Ervaringen met Norlevo

levonorgestrel oraal

Zwangerschap (0 meningen)

20-06-2019 | Vrouw | 33
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik heb (helaas) verschillende keren de map gebruikt en elke keer ben ik helemaal van de wereld: ontzettend last van pms, hoofdpijn, stemmingswisselingen, extreem moe en veel buikpijn. Deze keer de pil op dag 17 (cyclus van 28 dagen) geslikt, wanneer mijn eisprong was is niet helemaal duidelijk, maar in ieder geval was die al geweest (rond 14-15 dag). Ik twijfel nu of het u[lees meer...]berhaupt wel gaat werken aangezien de map de eisprong zou moeten uitstellen, wat in dit geval dus niet kan. Ik ben benieuwd of ik ongesteld ga worden, maar het is in ieder geval de laatste keer dat ik de map slip, voel me een potje ellende!

01-02-2019 | Vrouw | 39
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Binnen 1 uur ingenomen en dat is 2 dagen voor verwachte eisprong. Matige krampen en bijwerkingen. Echter wel zwanger. Werkt dus niet altijd.

16-12-2018 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
De ochtend na de gemeenschap heb ik deze pil geslikt. Helaas is de betrouwbaarheid van het medicijn tegengevallen en heeft het een zwangerschap niet kunnen voorkomen. Ik heb buiten het gebrek aan werking geen bijwerkingen gehad.

27-03-2018 | Vrouw | 18
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Nadat ik onveilig seks heb gehad, ben ik toch maar de NorLevo gaan halen voor de zekerheid. Ik slik mijn pil altijd, maar mijn moeder is erg vruchtbaar, dus ik dacht.. misschien ben ik dat ook. Ik kwam dus op deze site met al deze reacties en het maakte mij ontzettend bang! Ik kan er niet tegen als er iets ‘niet normaals’ met mijn lichaam gebeurd en krijg dan paniekaanvall[lees meer...]en. Nadat ik een uur heb lopen twijfelen of het nou wel of niet moest innemen, heb ik het toch gedaan, want abortus plegen is natuurlijk veel erger. Ik was zo bang voor de bijwerkingen, maar ik heb hier totaal geen last van gehad! Ik was de eerste twee/drie dagen alleen wat licht in mijn hoofd en was wel extra emotioneel, maar dat was echt niks vergeleken met wat ik hier allemaal gelezen heb. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, dus dat betekent dat het heeft gewerkt! (als het nodig was geweest) Ik ben erg tevreden over dit product

13-02-2018 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Bijsluiter klopt niet! Mijn klachten begonnen pas na 3 dagen toen ik gad ingenomen!! Zo n heftige buikkrampen nog nooit ervaren maar ja beter dit dan evt zwanger!! Bijsluiter moet echt aangepast worden!!

08-02-2018 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na vele horrorverhalen te hebben gelezen op allerlei fora heb ik deze MAP uiteindelijk toch ingenomen. Ik heb bijna nergens last van gehad behalve 3 kortdurende hevige buikkrampen ongeveer 15-30 min na inname van de MAP. Omdat ik ziek was merkte ik niet zo veel van de bijwerkingen maar op de 4de en 5de dag was ik extreem moe. Na 5 min fietsen moest ik even aan de kant st[lees meer...]oppen om wat bij te komen. Ik dacht dat ik het niet meer zou redden tot thuis. Verder heb ik de MAP samen met een antibioticakuur en een kruid (dong quai) ingenomen en was bang dat deze het effect van de pil te niet zou doen (volgens de bijsluiter niet). Op de 5de dag ben ik ongesteld geworden (2 weken eerder). Zo te zien heeft het gewerkt.

03-02-2018 | Vrouw | 29
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik nam dit ooit al en werd niet zwanger. Nu laatst nam ik het weer omdat de timing niet goed zat om zwanger te worden. Ik had sex op dag 11 en nam de pil op dag 13. Beetje nipt. Ik kreeg amper bijwerkingen, maar ben op dag 16 toch wat misselijk. Ik heb ook al last van de menstruatiehormonen, ik zweet veel, en soms ben ik onverzadigbaar in bed, wat niet leuk is als je nog n[lees meer...]iet eens samenwoont. Volgens de apotheker is het echt een hormonenbom maar ja dan moeten ze het op voorschrift geven he als ze toch zo bezorgd zijn. Ik kan zelf wel extra progesterone gebruiken, maar dit is wel een synthetische vorm, misschien is die niet zo goed.

21-10-2017 | Vrouw | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na onveilige gemeenschap gehad te hebben rond mijn eisprong, heb ik deze MAP genomen. De eerste dagen geen last van bijwerkingen gehad. Na een week kreeg ik een vervelende bloeding met veel krampen waarna ik ook veel bloedstolsels verloor. Voor de zekerheid vandaag een zwangerschapstest gedaan die gelukkig negatief bleek. De pil heeft gelukkig zijn werk gedaan! Ik ben zeer[lees meer...] tevreden. De bloeding was heel naar, maar ik besef me goed dat ik gebruik heb gemaakt van een noodmiddel en dat dergelijke bijwerkingen er dan bijhoren.