Ervaringen met Marvelon

Menstruatiepijn (3 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (2 meningen)
Overgang (1 mening)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

14-03-2016 | Vrouw | 42
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)
Prima medicijn, maar omdat ik steeds meer pillen moest gaan slikken, stelde mijn arts een spiraal voor, omdat ik toch geen kinderen wilde.

09-04-2015 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Ik slik de Marvelon voor zwangerschapspreventie. Al met al vind ik het een erg fijne pil. Zo merk ik dat mijn huid erop vooruit is gegaan sinds ik Marvelon gebruik. Wel ervaar ik een verminderd libido sinds ik deze pil slik; dit vind ik een erg vervelende bijwerking.

07-01-2015 | Vrouw | 37
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Adenomen en bloedingen aan de lever. Zeer heftige pijn in de buikstreek, alsof er messen in mijn buik worden gestoken. Achteraf gezien heb ik meerdere keren deze bloedingen aan de lever gehad de afgelopen jaren, bij diverse bezoeken aan verschillende ziekenhuizen (1e hulp) nooit opgemerkt. HIerdoor is het alleen maar erger geworden omdat ik Marvelon bleef slikken. Zeer l[lees meer...]angdurig en pijnlijk verhaal wat ik niemand gun. Dus als je erge pijn hebt in de pijn en je gebruikt een anticonceptiepil, laat je niet afschepen in een ziekenhuis en wijs ze hier op! Het is een bijwerking die ZEER ZELDEN voorkomt bij langdurig pilgebruik maar die in de bijsluiter niet staat vermeld!

05-01-2015 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/desogestrel
Voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik graag wilde overstappen op een andere anticonceptie. Ik had best veel last van puistjes en volgens mijn huisarts kon deze pil hier een goed effect op hebben. Het tegengestelde effect was waar. De puistjes bleven en werden zelfs erger (ik kreeg ze ook op mijn schouders en rug.) Verder had ik regelmatig een lichte doorbraakbloeding [lees meer...]en hartkloppingen of misselijk een paar uur na inname. Dit vond ik een beetje eng en heb daarom naar een andere pil gevraagd..

12-08-2014 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/desogestrel
Ik ben 21 jaar, en ben voor 2,5 week begonnen met marvelon, dit omdat ik hiervoor. Migrogynon had geslikt alleen last kreeg van acne en de buikkrampen tijdens menstruatie aanhielden. De huisarts schreef mij marvelon 30. Voor, dit ook omdat mijn moeder dit heeft geslikt jarenlang en nergens meer last van had. Nou dat had ik geweten... De ellende begon na 2,5 week ook geli[lees meer...]jk, ik kreeg erg veel last van bijwerkingen, en dit nu in net op vakantie was. Ik baalde had heel erg last van: licht in me hoofd(tot randje van flauwvallen) , hoofdpijnen, misselijk, een hele snelle en onregelmatige hartslag... Werd er bijna soort van paniekerig van, temperatuurwisselingen , sneller emotioneel, hele rusteloze benen.. Erg moe etc. Ik voelde me er echt heel ongemakkelijk mee.. Dagen weinig tot niks kunnen doen, nu voel ik me eindelijk weer wat fijner, ben meteen met de pil gestopt. Voor mij geen pillen meer.. Wat een ellende, ik reageer te heftig op pillen. Dan liever elke maand buikpijn en medicijnen daar voor slikken dan ooit nog een pil. Alleen dat je aankomt van de pil marvelon is een fabel, het eten smaakt beter en je hebt wat sneller een hongerig gevoel, maar als je het gewoon bij 3 maaltijden per dag en 2 gezonde tussendoortjes houd is er niks aan het handje;) niet er aan toegeven dan lukt het prima.

06-04-2014 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Ik denk dat mij libido tot het nulpunt is gedaald door de marvelon. Ben nu aan het nadenken om te stoppen met deze pil en geen andere meer te nemen. Hopelijk pakt dit goed voor mij uit en krijg ik mijn zin in seks weer terug, want mijn relatie staat hierdoor ook onder spanning. Voor deze pil heb ik de microgynon geslikt, maar kreeg hier een erg vette huid van en wat mee e[lees meer...]ters en puistjes, daarom overgestapt op marvelon. Vette huid nu weg! Voor de microgynon de Diane geslikt. Dit vond ik een erg fijne pil zonder bijwerkingen, maar die wil ik nu natuurlijk niet meer slikken. Hoor nu ook vaak dat de marvelon zorgt voor veel kans op een cva, dus overweeg nu serieus om geen pil meer te slikken.

27-10-2013 | Vrouw | 49
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)
Ik heb vanaf mijn 19e tot mijn 47e met onderbreking voor 2 zwangerschappen marvelon geslikt. Nooit enig probleem of bijwerking gehad. Ideaal was dat de heftige pijnen die ik als puber iedere maand weer had verdwenen, zodra ik de pil slikte. Na enige jaren ben ik ook gaan doorslikken, steeds 3 strips en dan een stopweek. Voor de gewenste zwangerschappen gestopt en binnen ee[lees meer...]n paar maanden zwanger, 3 maanden na de bevalling weer begonnen. Uiteindelijk gestopt omdat ik toch geen gemeenschap meer heb. Daarna is mijn menstruatie wel heftiger geworden, en de cyclus is wel wat kort, 25 dagen.

07-04-2013 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/desogestrel
Ik slik deze pil nu sinds mijn 15e en heb pas besloten te stoppen. Ik word niet meer ongesteld in mijn stopweken en ik vind dit erg vervelend omdat je daar toch een beetje op rekent rondom de stopweek. Na dat ik met deze pil ben begonnen wel 10 kilo aangekomen, ik was toen was flink aan het puberen, dus dit kan elkaar hebben beïnvloed.

27-03-2013 | Vrouw | 31

04-03-2013 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/desogestrel
gebruik de pil al jaren,naar mijn idee geen klachten.Nu las ik in de krant dat deze pil ook niet goed zou zijn ivm dodelijk ongevaalen door longembloie en dat je beter een andere pil van 2 e generatie kan nemen?? wat moet ik nu doen???

13-01-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/desogestrel
begonnen met de marvelon pil nadat ik bij mijn vorige pil steeds de gehele maand door bloedingen had.. sinds kort gestopt met de marvelon pil.. ivm kinderwens.... wat een verschikkelijke pil.. hele erge hoofdpijn/ migraine weken/ maanden diaree heel erg chagerijnig.. altijd honger.. erge buikpijn gewoon niet lekkker in mijn vel zitten.. voor mij dus nooit meer de marvelon[lees meer...] pil..

17-12-2012 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/desogestrel
Ik was erg tevreden over Marvelon tot ik tussentijdse bloedingen kreeg en deze niet meer weg zijn gegaan tot ik met een andere pil begon!

04-12-2012 | Vrouw | 51
ethinylestradiol/desogestrel
Gebruik marvelon al zo'n 32 jaar waarvan al ruim 15 jaar bijna zonder te stoppen omdat ik geen zin heb in maandelijkse buikpijn etc en die maandelijkse stop bij mijn weten nergens voor nodig is. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen oid. Heb geen kinderen. Heb bij mijn weten nooit ergens las van gehad maar heb het idee dat ik overgangsklachten krijg en ben er deze week[lees meer...] mee gestopt. Ben nu 51 jaar en benieuwd hoe ik me ga voelen zonder.

31-07-2012 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/desogestrel
Ben op mijn 14 begonnen met deze pil, in het begin nergens last van, alleen wat hoofdpijn maar dat had ik ook zonder de pil. Na 2 jaar begon ik me anders te voelen, erg depressief en begon mensen af te stoten. Ik dacht dat komt door de stress van school en familie omstandigheden. Toen alles een voorbij was, waren de klachten nog niet weg en heb ik besloten te stoppen. Ik[lees meer...] heb me nog nooit zo goed gevoeld ! Het enige nadeel is dat ik sinds ik gestopt ben nog niet weer ongesteld bent geweest.

19-05-2012 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/desogestrel
Op mijn 14e heb ik diverse pillen uitgeprobeerd, alleen kon ik de hormonen niet aan, ik was totaal mijzelf niet meer. Iemand raade mij marvelon aan, en ik voelde me weer hartstikke goed en nergens last van. Op mijn 18e gestopt, Toen merkte ik wel dat ik toen pas echt mijzelf weer was en had ik zo iets ik ga nooit meer aan de pil. Op mijn 21ste was mijn gezicht 1 grote acne[lees meer...] vlek geworden en dat vond ik toch wel heel erg vooral omdat ik al 21 was. dus besloot ik toch maar weer aan de pil et gaan, de dokter raadde me de dyana aan, wat een nachtmerrie 1 maand toen kon ik niet meer op mijn buik liggen of lopen omdat mijn borsten gigantisch pijn deden. mijn gezicht werd vuurrood ofdat hij elk moment kon ontploffen, van alle hormonen.. Snel gestopt en naar oud vertrouwd marvelon terug gegaan.. Acne was binnen 2 weken allemaal weg en had een mooi egaal gezicht. Alleen mijn libido werd -1000 , sex is het laatste opd e hele aarde waar ik zin in heb.. En dat vind mijn vriend niet echt leuk, het is uiteindelijk een anticoncepiemiddel, maar als je nergens geen zin meer in hebt, heb je hem niet eens nodig.. Ben nu 24 jaar en heb vorige week mijn laatste pil genomen. De laatste paar maanden had ik erge hoofdpijn tijdens de bloeding. En ik wil graag mijn libido terug. Dan maar acne, zal zeker te weten terug komen als ik het hier zo lees. maar daar hebben we make up voor. Ik ben erg benieud wat het stoppen met mij gaat doen. Maar niets kan er beter zijn dan je lichaam zijn eigen natuurlijke werk te laten doen. Laat de mannen nu maar wat gebruiken, dat is natuurlijk en hoeven wij ons niet vol hormonen te stoppen.

27-04-2012 | Vrouw | 41