Norlevo

levonorgestrel oraal

Zwangerschap (0 meningen)

01-02-2019

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Binnen 1 uur ingenomen en dat is 2 dagen voor verwachte eisprong. Matige krampen en bijwerkingen. Echter wel zwanger. Werkt dus niet altijd.
16-12-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

De ochtend na de gemeenschap heb ik deze pil geslikt. Helaas is de betrouwbaarheid van het medicijn tegengevallen en heeft het een zwangerschap niet kunnen voorkomen. Ik heb buiten het gebrek aan werking geen bijwerkingen gehad.
13-02-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Bijsluiter klopt niet! Mijn klachten begonnen pas na 3 dagen toen ik gad ingenomen!! Zo n heftige buikkrampen nog nooit ervaren maar ja beter dit dan evt zwanger!! Bijsluiter moet echt aangepast worden!!
17-11-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

30e condoom gescheurt, 30 op 31 eisprong gehad (deze voelde ik) de 1e norlevo geslikt. Misselijk, buikkrampen en koorts na inname. 2 weken later elke dag misselijk en 4 positieve zwangerschspstesten. Dus als je norlevo neemt na je eisprong werkt deze niet. Ik denk dat dat duidelijker in de bijsluiter moet.
22-03-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na dat het condoom was gescheurd naar de huisarts geweest voor een morning after pil. Het was namelijk precies in mijn vruchtbare week. Toch gehoopt dat het zou werken, maar ben toch zwanger nu.
04-01-2015

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Hallo Ik heb seks gehad met mijn vriendin maar ze had haar mandstonden. We deden het rond 4 uur smorgens de zondag en dan ging ze naar huis en stuurde ze een sms met daarin dat ze zich misselijk voelde. Wat blijkt de condoom is langs de zijkant gescheurd ik ben direct om de aftermorning pil gegaan en deze gaat ze de dag er na innemen. We blijven wel schrik hebben dat z[lees meer...]e zwanger is. Hoeveel kans is er als je deze pil neemt dat je zwanger geraakt?
20-06-2019

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik heb (helaas) verschillende keren de map gebruikt en elke keer ben ik helemaal van de wereld: ontzettend last van pms, hoofdpijn, stemmingswisselingen, extreem moe en veel buikpijn. Deze keer de pil op dag 17 (cyclus van 28 dagen) geslikt, wanneer mijn eisprong was is niet helemaal duidelijk, maar in ieder geval was die al geweest (rond 14-15 dag). Ik twijfel nu of het u[lees meer...]berhaupt wel gaat werken aangezien de map de eisprong zou moeten uitstellen, wat in dit geval dus niet kan. Ik ben benieuwd of ik ongesteld ga worden, maar het is in ieder geval de laatste keer dat ik de map slip, voel me een potje ellende!
03-02-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik nam dit ooit al en werd niet zwanger. Nu laatst nam ik het weer omdat de timing niet goed zat om zwanger te worden. Ik had sex op dag 11 en nam de pil op dag 13. Beetje nipt. Ik kreeg amper bijwerkingen, maar ben op dag 16 toch wat misselijk. Ik heb ook al last van de menstruatiehormonen, ik zweet veel, en soms ben ik onverzadigbaar in bed, wat niet leuk is als je nog n[lees meer...]iet eens samenwoont. Volgens de apotheker is het echt een hormonenbom maar ja dan moeten ze het op voorschrift geven he als ze toch zo bezorgd zijn. Ik kan zelf wel extra progesterone gebruiken, maar dit is wel een synthetische vorm, misschien is die niet zo goed.
28-06-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik had het medicijn moeten halen omdat ik heel stom zonder condoom gevreeën heb. 3 uur na het vrijen in genomen, ik werd er op het eerste moment niet echt misselijk van tot de volgende dag. Ik kon mijn bed niet meer uit komen en ik had het gevoel dat ik moest overgeven en dat heel de dag door ook erge last van buikpijn. Rond de avond werd ik ineens heel emotioneel, ik gin[lees meer...]g ineens huilen en over allemaal dingen denken wat als enzovoort. Zag in de bijsluiter dat het maar 2 dagen zou duren, maar het is al dag 5 voor mij en ik heb nu ook nog steeds last van bloedverlies, het is niet normale menstruatie bloed het is een beetje bruin en vies en het komt in kleine beetjes.
16-08-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Binnen 24 uur de norlevo ingenomen... toch zwanger geworden. Toen ik het eindelijk geaccepteerd had, kreeg ik een miskraam... ik denk dat het door de norlevo komt... voor mij niet nog een keer. Zoiets wil ik nooit meer mee maken
06-03-2015

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Eerste dag laatste menstruatie 1 februari. Laatste dag menstruatie 4 februari. Op 6 februari onveilige seks gehad (condoom gescheurd, enige vorm van anticonceptie) Op 7 februari (ruim 15 uur later) de MAP geslikt. Bijwerkingen vanaf een aantal (2) dagen na slikken MAP; Een aantal (3) dagen: lichte bloeding, helderrood. Alleen zichtbaar bij toilet bezoek. C[lees meer...]ontinue: Misselijkheid Rommelige buik (darmen) Buikpijn vergelijkbaar met menstruatie pijn Baarmoeder op momenten voelbaar (soort kramp) Gevoelige en gespannen borsten, eerst ook veel jeuk aan tepels. Emotioneel Vermoeidheid Cyclus is regelmatig, 25 dagen. Vandaag 6 maart nog geen menstruatie dus dik een week overtijd. Sinds de bloedingen vlak na slikken MAP geen enkele bloeding gehad. Normaliter kondigt de menstruatie zich aan met wat kleine bloedingen een aantal dagen ervoor. Zwangerschapstesten (predictor & clearblue) gedaan, negatief.
21-10-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na onveilige gemeenschap gehad te hebben rond mijn eisprong, heb ik deze MAP genomen. De eerste dagen geen last van bijwerkingen gehad. Na een week kreeg ik een vervelende bloeding met veel krampen waarna ik ook veel bloedstolsels verloor. Voor de zekerheid vandaag een zwangerschapstest gedaan die gelukkig negatief bleek. De pil heeft gelukkig zijn werk gedaan! Ik ben zeer[lees meer...] tevreden. De bloeding was heel naar, maar ik besef me goed dat ik gebruik heb gemaakt van een noodmiddel en dat dergelijke bijwerkingen er dan bijhoren.
22-08-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na alle horrorverhalen hier op de site, begon ik het ook warm te krijgen. Ik heb de pil binnen 12 uur na de onveilige sex ingenomen ( 1 dag voor mijn eisprong). Ik vreesde voor de effectiviteit van de pil, maar ik ben ongesteld geworden netjes op tijd ook nog. Je weet dat er bijwerkingen zijn, maar het is daarom ook een noodoplossing.
23-03-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na al die verhalen op internet was ik bang om de morning after pil in te nemen, aangezien mijn lichaam sterk reageert op medicijnen e.d. Echter heb ik hem nu 5 dagen geleden ingenomen en nog geen seconde last gehad van kwaaltjes. Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen, maar ik denk dat het wel goed zit.
26-09-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Norlevo morning after pil ingenomen nadat het condoom na de seks was afgegleden. Voor de zekerheid toch maar de morning after pil gehaald. De dag na het innemen kwam er een menstruatie op gang. Een paar dagen later werd ik erg emotioneel en en kreeg ik een sterke behoefte aan chocola, dat heb ik nu (op dag 5 na het innemen) nog steeds. Ook zin om vroeg naar bed te gaan. Zo[lees meer...] erg heb ik het zelfs niet tijdens mijn normale menstruatie, dus er zal wel het een en ander in gang gezet zijn.
03-04-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

28 uur na onbeschermde sex en vlak voor mijn eisprong, toch maar uit zekerheid de morningafterpil genomen. Normaliter gebruik ik rond deze periode een condoom. Het was de eerste keer dat ik een dergelijke pil heb geslikt. Gebruikersgemak is goed. Klein pilletje met flinke slok water in te nemen, zo snel mogelijk en uiterlijk 72 uur na de onveilige geslachtsgemeenschap. Bi[lees meer...]jwerkingen bij mij: na paar uur flinke menstruatieachtige krampen, hield zo'n 2 dagen aan. De pijn is te verzachten met ibuprofen. Daarna flink gerommel in de onderbuik, heel moe, misselijk, vreetbuien (heb ik zelden), sterk emotionele dip duurde 2 a 3 dagen, herkende mezelf bijna niet... leek wel zwanger! Nu, 6 dagen verder nog wat licht gerommel alsof ik elk moment ongesteld kan worden. Bijwerkingen zullen voor iedereen anders zijn, laat je niet afschrikken door verhalen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum