Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

31-03-2014

16-08-2013

Acne/puistjes

Ik gebruikte hiervoor de YASMIN pil, maar ik was al die hormonen zo zat in mijn lijf. Daarvoor had ik 4 jaar de DIANA pil geslikt voor mijn acne die ik had op mijn 15e ik ben daar 2 jaar geleden mee gestopt en kreeg geen acne terug. Tot dat ik 3 weken geleden met de nuvaring ben begonnen. Heel mijn gezicht zit weer onder de acne voor al op mijn rechter wang, het is nog e[lees meer...]rger dan in mijn puber tijd, en het ergste is dat ze zo vreselijk lang blijven zitten en ze doen vreselijk zeer. Heel mijn huid is aangetast en beschadigd, en voel me erg onzeker. Ik heb woensdag de nuvaring er uit gehaald, en ga vanavond maar gewoon weer met de YASMIN beginnen. Met de hoop dat mijn huid gauw opknap, in die 3 weken tijd is er een grote krater ontstaat op mijn want, en het trekt niet weg. Erg jammer want ik was wel tevreden over het inbrengen ging makkelijk, geen omkijken naar hij was ideaal, verdere bijwerkingen had ik niet dan alleen acne.
25-03-2012

Acne/puistjes

Ik gebruik zelf net de nuvaring. Ik dacht dat het een positief effect op mij zou hebben omdat er weinig hormonen in zou zitten. In het begin kreeg ik erg last van hoofdpijn en neerslachtigheid, dat is nu wel minder. Alleen mijn hele gezicht zit onder de puistjes waar ik normaal gesproken nooit last van heb en mijn libido is ver te zoeken. Het word er ook niet beter op in [lees meer...]mijn relatie, word wel niet zwanger alleen de bijwerkingen zijn te hevig voor me. Ik kreeg in het begin ook last van hartkloppingen. Daar heb ik gelukkig nu geen last meer van! Maar ik denk dat ik mijn proef pakje af maak en dan stop ik er mee, Heb tot nu toe nog steeds geen anticonceptie gevonden wat goed bij me past. Dan maar geen anticonceptie!! Het enige voordeel is dat hij makkelijk in te brengen is en je voelt hem niet en dat je hem tijdens de sex 3 uurtjes eruit mag halen. Maar nee voor mij is het niet ideaal.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum