Ervaringen met Microgynon '20'

ethinylestradiol/levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)

prima

24-01-2012 | Vrouw | 43

30-10-2020 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Pijnlijke borsten , hoofdpijn af en toe bulten in het gezicht. . Na een maand was dit over. 2.5 jaar heel evreden toen opeens eerder dan einde van de strip ongesteld, soms nog 5 of 4 pillen te gaan. Ik ben inmiddels 8mnd gestopt wou over stappen op de nuvaring maar lees teveel klachten en hogere kans op trombose dus ik ga toch nog een keer de pil proberen

01-08-2022 | Vrouw | 38
Abnormaal vaginaal bloedverlies
1.5 maand heel misselijk geweest. Ik neem ze nu samen met een pilletje tegen misselijkheid en tijdens het eten. dat helpt. Mijn borsten doen pijn . Nu is de misselijkheid wat beter nu krijg ik tussentijdse bloedingen.

16-07-2015 | Vrouw | 38
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Na 11 verschillende soorten anticonceptie te hebben geprobeerd uitgekomen op deze lichtere pil. Ik ben er zeer tevreden over. Heel enkel wat een lichte hoofdpijn maar dat is niet noemenswaardig vergeleken de migraine die ik altijd had van de Microgynon 30. Ik ben nu bijna 2 maanden aan deze pil. Nog wat last van "strakke " gevoelige borsten, maar dit moet weer overgaan. Ik[lees meer...] ben verder super tevreden.

16-05-2021 | Vrouw | 37
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee zwangerschappen weer aan de pil gegaan omdat mijn cyclus zeer onregelmatig bleef en pms klachten. Nooit moeten doen. De eerste maand ging prima, maar daarna merkte ik dat ik emotioneel helemaal uit balans raakte, vermoeid en opgeblazen gevoel en acne. De pil is niet meer van deze tijd!! Rotzooi is het.

25-04-2013 | Vrouw | 37
ethinylestradiol/levonorgestrel
Altijd Microgynon geslikt. Daarna Mirena spiraal, omdat ik de pil wel eens vergat. En dacht voor gebruiksgemak te gaan. Veel spijt van gehad. Mirena eruit laten halen, dus weer opnieuw aan de pil.

05-03-2013 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
TIA gekregen. Hoogstwaarschijnlijk door pilgebruik icm roken. Direct daarna gestopt, ik rook (helaas) nog wel. Geen klachten meer gehad.

17-08-2020 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Fijne pil enige pil die werkt tegen mn pms alleen je heb sneller doorbraak bloedingen. Zonder pil voel ik me emotieloos weinig gevoel afgevlakt mist in me hoofd. Met de pil veel meer levendslust.

16-07-2020 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ivm adenomyose ben ik aan de pil gegaan. Na 1,5 maand uitproberen weer mee gestopt ivm zeer heftige stemmingswisselingen, depressiviteit, niet meer willen leven, huilbuien, paniekaanvallen, angst. Ik heb wel vaker negatieve gevoelens, maar dat is misschien een keer per maand. Nu is het iedere dag een keer of 5, heen en weer in emoties. Ik raad deze pil (uberhaupt de pil[lees meer...]) niet aan. En ook: een vrouw zou dit soort offers nooit (!) hoeven te maken voor een man die per se geen condoom wil gebruiken - dit verdient niemand.

16-05-2013 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na ruim anderhalf jaar de nuvaring toch weer terug gegaan naar de pil. Gekozen voor een lichte pil, maar omdat ik klachten blijf houden ga ik toch weer terug naar de nuvaring. Mijn klachten zijn: buikpijnen, doorbraakbloedingen, huilbuien. Ik voel me er gewoon niet prettig bij. Dan maar wat meer geld uitgeven, maar met de nuvaring had ik vrijwel geen last van bijwerkingen.

30-09-2012 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Door microgynon (maar ook door nuvaring) kreeg ik last van migraine-aanvallen en hoofdpijn in de stopweek. In het laatste jaar had ik elke 2 maanden een paar dagen last van migraine, waardoor ik mij ziek moest melden. Ik besloot te stoppen met de pil om te kijken hoe het ging en weg was de migraine. Daarom heb ik nu een koperspiraaltje en dat gaat goed.

23-01-2011 | Vrouw | 30
Anti concepie
alles is goed

03-04-2019 | Vrouw | 28
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ter preventie van osteoporose als gevolg van PCOS microgynon '20 voorgeschreven van de gynaecoloog. Na twee dagen kreeg ik last van de eerste bijwerkingen gevolgd door ongelijke borstgroei met lokaal harde plekken. Tijdens de stopweek hevige menstruatie gehad: veel bloedverlies en hevige buikkrampen. Afspraak gemaakt bij de huisarts voor advies: verder gaan met volgende s[lees meer...]trip of alternatief proberen. De huisarts stelde als alternatief de Zoely tablet voor.

08-08-2011 | Vrouw | 28
Tegen zwangerschap
Na mijn bevalling begon ik weer de mycrogynon 30 te slikken. Ik kreeg meteen last van stemmingswisselingen en op advies van de huisarts beni k toen overgestapt naar de mycrogynon 20. meteen bij de 1ste strip kreeg ik last van gevoelige borsten en buikpijn. Veel doktersbezoeken gehad voor mijn buik maar we konden niks vinden. Soms was de buikpijn zo heftig dat ik moest ga[lees meer...]an liggen. Vorige week kwam ik erachter dat het begonnen was na het wisselen van de pil en ben ik meteen gestopt. En ja hoor de buikpijn is weg.... Voor mij geen pil meer. Ik ga wel kijken voor andere mogelijkheden.

09-04-2019 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb altijd de Diane pil geslikt en daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt omdat ik wilde weten hoe ik me zou voelen als ik geen hormonen meer binnen kreeg. Wauw, dat was de beste keuze ooit. Ik ben 3 maanden pil loos geweest en dat was heerlijk, maar omdat ik nog niet zwanger wilde worden ben ik overgestapt naar de Microgynon 20, een ‘lichte’ pil. Helaas zijn alle b[lees meer...]ijwerkingen die ik van het gebruik van de Diane pil ook had terug gekomen, zo niet heftiger. Ik slik de Microgynon 20 nu een maand en ik heb de hele maand last gehad van spotting elke dag en doorbraakbloedingen. Ook heb ik sinds het gebruik enorme haaruitval, dagelijks buikpijn/ opgeblazen gevoel, misselijkheid, vermoeidheid, neerslachtigheid, enorme stemmingswisselingen en depressieve klachten. Ook merkte ik al snel dat ik in gewicht aankwam. Ik maak de strip nog af en stap dan waarschijnlijk over naar een koperspiraaltje. Voor mij nooit meer de pil.