desogestrel

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

15-09-2021 | Vrouw | 42
desogestrel (0,075mg)
sinds ongeveer 9 maanden gebruik ik desogestrel. geen last gehad van bijwerkingen, sterker nog, ik ben fitter dan voorheen, of dat aan deze pil ligt weet ik niet maar geen klachten door deze minipil. & sinds het gebruik eerder meer energie, dan minder (theramex is de naam van mijn minipil)

05-05-2021 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Ik slik deze pil inmiddels 4 maanden met de hoop dat mijn menstruatie zou uit blijven. Hormonaal is hij heel licht, dus qua stemmingswisselingen en depressief voelen geen last van gehad. Maar ik wordt om de 2 weken ongesteld voor een week lang! Ik hoop dat dit gaat afnemen, zo niet dan stap ik over naar een andere pil.

28-02-2021 | Vrouw | 22
desogestrel (0,075mg)
Vanaf jongs af aan aan de pil met een stopweek. Na ongeveer 4 jaar veel last gekregen van menstruatie migraine. Eerst één keer in de maand tijdens de stopweek, vervolgens 2 keer per maand. Uiteindelijk overgestapt naar desogestrel minipil, afgelopen jaar gebruikt. Erg tevreden over, migraine verdwenen en menstruatie blijft uit. Eigenlijk nergens last meer van, wel vraag ik[lees meer...] mij af wat al deze hormonen doen wat mij ertoe heeft doen besluiten om eens een tijdje te stoppen met de pil.

20-01-2021 | Vrouw | 33
desogestrel (0,075mg)
Enorm last van stemmingswisselingen, doorbraakbloedingen (6weken aan een stuk ongesteld) en een slechtere huid (last van puistjes), vetter haar. Na 2 maanden gestopt, wat een opluchting! Voel me véél beter.

07-12-2017 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Door veel bijwerkingen van de ‘normale’ pil werd ik op deze pil gewezen door een vriendin. Sinds die tijd geen migraine meer gehad en niet ongesteld geweest. Dus voor zover super. Alleen soms lastig dat je de pil op dezelfde tijd moet innemen. Ik heb een wekker gezet zodat ik het niet vergeet.

13-11-2017 | Vrouw | 37
desogestrel (0,075mg)
Na twee maanden gestopt. Ik bleef bloedverlies houden (bijna dagelijks). En haaruitval. Verder weinig bijwerkingen, maar wel erg slecht humeur.

25-10-2016 | Vrouw | 31
desogestrel (0,075mg)
Op advies van de gyn gekregen ter preventie van migraine. En als anticonceptie. Migraine verminderde inderdaad. Maar ik voel mij alsof ik zwanger ben, zelfs mijn bekkenklachten die ik tijdens de zwangerschap had komen terug, En dan die pukkels Van die pijnlijke onderhuidse pukkels. Ik ga stoppen met deze pil. Gelukkig is mijn gezin compleet en kiest mijn man voor de [lees meer...]definitieve oplossing.