Ervaringen met Ministat

ethinylestradiol/lynestrenol

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

21-06-2023 | Vrouw | 52
ethinylestradiol/lynestrenol (37,5ug/0,75mg)
De pil is de beste met minste nare bijwerkingen en je word niet zwanger.

27-10-2015 | Vrouw | 48
ethinylestradiol/lynestrenol (37,5ug/0,75mg)
Heb hierbij geen bijverschijnselen gehad, had er wel een voordeel mee dat mijn buikkrampen destijds waren verdwenen en dat was een hele opluchting.

11-05-2014 | Vrouw | 54
ethinylestradiol/lynestrenol
eerst ovostat gebruikt, later ministat (lichtere dosering), maar de begin en einddatum weet ik niet meer precies. Al met al heb ik 25 jaar de pil geslikt en was daar zeer tevreden over. Geen bijwerkingen. Vanwege de risico's die er toch schijnen te zijn (trombose), ben ik overgestapt op Mirena spiraal. Ook daar heel tevreden over.

07-05-2014 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/lynestrenol
Ik ben al langere tijd aan het rommelen met de pil. Ik begon met microgynon 30, vanwege doorbraakbloedingen ben ik naar microgynon 50 gegaan. Deze pil kon ik nooit doorslikken dus wilde ik een andere pil. De huisarts heeft me vervolgens Ministat voorgeschreven en ik heb nog nooit zo'n drama-pil geslikt! Ik heb nu twee strippen geslikt en ben daarvan 4 dagen níet ongest[lees meer...]eld geweest. Ik heb last van vervelende bijwerkingen zoals extreme vermoeidheid, irritaties, lusteloos. Volgende week naar de huisarts voor een andere pil, dit is geen doen zo!

24-02-2013 | Vrouw | 55
ethinylestradiol/lynestrenol
Geen gewichtstoename gehad, helemaal geen bijwerkingen. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal Ministat gehad, destijds de lichtste en meest gebruikte antibabypil zonder noemenswaardige bijwerkingen. Ikzelf heb ze 35 jaar geslikt.

29-10-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/lynestrenol
Ik wilde stoppen met de prikpil. Daarvoor slikte ik altijd Microginon 30. Omdat deze niet meer verzekerd werd, kreeg ik een variant van de Microginon. Echter, werkte deze opeens niet meer naar behoren. Ik werd over gezet op Ministat. Het is een drama pil. De ene keer wordt ik nauwelijks ongesteld, de andere keer wat meer. Maar ongesteld zoals bij de Microginon ben ik nie[lees meer...]t meer geweest. Tevens begint het bloeden al 3 dagen voor het stoppen van de pil. Heel vervelend aangezien ik zo nooit een keer zou kunnen overslaan. Tevens las ik hier bepaalde bijwerkingen, oa het last hebben van de borsten. Ook dat is bij mij het geval. Ik heb aan mijn dokter gevraagd of ik een andere pil mag, helaas mocht dat niet. Echter ben ik er klaar mee en ga zeker opnieuw actie ondernemen.

22-08-2012 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/lynestrenol
prima pil, en licht. Afgelopen week wel eentje vergeten (dom!), dus nu wat bloedingen tussen door maar heel weinig. Enigste probleem blijft die rot pms, die is al beter in vergelijking met geen pilgebruik, maar die begint toch al een week voor het einde van de pilstrip.Dus nu maar Yasmin proberen. Als dat geen succes wordt dan gauw weer terug naar de Ministat! Toppil v[lees meer...]erder en lang niet zo duur als Yasmin.

26-06-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/lynestrenol
Ik heb eerst microginon geslikt, ik werd vroegtijdig ongesteld, daarna Tryginon geslikt ook hierbij 1 tot 2 weken TE vroeg ongesteld. Heb 1 maand Tyginon geslikt met als toevoeging oestrogeen pillen, voor de vcerandering hielp het deze keer. Toen heb ik Ministat gekregen, zit nu in de 2e maand en heb verschrikkelijke bijwerkingen. 2,5 week te vroeg ongesteld, hoofdpijn, on[lees meer...]tzettend veel stemmingswisselingen , labiel, lusteloos, erg snel geirriteerd. Vanmiddag ga ik naar de dokter om een andere oplossing te zoeken.