ulipristalacetaat

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

24-03-2022 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat (30mg)
EllaOne 4 dagen na onveilige seks ingenomen en na 1 dag bloedde ik een beetje hiervan, verder geen opmerkelijke bijwerkingen. Ong. 2 weken later leek het alsof ik ongesteld moest worden en kreeg, zoals ik normaal ook heb, pijnlijke en opgezette borsten. Omdat dit altijd een week voor ik ongesteld moet worden gebeurd maakte ik mij geen zorgen maar in de week erna leek het a[lees meer...]lsof ik steeds grotere en opgezette borsten kreeg en ook hield ik vocht vast. Toen ik niet op de geplande dag begon te menstrueren maakte ik me toch best zorgen!.. Uiteindelijk bleef mijn menstruatie 4 dagen uit en werd ik ongesteld.. Halleluja :’)

13-03-2018 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat (30mg)
Ik ben niet aan de anti conceptie, en had onbeschermde geslachtsgemeenschap gehad. De drogiste had me deze aangeraden omdat er geen hormonen in zouden zitten. Daar was ik in eerste instantie wel blij mee, omdat ik vaak last heb van depressies rond mijn periode. De dag erna had ik een beetje bruine afscheiding, wat overging in kleurloze en de dag erna gele. Pas een week l[lees meer...]ater had ik rode afscheiding, waardoor ik dacht dat ik ongesteld was. Maar dat duurde maar 1 dag. Ik werd twee weken na inname pas ongesteld. Ik voelde de hele tijd buikkrampen, en was supervermoeid. Terwijl ik een fanatiek sporter ben, kon ik die eerste week na inname mezelf er niet eens toe brengen om naar de sportschool te gaan. Ook had ik drie weken erna last van hevige migraine. Ik ga weer gewoon de norlevo nemen dan ben ik binnen een paar dagen van alle symptomen af.

10-04-2018 | Vrouw | 33
ulipristalacetaat (30mg)
Ik wil via deze weg vrouwen waarschuwen. Deze pil werkt NIET als je al geovuleerd hebt voordat je de pil neemt. Hierdoor ben ik nu dus zwanger geraakt en moet ik een abortus ondergaan...Ik heb het idee dat heel veel vrouwen dit niet weten.

28-01-2017 | Vrouw | 34
ulipristalacetaat (30mg)
Zonder recept verkrijgbaar bij drogist en makkelijk in te nemen. Zelf zo goed als geen bijwerkingen gehad. Lichte buikkrampen na een dag, naar weet niet of dit daadwerkelijk dit het medicijn komt.

03-07-2020 | Vrouw | 38
ulipristalacetaat (30mg)
Ja heb een half jaar naar dato nog steeds last. Denk elke maand zou ik dan toch zwanger zijn. Maar ben gewoon ongesteld geworden elke maand. En heb nog tests gedaan. Maar wordt er erg onzeker van.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum