Ervaringen met Norlevo

levonorgestrel oraal

Zwangerschap (0 meningen)

27-03-2018 | Vrouw | 18
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Nadat ik onveilig seks heb gehad, ben ik toch maar de NorLevo gaan halen voor de zekerheid. Ik slik mijn pil altijd, maar mijn moeder is erg vruchtbaar, dus ik dacht.. misschien ben ik dat ook. Ik kwam dus op deze site met al deze reacties en het maakte mij ontzettend bang! Ik kan er niet tegen als er iets ‘niet normaals’ met mijn lichaam gebeurd en krijg dan paniekaanvall[lees meer...]en. Nadat ik een uur heb lopen twijfelen of het nou wel of niet moest innemen, heb ik het toch gedaan, want abortus plegen is natuurlijk veel erger. Ik was zo bang voor de bijwerkingen, maar ik heb hier totaal geen last van gehad! Ik was de eerste twee/drie dagen alleen wat licht in mijn hoofd en was wel extra emotioneel, maar dat was echt niks vergeleken met wat ik hier allemaal gelezen heb. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, dus dat betekent dat het heeft gewerkt! (als het nodig was geweest) Ik ben erg tevreden over dit product

03-06-2022 | Vrouw | 19
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Is de opgezwollen buik bij u weggegaan? Na hoelang? Ik heb net hetzelfde …

15-11-2021 | Vrouw | 19
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Pil enkele uren na onbeschermde seks ingenomen, heeft wel zijn werk gedaan want ben niet zwanger geworden. Maar nu ik erop terugkijk zou ik deze pil absoluut NIET nog een keer slikken. De weken die erop volgden waren een verschrikkelijke hel. Ik had nergens gelezen of gehoord dat deze pil zulke effecten kon hebben. De weken nadat ik de pil had geslikt voelde ik me zwaar de[lees meer...]pressief. Met mijn relatie ging het erg slecht, ik merkte dat ik me uit het niets keerde tegen hem. Twijfels en angsten die eerder in de relatie een veel kleinere rol hadden gespeeld, waren er nu opeens x1000. Elke dag werd ik ongelukkig wakker en het enige wat ik wilde was alleen zijn. Verder was het uren huilen etc. Naderhand denk ik dat ik last had van hormonale disbalans, omdat er natuurlijk zo veel hormonen in de morning after pil zitten (ze moeten immers een zwangerschap tegenhouden). Ik denk dat mijn verlaagde (verdwenen) libido ervoor zorgde dat ik in die periode totaal geen behoefte aan toenadering van mijn vriend. Bovenal, was ik vooral erg in de war. Ik snapte gewoon niet waar al die gevoelens vandaan kwamen en zou een moord hebben gedaan ze weg te krijgen, omdat ze zo vermoeiend waren. Toen ik dit topic vond was ik extreem opgelucht! Het was ongelofelijk hoeveel vrouwen soortgelijke ervaring met deze MAP hebben. Al met al is het na een aantal weken goedgekomen, maar jesus christ, wat een hel. Het is voor iedereen anders, maar ik vind het een schande dat deze pil nog op de markt is!

23-01-2020 | Vrouw | 20
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik nam het maandag, het is donderdag en ik heb sinds maandag buikkrampen, ik kon vandaag amper uit bed komen omdat het teveel pijn doet als ik sta. Normaal gesproken kan ik wel wat hebben maar dit doet écht pijn.

07-12-2020 | Vrouw | 21
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Op de 13e dag na het begin van mijn menstruatie heb ik onbeschermde seks gehad, 12 uur na de seks de morning after pil genomen. De eerste dagen merkte ik hier niets van. 9 dagen na mijn ‘oorspronkelijke’ ovulatie begon ik alleen opeens lichtjes te bloeden. Het begon met lichtroze, daarna werd het helderrood maar de hoeveelheid bleef weinig. Wij zaten flink in de stress om[lees meer...]dat wij dachten dat dit een innesteling was. De bloeding hield echter wel 4 dagen aan. 21 dagen na de seks (5 dagen na mijn ‘oorspronkelijke’ NOD) een zwangeschapstest gedaan en gelukkig negatief. De volgende maand wel heftig ongesteld, veel pijn en bloed. Ook kwam het iets later. Wij zijn erg blij dat de MAP gewerkt heeft, echter is je hele cyclus verstoord waardoor je erg moet uitkijken met de volgende vrijpartij. 😉

21-07-2023 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Verschrikkelijk beroerd van geweest, hele dag niet kunnen functioneren. Ik raad deze morning afterpil niet aan. Er zijn betere waar je geen last van hebt.

15-04-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik heb binnen 72 uur de morning after pul geslikt en echt een paar dagen erna begon ik te bloeden en nu 7 dagen later nog steeds, nauw jaa bloeden het is echt bruin afscheiding met af en toe een paar druppels bloed. Daarnaast heb ik ook echt last van rommelende darmen heel vaak plassen en pijn aan mijn onderbuik. Ik voel me ook gewoon best opgeblazen ondanks ik 65 kilo we[lees meer...]eg. Ik heb trouwens seks gehad op mijn vruchtbare periode zover ik het weet namelijk 5 dagen na mijn onefsteldheid Weet iemand hier meer over ik ben bang dat het toch mis is gegaan is dit wel goed?

16-12-2018 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
De ochtend na de gemeenschap heb ik deze pil geslikt. Helaas is de betrouwbaarheid van het medicijn tegengevallen en heeft het een zwangerschap niet kunnen voorkomen. Ik heb buiten het gebrek aan werking geen bijwerkingen gehad.

08-02-2018 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na vele horrorverhalen te hebben gelezen op allerlei fora heb ik deze MAP uiteindelijk toch ingenomen. Ik heb bijna nergens last van gehad behalve 3 kortdurende hevige buikkrampen ongeveer 15-30 min na inname van de MAP. Omdat ik ziek was merkte ik niet zo veel van de bijwerkingen maar op de 4de en 5de dag was ik extreem moe. Na 5 min fietsen moest ik even aan de kant st[lees meer...]oppen om wat bij te komen. Ik dacht dat ik het niet meer zou redden tot thuis. Verder heb ik de MAP samen met een antibioticakuur en een kruid (dong quai) ingenomen en was bang dat deze het effect van de pil te niet zou doen (volgens de bijsluiter niet). Op de 5de dag ben ik ongesteld geworden (2 weken eerder). Zo te zien heeft het gewerkt.

10-02-2023 | Vrouw | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Heftige bijwerkingen: duizelig, angst, hartkloppingen,… en dit al 2 weken lang.

21-10-2017 | Vrouw | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na onveilige gemeenschap gehad te hebben rond mijn eisprong, heb ik deze MAP genomen. De eerste dagen geen last van bijwerkingen gehad. Na een week kreeg ik een vervelende bloeding met veel krampen waarna ik ook veel bloedstolsels verloor. Voor de zekerheid vandaag een zwangerschapstest gedaan die gelukkig negatief bleek. De pil heeft gelukkig zijn werk gedaan! Ik ben zeer[lees meer...] tevreden. De bloeding was heel naar, maar ik besef me goed dat ik gebruik heb gemaakt van een noodmiddel en dat dergelijke bijwerkingen er dan bijhoren.

02-10-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik dacht even dat ik een slaappil had genomen. Ik kreeg eerst lichte hoofdpijn. Dan erna nog voor het avondeten in slaap gevallen tot de dag later tot 10u. Het werkt wel. Maar je bent echt enorm vermoeid van deze morning after pil.

28-09-2021 | Vrouw | 27
levonorgestrel oraal (1,5mg)
17 september onveilige seks gehad met mijn vriend, daarna de map genomen. Ik was toen al een heel klein beetje ongesteld (licht toze bloed, geen tampon nodig). 7 dagen later weer de fout ingegaan en weer een norlevo genomen. Sindsdien ben ik zwaar ongesteld, terwijl ik juist heel licht en onregelmatig ongesteld ben de laatste tijd. Van de dokter moet ik het nog een paar d[lees meer...]agen aankijken, en als het dan nog niet gestopt is schrijven ze iets voor om het bloeden te stoppen… ik heb verder vooral extreem veel last van strmmingswisselingen, soms steken in mijn onderbuik en ik slik ijzerpillen en paracetamol om een beetje te kunnen functioneren. Vrij heftige ervaring, in het verleden heb ik deze pil ook een aantal keer gebruikt en toen had ik eigenlijk nergens last van.

03-02-2018 | Vrouw | 29
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik nam dit ooit al en werd niet zwanger. Nu laatst nam ik het weer omdat de timing niet goed zat om zwanger te worden. Ik had sex op dag 11 en nam de pil op dag 13. Beetje nipt. Ik kreeg amper bijwerkingen, maar ben op dag 16 toch wat misselijk. Ik heb ook al last van de menstruatiehormonen, ik zweet veel, en soms ben ik onverzadigbaar in bed, wat niet leuk is als je nog n[lees meer...]iet eens samenwoont. Volgens de apotheker is het echt een hormonenbom maar ja dan moeten ze het op voorschrift geven he als ze toch zo bezorgd zijn. Ik kan zelf wel extra progesterone gebruiken, maar dit is wel een synthetische vorm, misschien is die niet zo goed.

28-07-2021 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Onveilig sex gehad 5 dagen voor ovulatie maar omdat mijn cyclus varieert van 28 tot 31 dagen wist ik niet precies wanneer mijn echte ovulatie zou zijn. Voor de zekerheid map gebruikt. Zelfde nacht buikpijn en steken (ik was bang dat dit mijn eisprong was omdat ik dit altiid voel). In de 2 weken na map kreeg ik pijn in de borsten,opgezwollen buik en was ik zeeer emotion[lees meer...]eeel ..huilen en ruzie maken. Ik werd niet ongesteld en heb paar dagen afgewacht . Na 10 dagen overtijd zwangerschapstest gedaan en niet zwanger dit was een opluchting. Ik dacht dat ik zwanger was door al deze symptomen. Nu 2 maanden later eerste menstruatie ik heb 1 cyclus overgeslagen. Nu direct aan de anticonceptie. Misschien was deze pil overbodig geweest maar het heeft gewerkt. Ik zou het niet nog een keer gebruiken omdat ik lang met een opgezwollen buik liep,onzekerheid en emotioneel. Het gebruik is bij iedereen heel anders maar dit was mijn ervaring.

13-02-2018 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Bijsluiter klopt niet! Mijn klachten begonnen pas na 3 dagen toen ik gad ingenomen!! Zo n heftige buikkrampen nog nooit ervaren maar ja beter dit dan evt zwanger!! Bijsluiter moet echt aangepast worden!!