ethinylestradiol/norelgestromin

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

01-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norelgestromin
pleister is effectief wanneer je weet waar je hem moet plakken. plakte hem vroeger altijd op mijn rug, maar werd daardoor toch zwanger. nu plak ik hem op mijn arm en nu lijkt ie betrouwbaar

09-01-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik ben al 10 jaar zeer tevreden. Oorspronkelijk gekozen voor de pleister omdat ik hoofdpijn had van de gewone pil maar vooral ook stress kreeg omdat ik smiddags niet meer wist of ik de pil nu gepakt had of niet. Het wekelijks plakken is geen probleem en je kan altijd even checken of je het niet vergeten bent. Mijn partner is zo trouwens ook steeds op de hoogte dat ik de p[lees meer...]il neem. De enige bijwerking die ik ervaar is dat mijn borsten een cupmaat groter zijn maar ook nog vaak veranderen van grootte: 2 weken normaal en 2 weken een cupmaat extra...

23-12-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik de Evra pleister nu bijna 10 jaar en ben altijd zeer tevreden geweest. Mijn menstruatie is aanzienlijk minder dan zonder anticonceptie, vriendelijk in gebruik, (je hoeft er maar 1 keer in de week aan te denken) en nauwelijks bijwerkingen. Heel af en toe (1 keer per jaar of zo) heb ik een tussentijdse bloeding en "doorplakken" gaat bij mij niet goed. De menstruat[lees meer...]ie een week uitstellen door 1 week door te plakken gaat wel goed. Ik ben altijd heel tevreden geweest.

12-10-2012 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik heb een nogal onregelmatig werk'ritme' en om dan netjes iedere ochtend/avond op tijd een pilletje in te moeten nemen werkt dan niet (moet ik meenemen naar mijn werk???) en wil het dan ook wel eens vergeten. Na goed overleg bij mijn huisarts besloten op de pleister over te gaan. Ondanks dat mijn huid pleisters lastig kan verdragen, hier nog heel weinig last van gehad, bl[lees meer...]ijven goed zitten. Iedere week (3 weken lang) een nieuwe pleister, en dan reguliere stop week, gewoon zoals het hoort. Werkt goed voor mij en weer een zorg minder!

04-08-2012 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik heb de evra pleister 4 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden was ik er zeer tevreden over maar daarna kreeg ik heel vaak schimmelontsteking. Ik wist eerst niet van waar dat kwam tot dat ik de bijsluiter las... 1 vrouw op 10 kan schimmelontsteking krijgen door de evra patch !!! Nu ben ik er mee gestopt en zoek voor een andere anticonceptie !! Spijtig want op zich is het [lees meer...]een heeeeeele goeie anticonceptie, ik zou het aan alle vrouwen aanraden... Maar eerst goed de bijsluiter lezen ! groetjes

27-04-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik ben zeer tevreden over de Evra pleister. Ik had in 1e instantie veel last van gevoelige borsten, maar nu ik de pleister alleen nog maar op mijn benen/billen plak niet meer. Ik heb vaste agenda punten gezet in mijn telefoon, dus ik kan de pleister ook niet vergeten. Voor de vakantie heb ik de dokter wel een andere pil gevraagd. Heb niet zo'n zin om met zo'n vieze [lees meer...]pleister op het strand te liggen en het risico lopen dat die door het water er vanaf gaat.

23-02-2012 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik de pleister nu ruim 2 maanden maar ben niet zo tevreden. Hiervoor heb ik een jaar een spiraal gehad, niet aan te raden. Ik kreeg er nare vaginale geurtjes van en pijn tijdens de geslachtsgemeenschap. Ik heb vaker last van migraine en ik ga nu al een hele week om 5 uur naar bed. Ook heb ik veel minder zin in sex en doe het soms ook met tegenzin. Ik ben op (15-12[lees meer...]) de eerste dag van mijn menstruatie begonnen met de pleister. de eerste maand ging het goed, maar sinds 20 jan wordt ik nu precies om de 14 dgn ongesteld, terwijl ik een cyclus van 28 dgn had. heel frustrerend. Ik wil ook een derde kindje, maar dat lukt ook niet echt als mijn cyclus door de war wordt geschopt. Ik verlies ook meer bloed dan ik had bij de spiraal. ik hoop dat dit niet te lang aanhoudt, anders overweeg ik om ermee te stoppen en voor het kindje te gaan.

29-12-2011 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik dit product al jaren. De eerste drie maanden ietsje last gehad van bijwerkingen. Nu totaal niet meer. Alleen "doorplakken" werkt niet zo goed.

30-07-2011 | Vrouw | 23
Menstruatie
Nadat ik een lange tijd met zeer zware menstruatiekrampen heb rondgelopen en het beu was om iedere maand een dag in bed te moeten blijven vanwege de krampen en omdat ik een aantal keren flauwviel van de pijn ben ik naar de huisarts gegaan. Gezien ik nogal wispelturig ben met gewone pillen en die neig te vergeten schreef ze me deze pleister voor. Toen ik de pleister ging ge[lees meer...]bruiken had ik binnen no time stukken minder last van menstruatiekrampen en ze werden eindelijk regelmatig (sinds de allereerste pleistercyclus heb ik het nu om de 28 dagen) Ook verloor ik minder bloed en was ik niet meer anderhalve week lang aan het menstrueren. Enige bijwerkingen zijn; gevoelige en grotere borsten, meer honger, soms misselijk en wat jeuk op de plek waar de pleister zit. Dat er randjes onder de pleister komen maakt mij niet uit, dat mensen er domme vragen over stellen en vervolgens volhouden dat je gewoon een nicotinepleister draagt des te meer! Bij het zwemmen of baden laat de pleister alleen aan een randje los, maar als ik afgedroogd ben krijg ik dat randje makkelijk weer volledig vastgedrukt.

28-07-2011 | Vrouw | 37
Anti conceptie
Ik heb nu mijn tweede pleister vandaag aangebracht. Ik ben tevreden. Tja onder de randjes komt wat stof maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik had de vorige bovenaan mijn rug geplakt maar dat vind ik geen succes, wanneer er een randje van een hemdje overheen schuurd wordt dit versterkt en kreeg ik enorme jeuk. Nu zit hij aan de andere kant een stuk lager. Tot nu toe geen [lees meer...]bijwerkingen die ik van de gewone pil wel kreeg alleen ben ik begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie (hiervoor slikte ik geen pil etc.) en nu duurt die menstruatie al een week maar dat kan natuurlijk zijn omdat ik net ben begonnen. Ik voel mij er iig goed bij. (Even een tip voor anderen: niet vergeten dat je geen grapefruitsap e.d. mag drinken want dan laat hij dus wel los).

21-07-2011 | Vrouw | 37
Braken bij de pil
Hallo, ben bijna helemaal tervreden! Voor de pleisterpil had ik een cyclus van 2 weken, gek werd ik ervan! Met de Evra ging het een stuk beter, zelfs een half jaar heel goed geen tussentijdse bloedingen helemaal niets! Nu wel weer last van helaas. De pil spuugde ik eruit dus dit was en is de oplossing! OP vakantie moet je wel een extra zetje meenemen omdat hij snel loslaat[lees meer...] in het water. Verder helemaal oke!

13-07-2011 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/norelgestromin
Zou niks anders meer willen!

26-07-2010 | Vrouw
ethinylestradiol/norelgestromin
Net begonnen met de evra pleister. Ik kan niet goed tegen de pil en heb eerst de anticonceptie ring gebruikt. het ideale daaraan was dat de wisseling maar 1 per maand hoefde. Maar dat die uitzakte etc. dus overgestapt op de evra pleister. Ik moet zeggen dat ik het nu al nix vind ik heb na 1 dag al zo een plakrand. Ziet er niet uit...niet bepaald aantrekkelijk ook maar je k[lees meer...]an die rand niet weghalen want dan laat de pleister los. Daarnaast laat die snel los...zo wordt het wel een dure grap als je er moeizaam een week mee kan doen...Ik kijk het nog even aan en maak mijn voorraad op...

31-05-2010 | Vrouw
Anticonceptie
Na verschillende anticonceptie methoden te hebben gebruikt gekozen voor de pleisterpil. Op zich een goed middel. Nadeel zijn de plakrandjes en de hoge eigen bijdrage. In de stopweek last van hoofdpijn, maar dat had ik bij de pil minulet en microgynon20 ook. Na 3 maanden toch maar weer de pil gaan gebruiken omdat ik steeds vaker last kreeg van spotting met de pleisterpil. A[lees meer...]ls je niet iedere dag aan de pil wilt denken is de pleisterpil uiteraard een uitkomst (1 x per week aan denken). Geen nadelige gevolgen gehad zoals stemmingswisselingen of vermindert libido.

25-05-2010 | Vrouw
Anti conceptie
Ik ben zeer tevreden, ik gebruik de Evra pleister al jaren en heb totaal geen last van bijwerkingen. Dit had ik wel toen ik de pil slikte. Ik ben er echt blij mee, je hoeft er maar 1 keer per week aan te denken en het is voor mij de oplossing.

08-03-2010 | Vrouw
ethinylestradiol/norelgestromin
gebruikt na wisseling van microgynon. Makkelijk in gebruik je hoeft er maar 1 keer per week aan te denken. Nadeel: plakrandjes /lijmresten als de pleister een paar dagen zit. soms laat deze los dan moet hij worden vervangen. spotting/doorbraakbloeding in de eerste maanden Grootste nadeel duur!! Bij mijn verzekeraar betaal je hem helemaal zelf. Na het gebruik van deze p[lees meer...]leister hebben ze een cyste van 4 cm doorsnee in mijn eierstokbij ondekt precies op de plek waar ik de pleister altijd plakte.