Norlevo

levonorgestrel oraal

Zwangerschap (0 meningen)

11-05-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Nadat ik op deze pagina een heleboel slechte ervaringen had gelezen, had ik al het "ergste" gevreesd, maar het viel echt heel erg mee! Laat je niet gek maken - iedereen reageert anders op geneesmiddelen! En het ligt blijkbaar in de natuur van de mens, om vooral de negatieve verhalen door te geven ipv de "goede" verhalen. Nadat de anticonceptie had gefaald (condoom eraf ge[lees meer...]gleden) heb ik een kleine 14 uur later de Norlevo ingenomen. Was de rest van de dag wel moe en licht in mijn hoofd (dan kan trouwens ook eran liggen dat ik de nacht ervoor niet goed heb geslapen), verder geen klachten. Vier dagen na het innemen kreeg ik een beetje lichte onderbuikpijn/licht stekend gevoel, maar dat was met ontspannen en goed en diep ademhalen snel weer over. Ook na 4 en 5 dagen lichte afscheiding, maar niets ernstigs. Precies op de goede dag ben ik ongesteld geworden - ook hier geen klachten (niet heftiger of anders dan normaal) - op de derde dag van de menstruatie tóch even voor de zekerheid een zwangerschapstest van de Etos met ochtendurine gedaan, maar gelukkig écht niet zwanger - Norlevo heeft prima geholpen en het viel écht heel erg mee! Om toch dit soort "situaties" voor de toekomst uit te sluiten, overgestapt op de pil en nu duimen, dat dit net zo meevalt met de bijwerkingen.
03-04-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

28 uur na onbeschermde sex en vlak voor mijn eisprong, toch maar uit zekerheid de morningafterpil genomen. Normaliter gebruik ik rond deze periode een condoom. Het was de eerste keer dat ik een dergelijke pil heb geslikt. Gebruikersgemak is goed. Klein pilletje met flinke slok water in te nemen, zo snel mogelijk en uiterlijk 72 uur na de onveilige geslachtsgemeenschap. Bi[lees meer...]jwerkingen bij mij: na paar uur flinke menstruatieachtige krampen, hield zo'n 2 dagen aan. De pijn is te verzachten met ibuprofen. Daarna flink gerommel in de onderbuik, heel moe, misselijk, vreetbuien (heb ik zelden), sterk emotionele dip duurde 2 a 3 dagen, herkende mezelf bijna niet... leek wel zwanger! Nu, 6 dagen verder nog wat licht gerommel alsof ik elk moment ongesteld kan worden. Bijwerkingen zullen voor iedereen anders zijn, laat je niet afschrikken door verhalen.
22-03-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na dat het condoom was gescheurd naar de huisarts geweest voor een morning after pil. Het was namelijk precies in mijn vruchtbare week. Toch gehoopt dat het zou werken, maar ben toch zwanger nu.
27-03-2015

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Door omstandigheden gekozen om een morning after pil te halen, ingenomen tussen de 12 en 24 uur. De dag na inname zou mijn eisprong zijn. Binnen een half uur veel beweging in mijn buik, paar uur later flinke maagkrampen. Behoorlijk chagrijnig geweest, inmiddels 4 dagen voor normale datum ongesteld geworden. Wel pijnlijker en zwaarder, maar absoluut niet in vergelijking me[lees meer...]t het ongemak van een bevalling.. Ook ik had me flink zorgen gemaakt vanwege alle verhalen, maar viel me echt alles mee. Laat je niet gek maken is mijn tip. Nog wel wat zorgen gehad om het misschien toch zwanger zijn, maar ik had het geluk dat mijn eisprong nog niet geweest was en effectief is uitgesteld.
06-03-2015

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Eerste dag laatste menstruatie 1 februari. Laatste dag menstruatie 4 februari. Op 6 februari onveilige seks gehad (condoom gescheurd, enige vorm van anticonceptie) Op 7 februari (ruim 15 uur later) de MAP geslikt. Bijwerkingen vanaf een aantal (2) dagen na slikken MAP; Een aantal (3) dagen: lichte bloeding, helderrood. Alleen zichtbaar bij toilet bezoek. C[lees meer...]ontinue: Misselijkheid Rommelige buik (darmen) Buikpijn vergelijkbaar met menstruatie pijn Baarmoeder op momenten voelbaar (soort kramp) Gevoelige en gespannen borsten, eerst ook veel jeuk aan tepels. Emotioneel Vermoeidheid Cyclus is regelmatig, 25 dagen. Vandaag 6 maart nog geen menstruatie dus dik een week overtijd. Sinds de bloedingen vlak na slikken MAP geen enkele bloeding gehad. Normaliter kondigt de menstruatie zich aan met wat kleine bloedingen een aantal dagen ervoor. Zwangerschapstesten (predictor & clearblue) gedaan, negatief.
23-01-2015

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Norlevo pil ingenomen omdat ik niet zeker was of alles met het gebruik van de pil was goedgegaan (mogelijk 1x gemist in de eerste week). Netjes volgens de bijsluiter in de eerste 24 uur ingenomen, mijn lichaamsgewicht is 54 kg. Ooit eerder heb ik de MAP gehad (afgegleden condoom) en toen had ik enorm veel last van bijwerkingen (kramp, pijn, bloeding); maar dit keer heb ik [lees meer...]er vrijwel niets van gemerkt. Ongeveer een week na inname had ik een lichte bloeding en anderhalve week later mijn menstruatie (iets later dan normaal, wat logisch is na een tussentijdse bloeding). Wel was alles 'wat gevoeliger' beneden de gordel (voelde gezwollen).
04-01-2015

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Hallo Ik heb seks gehad met mijn vriendin maar ze had haar mandstonden. We deden het rond 4 uur smorgens de zondag en dan ging ze naar huis en stuurde ze een sms met daarin dat ze zich misselijk voelde. Wat blijkt de condoom is langs de zijkant gescheurd ik ben direct om de aftermorning pil gegaan en deze gaat ze de dag er na innemen. We blijven wel schrik hebben dat z[lees meer...]e zwanger is. Hoeveel kans is er als je deze pil neemt dat je zwanger geraakt?
27-11-2014

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Laat je niet beïnvloeden door de negatieve verhalen. Kijk naar je persoonlijke situatie. Ik weet 76 kilo en na 11 uur Norlevo ingenomen, op mijn meest vruchtbare dag vd maand is het misgegaan door gescheurd condoom. Een paar dagen kramp en last van borsten en toen op normale datum ongesteld geworden. Zeer tevreden. Ik post mijn verhaal omdat ik me onnodig zorgen heb gemaak[lees meer...]t door de verhalen op deze site en het fijn voor anderen is om te lezen dat het ook helemaal goed kan gaan op een cruciaal moment. Sterkte!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum