ulipristalacetaat

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

24-03-2022 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat (30mg)
EllaOne 4 dagen na onveilige seks ingenomen en na 1 dag bloedde ik een beetje hiervan, verder geen opmerkelijke bijwerkingen. Ong. 2 weken later leek het alsof ik ongesteld moest worden en kreeg, zoals ik normaal ook heb, pijnlijke en opgezette borsten. Omdat dit altijd een week voor ik ongesteld moet worden gebeurd maakte ik mij geen zorgen maar in de week erna leek het a[lees meer...]lsof ik steeds grotere en opgezette borsten kreeg en ook hield ik vocht vast. Toen ik niet op de geplande dag begon te menstrueren maakte ik me toch best zorgen!.. Uiteindelijk bleef mijn menstruatie 4 dagen uit en werd ik ongesteld.. Halleluja :’)

11-03-2022 | Vrouw | 23
ulipristalacetaat (30mg)
Ik had onveilige seks gehad en wil absoluut geen kinderen, daarom gekozen voor de morning after pil. Volgende ochtend gelijk naar de kruidvat gegaan en zag de EllaOne liggen. Ik heb ervaringen gegoogled en werd opeens bang van alle bijwerkingen, maar besloot hem uiteindelijk toch te nemen. Helemaal nergens last van gehad! Alleen heel eventjes hoofdpijn maar ik weet niet 10[lees meer...]0% zeker of dat door EllaOne kwam. Of dit effectief is weet ik nog niet: mijn menstruatie begint pas over drie weken maar ik ga er vanuit dat het goedkomt! Raad hem zeker aan!

26-01-2022 | Vrouw | 20
ulipristalacetaat (30mg)
Na onveilig te hebben gedaan , heb ik de dag erna Ella one geslikt. Ik ben ruim 20 dagen over tijd geweest. Op dag 21 ongesteld geworden. Toch een gemengd gevoel hierover omdat ik toch heel laat ongesteld ben geworden . Uiteindelijk doet het wat het beloofd en dat was de insteek.

22-10-2020 | Vrouw | 28
ulipristalacetaat (30mg)
Nu twee keer gebruik moeten maken van deze morning after pil. Beide keren geen enkele bijwerking ondervonden en nog belangrijker, ik ben niet zwanger geworden.

01-10-2020 | Vrouw | 19
ulipristalacetaat (30mg)
Geen bijwerkingen gehad, misschien hoofdpijn maar dat heb ik toch al iedere dag. Ik dacht erg misselijk te worden omdat ik dat erg snel wordt, maar gelukkig niet! Makkelijk in te nemen. Is nog wel even afwachten of het effectief was. Ben namelijk nog niet ongesteld geworden.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum