Ervaringen met Marvelon

ethinylestradiol/desogestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

17-01-2015 | Vrouw | 45
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)
Ik slik Marvelon al vanaf mijn 23e en ben nu 45. Ik had altijd zeer zware menstruaties en dat gaf zulke dalingen in mijn weerstand (heb een auto/immuunziekte) dat ik de laatste jaren op huisartsenadvies de pil bijna constant doorslik, met 3 x per jaar een stopweek. Nu had ik last van mijn darmen, zere borsten, stemmingswisselingen, vaak plassen, heel moe, ik werd steeds [lees meer...]dikker, kwam 16 kg aan maar het vet werd niet in ribbels vastgezet zoals als je dik bent, nee in ene grote bol vanaf mijn ribben naar onder, ook vet op heupen wat ik nooit heb gehad. Ik grapte met een vriendin..misschien ben ik schijnzwanger (want geen vriend, geen seks = niet zwanger!) Profetische woorden.. Vorig weekend begon ik aan het eind van de stopweek..ineens helderrood te bloeden met van als erin..zaterdag viel het mee...maar de nacht van zaterdag op zondag werd ik om 4 uur in mijn eigen bloed wakker, en het bleef stromen met enorme velen en stolsels. Ik heb op mijn 22e een miskraam gehad en dit leek precies hetzelfde! Maandag naar de huisarts..Wat bleek?! Door de pil door te slikken kan het lichaam denken dat je zwanger bent en alles in gang zetten!! Het maakt dan een blaas aan die zich aan je baarmoederwand hecht en gewoon gaat groeien en ondertussen ga je zwangeren! En hoe! Ongeveer 5 en half a 6 maanden ben ik zwanger geweest van een luchtbel! Een wind-ei! Met alles erop en eraan en een echte miskraam, alleen verlies je geen kind..want het lichaam stoot af wat niet goed is. Halleluja! Nu is het bloeden gestopt, ik slik wel weer de pil, maar ga de stopweken gewoon laten komen en denk erover om helemaal te stoppen. Ben nog steeds heel erg moe, heb veel krampen in mijn darmen en steken onderin mijn buik. Maandag inwendig onderzoek en daarna een echo bij de gynaecoloog. Voel me brak. Dit is echt geen lolletje en dus een hele grote waarschuwing: slik niet onbeperkt de pil door!!

07-01-2015 | Vrouw | 37
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Adenomen en bloedingen aan de lever. Zeer heftige pijn in de buikstreek, alsof er messen in mijn buik worden gestoken. Achteraf gezien heb ik meerdere keren deze bloedingen aan de lever gehad de afgelopen jaren, bij diverse bezoeken aan verschillende ziekenhuizen (1e hulp) nooit opgemerkt. HIerdoor is het alleen maar erger geworden omdat ik Marvelon bleef slikken. Zeer l[lees meer...]angdurig en pijnlijk verhaal wat ik niemand gun. Dus als je erge pijn hebt in de pijn en je gebruikt een anticonceptiepil, laat je niet afschepen in een ziekenhuis en wijs ze hier op! Het is een bijwerking die ZEER ZELDEN voorkomt bij langdurig pilgebruik maar die in de bijsluiter niet staat vermeld!

06-04-2014 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Ik denk dat mij libido tot het nulpunt is gedaald door de marvelon. Ben nu aan het nadenken om te stoppen met deze pil en geen andere meer te nemen. Hopelijk pakt dit goed voor mij uit en krijg ik mijn zin in seks weer terug, want mijn relatie staat hierdoor ook onder spanning. Voor deze pil heb ik de microgynon geslikt, maar kreeg hier een erg vette huid van en wat mee e[lees meer...]ters en puistjes, daarom overgestapt op marvelon. Vette huid nu weg! Voor de microgynon de Diane geslikt. Dit vond ik een erg fijne pil zonder bijwerkingen, maar die wil ik nu natuurlijk niet meer slikken. Hoor nu ook vaak dat de marvelon zorgt voor veel kans op een cva, dus overweeg nu serieus om geen pil meer te slikken.

10-04-2013 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Hoi Iedereen, Eventjes mijn verhaal meedelen.. Ben sinds eergisteren begonnen met Marvelon en ben benieuwd of het mij gaat helpen. Sinds mijn 15de menstrueer ik onregelmatig, tot voor mijn 21ste kreeg ik ze meer niet dan wel en sinds mijn 21ste bloed ik bijna continu.. Na meerdere onderzoeken blijkt dat alles in mijn lijf is zoals het hoort.. Heb altijd microgynon [lees meer...]genomen, nu overgeschakeld naar Marvelon. Ik heb wel veel last van moodswings, hoofdpijn, e.d. maar deze klachten had ik al langer. Sinds eergisteren heb ik wel bijkomend een constante pijn in onderrug en onderbuik, deze neem ik meestal alleen maar waar in de week voor mijn menstruatie tot ong dag 3.. Weet niet of dit aan de pil ligt? (Heb voorloopig bij alles maar 1 ster aangeduid om dat ik het nog niet goed kan beoordelen na 2 dagen.)

07-04-2013 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/desogestrel
Ik slik deze pil nu sinds mijn 15e en heb pas besloten te stoppen. Ik word niet meer ongesteld in mijn stopweken en ik vind dit erg vervelend omdat je daar toch een beetje op rekent rondom de stopweek. Na dat ik met deze pil ben begonnen wel 10 kilo aangekomen, ik was toen was flink aan het puberen, dus dit kan elkaar hebben beïnvloed.

25-03-2013 | Vrouw | 41
Longembolie
Een maand geleden kreeg ik te horen dat ik 2 (!) longembolieen had en omdat ik verder tot geen enkele risicogroep behoorde trok de longarts de conclusie dat het van de Marvelon pil kwam. Ik heb de pil 20 jaar geslikt en de laatste jaren doorgeslikt vanwege enorme last van pijnen tijdens de menstruatie. Alles is gelukkig goed afgelopen maar ben meteen gestopt met de pil. [lees meer...] Beslis zelf of je met de pil begint / doorgaat, maar denk heel goed na over de mogelijke consequenties. Procentueel stellen de slechte ervaringen misschien niet veel voor, maar procenten zijn geen mensen.

19-02-2013 | Vrouw | 35
Bloedstolsels
Jarenlang Marvelon gebruikt. Afgelopen zomer acuut moet stoppen nadat ik werd getroffen door een CVA, waarvan nog herstellende. Dit op advies van Neuroloog. Tevens ook acuut gestopt met roken. Uiteraard kan ik niet met zekerheid zeggen of combinatie Marvelon/roken hiervan (een van de) veroorzaker(s) is geweest, maar wilde het toch even delen. Mijn libido is wel toegeno[lees meer...]men nu. Van 10% naar 80%

31-07-2012 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/desogestrel
Ben op mijn 14 begonnen met deze pil, in het begin nergens last van, alleen wat hoofdpijn maar dat had ik ook zonder de pil. Na 2 jaar begon ik me anders te voelen, erg depressief en begon mensen af te stoten. Ik dacht dat komt door de stress van school en familie omstandigheden. Toen alles een voorbij was, waren de klachten nog niet weg en heb ik besloten te stoppen. Ik[lees meer...] heb me nog nooit zo goed gevoeld ! Het enige nadeel is dat ik sinds ik gestopt ben nog niet weer ongesteld bent geweest.

27-04-2012 | Vrouw | 41

11-11-2011 | Vrouw | 28
Anticonceptie
Ik heb Marvelon ruim tien jaar geslikt. Nu gestopt omdat het me echt tegen ging staan om die hormonen elke dag te slikken. Ik merk dat mijn hoofdpijn nu tijdens de menstruatie weg is. Daarentegen heb ik de menstruatiekrampen wel weer wat terug. mm en wat meer pukkeltjes.. Mijn cyclus is nu naar ruim een half jaar nog erg onregelmatig. Dus dat is nog wennen. Maar ik [lees meer...]ben wel 2 kilo lichter!! Heel fijn! Het voelt erg prettig om weer helemaal vrij van hormonen te zijn. Het

15-04-2011 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/desogestrel
sinds ik deze pil gebruik heb ik inderdaad ook veel minder zin in sex, ook krijg ik veel hoofdpijn van deze pil. Ben echt van plan om hiermee te stoppen! Overigens is deze pil wel goed tegen zwangerschap

29-12-2010 | Vrouw | 36
ethinylestradiol/desogestrel
vanaf mijn 14de marvellon gebruikt. aanvankelijk tegen acne en overmatige klachten bij ongesteldheid. daarna als voorbehoedsmiddel. Tot mijn 25ste tevreden geweest, maar de laatste 10 jaar zin in seks echt tot minimum gedaald. Nu een half jaar gestopt, en voel me fitter, blijer, en weer gewoon zin in seks. Wel weer acne terug, maar ben blij dat ik ben gestopt met marvel[lees meer...]on.

23-08-2010 | Vrouw
Niet zwanger worden.
Om niet zwanger te raken prima pil, nergens last van gehad. Maar nu wil ik zwanger worden en mijn hele cyclus is om zeep geholpen door Marvelon. Huisarts zegt 'm ook niet meer voor te willen schrijven omdat hij hier berucht om is. Vrouwen ovuleren soms langer dan een jaar niet meer na het stoppen van Marvelon. Dus ben ik mooi mee gezegend!

30-06-2010 | Vrouw
Tegen zwangerschap
Al vanaf mijn 16e gebruik ik Marvelon. Het is voor mij een uitstekend middel geweest en het heeft mij nog nooit in de steek gelaten! Toch neem ik de stap naar een andere anticonceptiemethode, graag een methode waarbij een lagere dosis hormonen worden toegediend. Als ik terugkijk op de 10 jaar dat ik Marvelon heb gebruikt, dan kijk ik terug op een periode waabij mijn lib[lees meer...]ido 0,0 is met zo nu en dan een 'erotisch piekje'. Voor zo'n erotisch piekje heb ik dan ook erg veel prikkels en impulsen nodig. Ik ben hier achter gekomen dankzij een periode waarin ik tijdelijk ben gestopt. Gedurende deze periode was ik veel actiever, fitter en veel vrolijker. Het is net alsof Marvelon mijn stemmingen "egaliseert". Hopelijk zal de nieuwe methode mij helpen naar een natuurlijk situatie.

04-08-2016 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Nadat ik al diverse keren antibiotica heb gekregen van de dermatoloog kwam de acne steeds terug. Aangezien ik niet zomaar met roaccutane wilde beginnen, gezien de bijwerkingen, heb ik mijn huisarts gevraagd om een pil die ook werkt tegen acné. Heb hiervoor namelijk nuvaring gehad, maar daar werd de acné niet minder van. Nu gebruik ik deze pil ongeveer een half jaar en mijn[lees meer...] huid is er enorm van vooruit gegaan. Mijn huid had eerst erg veel onderhuidse ontstekingen, maar nu zijn die helemaal weggetrokken. Af en toe nog een klein puistje maar niet te vergelijken met voorheen. Ik raad deze pil dus zeker aan bij een probleemhuid, ik ben blij dat ik niet direct aan de zware medicijnen ben gegaan!

09-04-2015 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Ik slik de Marvelon voor zwangerschapspreventie. Al met al vind ik het een erg fijne pil. Zo merk ik dat mijn huid erop vooruit is gegaan sinds ik Marvelon gebruik. Wel ervaar ik een verminderd libido sinds ik deze pil slik; dit vind ik een erg vervelende bijwerking.