levonorgestrel oraal

Zwangerschap (0 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

21-10-2017 | Vrouw | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na onveilige gemeenschap gehad te hebben rond mijn eisprong, heb ik deze MAP genomen. De eerste dagen geen last van bijwerkingen gehad. Na een week kreeg ik een vervelende bloeding met veel krampen waarna ik ook veel bloedstolsels verloor. Voor de zekerheid vandaag een zwangerschapstest gedaan die gelukkig negatief bleek. De pil heeft gelukkig zijn werk gedaan! Ik ben zeer[lees meer...] tevreden. De bloeding was heel naar, maar ik besef me goed dat ik gebruik heb gemaakt van een noodmiddel en dat dergelijke bijwerkingen er dan bijhoren.

22-08-2017 | Vrouw | 32
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na alle horrorverhalen hier op de site, begon ik het ook warm te krijgen. Ik heb de pil binnen 12 uur na de onveilige sex ingenomen ( 1 dag voor mijn eisprong). Ik vreesde voor de effectiviteit van de pil, maar ik ben ongesteld geworden netjes op tijd ook nog. Je weet dat er bijwerkingen zijn, maar het is daarom ook een noodoplossing.

28-06-2017 | Vrouw | 16
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik had het medicijn moeten halen omdat ik heel stom zonder condoom gevreeën heb. 3 uur na het vrijen in genomen, ik werd er op het eerste moment niet echt misselijk van tot de volgende dag. Ik kon mijn bed niet meer uit komen en ik had het gevoel dat ik moest overgeven en dat heel de dag door ook erge last van buikpijn. Rond de avond werd ik ineens heel emotioneel, ik gin[lees meer...]g ineens huilen en over allemaal dingen denken wat als enzovoort. Zag in de bijsluiter dat het maar 2 dagen zou duren, maar het is al dag 5 voor mij en ik heb nu ook nog steeds last van bloedverlies, het is niet normale menstruatie bloed het is een beetje bruin en vies en het komt in kleine beetjes.

23-03-2017 | Man | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na al die verhalen op internet was ik bang om de morning after pil in te nemen, aangezien mijn lichaam sterk reageert op medicijnen e.d. Echter heb ik hem nu 5 dagen geleden ingenomen en nog geen seconde last gehad van kwaaltjes. Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen, maar ik denk dat het wel goed zit.

18-01-2017 | Vrouw | 18
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na een leuk avondje de dag erna toch maar voor de zekerheid gehaald, sinds dat ik de pil niet slik en ik niet meer zeker wist of we nou een condom gebruikt hadden of niet ( jaa het was ene van zo'n avonden haha..) binnen 12 uur geslikt en daarna iets gedaan wat je dus absoluut niet moet doen, verhalen gezocht op het internet. Ik heb mezelf echt helemaal gek gemaakt, van bi[lees meer...]jwerkingen tot toch zwanger zijn etc etc. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad en nadat ik er eigenlijk al van vertuigd was dat ik zwanger was, 1 dag later dan normaal ongesteld geworden. Op internet zijn meestal overwegend negatieve recenties te vinden, van de overwegende positieve ervaringen zie je helaas minder... maar vooral niet te druk maken dus!

17-11-2016 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
30e condoom gescheurt, 30 op 31 eisprong gehad (deze voelde ik) de 1e norlevo geslikt. Misselijk, buikkrampen en koorts na inname. 2 weken later elke dag misselijk en 4 positieve zwangerschspstesten. Dus als je norlevo neemt na je eisprong werkt deze niet. Ik denk dat dat duidelijker in de bijsluiter moet.

26-09-2016 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Norlevo morning after pil ingenomen nadat het condoom na de seks was afgegleden. Voor de zekerheid toch maar de morning after pil gehaald. De dag na het innemen kwam er een menstruatie op gang. Een paar dagen later werd ik erg emotioneel en en kreeg ik een sterke behoefte aan chocola, dat heb ik nu (op dag 5 na het innemen) nog steeds. Ook zin om vroeg naar bed te gaan. Zo[lees meer...] erg heb ik het zelfs niet tijdens mijn normale menstruatie, dus er zal wel het een en ander in gang gezet zijn.

16-08-2016 | Vrouw | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Binnen 24 uur de norlevo ingenomen... toch zwanger geworden. Toen ik het eindelijk geaccepteerd had, kreeg ik een miskraam... ik denk dat het door de norlevo komt... voor mij niet nog een keer. Zoiets wil ik nooit meer mee maken