Ervaringen met Desogestrel

desogestrel

stemmingswisselingen spotting of bloeding tussen menstruaties hoofdpijn vermoeidheid misselijkheid

29-07-2022 | Vrouw | 48
desogestrel (0,075mg)
Het lijkt erop dat ik tegen de overgang aan zit, of er al in zit. De laatste jaren in toenemende mate heftige buikpijn om er een paar druppels bloed uit te persen. Alsof het weeen zijn. Na veel wikken en wegen toch maar aan de minipil begonnen. Geen menstruatie zou geen buikpijn betekenen. Helaas al na 2 weken een doorbraak bloeding. Ik hoopte nog dat dat het zou zijn.[lees meer...] Maar sinds die tijd non stop bloedingen, van licht tot enorm zwaar met flinke stolsels. Dit lijkt me niet normaal! Na 11 weken gestopt, nu maar weer overleggen met de huisarts.

24-04-2017 | Vrouw | 45
Overgang
ivm klachten rond de overgang deze pil geprobeerd. Voornamelijk tegen de heftigheid van de menstruatie. Dit heeft helaas niet geholpen, het heeft eigenlijk alleen maar meer klachten opgeleverd, net als het gebruik van andere anticonceptie overigens. Zoals hoofdpijn, pukkels, pijnlijke borsten, emotioneel instabiel, gevoel van constant ongesteld zijn.

25-03-2024 | Vrouw | 44
Endometriose

spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen hoofdpijn

Ik heb deze pil ('minipil' met alleen progestageen) een maand of drie lang gebruikt tegen endometriose. Het hielp goed tegen de heftige pijn die ik door de endometriose had. Maar het werkte onvoldoende bij het stilleggen van mijn cyclus (ik moest deze pil doorslikken, dus zonder stopweek). Ik had veel last van spotting en langdurige bloeding, met menstruaties van zeg 15 da[lees meer...]gen, dan 5 dagen respijt, en dan begon het weer opnieuw. Ik had ook veel last van hoofdpijn, en enigszins last van stemmingswisselingen, voelde me meer 'bedrukt', meer afgevlakt dan zonder hormonen. Ik ben om al deze redenen overgestapt naar een ander medicijn om te kijken of dat beter gaat.

01-07-2023 | Vrouw | 43
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik gebruik 6 jaar deze pil ( centrafarm) Ik heb nergens geen last van gehad en was er zeer tevreden over. Totdat de fabrikant de samenstelling heeft aangepast. Er is iets veramderd aan deze minipil. Daardoor heb ik ontiegelijk veel bijwerkingen gekregen. Ik ben gaan kijken naar de samenstelling van deze pil voorheen en de nieuwe variant. Ongelooflijk hoeveel rotzooi er nu[lees meer...] in zit. Enorm veel last van hele vervelende bijwerkingen. Duizelig, klieren in nek opgezet, extreme vermoeidheid, buikpijn, een flink griepgevoel, angstig, geirriteerd. Ik ben blijdat ik naar een ander merk ben overgestapt. Alle bijwerkingen waren binnen enkele dagen verdwenen.

15-09-2021 | Vrouw | 42
desogestrel (0,075mg)
sinds ongeveer 9 maanden gebruik ik desogestrel. geen last gehad van bijwerkingen, sterker nog, ik ben fitter dan voorheen, of dat aan deze pil ligt weet ik niet maar geen klachten door deze minipil. & sinds het gebruik eerder meer energie, dan minder (theramex is de naam van mijn minipil)

29-04-2020 | Vrouw | 42
Menstruatiepijn
Sinds mijn eerste menstruatie zeer veel buikpijn, wat niet verlicht werd door pijnstillers en andere middelen. Vaak ook in combinatie met migraine. De pijn liet me 3 dagen op bed liggen, maar ook de dagen voor en na de menstruatie had ik buikpijn en buikklachten. Sinds augustus 2019 deze pil na vele andere soorten. Het begon slecht, na 1 week al een menstruatie, daarna nog[lees meer...] 2x heel weinig bloedverlies, maar steeds maar een paar keer per dag. Nu al 8 maanden geen menstruatie meer, en op die 2x na ook geen bloedverlies. Hier had ik veel eerder mee moeten beginnen.

31-07-2022 | Vrouw | 41
Premenstrueel syndroom (PMS)
Gebruik deze pil nu 10 maanden en ben erg tevreden. Ik had voor deze pil nog maar 1 week per maand dat ik me redelijk voelde. De andere weken had ik last van slecht slapen,pijnlijke borsten, depressie gevoelens,veel bloedverlies en veel buik en rugpijn. Toen ik begon met deze pil sliep ik na 3 dagen weer beter,goed doorslapen zonder rare dromen. De eerste 4 maanden was het[lees meer...] nog onregelmatig met bloedverlies maar altijd beter dan mijn eigen menstruatie. Daarna ben ik niet meer ongesteld geweest. Wat heerlijk..geen pijnlijke borsten geen buikpijn en gewoon rustig in mijn emoties. Ik ben wel iets aangekomen met deze pil maar dat weegt niet op tegen alle voordelen die deze pil mij bied.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
3 maanden geleden begonnen met Desogestrel (Delamonie) ipv Orgametril (wegens endometriose). Had depressieve klachten van de Orgametril, dus overgestapt. Eerste maanden nog redelijk wat pijnklachten. Maar deze zijn verdwenen. Echter heb ik nog steeds bloedverlies. Soms 2 dagen niks en daarna begint het weer. Kijk het nog even aan, want geen pijnklachten is voor mij het b[lees meer...]elangrijkste. Maar zou fijn zijn als ook het bloedverlies nog gaat stoppen. Maar heb er een hard hoofd in na 3 maanden.

04-01-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Voorgeschreven ivm heftige endometriose en migraine. Migraine is zelfde gebleven, maar ben eindelijk van de helse pijn vd endometriose verlost! Nu al 3 jaar nonstop in gebruik en nooit meer ongesteld geweest. Wel na de bevalling toen ik hiermee startte flink aangekomen, maar ligt ook aan mij.

22-01-2023 | Vrouw | 39
Endometriose
Na 1,5 jaar gebruik van de minipil heb ik vaginale droogheid gekregen. Erg vervelend. Haaruitval tevens na een jaar en echt geen zin in seks (ook te maken met de droogheid). Hier staat tegenover dat ik geen lichamelijke pijn meer heb (borsten, buikpijn, en klachten endometriose (!)). Tevens nagenoeg geen migraine meer.

04-02-2022 | Vrouw | 39
desogestrel (0,075mg)
Op te beginnen zal ik er zeker niet zwanger van mee raken,het libido is namelijk gezakt tot -1000 tot een walging aan toe. Ook kan ik stellen dat er in bepaalde mate een walging is ontstaan naar het andere geslacht toe! (geen nood..ben vrijgezel..daar zal ook geen verrandering in komen zolang ik deze pil slik) Daar tegenover staat dat mijn hoofdpijn &vermoeidheid zijn ve[lees meer...]rdwenen..een dilema dus. Helaas kan ik geen oestrogeen verdragen ..veel opties zijn er dus niet Een tip: zet dit medicijn in bij seksverslaafde : gat in markt!

15-10-2023 | Vrouw | 38
desogestrel (0,075mg)
Ik heb altijd last van migraine met aura gehad vanaf mijn 21e. Minstens 2 aanvallen in de 3 maanden. Ik ben nu 38 jaar en ik slik nu 3 jaar deze pil en heb in die 3 jaar nog maar 1 keer een lichte migraine aanval gehad! Ben super dankbaar dat deze pil bestaat! Ik word ook zelden ongesteld. Heel soms een lichte doorbraakbloeding. Wel last van een iets drogere vagina en een [lees meer...]ander soort afscheiding.

13-11-2017 | Vrouw | 37
desogestrel (0,075mg)
Na twee maanden gestopt. Ik bleef bloedverlies houden (bijna dagelijks). En haaruitval. Verder weinig bijwerkingen, maar wel erg slecht humeur.

04-12-2022 | Vrouw | 36
desogestrel (0,075mg)
Door deze pil ben ik emotioneel stabieler. Geen plotselinge huilbuien meer. Ik kan makkelijker afstand nemen van kleine vervelende gebeurtenissen. Ik word niet meer ongesteld. Geen pijn meer in mijn borsten. Al met al jammer dat ik niet eerder overgestapt ben.

21-05-2023 | Vrouw | 34
desogestrel (0,075mg)
Ben helaas door deze pil heen zwanger geworden. Niet ziek, geen antibiotica etc. Niet betrouwbaar genoeg pas op! Buiten dit was het voor mij super. Geen klachten meer, migraine weg en niet meer ongesteld.

14-01-2020 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Vanwege ernstige menstruatie klachten met iedere maand een nacht wakker liggen vd weeën en de laatste keer flauwvallen vd pijn aan toe. Ben ik uit pure wanhoop aan deze pil begonnen na 10 jaar geen AC te hebben gebruikt en slechte ervaringen met microgynon 30 en 20. Ik ben 3 dagen na de menstruatie begonnen en de week er na had ik vreselijke darmklachten vanwege de lact[lees meer...]ose. Iedere keer misselijk na inname, daarna met een lactase tabletje in gaan nemen. Dat ging beter. In eerste instantie voelde ik me er goed bij, psychisch stabieler, minder piekeren/ emotionele ups en downs. Na twee weken gebruik schoot het in m'n rug (spit). En na 3 weken gebruik begon ik te bloeden (kon gelijk weer iets beter bukken, vreemd genoeg) Helaas stopte het bloeden niet meer, en heb ik meer dan twee weken gebloed met soms ook best wel buikpijn er bij. Continu pijn in m'n buik op het laatste. Volgens de huisarts een bijwerking die niet meer over zou gaan dus ik ben gestopt. Prompt schoot die dag er na s,avonds mijn rug weer los. (toeval of invloed vd pil?) En de buikpijn was gelijk verdwenen, 3 dagen nadat ik gestopt ben is het bloeden ook eindelijk gestopt. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen...