Kyleena

levonorgestrel

24-07-2019

23-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

3 maanden na bevalling van mijn 1e kindje, heb ik de Kyleena laten plaatsen bij de huisarts. Zag er erg tegenop door alle enge verhalen, maar ik heb nergens last van gehad bij het plaatsen. Voorheen altijd de pil geslikt, maar toch wel vaak migraine, waardoor ik de Kyleena wilde proberen. Want een condoom is ook niet alles. Een evt bijkomend voordeel is dat de menstruaties[lees meer...] sterk verminderen of zelfs uitblijven. Helaas heb ik nu 6 weken na plaatsing nog steeds dagelijks (licht) bloed verlies, wat wel tot de nodige ergenissen leidt. Ik hoop dat dit snel voorbij is. Heb sinds de bevalling eerst wel weer genoeg bloed verloren ;]
23-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Van alle anticoncepties die ik heb gebruikt is de Kyleena de de minst kwade van het stel, maar daar is alles mee gezegd. Ik ben niet depressief of aangekomen (de pil), heb geen pijn tijdens de sex (alle andere spiraaltjes), heb geen constante bloederige afscheiding (koperspiraaltjes T-safe en gynefix) en ik heb mijn cyclus nog (niet met de mirena). Waar ik last van heb:[lees meer...] ik zit minder in mijn lichaam en meer in mijn hoofd wat resulteert in meer piekeren en een verlaagd libido. Ook ervaar ik minder fysieke geilheid en genot (orgasme is verminderd). Daarnaast is mijn lichaamsbeharing flink toegenomen, is de huid van mijn wangen onregelmatiger en heb ik meer mee-eters. Ik kan niet wachten tot er een toegankelijke mannelijke anticonceptie op de markt komt.
18-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb na 1,5 de spiraal laten verwijderen en ik ga terug de NuvaRing gebruiken. Bij het plaatsen en verwijderen ben ik flauwgevallen. Na het plaatsen heb ik 2 weken in bed gelegen vanwege de pijn en andere bijwerkingen. Nadien nog maanden last van gehad. Uiteindelijk waren de bloedingen gestopt en ging het een periode beter. De laatste maand had ik terug ernstige bijwerki[lees meer...]ngen, extreme baarmoeder krampen, bloedingen, flauwvallen etc. Spijtig genoeg uiteindelijk gewoon laten verwijderen.
14-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Zo’n half jaar geleden heb ik de Kyleena spiraal laten zetten. Ik heb enorm veel bijwerkingen: ik ben heel emotioneel geworden en moet sindsdien bijna dagelijks huilen. Daarnaast bloed ik 14 dagen aan één stuk, wat dus de helft van de tijd is... Hierdoor staat mijn seksleven met partner op een laag pitje en is de spiraal natuurlijk zéér effectief. Ik zou het niet aanraden [lees meer...]en ben aan het twijfelen om de spiraal te laten verwijderen. Het plaatsen was zeker pijnlijk, maar de vele bijwerkingen maken het een zeer negatieve ervaring...
12-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben een poos geleden gestopt met de pil omdat ik het idee had dat ik er last van had in de zin van moodswings en lichte depressieve klachten. Ondanks dat heb ik deze vele jaren geslikt. Toen vriendlief in beeld kwam was het wel verstandig om weer wat qua anticonceptie te gaan gebruiken. Mijn huisarts adviseerde de kyleena, laag gedoseerd en niet te vergeten. Het leek z[lees meer...]o ideaal.... Na het zetten door de huisarts had ik sowieso erg veel last van buikpijn, dat viel tegen. Ondanks dat had ik er goede hoop in dat het wel goed zou komen. De eerste maanden kon je immers klachten houden... Enorme buikpijn aanvallen bleven en dit werd ook niet minder. Menstrueren deed ik niet echt meer, soms wat spotting maar verder niets bijzonders. Als buikpijn/spotting het waren geweest was ik gezegend geweest. Ik ben vrij snel na het plaatsen van de kyleena onwijs depressief geworden met soms zelfs suicidale klachten, werk liep niet en zat zelfs op het randje van een burn out. Het ging helemaal mis! Na een poosje toch besloten dat dit wel eens door mijn spiraal kon komen en deze heb ik toen om laten wisselen voor een koperspiraal. Binnen een week merkte ik al zo een verschil, het zonnetje ging weer schijnen in mn koppie, ik kon weer genieten en zelfs de buikpijnen waren verdwenen! Koperspiraal heeft nooit problemen gegeven, geen buikpijn, geen depressiviteit, geen spotting... Voor mij nooit meer hormonen!!
01-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb die bijna twee jaar en heel snel gegaan ik was te krijgen van bijwerkingen. Na mijn menstruatie heb ik pijn, krampen droogte van mijn baarmoeder. Ik ben ook neerslachtig, opgeblazen, haar uitval, hartkloppingen. Ik heb een groot vermoeden dat dit toch door het spiraal komt. Ik ga die binnenkort laten verwijderen. De gynaecoloog zegt ook als ik er niet goed mee ben[lees meer...] verwijderen. Ik heb ook meer last gehad van vaginale schimmelinfecties in het begin.
01-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb deze nu 2 jaar... Ik heb heel veel pijn sommige dagen naar mijn menstruatie, namelijk krampen ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik voel me ook neerslachtig, hartkloppingen,…Vroeger had ik nooit last van mijn menstruatie, nu heb ik zeker vijf dagen erna krampen. Ik voel me ook heel snel opgejaagd en gestresseerd. Het enige wat de gynaecoloog zegt is als je er niet goed me[lees meer...]e bent dan moet je die verwijderen. Ze geloven de klachten precies ook niet.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum