Ervaringen met Marvelon

ethinylestradiol/desogestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

11-11-2011 | Vrouw | 28
Anticonceptie
Ik heb Marvelon ruim tien jaar geslikt. Nu gestopt omdat het me echt tegen ging staan om die hormonen elke dag te slikken. Ik merk dat mijn hoofdpijn nu tijdens de menstruatie weg is. Daarentegen heb ik de menstruatiekrampen wel weer wat terug. mm en wat meer pukkeltjes.. Mijn cyclus is nu naar ruim een half jaar nog erg onregelmatig. Dus dat is nog wennen. Maar ik [lees meer...]ben wel 2 kilo lichter!! Heel fijn! Het voelt erg prettig om weer helemaal vrij van hormonen te zijn. Het

03-11-2011 | Vrouw | 54
Anticonceptie
Misselijkheid,veel tussentijdse bloedingen,algemeen malaise gevoel

28-10-2011 | Vrouw | 41
Endometriose
Helaas zijn er voor Endometriose niet zo veel medicijnen, muv de pil, verwijdering van de eileiders, hormoonbehandeling of de mirenaspiraal. Gezien mn leeftijd koos de gynaecoloog na overleg met mij voor de pil. Op mn 40 toch weer aan de pil, rare gewaarwording, maar goed, als het zou helpen is dat prima. In eerste instantie kreeg ik de Cerazette, maar daar voelde ik me n[lees meer...]iet happy bij. Toen overgestapt naar Marvelon, de pil die ik vroeger ook gebruikte. Hij was aan de lichte kant, gezien de doorbraak van bloedingen. De kop van de pijn van endometriose was eraf, maar het was het toch niet helemaal. Marvelon was voor mij te licht.

30-08-2011 | Vrouw | 23
Heftige bloedingen
Ik ben op mijn 14e met Marvelon gestart. Ik bloedde toen erg heftig en vooral lang, 8 dagen! Dit wilde ik absoluut niet meer. En omdat ik een vriendje kreeg leek het mijn ouders en huisarts toen ook beter om dan maar met de pil te starten. Omdat ik minder lang en heftig wilden vloeien schreef mijn huisarts meteen Marvelon voor. Ik werd toen nog "maar" 6 dagen ongesteld. Wa[lees meer...]t voor mij al een hele opluchting was. Behalve wat minimale gewichtstoename had ik nergens last van en werkte deze pil voor mij perfect, tot anderhalf jaar geleden. Ik werd opeens weer veel heftiger ongesteld en meldde dit bij mijn huisarts. Hij zei dat dit kon voorkomen en dat deze pil bij mij gewoon niet meer werkte op de manier waarop hij dat eerst wel deed. Hij raadde mij aan op een andere pil over te stappen. Ik kreeg de Microgynon 30. Deze pil werkte wat betreft mijn heftige bloedingen maar bezorgde mij ook een gezicht vol puisten en onzuiverheden. Mijzelf viel dit eerst niet op, maar mijn omgeving begon erover, dit had ik nog nooit gehad. (Ik slikte deze pil 3 maanden) Ik heb ook dit bij mijn huisarts gemeld en kreeg meteen de Diana-pil, wat een verschrikking! En wat een hormonen! Ik werd neerslachtig, was continue kattig tegen iedereen die me dierbaar was, had nergens zin in en nog erger, mijn libido was compleet verdwenen! (En dat alles na maar 1 strip!) Mijn huisarts (inmiddels een opvolger van mijn gepensioneerde vertrouwde arts die mij al die tijd gevolgd had) nam me eerst niet serieus en zei dat dat in een relatie vanzelf minder werd naarmate je wat langer bij elkaar was! Ik was 22 en kende mijn vriend nog geen jaar! Lichtelijk geshockeerd als ik was stemde ik in met haar voorstel, tijdelijk stoppen met de pil om de hormonen uit mijn lijf te krijgen. We konden constateren dat het waarschijnlijk aan de pil had gelegen en we gingen op zoek naar weer een andere pil. Ben nu sinds 5 maanden overgestapt op de Yaz 24+4 Op zich ideaal, ben nog nooit zo kort ongesteld geweest, 3 tot 4 dagen maximaal! Maar ik zit alweer helemaal onder de puistjes en daar komt ook nog eens bij dat ik deze Yaz behoorlijk prijzig vind, €40 moest ik betalen voor 3 strips! Ik heb lang getwijfeld of ik niet zou overstappen op een spiraaltje, maar al die horror verhalen wat ik lees en hoor weerhouden me hiervan. Bovendien lees ik dat de spiraal met hormonen o.a. voor puistjes kan zorgen en dat het koperen spiraaltje afgeraden wordt voor dames die heftig/veel vloeien. Ik weet dus echt niet meer wat te doen... Denk er nu zelfs over om gewoon weer terug te gaan naar mijn oude vertrouwde Marvelon. Hopelijk doet deze nu wel gewoon weer zijn werk bij mij na al die andere rotzooi!

20-06-2011 | Vrouw | 37
Anticonceptie
Marvelon is een supergoede pil!! Ik slik het al 20 jaar en ben regelmatig gestopt. Altijd perfect op tijd normaal ongesteld geworden en ook zo zwanger! slikte ooit Microgynon en later Trichynon, daar werd ik heel naar van. Van marvelon nog nooit 1 bijwerking gehad! Net zoveel zin in sex met als zonder pil, alleen voel ik me psychisch veel stabieler met deze pil dan zonder[lees meer...]. Maar elke vrouw is anders, dus je zult zelf moeten uitzoeken wat bij jou past. Volgens mijn huisarts is Marvelon een v.d. meest vrouwvriendelijke pillen die er bestaan. J

09-05-2011 | Vrouw | 34
Anti-conceptie
deze pil voorgeschreven gekregen vanwege ernstige bloedingen, sindsdien fluitend door mijn menstruatie periodes heen. Ook het stoppen om zwanger te worden was geen probleem, binnen 2 maanden was het raak!

15-04-2011 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/desogestrel
sinds ik deze pil gebruik heb ik inderdaad ook veel minder zin in sex, ook krijg ik veel hoofdpijn van deze pil. Ben echt van plan om hiermee te stoppen! Overigens is deze pil wel goed tegen zwangerschap

21-02-2011 | Vrouw | 47
top

23-01-2011 | Vrouw | 47
Ongewenste zwangerschap
Niets bijzonders.

23-01-2011 | Vrouw | 47
Anticonceptie
nadelige bijwerkingen voor een vrouw zijn dikker worden en hoofdpijn

29-12-2010 | Vrouw | 36
ethinylestradiol/desogestrel
vanaf mijn 14de marvellon gebruikt. aanvankelijk tegen acne en overmatige klachten bij ongesteldheid. daarna als voorbehoedsmiddel. Tot mijn 25ste tevreden geweest, maar de laatste 10 jaar zin in seks echt tot minimum gedaald. Nu een half jaar gestopt, en voel me fitter, blijer, en weer gewoon zin in seks. Wel weer acne terug, maar ben blij dat ik ben gestopt met marvel[lees meer...]on.

05-11-2010 | Vrouw

23-08-2010 | Vrouw
Niet zwanger worden.
Om niet zwanger te raken prima pil, nergens last van gehad. Maar nu wil ik zwanger worden en mijn hele cyclus is om zeep geholpen door Marvelon. Huisarts zegt 'm ook niet meer voor te willen schrijven omdat hij hier berucht om is. Vrouwen ovuleren soms langer dan een jaar niet meer na het stoppen van Marvelon. Dus ben ik mooi mee gezegend!

30-06-2010 | Vrouw
Tegen zwangerschap
Al vanaf mijn 16e gebruik ik Marvelon. Het is voor mij een uitstekend middel geweest en het heeft mij nog nooit in de steek gelaten! Toch neem ik de stap naar een andere anticonceptiemethode, graag een methode waarbij een lagere dosis hormonen worden toegediend. Als ik terugkijk op de 10 jaar dat ik Marvelon heb gebruikt, dan kijk ik terug op een periode waabij mijn lib[lees meer...]ido 0,0 is met zo nu en dan een 'erotisch piekje'. Voor zo'n erotisch piekje heb ik dan ook erg veel prikkels en impulsen nodig. Ik ben hier achter gekomen dankzij een periode waarin ik tijdelijk ben gestopt. Gedurende deze periode was ik veel actiever, fitter en veel vrolijker. Het is net alsof Marvelon mijn stemmingen "egaliseert". Hopelijk zal de nieuwe methode mij helpen naar een natuurlijk situatie.

02-12-2009 | Vrouw
Anti conceptie
Ik slik deze pil al sinds mijn 12e jaar, omdat ik heftige menstuatie klachten had. Toen ik deze pil ben gaan slikken zijn de meeste klachten verdwenen. Bijwerkingen heb ik nooit gehad. Misschien dat ik er alleen iets zwaarder van geworden ben. Prima anti conceptiemiddel

28-11-2009 | Vrouw
Zwaardere anticonceptiemiddel
Mijn vorige pil vond ik te licht, ik had tussentijdse bloedingen en veel last van mijn buik en rug daarom heb ik van de dokter Marvelon gekregen en het bevalt me meteen al. Het enige wat ik als bijwerking heb ervaren was dat ik puistjes kreeg op mijn rug maar dat word ook al minder.