Kyleena

levonorgestrel

06-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de kyleena laten plaatsen in september 2018. De plaatsing deed zeer, maar de pijn was niet ondraagelijk. Vervolgens had ik nog zo'n 3-4 dagen echt stekende pijn veroorzaakt door de plaatsing. De maanden dat hierop volgden had ik continu bloedingen, meestal zelfs maanden aan een stuk. Na ongeveer een jaar gebruik had ik eindelijk mijn eerste echte bloedingvrije p[lees meer...]eriode van ongeveer 12 dagen. Nu gebruik ik het spiraaltje ondertussen al 1 jaar en 3 maanden en heb ik bloedingen elke 12-15 dagen en deze bloedingen duren gemiddeld 12 dagen. Ook heb ik al sinds het begin van mijn gebruik van dit spiraaltje last van regelmatige pijn in de onderbuik, pijnlijke borsten die overgevoelig zijn bij aanraking (zelfs een shirt aandoen zonder BH doet al pijn), redelijk presente acné die dubbel zo erg wordt tijdens de 12 dagen bloeding, hevige stemmingswisselingen die mentaal echt slopend zijn, soms worden deze zelfs gevold door depressieve periodes. Dit spiraaltje geeft mij zeer veel bijwerkingen en is de voordelen naar mijn mening echt niet waard.
10-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Plaatsen van de spiraal deed bij mij totaal geen pijn. De arts zei dat ik gemakkelijk zal bevallen en geen gevoelige baarmoeder heb. Helaas ben ik psychisch duidelijk een stuk gevoeliger. Ik heb de spiraal nu anderhalve week en heb elke dag weenbuien. Mijn stemming wisselt om de paar uur van somber en neerslachtig naar blij en lacherig. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet d[lees meer...]oen. Hoe ik me nu voel is dit het echt niet waard, maar 't is nog maar zo'n 2 weken geleden. Zijn er ook ervaringen bij wie dit over is gegaan? En na hoe lang?
12-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb de Kyleena in totaal 6 maanden gehad. De afspraak om 'm te laten verwijderen stond al vast maar ik heb' m zelf eruit getrokken omdat ik helemaal gek werd van de bijwerkingen. Zelfs van de Mirena heb ik zulke bijwerkingen niet gehad!! Ik was constant ongesteld, had enorme rugpijn, een opgezette buik en buikpijn alsof ik iedere dag ongesteld moest worden. Hoofdpijn, [lees meer...]misselijkheid en ga zo maar door. Leek wel alsof ik zwanger was!! Heb zelfs nog een test gedaan.. Vaginale klachten werden steeds erger: slijm- en bloedverlies en bijna constant een vaginale schimmelinfectie. Daarbij voelde mijn baarmoedermond heel erg pijnlijk aan. Zo erg dat ik soms niet eens kon zitten van de pijn. Mijn haar is vreselijk dun geworden en heb er kale plekken aan overgehouden. Ik was het zooo beu!!! Nadat ik de spiraal eruit heb gehaald ben ik 4 dagen intens gaan bloeden. Nu dat gestopt is ben ik EINDELIJK weer de oude en heb nergens meer last van. Klote anticonceptie!!!
09-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben zeer overgevoelig voor hormonen. heb 4 jaar lang allemaal verschillende pillen gehad. allemaal hadden ze heel veel invloed op mijn mentale gesteldheid. toen over op de koper spiraal. dit was lichamelijk een ramp met extreem veel bloedverlies. toen over op een pil met lichaamseigen hormonen. mentaal weer een ramp. toen koos ik ervoor op elke ochtend mijn temperatuur [lees meer...]op te meten en via een app in de gaten te houden wanneer ik ovuleer. ik ben toen zwanger geraakt. heb een curettage gehad en daarbij gelijk de Kyleena laten plaatsen. deze is, wat ik toen niet wist, door mijn baarmoeder heen gegaan en naast mijn baarmoeder gaan zitten. hier kwam ik een half jaar later achter toen ik opeens weer zwanger bleek te zijn. het bleek ook nog eens een buitenbaarmoederelijke zwangerschap te zijn. met een operatie is de spiraal eruit gehaald en de eileider schoon gemaakt. toen koos ik ervoor om een maand later alsnog nog een keer de Kyleena te laten plaatsen toen mijn baarmoeder weer hersteld was. sinds 2 weken na het zetten tot nu ( een jaar later) heb ik vreselijk veel last van bacteriële infecties en schimmel infecties. meerdere kuren gehad van mijn gynaecoloog maar elke keer kwam het weer terug. ben compleet ten einde raad. er is geen optie meer voor me en zelfs de gynaecoloog weet niet wat ze met me aan moet. heb het nu een jaar lang geprobeerd maar heb ervoor gekozen om hem volgende week eruit te laten halen...
18-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb na 1,5 de spiraal laten verwijderen en ik ga terug de NuvaRing gebruiken. Bij het plaatsen en verwijderen ben ik flauwgevallen. Na het plaatsen heb ik 2 weken in bed gelegen vanwege de pijn en andere bijwerkingen. Nadien nog maanden last van gehad. Uiteindelijk waren de bloedingen gestopt en ging het een periode beter. De laatste maand had ik terug ernstige bijwerki[lees meer...]ngen, extreme baarmoeder krampen, bloedingen, flauwvallen etc. Spijtig genoeg uiteindelijk gewoon laten verwijderen.
14-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Zo’n half jaar geleden heb ik de Kyleena spiraal laten zetten. Ik heb enorm veel bijwerkingen: ik ben heel emotioneel geworden en moet sindsdien bijna dagelijks huilen. Daarnaast bloed ik 14 dagen aan één stuk, wat dus de helft van de tijd is... Hierdoor staat mijn seksleven met partner op een laag pitje en is de spiraal natuurlijk zéér effectief. Ik zou het niet aanraden [lees meer...]en ben aan het twijfelen om de spiraal te laten verwijderen. Het plaatsen was zeker pijnlijk, maar de vele bijwerkingen maken het een zeer negatieve ervaring...
12-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben een poos geleden gestopt met de pil omdat ik het idee had dat ik er last van had in de zin van moodswings en lichte depressieve klachten. Ondanks dat heb ik deze vele jaren geslikt. Toen vriendlief in beeld kwam was het wel verstandig om weer wat qua anticonceptie te gaan gebruiken. Mijn huisarts adviseerde de kyleena, laag gedoseerd en niet te vergeten. Het leek z[lees meer...]o ideaal.... Na het zetten door de huisarts had ik sowieso erg veel last van buikpijn, dat viel tegen. Ondanks dat had ik er goede hoop in dat het wel goed zou komen. De eerste maanden kon je immers klachten houden... Enorme buikpijn aanvallen bleven en dit werd ook niet minder. Menstrueren deed ik niet echt meer, soms wat spotting maar verder niets bijzonders. Als buikpijn/spotting het waren geweest was ik gezegend geweest. Ik ben vrij snel na het plaatsen van de kyleena onwijs depressief geworden met soms zelfs suicidale klachten, werk liep niet en zat zelfs op het randje van een burn out. Het ging helemaal mis! Na een poosje toch besloten dat dit wel eens door mijn spiraal kon komen en deze heb ik toen om laten wisselen voor een koperspiraal. Binnen een week merkte ik al zo een verschil, het zonnetje ging weer schijnen in mn koppie, ik kon weer genieten en zelfs de buikpijnen waren verdwenen! Koperspiraal heeft nooit problemen gegeven, geen buikpijn, geen depressiviteit, geen spotting... Voor mij nooit meer hormonen!!
01-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb die bijna twee jaar en heel snel gegaan ik was te krijgen van bijwerkingen. Na mijn menstruatie heb ik pijn, krampen droogte van mijn baarmoeder. Ik ben ook neerslachtig, opgeblazen, haar uitval, hartkloppingen. Ik heb een groot vermoeden dat dit toch door het spiraal komt. Ik ga die binnenkort laten verwijderen. De gynaecoloog zegt ook als ik er niet goed mee ben[lees meer...] verwijderen. Ik heb ook meer last gehad van vaginale schimmelinfecties in het begin.
01-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb deze nu 2 jaar... Ik heb heel veel pijn sommige dagen naar mijn menstruatie, namelijk krampen ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik voel me ook neerslachtig, hartkloppingen,…Vroeger had ik nooit last van mijn menstruatie, nu heb ik zeker vijf dagen erna krampen. Ik voel me ook heel snel opgejaagd en gestresseerd. Het enige wat de gynaecoloog zegt is als je er niet goed me[lees meer...]e bent dan moet je die verwijderen. Ze geloven de klachten precies ook niet.
03-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het plaatsen was een absolute hel. De huisarts gaf bij mij ook aan dat mijn baarmoedermond erg smal was en het daardoor dus ook pijnlijker kon zijn. Het scheelde weinig of ik was flauwgevallen. Daarna nog wel 2 weken buikkrampen gehad. In de maanden erop geregeld hele heftige pijnscheuten in mn buik gehad, waardoor ik zelfs op de spoedeisende hulp ben beland omdat ze dacht[lees meer...]en dat ik een acute blinde darm ontsteking had. Bleek dus door t spiraaltje te komen... Toen dacht ik dat het beter werd, maar niets bleek minder waar. Ik ben sinds de plaatsing in juni non stop ongesteld, met af en toe 2 a 3 dagen niks. Meer wel ongesteld dan niet. Het is nu december en als het in januari nog zo is laat ik het rottige ding er uit halen.
24-07-2019

23-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Van alle anticoncepties die ik heb gebruikt is de Kyleena de de minst kwade van het stel, maar daar is alles mee gezegd. Ik ben niet depressief of aangekomen (de pil), heb geen pijn tijdens de sex (alle andere spiraaltjes), heb geen constante bloederige afscheiding (koperspiraaltjes T-safe en gynefix) en ik heb mijn cyclus nog (niet met de mirena). Waar ik last van heb:[lees meer...] ik zit minder in mijn lichaam en meer in mijn hoofd wat resulteert in meer piekeren en een verlaagd libido. Ook ervaar ik minder fysieke geilheid en genot (orgasme is verminderd). Daarnaast is mijn lichaamsbeharing flink toegenomen, is de huid van mijn wangen onregelmatiger en heb ik meer mee-eters. Ik kan niet wachten tot er een toegankelijke mannelijke anticonceptie op de markt komt.
27-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb reeds 2 jaar de Kyleena spiraal. Het plaatsen deed heel veel pijn, maar die was binnen de twee uur over. Op zich heb ik het eerste jaar niet veel last gehad van bijwerkingen (vaak pijnlijke borsten en prikkelbaar en depressief de week voor mijn regels). Het laatste jaar ben ik echter heel depressief en angstig met paniekaanvallen als gevolg. Deze gevoelens heb ik en[lees meer...]kele dagen voor en na mijn regels. Ik ga deze week nog mijn spiraal laten verwijderen.
17-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds dat de Kyleena bij mij is geplaatst ben ik zeer veel afgevallen, ondanks dat ik goed en gezond eet. Ook heb ik erg veel last gekregen van depressie, lusteloosheid, een vette huid en dus puistjes, maar mijn huid is tegelijkertijd ook weer erg droog... Het gewichtsverlies en de depressie vallen mij wel het zwaarst en ik wil de Kyleena dus ook weer laten verwijderen[lees meer...]. Het liefst stap ik weer over op de pil, ondanks dat deze migraine bij mij veroorzaakt, dat heb ik liever eens in de zoveel tijd dan alle bijwerkingen die ik nu heb...
23-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

3 maanden na bevalling van mijn 1e kindje, heb ik de Kyleena laten plaatsen bij de huisarts. Zag er erg tegenop door alle enge verhalen, maar ik heb nergens last van gehad bij het plaatsen. Voorheen altijd de pil geslikt, maar toch wel vaak migraine, waardoor ik de Kyleena wilde proberen. Want een condoom is ook niet alles. Een evt bijkomend voordeel is dat de menstruaties[lees meer...] sterk verminderen of zelfs uitblijven. Helaas heb ik nu 6 weken na plaatsing nog steeds dagelijks (licht) bloed verlies, wat wel tot de nodige ergenissen leidt. Ik hoop dat dit snel voorbij is. Heb sinds de bevalling eerst wel weer genoeg bloed verloren ;]
02-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de Kyleena in augustus dit jaar laten plaatsen. Vooraf heb ik mijn anticonceptie staafje (implanon) laten verwijderen na het drie jaar gehad te hebben. Ik was blij van dat ding af te zijn en raad die echt niemand aan. Ik was wat zenuwachtig voor de plaatsing en voelde me niet helemaal goed. Dit kwam overigens meer door het verwijderen van de implanon dan door het pl[lees meer...]aatsen van de Kyleena. Bij het plaatsen voelde ik even wat hevige pijn en een aantal uur daarna last gehad van een soort hevige krampen. Met een kopje thee en een kruik op de bank ging dit vrijsnel weer over. De eerste maand nog lichte bloedingen gehad, maar sindsdien niet meer ongesteld. Heerlijk! Ook lijkt mijn libido verhoogd te zijn en ik heb veel minder last van stemmingswisselingen (nauwelijks) dan bij de implanon. Het enige dat ik ervaar is dat ik wat meer witte afscheiding heb, maar dit is niet heel hinderlijk. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum