Microgynon '20'

ethinylestradiol/levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510 meningen)
Microgynon '30' (206 meningen)
Yasmin (183 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)

09-04-2019

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb altijd de Diane pil geslikt en daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt omdat ik wilde weten hoe ik me zou voelen als ik geen hormonen meer binnen kreeg. Wauw, dat was de beste keuze ooit. Ik ben 3 maanden pil loos geweest en dat was heerlijk, maar omdat ik nog niet zwanger wilde worden ben ik overgestapt naar de Microgynon 20, een ‘lichte’ pil. Helaas zijn alle b[lees meer...]ijwerkingen die ik van het gebruik van de Diane pil ook had terug gekomen, zo niet heftiger. Ik slik de Microgynon 20 nu een maand en ik heb de hele maand last gehad van spotting elke dag en doorbraakbloedingen. Ook heb ik sinds het gebruik enorme haaruitval, dagelijks buikpijn/ opgeblazen gevoel, misselijkheid, vermoeidheid, neerslachtigheid, enorme stemmingswisselingen en depressieve klachten. Ook merkte ik al snel dat ik in gewicht aankwam. Ik maak de strip nog af en stap dan waarschijnlijk over naar een koperspiraaltje. Voor mij nooit meer de pil.
03-04-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ter preventie van osteoporose als gevolg van PCOS microgynon '20 voorgeschreven van de gynaecoloog. Na twee dagen kreeg ik last van de eerste bijwerkingen gevolgd door ongelijke borstgroei met lokaal harde plekken. Tijdens de stopweek hevige menstruatie gehad: veel bloedverlies en hevige buikkrampen. Afspraak gemaakt bij de huisarts voor advies: verder gaan met volgende s[lees meer...]trip of alternatief proberen. De huisarts stelde als alternatief de Zoely tablet voor.
09-04-2016

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wat een hel deze anticonceptie. Ik gebruikte eerst de diane 35, maar vanwege constante menstruatiepijnen ben ik overgestapt op microgynon. Nooit moeten doen. Mijn huid reageerde heel erg op deze vorm van anticonceptie. Ik ben 25 en ik zit nu helemaal onder de acne. Het is niet eens acne te noemen. Het zijn een soort ontstekingen die superlang blijven zitten en heel groot e[lees meer...]n vies zijn. Van de ene wond ging ik naar de ander. Ik voel me heel erg lelijk en mijn huid ziet er echt niet uit. Ik was niet misselijk bij de eerste strip. Toen ik mijn stopweek startte, werd ik de dag na mijn laatste tablet direct ongesteld. Ik heb heftigere pijnen en heb veel meer bloedverlies. Inmiddels heb ik de huisarts gesproken en ik ga nu over op de yasmin. Deze variant zou beter voor de huid zijn. Deze pil is een dikke no go voor mij. Pure ellende. Nu maar duimen dat mijn huid weer gaat herstellen. De plekken heb ik trouwens vooral op mijn gezicht. Ik heb door deze pil ook een soort pukkeltjes op mijn rug en billen. Heel vervelend.
05-03-2013

Acne/puistjes

TIA gekregen. Hoogstwaarschijnlijk door pilgebruik icm roken. Direct daarna gestopt, ik rook (helaas) nog wel. Geen klachten meer gehad.
26-02-2010

Anticonceptie

Helaas...net zoals bij de hogere dosering van 'de pil' ook bij gebruik van Microgynon 20 neerslachtigheid, nerveus, pukkels en benauwdheid. Slechts 10 dagen gebruikt en hoop dat ik me snel weer beter voel!
09-08-2009

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Vorig jaar mei (2008) kwamen mijn partner en ik er achter dat we zwanger waren. Een complete verrassing aangezien ik Microgynon 20 gebruik. Volgens de huisarts was ik minder veilig omdat ik in gewicht was toegenomen en dus een sterkere pil had moeten hebben. Kom dus regelmatig bij de huisarts als je dit soort verrassingen wilt voorkomen. We zijn nu wel heel blij me[lees meer...]t onze zoon maar hebben nu toch voor een mirena spiraal gekozen.
04-04-2009

Anticonceptie

is de oorzaak van ernstige maagkrampen, migraine en het vermindert zin in sex tot eigenlijk geen zin meer hebben
13-07-2015

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Veel hoofdpijn/migraine achtige hoofdpijn gehad. Gingen niet over. Ik kreeg daarnaast ook depressieve klachten hiervan. Toen ik de pil ging staken waren alle bijwerkingen weg.
16-05-2013

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na ruim anderhalf jaar de nuvaring toch weer terug gegaan naar de pil. Gekozen voor een lichte pil, maar omdat ik klachten blijf houden ga ik toch weer terug naar de nuvaring. Mijn klachten zijn: buikpijnen, doorbraakbloedingen, huilbuien. Ik voel me er gewoon niet prettig bij. Dan maar wat meer geld uitgeven, maar met de nuvaring had ik vrijwel geen last van bijwerkingen.
07-03-2013

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Enkele jaren prima in gebruik. Toen gestopt voor een half jaar en weer begonnen. Sindsdien veel last van stemmingswisselingen, puistjes en pijnlijke borsten. Nu over naar een andere pil kijken of het beter wordt.
30-09-2012

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door microgynon (maar ook door nuvaring) kreeg ik last van migraine-aanvallen en hoofdpijn in de stopweek. In het laatste jaar had ik elke 2 maanden een paar dagen last van migraine, waardoor ik mij ziek moest melden. Ik besloot te stoppen met de pil om te kijken hoe het ging en weg was de migraine. Daarom heb ik nu een koperspiraaltje en dat gaat goed.
08-08-2011

Tegen zwangerschap

Na mijn bevalling begon ik weer de mycrogynon 30 te slikken. Ik kreeg meteen last van stemmingswisselingen en op advies van de huisarts beni k toen overgestapt naar de mycrogynon 20. meteen bij de 1ste strip kreeg ik last van gevoelige borsten en buikpijn. Veel doktersbezoeken gehad voor mijn buik maar we konden niks vinden. Soms was de buikpijn zo heftig dat ik moest ga[lees meer...]an liggen. Vorige week kwam ik erachter dat het begonnen was na het wisselen van de pil en ben ik meteen gestopt. En ja hoor de buikpijn is weg.... Voor mij geen pil meer. Ik ga wel kijken voor andere mogelijkheden.
18-06-2011

Anticonseptie

ik ben nu bij de 2 strip van de eerste drie maand dat ik deze pil gebruik. ben ong 1 jaar gestopt met gebruiken van de pil. omdat mijn gewicht heel erg toe nam, en mijn stemmingswisselingen hoog waren. nu ben ik met microgynon'20' begonnen. zins ik begon met de 2de strip ben ik al dagen misselijk, hoofdpijn en heb nergens zin aan en ben ontzettend prikkelbaar. heb de dokte[lees meer...]r gebeld want ik was al bang dat ik zwanger was. en mij werd gezegd dat dit heel normaal was. dat ik het de eerste drie maand het maar even aan moet zien. maar ik word hier niet helemaal happy van.
09-12-2009

Bloedarmoede

Ik heb een bloedarmoede gehad waarbij ik op mijn hoogtepunt 2 maanden lang heel erg ongesteld was. Ik werd toen op de pil gezet. Ik lees overal dat het hevig bloeden minder word door de pil, bij mij is dit dus niet zo, ik kan amper naar school reizen zo erg is het altijd. Ik ben dus van plan om over te stappen op een andere pil waarin de stoptijd minder is en hopelijk het [lees meer...]hevig bloeden ook. ben benieuwd of er meer mensen zijn die met het slikken van deze pil geen mindering merken aan het hevig bloeden.
09-12-2018

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb 5 jaar de pil geslikt. Het fijne vond ik dat ik zelf kon bepalen wanneer ik ongesteld werd. Bijvoorbeeld met vakanties en zwemmen. In die 5 jaar ben ik 2x de pil vergeten te slikken, maar gelukkig was dit uiteindelijk geen ramp en is er niks gebeurd. Let wel goed op in welke week je je pil vergeten bent en neem anders direct contact op met je huisarts! Toch merkte i[lees meer...]k dat ik flink in gewicht was aangekomen, meer pieken en dalen had in mijn stemming en flinke eetbuien had. Natuurlijk zijn dit soort dingen altijd een combinatie van factoren, maar ook door andere meiden in mijn omgeving die een spiraaltje hadden werd ik nieuwsgierig om over te stappen. Dat heb ik gedaan en ik heb vooral minder pieken en dalen in mijn stemmingen. Ik vond de pil ook prima, maar je moet er gewoon vaak aan denken. En daarbij krijg je meer hormonen in je lichaam. Al met al gaat het er mij vooral om dat ik beschermd ben tegen zwangerschap, de andere dingen zoals minder hormonen zijn mooi meegenomen!
06-05-2015

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik word een aantal uur na inname, erg misselijk van deze pil. Daarom slik ik hem voor ik ga slapen, zodat ik er in ieder geval overdag zo min mogelijk ongemak van heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum