Kyleena

levonorgestrel

06-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de kyleena laten plaatsen in september 2018. De plaatsing deed zeer, maar de pijn was niet ondraagelijk. Vervolgens had ik nog zo'n 3-4 dagen echt stekende pijn veroorzaakt door de plaatsing. De maanden dat hierop volgden had ik continu bloedingen, meestal zelfs maanden aan een stuk. Na ongeveer een jaar gebruik had ik eindelijk mijn eerste echte bloedingvrije p[lees meer...]eriode van ongeveer 12 dagen. Nu gebruik ik het spiraaltje ondertussen al 1 jaar en 3 maanden en heb ik bloedingen elke 12-15 dagen en deze bloedingen duren gemiddeld 12 dagen. Ook heb ik al sinds het begin van mijn gebruik van dit spiraaltje last van regelmatige pijn in de onderbuik, pijnlijke borsten die overgevoelig zijn bij aanraking (zelfs een shirt aandoen zonder BH doet al pijn), redelijk presente acné die dubbel zo erg wordt tijdens de 12 dagen bloeding, hevige stemmingswisselingen die mentaal echt slopend zijn, soms worden deze zelfs gevold door depressieve periodes. Dit spiraaltje geeft mij zeer veel bijwerkingen en is de voordelen naar mijn mening echt niet waard.
03-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het plaatsen was een absolute hel. De huisarts gaf bij mij ook aan dat mijn baarmoedermond erg smal was en het daardoor dus ook pijnlijker kon zijn. Het scheelde weinig of ik was flauwgevallen. Daarna nog wel 2 weken buikkrampen gehad. In de maanden erop geregeld hele heftige pijnscheuten in mn buik gehad, waardoor ik zelfs op de spoedeisende hulp ben beland omdat ze dacht[lees meer...]en dat ik een acute blinde darm ontsteking had. Bleek dus door t spiraaltje te komen... Toen dacht ik dat het beter werd, maar niets bleek minder waar. Ik ben sinds de plaatsing in juni non stop ongesteld, met af en toe 2 a 3 dagen niks. Meer wel ongesteld dan niet. Het is nu december en als het in januari nog zo is laat ik het rottige ding er uit halen.
02-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de Kyleena in augustus dit jaar laten plaatsen. Vooraf heb ik mijn anticonceptie staafje (implanon) laten verwijderen na het drie jaar gehad te hebben. Ik was blij van dat ding af te zijn en raad die echt niemand aan. Ik was wat zenuwachtig voor de plaatsing en voelde me niet helemaal goed. Dit kwam overigens meer door het verwijderen van de implanon dan door het pl[lees meer...]aatsen van de Kyleena. Bij het plaatsen voelde ik even wat hevige pijn en een aantal uur daarna last gehad van een soort hevige krampen. Met een kopje thee en een kruik op de bank ging dit vrijsnel weer over. De eerste maand nog lichte bloedingen gehad, maar sindsdien niet meer ongesteld. Heerlijk! Ook lijkt mijn libido verhoogd te zijn en ik heb veel minder last van stemmingswisselingen (nauwelijks) dan bij de implanon. Het enige dat ik ervaar is dat ik wat meer witte afscheiding heb, maar dit is niet heel hinderlijk. Hopelijk blijft het zo goed gaan.
30-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Hoi dames, Even een positieve review. Ik ben 21 jaar, heb 6 jaar de Yasmin (huismerk) geslikt waardoor ik echt enorme borsten kreeg, ik vond het verschrikkelijk. Zat te peinzen over een borstverkleining, maar eerst gestopt met de pil om te kijken wat dat deed. Bijna vier cupmaten eraf, ontzettend blij. Wel een vriend, na twee keer een morning after pil waardoor mijn men[lees meer...]struatie een maand oversloeg toch maar gaan kijken naar een andere vorm van anticonceptie. Ik ben terecht gekomen bij de Kyleena spiraal. Ik heb alle forums afgestruind waardoor ik zo bang en gestrest was door alle horrorverhalen.. Vrouwen schreven over perforatie, de ergste pijn ooit bij het zetten, flauwvallen etc. Ik begrijp dat het voor iedereen anders is, maar besef dat alleen negatieve verhalen op het internet komen, ik neem nu de tijd om dit te plaatsen terwijl ik er normaal gesproken niet over na zou denken omdat er niks aan de hand is! Heb gisterochtend het spiraaltje laten zetten, zoals ik zei was ik erg angstig voor de pijn. Van tevoren 4 paracetemol ingenomen. Eerst gaat de gyno kijken dmv een echo hoe je baarmoeder ligt, dit voel je niet. Daarna pakt ze met een tangetje je baarmoederhalsmond beet, hier was ik erg bang voor want het idee van een tang die iets in je lijf vast grijpt leek mij zo pijnlijk! Je voelt hier dus niets van. Mijn gyno vroeg mij om te hoesten, en tijdens mijn hoest pakte ze hem vast, ik voelde niet eens een prikje. Daarna meet ze tegelijkertijd je baarmoeder op en schuift ze de spiraal erin. Dit voelt letterlijk als een ongesteldheidskramp, niet meer, niet minder. Een naar, zeurig gevoel. Geen pijn. Dan trekt ze het buisje eruit, knipt de touwtjes en je bent klaar. Nog even kijken met de echo of hij goed zit en je kunt weer naar huis. Al met al, inclusief echo en inzetten duurt het drie minuten. De 'pijn' duurt twee secondes. Eenmaal thuis ben ik lekker een cake gaan pakken, na een paar uur kreeg ik wel weer wat menstruatie achtige krampen dus nog een pijnstiller genomen maar had in principe gewoon kunnen werken/sporten etc. Niks aan de hand. Beetje bloedverlies, een aantal drupjes. Kortom: het doet gewoon totaal geen pijn. Als je je voorbereid op een horror ervaring help je jezelf niet, ik zat helemaal te trillen van de angst maar toen ze klaar was schoot ik in de lach (adrenaline denk ik) en zei ik: was dit het serieus? Wat een drama om niks allemaal. Uiteraard, het is voor iedereen anders, maar blijf gewoon relaxed. Het voelt exact hetzelfde als de kramp die je voelt tijdens een menstruatie, en dat duurt even twee secondes. Uiteraard nog even aankijken of ik bijwerkingen krijg, maar nu een volle dag later heb ik nog een beetje kramp af en toe (niet heel de tijd, komt een beetje in vlagen) maar voel ik me verder helemaal prima. Succes, en vragen zijn welkom!
14-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb anderhalf uur geleden voor t eerst een spiraaltje laten plaatsen, de Kyleena. Ik kan dus alleen zeggen hoe ik t plaatsen vond gaan, maar het leek me goed dit geruststellende (!!) verhaal wel te delen. Ik vond het toch wat spannend om het te laten plaatsen, maar mn huisarts stelde me goed gerust. Ik heb me ontkleed, en gedaan alsof dit de normaalste zaak van de w[lees meer...]ereld was. Voor de huisarts was het dat ook zei ze, haha. Het deed allemaal geen pijn, tot het meten van de baarmoeder. Hier voelde ik een steek en wat kramp, maar goed te doen. Het daadwerkelijk inbrengen van de spiraal deed wel even goed zeer voor 5-10 seconden, maar net op het moment dat ik dacht "dit is niet best" zei de huisarts al dat het klaar was. Ik was zelfs een beetje verbaasd. Toen de touwtjes afknippen en de eendenbek weg, wat beide geen pijn deed. Even rustig zitten en klaar alweer! Ik heb nu nog wat krampjes, maar die heb ik altijd tijdens mn periode. Het viel me echt alles mee. Heel benieuwd hoe het verder gaat bevallen.
10-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Plaatsen van de spiraal deed bij mij totaal geen pijn. De arts zei dat ik gemakkelijk zal bevallen en geen gevoelige baarmoeder heb. Helaas ben ik psychisch duidelijk een stuk gevoeliger. Ik heb de spiraal nu anderhalve week en heb elke dag weenbuien. Mijn stemming wisselt om de paar uur van somber en neerslachtig naar blij en lacherig. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet d[lees meer...]oen. Hoe ik me nu voel is dit het echt niet waard, maar 't is nog maar zo'n 2 weken geleden. Zijn er ook ervaringen bij wie dit over is gegaan? En na hoe lang?
16-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb eergisteren ochtend de kyleena spiraal laten zetten. Ik heb vooraf van de dokter oxycodon 5mg en diazepam 5mg gekregen zodat de plaatsing minder pijnlijk zou zijn. De plaatsing zelf viel inderdaad mee zolang je kan ontspannen. Ik heb sinds het plaatsen wel heel erg last van buikkrampen. Zo erg dat ik pauzes moet nemen als ik een stukje loop. Ik ga ervan uit dat dit [lees meer...]over gaat over een paar dagen maar voor als iemand ook een spiraal gaat laten plaatsen is dit wel iets om rekening mee te houden.
12-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb de Kyleena in totaal 6 maanden gehad. De afspraak om 'm te laten verwijderen stond al vast maar ik heb' m zelf eruit getrokken omdat ik helemaal gek werd van de bijwerkingen. Zelfs van de Mirena heb ik zulke bijwerkingen niet gehad!! Ik was constant ongesteld, had enorme rugpijn, een opgezette buik en buikpijn alsof ik iedere dag ongesteld moest worden. Hoofdpijn, [lees meer...]misselijkheid en ga zo maar door. Leek wel alsof ik zwanger was!! Heb zelfs nog een test gedaan.. Vaginale klachten werden steeds erger: slijm- en bloedverlies en bijna constant een vaginale schimmelinfectie. Daarbij voelde mijn baarmoedermond heel erg pijnlijk aan. Zo erg dat ik soms niet eens kon zitten van de pijn. Mijn haar is vreselijk dun geworden en heb er kale plekken aan overgehouden. Ik was het zooo beu!!! Nadat ik de spiraal eruit heb gehaald ben ik 4 dagen intens gaan bloeden. Nu dat gestopt is ben ik EINDELIJK weer de oude en heb nergens meer last van. Klote anticonceptie!!!
09-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben zeer overgevoelig voor hormonen. heb 4 jaar lang allemaal verschillende pillen gehad. allemaal hadden ze heel veel invloed op mijn mentale gesteldheid. toen over op de koper spiraal. dit was lichamelijk een ramp met extreem veel bloedverlies. toen over op een pil met lichaamseigen hormonen. mentaal weer een ramp. toen koos ik ervoor op elke ochtend mijn temperatuur [lees meer...]op te meten en via een app in de gaten te houden wanneer ik ovuleer. ik ben toen zwanger geraakt. heb een curettage gehad en daarbij gelijk de Kyleena laten plaatsen. deze is, wat ik toen niet wist, door mijn baarmoeder heen gegaan en naast mijn baarmoeder gaan zitten. hier kwam ik een half jaar later achter toen ik opeens weer zwanger bleek te zijn. het bleek ook nog eens een buitenbaarmoederelijke zwangerschap te zijn. met een operatie is de spiraal eruit gehaald en de eileider schoon gemaakt. toen koos ik ervoor om een maand later alsnog nog een keer de Kyleena te laten plaatsen toen mijn baarmoeder weer hersteld was. sinds 2 weken na het zetten tot nu ( een jaar later) heb ik vreselijk veel last van bacteriële infecties en schimmel infecties. meerdere kuren gehad van mijn gynaecoloog maar elke keer kwam het weer terug. ben compleet ten einde raad. er is geen optie meer voor me en zelfs de gynaecoloog weet niet wat ze met me aan moet. heb het nu een jaar lang geprobeerd maar heb ervoor gekozen om hem volgende week eruit te laten halen...
23-09-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het zetten bij de huisarts stelde niks voor. De eerste weken wel last gehad van hele erge krampen en pijn in de onderrug. Het gevoel alsof je constant ongesteld bent. Nu een klein half jaar later heb ik voornamelijk last van stemmingswisselingen / depressieve gevoelens en acne en de nek en rondom mijn mond. Mijn idee is om hem nog te laten zitten tot we besluiten voor [lees meer...]ons eerste kindje te gaan. Daarna plaats ik hem niet meer terug en ga ik denk ik kiezen voor de koperspiraal. In ieder geval geen hormonen meer voor mij!
16-09-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb hem nu exact 7 dagen. Wat een rollercoaster is dit! Ik had enorm veel stress voor de plaatsing (bij gynaecoloog) en deze viel voor mij enorm goed mee. Ik had tabletjes opvoorhand gekregen die ik daar beneden moest inbrengen, deze zouden de baarmoederhals moeten ontspannen. Ik weet niet of het goed hielp of ik er gewoon sowieso niets van voelde. Alleen begon toen de[lees meer...] “pret” pas. (Bij mijn maandstonden heb ik ook altijd een stevige reactie gehad van mijn hele lichaam. Voornamelijk toch van de baarmoeder die echt haar best deed om tot de laatste druppel te persen bij wijze van spreken.) Direct na het plaatsen voelde ik intense pijnen in mijn baarmoeder. Je kent ze wel, die pijnen die, hoe je ook gaat zitten of liggen, maar niet weg gaan. Die pijnen waarvan je hele lichaam verkrampt. Na iedere kramp is je lichaam dan ook op, en dan komt de volgende... Dat hield een paar uur aan en ik probeerde gewoon te slapen omdat ik merkte dat ik niet meer fatsoenlijk kon wandelen. Een paar uur laten werd ik wakker, geen pijn meer en ik voelde me uitgerust. (Jammer dat het 19u s’avonds was) verder ging alles goed. Mijn libido ging wat minder goed maar dat is sowieso bij mij niet erg stabiel. Zaterdag begon deze grap weer, alleen is hij nog niet gestopt. Weinig slaap, vette huid, krampen. Dit lijkt mij wel iets wazr de hormonen verantwoordelijk voor kunnen zijn. Ook lichte bloeding. Normaal kan ik emmers vullen en nu is het alsof er 1 druppel uitgeknepen wordt en mijn baarmoeder leeg is. Ik hoop dat de pijn afneemt. Anders zal ik hem toch laten verwijderen. Ik wacht nog een paar weken af.
27-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb reeds 2 jaar de Kyleena spiraal. Het plaatsen deed heel veel pijn, maar die was binnen de twee uur over. Op zich heb ik het eerste jaar niet veel last gehad van bijwerkingen (vaak pijnlijke borsten en prikkelbaar en depressief de week voor mijn regels). Het laatste jaar ben ik echter heel depressief en angstig met paniekaanvallen als gevolg. Deze gevoelens heb ik en[lees meer...]kele dagen voor en na mijn regels. Ik ga deze week nog mijn spiraal laten verwijderen.
17-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds dat de Kyleena bij mij is geplaatst ben ik zeer veel afgevallen, ondanks dat ik goed en gezond eet. Ook heb ik erg veel last gekregen van depressie, lusteloosheid, een vette huid en dus puistjes, maar mijn huid is tegelijkertijd ook weer erg droog... Het gewichtsverlies en de depressie vallen mij wel het zwaarst en ik wil de Kyleena dus ook weer laten verwijderen[lees meer...]. Het liefst stap ik weer over op de pil, ondanks dat deze migraine bij mij veroorzaakt, dat heb ik liever eens in de zoveel tijd dan alle bijwerkingen die ik nu heb...
13-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Na jarenlang aan de anticonceptiepil en vervolgens na mijn 2 zwangerschappen de kyleena laten plaatsen. De eerste 5 maanden wel bijna iedere dag spotting gehad en na 6 maanden was dit over. Ik heb de spiraal nu bijna een jaar en ik heb nu alleen nog bloedverlies wanneer ik eigenlijk mijn menstruatie zou hebben, het verschil is wel dat dit met een inlegkruisje op te vangen [lees meer...]is, dus nauwelijks bloedverlies voor een dag of 3 maximaal. De anticonceptiepil gaf mij toch vaak depressieve gevoelens ik merkte dit pas op toen ik een tijd stopte met de pil, hoe ik mij tijdens de pil en zonder de pil voelde was een wereld van verschill en en had totaal geen zin meer in seks met de pil (microgynon 30), nu met de spiraal voel ik mij bijna helemaal hetzelfde als de periode dat ik geen pil slikte. De zin in seks is gewoon prima en geen depressieve gevoelens.
04-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Omdat ik verschillende pillen heb geprobeerd, maar hierbij toch telkens bijwerkingen ervaarde zoals ; Sombere gevoelens, buikpijn en misselijkheid ervoor gekozen om een spiraal te laten zetten. Omdat de klyena nog minder hormonen bevat, hiervoor gekozen. Het plaatsen is pijnlijk maar het zetten duurt niet lang. De gyneacoloog heeft het bij mij gezet en was binnen 5 minu[lees meer...]ten klaar. Na het zetten nog 2 dagen wat licht bloedverlies en na 3 weken ook soort ‘mini’ ongesteld, maar verder geen bloedverlies meer gehad. Top, natuurlijk. Ook zijn mijn sombere gevoelens en buikpijn verdwenen. Eigenlijk helemaal geen last van de bijwerkingen van de klyeena. Soms wat lichte onderbuikkrampen maar dat is dan ook het enige. Misschien leuk om te vertellen dat mijn libido ook omhoog is gegaan. Als je dus niet goed tegen de ‘extra’ hormonen kan is deze spiraal een goede oplossing. Bij verdere vragen kunnen deze gesteld worden!
03-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik moet eerlijk zeggen dat het plaatsen van de kylena mij wel een beetje tegen viel. Nu moet ik ook toegeven dat ik niet echt voorbereid was op pijn. Vooral het moment dat mijn baarmoeder mond werd 'vastgepakt' vond ik erg pijnlijk. Daar werd ik ook wat duizelig van. Verder viel het alles mee. De dag zelf had ik daarna niet veel pijn maar voelde mijn baarmoeder wel wat be[lees meer...]urs om het zo maar uit te drukken. De dagen na de plaatsing was het wat gevoelig maar zeker niet pijnlijk. Helaas had ik de pech dat na een week ik enorm veel pijn kreeg. Zowel in mijn buik als in mijn rug. Het voelde als zware menstruatie pijn. Nu ben ik vrij hard voor mijzelf en dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan. Na 3 dagen heeft mijn partner mij toch naar de dokter gestuurd. Daar kon ik 2 dagen later een echo laten maken. De spiraal zat nog op zijn plek maar mijn lijft probeerde om deze er uit te krijgen. De zo genoemde afstotingsverschijnselen blijkbaar liep ik al 3 dagen rond met lichte weeën omdat mijn lijf de spiraal er uit wilde krijgen. Op advies van de dokter heb ik een week lang een hoge dosis pijnstillers geslikt in de hoop dat mijn lichaam zou kalmeren. Gelukkig gebeurde dit ook. Hierna heb ik niks anders dan plezier gehad van mijn spiraal. Na verloop van tijd bleef mijn menstruatie helemaal weg wat ik eerlijk gezegd heerlijk vind! De reden dat ik de spiraal maar zo kort heb laten zitten is omdat we nu toch gaan proberen een kindje te krijgen! Ik zou het iedereen aanraden. En het advies mee geven. Heb je klachten ga dan meteen naar de dokter en wacht niet zoals ik 3 dagen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum