Ervaringen met Marvelon

ethinylestradiol/desogestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

13-01-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/desogestrel
begonnen met de marvelon pil nadat ik bij mijn vorige pil steeds de gehele maand door bloedingen had.. sinds kort gestopt met de marvelon pil.. ivm kinderwens.... wat een verschikkelijke pil.. hele erge hoofdpijn/ migraine weken/ maanden diaree heel erg chagerijnig.. altijd honger.. erge buikpijn gewoon niet lekkker in mijn vel zitten.. voor mij dus nooit meer de marvelon[lees meer...] pil..

05-01-2015 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/desogestrel
Voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik graag wilde overstappen op een andere anticonceptie. Ik had best veel last van puistjes en volgens mijn huisarts kon deze pil hier een goed effect op hebben. Het tegengestelde effect was waar. De puistjes bleven en werden zelfs erger (ik kreeg ze ook op mijn schouders en rug.) Verder had ik regelmatig een lichte doorbraakbloeding [lees meer...]en hartkloppingen of misselijk een paar uur na inname. Dit vond ik een beetje eng en heb daarom naar een andere pil gevraagd..

10-04-2013 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Hoi Iedereen, Eventjes mijn verhaal meedelen.. Ben sinds eergisteren begonnen met Marvelon en ben benieuwd of het mij gaat helpen. Sinds mijn 15de menstrueer ik onregelmatig, tot voor mijn 21ste kreeg ik ze meer niet dan wel en sinds mijn 21ste bloed ik bijna continu.. Na meerdere onderzoeken blijkt dat alles in mijn lijf is zoals het hoort.. Heb altijd microgynon [lees meer...]genomen, nu overgeschakeld naar Marvelon. Ik heb wel veel last van moodswings, hoofdpijn, e.d. maar deze klachten had ik al langer. Sinds eergisteren heb ik wel bijkomend een constante pijn in onderrug en onderbuik, deze neem ik meestal alleen maar waar in de week voor mijn menstruatie tot ong dag 3.. Weet niet of dit aan de pil ligt? (Heb voorloopig bij alles maar 1 ster aangeduid om dat ik het nog niet goed kan beoordelen na 2 dagen.)

30-08-2011 | Vrouw | 23
Heftige bloedingen
Ik ben op mijn 14e met Marvelon gestart. Ik bloedde toen erg heftig en vooral lang, 8 dagen! Dit wilde ik absoluut niet meer. En omdat ik een vriendje kreeg leek het mijn ouders en huisarts toen ook beter om dan maar met de pil te starten. Omdat ik minder lang en heftig wilden vloeien schreef mijn huisarts meteen Marvelon voor. Ik werd toen nog "maar" 6 dagen ongesteld. Wa[lees meer...]t voor mij al een hele opluchting was. Behalve wat minimale gewichtstoename had ik nergens last van en werkte deze pil voor mij perfect, tot anderhalf jaar geleden. Ik werd opeens weer veel heftiger ongesteld en meldde dit bij mijn huisarts. Hij zei dat dit kon voorkomen en dat deze pil bij mij gewoon niet meer werkte op de manier waarop hij dat eerst wel deed. Hij raadde mij aan op een andere pil over te stappen. Ik kreeg de Microgynon 30. Deze pil werkte wat betreft mijn heftige bloedingen maar bezorgde mij ook een gezicht vol puisten en onzuiverheden. Mijzelf viel dit eerst niet op, maar mijn omgeving begon erover, dit had ik nog nooit gehad. (Ik slikte deze pil 3 maanden) Ik heb ook dit bij mijn huisarts gemeld en kreeg meteen de Diana-pil, wat een verschrikking! En wat een hormonen! Ik werd neerslachtig, was continue kattig tegen iedereen die me dierbaar was, had nergens zin in en nog erger, mijn libido was compleet verdwenen! (En dat alles na maar 1 strip!) Mijn huisarts (inmiddels een opvolger van mijn gepensioneerde vertrouwde arts die mij al die tijd gevolgd had) nam me eerst niet serieus en zei dat dat in een relatie vanzelf minder werd naarmate je wat langer bij elkaar was! Ik was 22 en kende mijn vriend nog geen jaar! Lichtelijk geshockeerd als ik was stemde ik in met haar voorstel, tijdelijk stoppen met de pil om de hormonen uit mijn lijf te krijgen. We konden constateren dat het waarschijnlijk aan de pil had gelegen en we gingen op zoek naar weer een andere pil. Ben nu sinds 5 maanden overgestapt op de Yaz 24+4 Op zich ideaal, ben nog nooit zo kort ongesteld geweest, 3 tot 4 dagen maximaal! Maar ik zit alweer helemaal onder de puistjes en daar komt ook nog eens bij dat ik deze Yaz behoorlijk prijzig vind, €40 moest ik betalen voor 3 strips! Ik heb lang getwijfeld of ik niet zou overstappen op een spiraaltje, maar al die horror verhalen wat ik lees en hoor weerhouden me hiervan. Bovendien lees ik dat de spiraal met hormonen o.a. voor puistjes kan zorgen en dat het koperen spiraaltje afgeraden wordt voor dames die heftig/veel vloeien. Ik weet dus echt niet meer wat te doen... Denk er nu zelfs over om gewoon weer terug te gaan naar mijn oude vertrouwde Marvelon. Hopelijk doet deze nu wel gewoon weer zijn werk bij mij na al die andere rotzooi!

10-10-2019 | Vrouw | 24
Buikpijn
Marvelon gekregen omdat ik erge buikpijn had tijdens de menstruatie. Dit werd heel iets beter. Echter na 7,5 jaar gebruik kreeg ik een longembolie. Dit was een bijwerking van de Marvelon. Gelukkig kan ik het navertellen en mag nu geen hormonen meer gebruiken. Dus geen anticonceptie met hormonen en altijd oppassen dat je blijft bewegen als he ziek bent. Blijft romnel

04-08-2016 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Nadat ik al diverse keren antibiotica heb gekregen van de dermatoloog kwam de acne steeds terug. Aangezien ik niet zomaar met roaccutane wilde beginnen, gezien de bijwerkingen, heb ik mijn huisarts gevraagd om een pil die ook werkt tegen acné. Heb hiervoor namelijk nuvaring gehad, maar daar werd de acné niet minder van. Nu gebruik ik deze pil ongeveer een half jaar en mijn[lees meer...] huid is er enorm van vooruit gegaan. Mijn huid had eerst erg veel onderhuidse ontstekingen, maar nu zijn die helemaal weggetrokken. Af en toe nog een klein puistje maar niet te vergelijken met voorheen. Ik raad deze pil dus zeker aan bij een probleemhuid, ik ben blij dat ik niet direct aan de zware medicijnen ben gegaan!

19-05-2012 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/desogestrel
Op mijn 14e heb ik diverse pillen uitgeprobeerd, alleen kon ik de hormonen niet aan, ik was totaal mijzelf niet meer. Iemand raade mij marvelon aan, en ik voelde me weer hartstikke goed en nergens last van. Op mijn 18e gestopt, Toen merkte ik wel dat ik toen pas echt mijzelf weer was en had ik zo iets ik ga nooit meer aan de pil. Op mijn 21ste was mijn gezicht 1 grote acne[lees meer...] vlek geworden en dat vond ik toch wel heel erg vooral omdat ik al 21 was. dus besloot ik toch maar weer aan de pil et gaan, de dokter raadde me de dyana aan, wat een nachtmerrie 1 maand toen kon ik niet meer op mijn buik liggen of lopen omdat mijn borsten gigantisch pijn deden. mijn gezicht werd vuurrood ofdat hij elk moment kon ontploffen, van alle hormonen.. Snel gestopt en naar oud vertrouwd marvelon terug gegaan.. Acne was binnen 2 weken allemaal weg en had een mooi egaal gezicht. Alleen mijn libido werd -1000 , sex is het laatste opd e hele aarde waar ik zin in heb.. En dat vind mijn vriend niet echt leuk, het is uiteindelijk een anticoncepiemiddel, maar als je nergens geen zin meer in hebt, heb je hem niet eens nodig.. Ben nu 24 jaar en heb vorige week mijn laatste pil genomen. De laatste paar maanden had ik erge hoofdpijn tijdens de bloeding. En ik wil graag mijn libido terug. Dan maar acne, zal zeker te weten terug komen als ik het hier zo lees. maar daar hebben we make up voor. Ik ben erg benieud wat het stoppen met mij gaat doen. Maar niets kan er beter zijn dan je lichaam zijn eigen natuurlijke werk te laten doen. Laat de mannen nu maar wat gebruiken, dat is natuurlijk en hoeven wij ons niet vol hormonen te stoppen.

17-12-2012 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/desogestrel
Ik was erg tevreden over Marvelon tot ik tussentijdse bloedingen kreeg en deze niet meer weg zijn gegaan tot ik met een andere pil begon!

02-12-2017 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Ik ben overgestapt van marvelon naar mirenaspiraal. Vlak hierna kwam de marvelon slecht in het nieuws. Ik ben niet alleen hierom blij dat ik de overstap maakte. Ook omdat ik helemaal niet ongesteld wordt nu en nauwelijks hoofdpijn en buikpijn meer.

11-11-2011 | Vrouw | 28
Anticonceptie
Ik heb Marvelon ruim tien jaar geslikt. Nu gestopt omdat het me echt tegen ging staan om die hormonen elke dag te slikken. Ik merk dat mijn hoofdpijn nu tijdens de menstruatie weg is. Daarentegen heb ik de menstruatiekrampen wel weer wat terug. mm en wat meer pukkeltjes.. Mijn cyclus is nu naar ruim een half jaar nog erg onregelmatig. Dus dat is nog wennen. Maar ik [lees meer...]ben wel 2 kilo lichter!! Heel fijn! Het voelt erg prettig om weer helemaal vrij van hormonen te zijn. Het

15-08-2013 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik ben 29 en heb nog steeds last van puistjes op mijn gezicht. Een vriendin van me heeft (met succes) haar acne kunnen behandelen met een ander anti-conceptiepil. Na wat onderzoek, dacht ik dat Marvelon mijn acne zou kunnen onderdrukken. Dat deed het wel. Binnen twee weken na inname had ik géén gezichtspuistjes meer. Maar toen hield het pret op. Ik ben VEEL aangekomen. M[lees meer...]eer dan een kilo per maand. Ik ben maar 1'64 dus het was meteen te zien. Ik ben in 6 maanden tijd, grijs geworden! De kapper heeft mij geinformeerd dat meer dan 10% van mijn haar wit is! Volgens de lengte van de witte haartjes, begon het ergens tussen maart en april. Mijn libido is ongeveer nul, en dat kan niet alleen te wijten zijn aan de extra kilo's. Ik heb nu ook spataderen voor het eerst. Heel fijn voor iemand die 60kilo weegt. De laatste druppel was het terugkeren van migraneaanvallen mét aura. Ik heb voor marvelon, bijna 10 jaar geen migrane gehad. Dit vind ik onacceptabel, en ben daarom na 6 maanden gebruik weer terug op mijn oude pil, Ministat.

27-03-2013 | Vrouw | 31

04-04-2012 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/desogestrel
10 jaar lang de Marvelon geslikt, met 2 pauzes, waar 2 prachtige kinderen uit zijn gekomen. In de eerste 5 jaren weinig last gehad, maar daarna hoofpijn tijdens stopweek, dat met de jaren erger werd. Om deze reden een half jaartje gestopt. Voelde me toen super! geen hoofdpijn meer, zin in seks, en voelde me ook beter. Maar, kreeg 3 maanden na het stoppen wel een enorme haa[lees meer...]ruitval!! Ik kreeg pas na een half jaar door dat dit door de pil kwam. Daarom weer begonnen met de pil. Haaruitval werd minder, en mijn har leek weer voller te worden. Maar wegens kinderwens 3 maanden geleden weer gestopt met de pil (dacht dat ik snel zwanger zou raken). en nu, 3 maanden later dus weer haaruitval!! ik word er echt ziek van! ik heb bijna geen haar meer op mijn hoofd! ik overweeg om weer te beginnen met die stomme pil. Iemand ervaring hiermee?? (Red; om privacyredenen en werkwijze van MijnMedicijn.nl is het emailadres verwijderd, geef een reactie om haar te beantwoorden)

04-03-2013 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/desogestrel
gebruik de pil al jaren,naar mijn idee geen klachten.Nu las ik in de krant dat deze pil ook niet goed zou zijn ivm dodelijk ongevaalen door longembloie en dat je beter een andere pil van 2 e generatie kan nemen?? wat moet ik nu doen???

09-05-2011 | Vrouw | 34
Anti-conceptie
deze pil voorgeschreven gekregen vanwege ernstige bloedingen, sindsdien fluitend door mijn menstruatie periodes heen. Ook het stoppen om zwanger te worden was geen probleem, binnen 2 maanden was het raak!

01-06-2021 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)