desogestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

22-10-2019 | Vrouw | 20
desogestrel (0,075mg)
Begin dit jaar begonnen met deze pil omdat ik op oestrogeen niet goed reageer, helaas vervelende bijwerkingen zoals pijnlijke borsten, opgeblazen gevoel, last van slechte huid, last van stemming en minder libido.

08-04-2019 | Vrouw | 34
Endometriose
In tegenstelling tot de gewone pil geeft deze geen verhoogd risico op trombose. Daarnaast kwam ik van de gewone pil wat aan, van deze pil niet. Ik voel me beter met dan zonder pil en de cystes in mijn eierstokken zijn flink geslonken, blijkt uit de echo. Ook veel positieve bijwerkingen: geen menstruatie meer, heerlijk!

07-12-2017 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Door veel bijwerkingen van de ‘normale’ pil werd ik op deze pil gewezen door een vriendin. Sinds die tijd geen migraine meer gehad en niet ongesteld geweest. Dus voor zover super. Alleen soms lastig dat je de pil op dezelfde tijd moet innemen. Ik heb een wekker gezet zodat ik het niet vergeet.

13-11-2017 | Vrouw | 37
desogestrel (0,075mg)
Na twee maanden gestopt. Ik bleef bloedverlies houden (bijna dagelijks). En haaruitval. Verder weinig bijwerkingen, maar wel erg slecht humeur.

24-04-2017 | Vrouw | 45
Overgang
ivm klachten rond de overgang deze pil geprobeerd. Voornamelijk tegen de heftigheid van de menstruatie. Dit heeft helaas niet geholpen, het heeft eigenlijk alleen maar meer klachten opgeleverd, net als het gebruik van andere anticonceptie overigens. Zoals hoofdpijn, pukkels, pijnlijke borsten, emotioneel instabiel, gevoel van constant ongesteld zijn.

25-10-2016 | Vrouw | 31
desogestrel (0,075mg)
Op advies van de gyn gekregen ter preventie van migraine. En als anticonceptie. Migraine verminderde inderdaad. Maar ik voel mij alsof ik zwanger ben, zelfs mijn bekkenklachten die ik tijdens de zwangerschap had komen terug, En dan die pukkels Van die pijnlijke onderhuidse pukkels. Ik ga stoppen met deze pil. Gelukkig is mijn gezin compleet en kiest mijn man voor de [lees meer...]definitieve oplossing.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum