja! Nu is het bloeden gestopt, ik slik wel weer de pil, maar ga de stopweken gewoon laten komen en denk erover om helemaal te stoppen. Ben nog steeds heel erg moe, heb veel krampen in mijn darmen en steken onderin mijn buik. Maandag inwendig onderzoek en daarna een echo bij de gynaecoloog. Voel me brak. Dit is echt geen lolletje en dus een hele grote waarschuwing: slik niet onbeperkt de pil door!!
07-01-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Adenomen en bloedingen aan de lever. Zeer heftige pijn in de buikstreek, alsof er messen in mijn buik worden gestoken. Achteraf gezien heb ik meerdere keren deze bloedingen aan de lever gehad de afgelopen jaren, bij diverse bezoeken aan verschillende ziekenhuizen (1e hulp) nooit opgemerkt. HIerdoor is het alleen maar erger geworden omdat ik Marvelon bleef slikken. Zeer l[lees meer...]angdurig en pijnlijk verhaal wat ik niemand gun. Dus als je erge pijn hebt in de pijn en je gebruikt een anticonceptiepil, laat je niet afschepen in een ziekenhuis en wijs ze hier op! Het is een bijwerking die ZEER ZELDEN voorkomt bij langdurig pilgebruik maar die in de bijsluiter niet staat vermeld!
05-01-2015

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik graag wilde overstappen op een andere anticonceptie. Ik had best veel last van puistjes en volgens mijn huisarts kon deze pil hier een goed effect op hebben. Het tegengestelde effect was waar. De puistjes bleven en werden zelfs erger (ik kreeg ze ook op mijn schouders en rug.) Verder had ik regelmatig een lichte doorbraakbloeding [lees meer...]en hartkloppingen of misselijk een paar uur na inname. Dit vond ik een beetje eng en heb daarom naar een andere pil gevraagd..
29-09-2014

Longembolie

Mijn dochter is in 2012 overleden. Zij gebruikte de pil, merk Marvelon. Dit is een gevaarlijke pil. Mijn dochter was geen risico; niet te dik, juist heel slank; Als vader raad ik alle vrouwen en meisjes deze pil sterk af. Ik moet nu leven met oneindig veel verdriet door de gedachte: Had zij maar nooit dit merk anticonceptiepil geslikt.
12-08-2014

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)

Ik ben 21 jaar, en ben voor 2,5 week begonnen met marvelon, dit omdat ik hiervoor. Migrogynon had geslikt alleen last kreeg van acne en de buikkrampen tijdens menstruatie aanhielden. De huisarts schreef mij marvelon 30. Voor, dit ook omdat mijn moeder dit heeft geslikt jarenlang en nergens meer last van had. Nou dat had ik geweten... De ellende begon na 2,5 week ook geli[lees meer...]jk, ik kreeg erg veel last van bijwerkingen, en dit nu in net op vakantie was. Ik baalde had heel erg last van: licht in me hoofd(tot randje van flauwvallen) , hoofdpijnen, misselijk, een hele snelle en onregelmatige hartslag... Werd er bijna soort van paniekerig van, temperatuurwisselingen , sneller emotioneel, hele rusteloze benen.. Erg moe etc. Ik voelde me er echt heel ongemakkelijk mee.. Dagen weinig tot niks kunnen doen, nu voel ik me eindelijk weer wat fijner, ben meteen met de pil gestopt. Voor mij geen pillen meer.. Wat een ellende, ik reageer te heftig op pillen. Dan liever elke maand buikpijn en medicijnen daar voor slikken dan ooit nog een pil. Alleen dat je aankomt van de pil marvelon is een fabel, het eten smaakt beter en je hebt wat sneller een hongerig gevoel, maar als je het gewoon bij 3 maaltijden per dag en 2 gezonde tussendoortjes houd is er niks aan het handje;) niet er aan toegeven dan lukt het prima.
Pagina 1 van 6

Mirena (1917) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase