levonorgestrel oraal

Zwangerschap (0 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

13-02-2018 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Bijsluiter klopt niet! Mijn klachten begonnen pas na 3 dagen toen ik gad ingenomen!! Zo n heftige buikkrampen nog nooit ervaren maar ja beter dit dan evt zwanger!! Bijsluiter moet echt aangepast worden!!

17-11-2016 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
30e condoom gescheurt, 30 op 31 eisprong gehad (deze voelde ik) de 1e norlevo geslikt. Misselijk, buikkrampen en koorts na inname. 2 weken later elke dag misselijk en 4 positieve zwangerschspstesten. Dus als je norlevo neemt na je eisprong werkt deze niet. Ik denk dat dat duidelijker in de bijsluiter moet.

26-09-2016 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Norlevo morning after pil ingenomen nadat het condoom na de seks was afgegleden. Voor de zekerheid toch maar de morning after pil gehaald. De dag na het innemen kwam er een menstruatie op gang. Een paar dagen later werd ik erg emotioneel en en kreeg ik een sterke behoefte aan chocola, dat heb ik nu (op dag 5 na het innemen) nog steeds. Ook zin om vroeg naar bed te gaan. Zo[lees meer...] erg heb ik het zelfs niet tijdens mijn normale menstruatie, dus er zal wel het een en ander in gang gezet zijn.

22-08-2017 | Vrouw | 32
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na alle horrorverhalen hier op de site, begon ik het ook warm te krijgen. Ik heb de pil binnen 12 uur na de onveilige sex ingenomen ( 1 dag voor mijn eisprong). Ik vreesde voor de effectiviteit van de pil, maar ik ben ongesteld geworden netjes op tijd ook nog. Je weet dat er bijwerkingen zijn, maar het is daarom ook een noodoplossing.

20-06-2019 | Vrouw | 33
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik heb (helaas) verschillende keren de map gebruikt en elke keer ben ik helemaal van de wereld: ontzettend last van pms, hoofdpijn, stemmingswisselingen, extreem moe en veel buikpijn. Deze keer de pil op dag 17 (cyclus van 28 dagen) geslikt, wanneer mijn eisprong was is niet helemaal duidelijk, maar in ieder geval was die al geweest (rond 14-15 dag). Ik twijfel nu of het u[lees meer...]berhaupt wel gaat werken aangezien de map de eisprong zou moeten uitstellen, wat in dit geval dus niet kan. Ik ben benieuwd of ik ongesteld ga worden, maar het is in ieder geval de laatste keer dat ik de map slip, voel me een potje ellende!

10-08-2020 | Vrouw | 38
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Anderhalve dag na geknapt condoom ingenomen. (maandag ochtend) Drie á vier dagen na inname was ik bizar emotioneel; gewoon in de war zeg maar! Ben dit niet van mezelf gewend, dus moet wel een bijwerking van de map zijn. Heb deze ervaring vroeger ook met een pil gehad, waardoor ik de pil niet meer slik; ik draai compleet door van die zooi. Maandag ingenomen; nu een week[lees meer...] later (maandag) weer stabiel. Ook overtijd. Over een paar dagen een intake voor overtijdsbehandeling aanvragen, als er dan nog niets gebeurt. Tevens veel buikpijn, maar compleet nog geen sein van menstruatie klachten zoals rug en beenpijn, wat ik normaal wel altijd drie dagen voor mijn menstruatie heb. De bijsluiter zou écht moeten benoemen dat sommige vrouwen heftig op de hormonen kunnen reageren; ik wist niet wat me overkwam!. Ik geef geen borstvoeding, maar produceer nog steeds iav stop melkproductie. Geen idee of dat een rol speelt.

01-02-2019 | Vrouw | 39
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Binnen 1 uur ingenomen en dat is 2 dagen voor verwachte eisprong. Matige krampen en bijwerkingen. Echter wel zwanger. Werkt dus niet altijd.

06-12-2020 | Vrouw | 42
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Let op! Morning after pil werkt alleen als je deze VOOR de eisprong inneemt! Nu voor koperspiraal gekozen, maar ik vind het raar dat deze info bijna nergens duidelijk staat aangegeven.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum