Ervaringen met EllaOne

ulipristalacetaat

20-11-2022 | Vrouw | 24
ulipristalacetaat (30mg)
Ik heb net een nieuwe relatie en gebruik (nog) geen anticonceptie, dus vrijen we met condoom. Tijdens de seks was die condoom perongeluk afgegleden. Binnen 12 uur de EllaOne gehaald bij de Etos en direct ingenomen. Ik ben erg onregelmatig ongesteld, dus weet nooit precies wanneer ik ovuleer. Volgens de bijsluiter is deze morningafterpil ook tot 99% effectief op de 2 meest [lees meer...]vruchtbare dagen van je cyclus, dus dit klonk erg veilig. Toch was dit bij mij niet het geval. 2 weken later kreeg ik last van gevoelige borsten. Een gevoel dat ik normaal heb als ik ongesteld moet worden, maar mijn ongesteldheid bleef uit. Voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan en die bleek positief. De grootste shock uit mijn leven. Die avond kreeg ik erg veel bloedverlies en is de zwangerschap gelukkig uitgedraaid op een miskraam. Erg veel gemixte emoties aan over gehouden, maar vooral de opluchting overheerst, dat ik geen hele ingewikkelde keuzes hoef te maken. Zodra het kan laat ik een koperspiraal plaatsen.

17-09-2021 | Man | 24
ulipristalacetaat (30mg)
Er bestond een kleine kans op onveilige seks dus heb ik voor de zekerheid de morning after pil 3 dagen erna ingenomen. Ik merkte totdat ik ongesteld moest worden er niks van. Ik werd precies 7 dagen later dan verwacht ongesteld. Ik ervaarde pijn in m'n onderrug, vermoeidheid midden op de dag en buikkrampen waarvan je even op bed moest gaan liggen. Normaal heb ik gelukkig n[lees meer...]ergens last van tijdens het menstrueren. Verder bloedde ik zoals normaal.

22-10-2020 | Vrouw | 28
ulipristalacetaat (30mg)
Nu twee keer gebruik moeten maken van deze morning after pil. Beide keren geen enkele bijwerking ondervonden en nog belangrijker, ik ben niet zwanger geworden.

23-03-2018 | Vrouw | 29

15-05-2014 | Vrouw | 30
ulipristalacetaat
Ik heb via het wereld wijde deze (nieuwe) morning afterpil gevonden. De reden dat ik op zoek was naar een andere was omdat ik een artikel tegen was gekomen op internet waarin stond dat Norlevo morning afterpil niet meer betrouwbaar schijnt te zijn voor vrouwen die meer dan 74 kilo wegen. Nou ik woog toentertijd 76 kilo maar durfde me er niet meer aan te wagen. Dit was over[lees meer...]igens een officieel artikel die door HR Pharma, de uitgever van Norlevo. Mijn huisarts had nog nooit van EllaOne gehoord maar heeft het opgezocht en inderdaad, gewoon te verkrijgen. EllaOne kan tot 5 dagen na onveilige sex gebruikt worden, waar Norlevo maar 2 geloof ik. Ik vond het een prettige ervaring (in zoverre zoiets prettig is natuurlijk) Ik kreeg wel rugpijn, pijnlijke borsten en wat buikkrampen en obstipatie, maar geen heftige dingen. Gewoon een menstruatiepijn die dan wel wat heftiger is als normaal. Dus als positief ervaren.

07-12-2022 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat (30mg)
Onbeschermde seks gehad rond tijdstip eisprong. Had eerder al Norlevo genomen maar omwille van het tijdstip raadde apotheker mij iets sterker aan, de EllaOne dus. Moment inname geen bijwerkingen maar 2 weken later bleek ik zwanger. Emotionele rollercoaster - abortus of houden - uiteindelijk toch gekozen om voor de baby te gaan en na de shock wel blij ermee...tot ik een wee[lees meer...]k later een miskraam kreeg. Deze kwam door de pil. In de bijsluiter staat dat je je "menstruatie" soms tot 8 dagen later kan krijgen maar dit komt eigenlijk neer op een abortus want je eicel is effectief bevrucht maar door de werking van de pil wordt deze toch afgestoten. Is best heftig als je erover nadenkt.

24-03-2022 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat (30mg)
EllaOne 4 dagen na onveilige seks ingenomen en na 1 dag bloedde ik een beetje hiervan, verder geen opmerkelijke bijwerkingen. Ong. 2 weken later leek het alsof ik ongesteld moest worden en kreeg, zoals ik normaal ook heb, pijnlijke en opgezette borsten. Omdat dit altijd een week voor ik ongesteld moet worden gebeurd maakte ik mij geen zorgen maar in de week erna leek het a[lees meer...]lsof ik steeds grotere en opgezette borsten kreeg en ook hield ik vocht vast. Toen ik niet op de geplande dag begon te menstrueren maakte ik me toch best zorgen!.. Uiteindelijk bleef mijn menstruatie 4 dagen uit en werd ik ongesteld.. Halleluja :’)

13-03-2018 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat (30mg)
Ik ben niet aan de anti conceptie, en had onbeschermde geslachtsgemeenschap gehad. De drogiste had me deze aangeraden omdat er geen hormonen in zouden zitten. Daar was ik in eerste instantie wel blij mee, omdat ik vaak last heb van depressies rond mijn periode. De dag erna had ik een beetje bruine afscheiding, wat overging in kleurloze en de dag erna gele. Pas een week l[lees meer...]ater had ik rode afscheiding, waardoor ik dacht dat ik ongesteld was. Maar dat duurde maar 1 dag. Ik werd twee weken na inname pas ongesteld. Ik voelde de hele tijd buikkrampen, en was supervermoeid. Terwijl ik een fanatiek sporter ben, kon ik die eerste week na inname mezelf er niet eens toe brengen om naar de sportschool te gaan. Ook had ik drie weken erna last van hevige migraine. Ik ga weer gewoon de norlevo nemen dan ben ik binnen een paar dagen van alle symptomen af.

10-04-2018 | Vrouw | 33
ulipristalacetaat (30mg)
Ik wil via deze weg vrouwen waarschuwen. Deze pil werkt NIET als je al geovuleerd hebt voordat je de pil neemt. Hierdoor ben ik nu dus zwanger geraakt en moet ik een abortus ondergaan...Ik heb het idee dat heel veel vrouwen dit niet weten.

28-01-2017 | Vrouw | 34
ulipristalacetaat (30mg)
Zonder recept verkrijgbaar bij drogist en makkelijk in te nemen. Zelf zo goed als geen bijwerkingen gehad. Lichte buikkrampen na een dag, naar weet niet of dit daadwerkelijk dit het medicijn komt.

15-04-2023 | Vrouw | 35
ulipristalacetaat (30mg)
Onveilige seks gehad tijdens periode eisprong. Binnen een paar uur daarom de Ellaone genomen. Binnen een paar dagen ontzettend veel bijwerkingen en 2,5 week lang het gevoel te hebben zwanger te zijn, met alle onrust van dien. Ik was in de ochtend en avond misselijk, had steeds buikpijn, daar kwam lage rugpijn en gevoelige borsten bij. 2 dagen later dan normaal minimaal b[lees meer...]loedverlies wat me nog niet gerust stelde, daarna toch de menstruatie doorgezet. Met nog meer buikpijn en rugpijn. Al bij al ben ik zeer tevreden want het heeft zijn werk gedaan; helaas heb ik veel onrust ervaren door alle bijwerkingen die niet duidelijk beschreven zijn. Zeker een gemis dat het gevoel van zwanger zijn tot aan de menstruatie heeft geduurd

15-07-2023 | Vrouw | 38
ulipristalacetaat (30mg)
Binnen 30 uur ingenomen, precies tijdens mijn vruchtbare periode. Dezelfde dag wat buikkrampen en de weken erna uiteraard veel onzekerheid en stemmingswisselingen. Ik voelde me niet goed. Ruim een week overtijd en na negatieve zwangerschapstest toch nog (veel en lang!!) ongesteld geworden. Het heeft gedaan wat het moest doen, maar liever nooit meer.

03-07-2020 | Vrouw | 38
ulipristalacetaat (30mg)
Ja heb een half jaar naar dato nog steeds last. Denk elke maand zou ik dan toch zwanger zijn. Maar ben gewoon ongesteld geworden elke maand. En heb nog tests gedaan. Maar wordt er erg onzeker van.

25-07-2023 | Vrouw | 40
ulipristalacetaat (30mg)
Ik vind het belangrijk om mijn ervaring met Ella One te delen omdat ik vreselijke stressvolle weken achter de rug heb. Ik heb tijdens de 5e dag van mijn menstruatie een ‘ongelukje’ gehad en was dag 3 met de pil begonnen na lange tijd. Eigenlijk dacht ik eerst; nou het zal wel loslopen maar na de vijfde dag na het gescheurde condoom raakte ik toch in paniek en nam op het n[lees meer...]ippertje van de 120 uur toch de Ella one in, terwijl ik ook de pil bleef doorslikken…ik heb echt tot vandaag, 21 dagen later, echte zwangerschaps symptomen gehad; het was zo stressvol. Het kan ook door de gewone pil komen maar ik denk dat vooral de Ella one de boosdoener was of de combinatie van beiden; pijnlijke borsten, pijn in onderbuik, opgezwollen buik, misselijk en maagzuur; dat laatste had ik tijdens mijn eerste zwangerschap vanaf het begin al. Heb ik verder nooit echt last van. Ik ben wekenlang in paniek geweest. Vandaag met angst een zwangerschapstest gedaan na 21 dagen en die was negatief en nu zit ik in mijn stopweek dag 2 en heb ik al licht bloedverlies. Nu pas ben ik iets meer opgelucht, en de Ella ons werkt prima hoor, maar die klachten die ik had hebben me echt paniek aanvallen bezorgd! Het hoeft dus niet zo te zijn dat je zwanger bent, maar de symptomen kunnen aanwezig zijn en dat is echt vreselijk stressvol!

31-01-2024 | Vrouw | 46
ulipristalacetaat (30mg)
Onbeschermde sex gehad door gescheurd condoom en door mijn onregelmatige en erg lange cyclus enige paniek, omdat ik niet weet wanneer mijn ovulatie is. Dag erna (15u later) ella one ingenomen en gelijk flink misselijk en buikpijn. Nu 3 dagen later nog steeds veel klachten. Huisarts garandeerde mij dat deze pil genoeg moet zijn, maar ben nog steeds niet gerustgesteld. Heb o[lees meer...]ok nog gisteren en eergisteren 2 rennies gehad en las dat dit de werking ook nog kan verminderen dus ben nu helemaal een wrak. Mijn vorige cyclus duurde 45 dagen dus moet nog erg lang wachten tot ik zeker weet of het geholpen heeft een ik niet zwanger ben.