Ervaringen met Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

Flexi-T (koperhoudend spi...

koperhoudend spiraal

15-10-2022 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal (300)
Plaatsen spiraal
Ik wilde geen extra hormonen meer in mijn lichaam

19-01-2023 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal (380)
Plaatsen spiraal
Omdat ik geen hormonen meer mag, van een hormoonspiraal naar koperspiraal gegaan. Vanaf de eerste maand was het drama! Ik bloed 10-12 dagen lang, waarvan 6-7 heel heftig. Ik heb veel buikkrampen die doorwerken naar mijn darmen met alle drama van dien, rugpijn en andere klachten die ik voorheen nooit had (ook niet voor hormoonspiraal). Ik heb bloedarmoede gekregen en ik kan[lees meer...] mijn bloedwaarden moeilijk stabiel houden door de hevige menstruaties. Mijn afscheiding is continu veel, hele maand door en ik heb super veel steken (als messen) in mijn baarmoeder bij onverwachte bewegingen, zoals omdraaien in bed of niezen. Een jaar aangekeken en toen kwam het moment dat hij er toch echt uitging. Ik kon ineens weer niezen zonder angstvallig mijn hele lijf aan te spannen. Mijn cyclus is weer rustig en ik bloed weer normaal (4 dagen op een 24 dagen cyclus). Darmklachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, net als mijn vermoeidheid! Hoewel het voor sommigen een uitvinding is, heb ik gemerkt dat mijn lijf deze koperspiraal niet leuk vond. Voor mij geen polonaise meer!

07-02-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (330)
Plaatsen spiraal
Een week geleden een koper spiraal laten plaatsen na al maanden gek te worden van de Anti conceptie pil en de hormonen. Het plaatsen was zeker niet prettig maar na een paar keer flink puffen was het ook weg. De rest van de dag heftige menstruatie krampen gehad maar de dag erop was er niks aan de hand. Klachten die ik tot nu toe heb afgelopen week zijn: meer vloei, lichte o[lees meer...]ngesteldheid krampen door de dagen heen, soms wat druk op mijn onderrug en af en toe een lichte kopersmaak. Tot nu toe ben ik tevreden en hoop dat dit ook zo blijft. Na 6 maanden ga ik nog een review schrijven om te laten weten hoe het dan gaat. Voor iedereen die hier komt voor reviews omdat ze graag een koper spiraal Willen laten plaatsen, probeer het gewoon en ga van je eigen ervaringen uit. Natuurlijk deelt iedereen het slechtste en niet de goede dingen.

21-02-2023 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Plaatsen spiraal
Ik heb de koperspiraal nu ruim een half jaar en ben zeer tevreden. Eerder heb ik de mirena spiraal gehad, maar daar had ik ontzettend veel klachten van. Voordat ik de koperspiraal kreeg werd ik gewaarschuwd dat de menstruaties heftiger konden worden, maar ik heb daar totaal geen last van. Enige bijwerking is iets meer afscheiding, maar ook dat lijkt weer wat minder te word[lees meer...]en naarmate ik de spiraal langer heb.

12-08-2021 | Vrouw | 44
koperhoudend spiraal (330)
Plaatsen spiraal
Ik heb als partner eerder een aantal vragen naar informatie, en dames, jullie als gebruiksters kunnen het beste helpen , graag jullie mening aub. Mijn vrouw neemt geen anticonceptie meer (ze nam vroeger de pil maar wil geen hormonen meer) en we gebruiken bij het vrijen een condoom, en dat vind ik hoegenaamd niet erg, integendeel, is netjes, veilig en vielt goed aan, ook v[lees meer...]oor mij, owv voornoemde redenen en het geeft vermijdt voor haar het onaangename gevoel van lekken, waardoor ze na het vrijen niet naar toilet hieft te spurten en we samen kynnen knuffelen na het vrijen ( heerlijk toch) Maar mijn vrouw heeft redel7jk vaak norme last van pms gedurende 4 a 5 dagen. Hoofdpujn , buikpijn, stemmingswisselingen, algemeen slecht geviel, kort lontje, moe. Het is voor haar erg, en voor het gezin onaangenaam. Daarom eerste vraag: helpt een hirmoonspiraal tegen die pms? Tweede vraag: verkort het de periode van menstruatie? Derde vraag: vermindert of vermeerdert de bloeding Vierde vraag : vermindert if vermeerdert het luchaamsgewicht, de borstomtrek, het libido ? Vijfde vraag; last van tussentijdse blieding of spotting Zeqde vraag: wordt je cyclus regelmatog, ook al is die heeel erg onregelmatig voirdien? Beste dames, dank je voor jullie reacties, grietjes van een bezorgde echtgenoot.