Ervaringen met Microgynon '20'

ethinylestradiol/levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

18-06-2011 | Vrouw | 21
Anticonseptie
ik ben nu bij de 2 strip van de eerste drie maand dat ik deze pil gebruik. ben ong 1 jaar gestopt met gebruiken van de pil. omdat mijn gewicht heel erg toe nam, en mijn stemmingswisselingen hoog waren. nu ben ik met microgynon'20' begonnen. zins ik begon met de 2de strip ben ik al dagen misselijk, hoofdpijn en heb nergens zin aan en ben ontzettend prikkelbaar. heb de dokte[lees meer...]r gebeld want ik was al bang dat ik zwanger was. en mij werd gezegd dat dit heel normaal was. dat ik het de eerste drie maand het maar even aan moet zien. maar ik word hier niet helemaal happy van.

07-03-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Enkele jaren prima in gebruik. Toen gestopt voor een half jaar en weer begonnen. Sindsdien veel last van stemmingswisselingen, puistjes en pijnlijke borsten. Nu over naar een andere pil kijken of het beter wordt.

15-03-2011 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het gebruiken van deze pil (ivm heftige en pijnlijke menstruatie). Op zich heb ik nooit veel last van bijwerkingen gehad. Maar nu sinds een jaar heb ik regelmatig pijnlijke borsten en erg last van stemmingswisselingen. Nu zegt de huisarts dat dit kan optreden een tijd van tevreden gebruik. Heeft iemand ideeen over goeie alternatieven?[lees meer...]

23-01-2011 | Vrouw | 22
Anticonceptie
In het begin 5 kilo aangekomen.

10-03-2022 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Nam deze pil omdat ik last had van zware stemmingswisselingen. Sinds deze pil heb ik zoveel acne! Niet een klein beetje maar hele bulten over mijn hele lichaam. Dit heb ik nooit gehad! Word er niet bepaald vrolijk van en qua stemmingswisselingen doet het ook niet meer. Nu 4 maanden gebruikt, ga overstappen op de Yasmin tegen de acne.

24-05-2019 | Vrouw | 23

05-12-2018 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik ben erg tevreden over de Microgynon 20. Ik heb bijna geen bijwerkingen, behalve dat ik veel last heb van doorbraakbloedingen en spotting. Daarom ga ik overstappen op de Microgynon 30. Verder prima pil voor mij.

13-07-2015 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Veel hoofdpijn/migraine achtige hoofdpijn gehad. Gingen niet over. Ik kreeg daarnaast ook depressieve klachten hiervan. Toen ik de pil ging staken waren alle bijwerkingen weg.

10-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb meerdere pillen geprobeerd en een hormoonspiraal. Van eerdere anticonceptiepillen kreeg ik heftige bijwerkingen zoals neerslachtigheid, acne en paniek. De hormoonspiraal (Kyleena) heb ik ongeveer 6 mnd gehad en eruit laten halen ivm extreme aanhoudende pijn. De Microgyon 20 was voor mij een beetje de laatste optie. De eerste week heb ik wat hoofdpijn gehad, maar ver[lees meer...]der gaat het heel goed. Lichte schommelingen in vermoeidheid, maar ik heb goede hoop dat dit na wat langer gebruik bijtrekt. Ik gebruik het nu een maand en voor mij is dit (tot nu toe) de enige pil die goed te doen is.

09-04-2016 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Wat een hel deze anticonceptie. Ik gebruikte eerst de diane 35, maar vanwege constante menstruatiepijnen ben ik overgestapt op microgynon. Nooit moeten doen. Mijn huid reageerde heel erg op deze vorm van anticonceptie. Ik ben 25 en ik zit nu helemaal onder de acne. Het is niet eens acne te noemen. Het zijn een soort ontstekingen die superlang blijven zitten en heel groot e[lees meer...]n vies zijn. Van de ene wond ging ik naar de ander. Ik voel me heel erg lelijk en mijn huid ziet er echt niet uit. Ik was niet misselijk bij de eerste strip. Toen ik mijn stopweek startte, werd ik de dag na mijn laatste tablet direct ongesteld. Ik heb heftigere pijnen en heb veel meer bloedverlies. Inmiddels heb ik de huisarts gesproken en ik ga nu over op de yasmin. Deze variant zou beter voor de huid zijn. Deze pil is een dikke no go voor mij. Pure ellende. Nu maar duimen dat mijn huid weer gaat herstellen. De plekken heb ik trouwens vooral op mijn gezicht. Ik heb door deze pil ook een soort pukkeltjes op mijn rug en billen. Heel vervelend.

18-06-2015 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Lustvermindering na lang gebruik. Tussentijds (om 6 maanden een maand) stoppen aanbevolen...

11-11-2011 | Vrouw | 25
Anticonceptie
Prima om menstruatie uit te stellen, alleen vergat ik hem in te nemen soms.

16-08-2017 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik slik de pil nu ongeveer een maand en ben erg tevreden. Heb nauwelijk last van bijwerkingen. Had alleen de eerste 2 weken last van gevoelige borsten, en was wat emotioneler dan gewoonlijk. Verder had ik na 2 weken last van doorbraakbloedingen. Dit bleef wel lang aanhouden tot ik begon met de eerste stopweek en de nttrekkingsbloeding kwam. Dus ik ben zeer tevreden. Ik was[lees meer...] erg bang om acne te krijgen en aan te komen in gewicht.

06-05-2015 | Man | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik word een aantal uur na inname, erg misselijk van deze pil. Daarom slik ik hem voor ik ga slapen, zodat ik er in ieder geval overdag zo min mogelijk ongemak van heb.

14-08-2011 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel
Zeer betrouwbare en fijne pil. Eerst jarenlang microgynon 30 gebruikt ivm heftige menstruatie maar werd van deze pil nog wel eens misselijk, met microgynon 20 heb ik nergens last meer van. Ik slik de pil ook gewoon door, dus zonder stopweken, en heb in 2 jaar tijd maar één keer een doorbraakbloeding gehad, dus dat valt alles mee. Een aanrader.

09-04-2019 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb altijd de Diane pil geslikt en daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt omdat ik wilde weten hoe ik me zou voelen als ik geen hormonen meer binnen kreeg. Wauw, dat was de beste keuze ooit. Ik ben 3 maanden pil loos geweest en dat was heerlijk, maar omdat ik nog niet zwanger wilde worden ben ik overgestapt naar de Microgynon 20, een ‘lichte’ pil. Helaas zijn alle b[lees meer...]ijwerkingen die ik van het gebruik van de Diane pil ook had terug gekomen, zo niet heftiger. Ik slik de Microgynon 20 nu een maand en ik heb de hele maand last gehad van spotting elke dag en doorbraakbloedingen. Ook heb ik sinds het gebruik enorme haaruitval, dagelijks buikpijn/ opgeblazen gevoel, misselijkheid, vermoeidheid, neerslachtigheid, enorme stemmingswisselingen en depressieve klachten. Ook merkte ik al snel dat ik in gewicht aankwam. Ik maak de strip nog af en stap dan waarschijnlijk over naar een koperspiraaltje. Voor mij nooit meer de pil.