Evra (pleister)

ethinylestradiol/norelgestromin

Menstruatiepijn (1 mening)

23-09-2019

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb de pleister 8 jaar gebruikt toen bleek dat ik de pil niet zo goed verdroeg en bovenal tussentijdse bloedingen had. De pleister beschermt door de band goed tegen zwangerschap hoewel ik éénmaal een miskraam heb gehad toen hij wat los was gekomen en wat was verschoven, de miskraam vond zeer vroeg plaats na twee weken. Een groot nadeel van de pleister vond ik de gevoel[lees meer...]ige borsten en dat ben ik blijven houden. Ook was mijn cupmaat verdubbeld en dat was ook even wennen. Verder werden mijn maandstonden heviger en ook pijnlijker dan de pil. Het voordeel van de pleister is dat je hem maar éénmaal moet opkleven per week dat is een gebruiksgemak, maar hij los wel nogal gemakkelijk en is ook wel duur. Ik vind het ook dom dat hij slechts verkrijgbaar is in één kleur, ikzelf ben nu blank, ik heb trouwens een zeer lichte huidskleur. Maar voor donker gekleurde mensen is dit echt niet fijn dat je hem onmiddellijk ziet zitten. Waarom geen verschillende kleuren? Met de pleister werd ik gelukkig wel niet misselijk en had ik minder krampen. Wel vond ik dat na verloop van tijd de pleister begon te jeuken en dat was echt wel irritant ik plakte hem op de buik op verschillende plaatsen, maar ik denk dat het beter is om hem op het been te kleven. Uiteindelijk na jaren de pleister te hebben gebruikt werd nu zo een 6 maanden geleden bij mij verschillende myomen ontdekt, twee grote en één kleine. Ik zou hier volgens mij al zo een jaar mee rondlopen. Ze operatief laten verwijderen is geen optie omdat er één grote binnenin de baarmoeder zit op een moeilijke plaats. Voorlopig krijg ik de pil nogestrel waar ook progestron in zit om de myomen tegen te gaan. Ik vermoed zeer sterk dat Evra-pleister de groei van deze myomen heeft bevorderd omdat je dus een grote dosis oestrogeen binnenkrijgt. Ik mag nu absoluut geen Evra pleister of andere anticoncepte met oestrogeen meer nemen omdat deze de aanmaak van slijmvlies bevorderen en er voor zorgen dat de myomen groeien. Ten gevolge van de myomen heb ik nu zeer pijnlijke en zeer zware maandstonden en ook ijzertekort. Had ik dit geweten dan had ik Evra nooit genomen en had ik een lichtere anticonceptie genomen dan was ik maar zwanger geworden so be it. Mannen moeten maar leren om condooms te gebruiken. Mijn baarmoeder moet nu binnenkort worden verwijderd en ik heb geen kinderen mijn vriend en ik zullen ongewenst kinderloos achterblijven. Evra is niet voor iedereen geschikt gebruik het zeker niet als je aanleg hebt voor myomen of al myomen hebt. Als je myomen hebt ga je hiermee door een ware hel, ongelofelijk zware maandstonden die maar niet willen stoppen en bovendien zeer pijnlijk zijn.
13-06-2018

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Erg teleurstellend. Ik heb een getinte huidskleur en je ziet de grote lichtroze/huidskleurige pleister behoorlijk goed zitten. Ik vind het discriminerend dat de fabrikant van dit middel alleen licht roze huidskleurige pleisters heeft gefabriceerd. Je zou denken dat men inmiddels wel weet dat er meer huidskleuren bestaan dan alleen blank. Ik zou namelijk ook graag een niet [lees meer...]te opvallende pleister willen dragen. Naast dat je het door het kleurverschil met mijn huid erg goed ziet zitten, is de pleister behoorlijk groot. Het is tijdens warm weer bijna onmogelijk het onopvallend te dragen. Vooral niet in bikini.
24-05-2018

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

De pleister blijft goed zitten, ook gewoon tijdens het douchen. Er blijft stof van je kleding omheen plakken maar dat vond ik niet storend. Ik plakte hem altijd op mijn bil. Ik ben er na 1.5 maanden mee gestopt omdat ik 1 erge bijwerking kreeg. Mijn borsten deden erg zeer en zwelden helemaal op. Dit gebeurde na 1 week, en in de stopweek zwakte het pas weer af. In de twe[lees meer...]ede maand begon dit dus weer, dus ben ik er na 2 weken mee gestopt en weer terug naar de pil gegaan.
23-12-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik maak al ongeveer 5 jaar gebruik van de evra pleister en ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Op het begin was het even uitvogelen wat de beste plek was om hem te plakken, maar voor mij werkt op mijn onderbeen toch het beste! Het enige waar ik wat problemen mee heb is dat ik doorbloedingen heb als ik mijn stopweek probeer over te slaan, verder bijna geen last!
21-07-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Eerste paar maanden super, wel wat huidirriatie, nu na 6 maanden opeens hele zere darmen, krampen, diaree, zere kuiten/kramp gevoel... Vaak duizelig en af en toe onwijs hoofdpijn wat ik nooit eerder had... accuut gestopt met dit product !!! Qua cyclus en bescherming deed ie zijn werk, maar alle bijwerkingen wegen te zwaar om er mee door te gaan.
16-05-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ontzettend fijn en makkelijk in gebruik. 1x per week een pleister plakken, ik vergat voorheen regelmatig om een pil te slikken nu nooit meer. Gebruik Evra nu al meer dan 10 jaar en heb nooit geen bijwerkingen of klachten. Niemand ziet de pleister en hij blijft goed zitten onder de douche of tijdens het zwemmen. Inmiddels ook 1x 1,5 jaar gestopt omdat we graag een kindje wi[lees meer...]lden. Stoppen ging goed, nergens geen klachten gehad. Het duurde wel lang voordat we zwanger waren, op advies van de huisarts 6 maanden gestopt met de pil voordat we het gingen proberen. Inmiddels een gezonde dochter gekregen en weer begonnen met de Evra pleister. Ik raad het iedereen aan!
30-04-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb de evra pleister bijna 3 maanden gebruikt. In het begin al veel misselijk, pijnlijke borsten etc. Na 1 tot Anderhalve maand werden de bijwerkingen steeds erger. Kon op een gegeven moment alleen nog maar brood eten, warm eten kon ik niet meer verdragen, veel bij huisarts geweest. Gastroscopie en echoscopie gehad, bleek galstenen te hebben. Alles opgelost, galstenen w[lees meer...]eg. Nu een half jaar laten blijf ik nog steeds met klachten lopen, eten gaat vaak nog steeds lastig, veel zuur branden en (smaak van) eten dat tijdens boeren omhoog komt, neiging tot overgeven en maagpijn. Ondertussen al ik weet niet hoe vaak bij dokter geweest en bloed laten prikken nog steeds geen duidelijke uitslag. Heel de evra pleister heeft mn lichaam in de war geschopt!
10-10-2016

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik plak deze voor de 1e keer hij zit er bijna een week op maar ben heel erg emotioneel hadden jullie dat ook ? Ik ben naar de pleister gegaan omdat de pil niet werkte .
16-09-2016

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb de pleister nu een maand in gebruik, hiervoor heb ik heel lang niets gebruikt nadat de pil en de nuvaring ervoor zorgden dat ik altijd bleef bloeden. Ik heb nog geen tussentijds bloedverlies gehad en dat is iets bijzonders voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik de pleister aan de dure kant vind, maar het werkt en ik heb geen bijwerkingen.
28-07-2015

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Toen ik jonger was (zo'n 14 jaar) had ik heel erg veel last van Acne. De huisarts heeft me toen de Marvalon pil voorgeschreven omdat deze ook tegen puistjes zou helpen. Ik heb de pil bijna 10 jaar gebruikt, maar merkte de laatste 2 jaar van mijn gebruik dat ik steeds misselijk werd na het nemen van de pil. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik de pil niet eens meer [lees meer...]doorgeslikt kreeg omdat ik zo op zag tegen dat misselijke gevoel. Ik heb toen met de huisarts verschillende anticonceptie opties besproken en kwam toen bij de Evra pleister uit. Ik ben zeer tevreden. De eerste paar maanden had ik veel last van doorbraakbloedingen. Ik denk dat mijn lichaam nog een beetje aan de pleister moest wennen. Nu na ongeveer 1,5 jaar gebruik heb ik eigenlijk nooit meer last van een doorbraakbloeding. De pleister blijft goed plakken, zelfs met douchen. Alleen als je een hele dag gaat zwemmen moet je hem soms even in de gaten houden. Ik plak de pleister altijd op mijn buik, precies onder mijn onderbroekrand, zo ziet eigenlijk niemand dat je een pleister op hebt. Ik krijg de laatste weken alleen wat last van een gevoelige huid rondom de pleister, dus ik zit wel al een tijdje te denken om de pleister even op een andere plek te plakken.
08-04-2015

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik gebruik nu 4 jaar EVRA pleisters en heb nooit ándere anticonceptie gebruikt omdat ik geen pilletjes kan slikken en omdat ik nogal kleinzerig ben. In het begin plakte ik het op mijn bovenarm maar in ze zomer zag je dan een een wit vierkant op je bovenarm, en kreeg rode uitslag. Dus ben hem op mijn bil gaan plakken. heb soms wel jeuk rondom de pleister,maar voor de rest w[lees meer...]erkt ie top. Ben er gelukkig nooit zwanger door geworden.
15-06-2013

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb een periode evra gebruikt en over het algemene was ik zeer tevreden. Mijn menstruatie viel goed mee maar ik ben toch naar de nuvaring overgestapt voor het gebruiksgemak. Hoewel ik nu zie dat het eigenlijk een domme fout was. Ik ben zeker van plan om evra terug te gebruiken. Ik had daarvan veel minder bijwerkingen dan van de nuvaring!
05-06-2013

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik gebruik de Evra pleister nu 7 jaar en ben zeer tevreden. Het is makkelijk is gebruik, ik plak hem op mijn bil zodat zelfs in de zomer niemand ziet dat ik de pleister gebruik. Ik ben in 7 jaar nog nooit zwanger geraakt. Daarvoor wel 3 keer met een andere anti-conceptie
25-03-2013

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

De Evra pleister gebruik ik nog maar kort, maar ik wou wel even mijn ervaringen delen: Ik plak de pleister altijd op de bovenarmen, elke week op een andere arm. Na de 1e keer kwam de pleister echter na een paar dagen aan de randjes al los. Toen heb ik maar een nieuwe geplakt voor de zekerheid. Bij de apotheek raadden ze me aan om eerst de huid goed te ontvetten me[lees meer...]t alcohol. Dus heb ik dat geprobeerd. Maar de randjes blijven toch altijd een beetje loskomen, dus daar maak ik me wel zorgen om. Ik druk meerdere keren per dag de pleister goed aan. Ik merk wel dat ik een soort uitslag ervan krijg, niet ernstig ofzo...maar de huid voelt wat bobbelig aan en jeukt op de plek waar de pleister heeft gezeten. Verder als bijwerking heb ik gevoelige en grotere borsten gekregen, maar dat had ik bij andere anticonceptie ook. Wel valt me op dat ik niet/minder misselijk ben dan toen ik de pil nog slikte. Verder vind ik het fijn dat je er maar 1x in de week aan hoeft te denken, alhoewel...ik moet wel vaker op een dag voelen of de pleister nog goed zit. Ik weet nog niet zo goed wat ik liever gebruik...de pil of de pleister. Daarom kijk ik 't nog even aan.. Het is niet fijn om zo te twijfelen of de pleister wel betrouwbaar is, als die steeds aan de randjes loskomt. Ik vraag me af of je dan meteen een nieuwe moet plakken of gewoon de randjes even goed moet aandrukken? Wie heeft daar ook problemen mee?
01-03-2013

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

pleister is effectief wanneer je weet waar je hem moet plakken. plakte hem vroeger altijd op mijn rug, maar werd daardoor toch zwanger. nu plak ik hem op mijn arm en nu lijkt ie betrouwbaar
09-01-2013

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik ben al 10 jaar zeer tevreden. Oorspronkelijk gekozen voor de pleister omdat ik hoofdpijn had van de gewone pil maar vooral ook stress kreeg omdat ik smiddags niet meer wist of ik de pil nu gepakt had of niet. Het wekelijks plakken is geen probleem en je kan altijd even checken of je het niet vergeten bent. Mijn partner is zo trouwens ook steeds op de hoogte dat ik de p[lees meer...]il neem. De enige bijwerking die ik ervaar is dat mijn borsten een cupmaat groter zijn maar ook nog vaak veranderen van grootte: 2 weken normaal en 2 weken een cupmaat extra...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum