Ervaringen met Kyleena

levonorgestrel

04-04-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Na 8 jaar aan de pil te hebben gezeten wilde ik iets anders met minder hormonen. Ik besloot de kyleena te nemen omdat deze minder hormonen had dan de myreena en een kleinere maat had. Het inzetten was niet prettig maar geen horror. Ik heb soms wat krampen maar ook geen horror. Wat mij een reden geeft om het weer te verwijderen is omdat ik last heb van acne. Geen heftige a[lees meer...]cne baard maar wel constant last van puistjes. Ze komen en gaan. Ik ben 25 en wil geen huid van een 15 jarige. Misschien heeft het te maken met het stoppen van de pil, misschien heeft het te maken met de spiraal, ik weet het niet maar ik ga 'm toch laten verwijderen zodat ik het kan uitsluiten. Ik draag de kyleena nu 12maanden.

19-04-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
In december 2020 de kyleena spiraal laten plaatsen bij de huisarts, dit was erg pijnlijk. Tot 4 weken daarna erg veel buikkrampen gehad, maar daarna geen last meer van gehad. Voorheen had ik een implanon, maar door het vele spotten (bloedverlies) de implanon laten verwijderen in maart 2020. Tussen maart en december geen anticonceptie gebruikt. Sinds ik de kyleena spiraal h[lees meer...]eb, heb ik ontzettend veel last van puistjes en acne in mijn gezicht. Ik heb heel mijn jeugd geen last hiervan gehad en baal hier ontzettend van. Ik weet niet 100% zeker of het door de spiraal komt, maar dit zou bijna een reden zijn voor mij om de spiraal te laten verwijderen en toch te kiezen voor een andere anticonceptie.

10-11-2020 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik had hiervoor de pil, maar vanwege de vele vooral psychische klachten, wilde ik een spiraal met weinig hormonen. Zo ben ik bij de Kyleena gekomen. Het zetten was erg pijnlijk, maar dat was te verwachten. Het was zo weer voorbij. De eerste paar maanden nog wel wat ongesteldheidsklachten gehad zoals hoofdpijn en buikkramp. Nu 1,5 jaar verder ben ik erg tevreden. Mijn libid[lees meer...]o is terug van weggeweest, ik heb veel meer energie en minder last van stemmingswisselingen ook heb ik geen migraine aanvallen meer die ik voorheen met de pil wel had. Afentoe rondom je cyclus nog wat ongesteldheidklachten en afentoe licht bloedverlies maar verder zeer tevreden. Maar 1 groot nadeel... wat waarschijnlijk komt door het stoppen met de pil... Ik heb erge Acné gekregen... Dat is wel erg jammer.

17-11-2021 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb de Kyleena spiraal laten plaatsen in augustus 2021. Het plaatsen was voor mij een ontzettend pijnlijke ervaring, ik had een pijnstiller genomen voor de plaatsing. Heb enkele weken enorme buikkrampen blijven behouden, deze kwamen onverwachts op wat heel vervelend was. Ondertussen heb ik vrijwel geen last meer ( november 2021 ). Af en toe kunnen de krampen wel eens op[lees meer...]komen maar dit is dan zeer lichtjes. Enige min punt is dat ik enorme acne ben beginnen krijgen rond mijn mond en op mijn kin. Het maakt me ongelofelijk onzeker en als er 1 begint te verdwijnen staat er de volgende ochtend al een nieuwe klaar... Gelukkig is mijn libido wel terug en voel ik me fitter in mijn vel aangezien dit volledig verdwenen was door mijn pil.

25-09-2023 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Lieve allemaal, Vandaag heb ik de Kyleena laten zetten: mijn eerste spiraal (ik heb geen kinderen). Voor de behandeling Roaccutane moest ik aan de pil of de spiraal. Pil heb ik een aantal jaar geslikt maar was klaar met al die hormonen. Aan de spiraal dus. Na enorm veel horror verhalen gelezen te hebben (en filmpjes te hebben gezien waarin het spiraaltje worden geze[lees meer...]t: geen aanrader), stapte ik vol zenuwen mijn huisartsenpraktijk in. Ik had zoveel spanningen omdat ik dacht dat het de meest helse pijn van mijn leven zou worden. Maar gelukkig viel het me alles maar dan ook alles mee en dat is ook wel eens fijn om te lezen tussen alle wat minder fijne ervaringen. Mijn huisarts gaf ook aan dat ze hier heel veel ervaring mee heeft en dat bijna alle patiënten het enorm vonden meevallen. Van haar kreeg ik diclofenac voorgeschreven: Ik had de avond van tevoren 1 dyclofenac 50mg genomen, de ochtend zelf 1 dyclofenac en 2 paracetamol en een uur voor de afspraak opnieuw 1 dyclofenac en 2 paracetamol. Dit werkte voor mij heel goed! Daarnaast is de tip om te kuchen als het tangetje op de baarmoedermond wordt gezet. Tuurlijk is het zetten van de spiraal niet pijnloos, zelfs niet met pijnstilling, maar ik heb echt wel ergere pijnen meegemaakt. Van nature heb ik al hele pijnlijke ongesteldsheidskrampen (dus misschien ben ik wat gewend) en dit was eigenlijk vergelijkbaar maar dan op een hele aparte plek en meer in de vorm van een iets heftigere steek, die gelukkig veel minder lang duurt. Eerst meten ze je baarmoeder op, waar je de eerste steek zult voelen en wel even denkt oeh dit is wel een goede kramp! Maar dat gevoel gaat heel snel voorbij en het inbrengen van de spiraal zelf vond ik persoonlijk minder pijnlijk omdat het eigenlijk heel vergelijkbaar is en die steek nog sneller wegging bij mij. Probeer goed door je buik adem te halen, ga naar een huisarts die hier ervaring mee heeft en slik genoeg pijnstilling. Ik lig nu op de bank met hele milde ongesteldsheidskrampen, dus misschien heb ik geluk (het is natuurlijk persoonlijk) of misschien breekt de hel los de aankomende dagen maar dat zal ik dan laten weten. Het viel mij in ieder geval alles mee en het was mijn zenuwen dan ook echt niet waard!!