Nuvaring

Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (1 mening)

22-08-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Twee dagen na het inbrengen van de NUVA ring kreeg ik heftige hoofdpijn. Deze heb ik 2 dagen kunnen onderdrukken met pijnstillers maar daarna hielp de paracetamol en ibuprofen ook niet meer. Omdat dit mijn laatste hoop was mbt anticonceptie heb ik het 5 dagen vol gehouden. Heb nog nooit zulke heftige hoofdpijn gehad en de 7e dag nadat ik de ring heb ingebracht, hem weer ve[lees meer...]rwijderd. Hoofdpijn werd minder en was na 2 dagen volledig over. Daarnaast had ik ook last van meer afscheiding, geen ramp maar wel minder prettig.
29-06-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Na 3 jaar lang een implanon in m'n arm gehad te hebben en 3 jaar lang geen menstruatie gehad te hebben, reageerde ik erg slecht op de pil, verschillende merken en sterktes genomen, maar ik bleef constant vloeien en ik voelde me echt heel erg slecht. De plaatsing van de implanon was erg traumatisch door de onwetendheid van een nieuwe arts, dus deze wilde ik niet meer. Na ov[lees meer...]erleg overwogen om de nuvarin (ornibel) te gebruiken. Ik heb weer controle over mijn menstruatie en de bijwerkingen zijn minimaal. De eerste 2-3 dagen heb ik een gevoelige onderbuik, maar dat trekt ook weer weg. Enige echte nadeel is dat de ring tijdens seks er nog wel eens uit wilt komen. En daar komen we niet altijd snel achter. Ik gebruik deze nu een half jaar.
28-03-2019

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik heb de nuvaring 1,5 jaar gebruikt. De eerste paar maanden weinig aan de hand behalve wat hoofdpijn. Na een paar maanden kreeg ik af en toe een aanval van misselijkheid, qua gevoel vergelijkbaar met voedselvergiftigibg maar zonder overgeven. Deze aanvallen bleven komen tot ik na een jaar nuvaring bijna continu een misselijk gevoel had met veel maagpijn. Geen dokter heeft[lees meer...] de link met de nuvaring gelegd. Na vele kilos te zijn afgevallen en vele onderzoeken zonder resultaat heb ik de ring eruit gegooid. Binnen twee dagen voelde ik mij herboren.
27-11-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Verloren op het toilet zonder het door te hebben (het is dat ik erop ging staan bij het verlaten van het toilet). Labiel/ emotioneel tegen het depressieve aan. Enorme hoofdpijn tijdens de stopweek. Nonstop opgeblazen gevoel in buik alsof ik continu ongesteld moest worden. Mijn humeur voor mezelf en anderen, bizar wat voor een effect de Nuvaring op mij heeft gehad, vo[lees meer...]or mij NOOIT meer. Absolute afrader!
23-11-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik gebruik de nuvaring nu voor de 2e maand na jarenlang de pil gebruikt te hebben wilde ik niet elke dag meer bezig zijn met anticonceptie. Ik ervaar veel klachten tijdens het 'ovulatiemoment' en start menstruatie. Bij de ovulatie ben ik erg misselijk, rugpijn, buikpijn en voel ik me heel raar, hart klopt anders. Bij menstruatie heb ik hoofdpijn aanvullen zodanig dat ik[lees meer...] er misselijk van wordt.
23-10-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik heb een sinustrombose gehad, oftewel trombose in de afvoeraderen van het hoofd/ een beroerte/ een infarct. In mijn geval zat de hoofdader en aftakkingen dicht. Dit is zeer ernstig. Het had dodelijk kunnen aflopen als ik niet zo snel en goed was geholpen. Voor alsnog is de nuvaring de reden van de sinustrombose.
16-09-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ruim 10 jaar geleden gestart met Nuvaring omdat ik de pil steeds vergat. Ideaal omdat je er maar 2x per maand aan hoeft te denken. Beviel ook prima dacht ik. In de loop van de jaren wel veel last van pms en depressief, somber gevoel, maar dat ging zo geleidelijk dat ik de link niet heb gelegd. Intussen bleek mijn bloeddruk ook te hoog maar werd ik gek van de bijwerkingen v[lees meer...]an de medicijnen daarvoor. Bij een orthomoleculair arts geweest, die gaf aan dat hormonale anticonceptie ook een negatieve invloed op mijn bloeddruk kon hebben. Dat eerst maar aan de kant geschoven... Paar jaar later toch maar ten einde raad met de nuva ring gestopt in de hoop dat mijn bloeddruk daarvan zou dalen. Dat was tot mijn verbazing echt het geval! Maar daarnaast had ik ook het gevoel dat er een zware deken van mij afviel, heb ik veel minder last van pms en sombere gevoelens, en is mijn libido beter dan ooit. Als ik dat eerder had geweten... Wat een verademing! In het begin had ik het idee dat alle opgepropte eitjes in 1x naar buiten wilden, wat een krampen, tussentijdse bloedingen en hevige ongesteldheid. Nu een paar maanden later is alles weer normaal. Voor mij geen hormonen meer!
07-07-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Helaas mislukte het plaatsen van het spiraaltje en wilde ik niet meer aan de pil. Dit is een goed alternatief voor locale hormoonafgifte. In het begin spannend hoe hij blijft zitten, maar dat gaat goed, weinig tot geen last. Eerste paar dagen na plaatsen wat meer afscheiding, een van de nu 4 maanden ook aan he begin wat last gehad dat hij eruit zakte. Verder geen bijwerk[lees meer...]ingen of last.
26-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Jarenlang de pil geslikt en daarna vanuit gemaksoverwegingen overgestapt naar mirena spiraal. Dat ging lang, 4 jaar, goed maar kreeg ik uiteindelijk vervelende inwendige reacties van, waaronder bizarre stekende pijnen tijdens de seks. Bleek dat ik ook echt " kapot " was vanbinnen en mijn baarmoeder wat aan de kleine kant was waardoor het allemaal niet lekker meer zat. Daa[lees meer...]rom overgegaan op de Nuvaring. De eerste 2 weken waren echt vervelend. Van mijn huisarts moest ik al beginnen met de ring voor mijn spiraal werd verwijderd. Daarom dus een dubbele dosis aan hormonen binnen gekregen waar ik helemaal van ging flippen. Dan was ik een zombie, dan echt een regelrechte vuurspuwende feeks, die arme vriend van mij... Toen die spiraal eruit was ging het allemaal wel veel beter gelukkig. Ben nu wel sinds een maand gestopt omdat ik hevige stemmingswisselingen had en mij zo ontzettend vervelend ging voelen. Ik werd lusteloos, zag de lol van het leven niet meer, mijn libido was al slecht maar verdween nu gewoon compleet. Ik voelde echt het geluk uit me weg stromen. Het was alsof er continu watten in mijn hoofd zaten. Nu dus al bijna een maand zonder en ik voel me vele malen beter. Ik ben weer gelukkig en mijn libido is echt angstaanjagend omhoog gegaan. Voorlopig even geen hormoontroep voor mij maar gewoon condooms. Jammer dan dat het vieze dingen zijn, dit nooit meer. Overigens wel heel jammer hoor want het was wel echt makkelijk.
23-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Meest vreselijke anticonceptie die ik heb gehad.. verschillende soorten pil gehad, maar wilde eens overstappen op iets anders. Door de huisarts op de nuvari g gekomen. Na een paar uur kreeg ik vreselijke hoofdpijn wat maar niet wegging. Toch nog drie weken uitgehouden, maar daarna besloten om hem eruit te halen. Nog nooit zulke erge koppijn gehad!!!
16-04-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Ik gebruik de Nuvaring nu voor een half jaar, omdat ik van de pil veel bijwerkingen kreeg (schimmelinfecties, stemmingswisselingen, geen libido). Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de nuvaring. Het is prettig om niet elke dag eraan te hoeven denken zoals bij de pil. Ik voel de ring zelf nooit zitten, ook niet tijdens sporten of zwemmen. M'n vriend voelt hem wel eens[lees meer...] tijdens seks, maar dan verwijder ik hem even. Bijwerkingen van de ring zelf heb ik niet gemerkt. Wel heb ik weer wat meer last van menstruatiekrampen en ik kan de stopweek niet overslaan (meerdere ringen achter elkaar gebruiken), want dan word ik alsnog ongesteld.
01-03-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Na een jaar prettig gebruik begonnen de duidelijke klachten: Continue temperatuursverhoging, algehele malaise, zeer moe, misselijk, labiel, haaruitval, afvallen, moeite met concentratie. Uitgebreide onderzoeken gehad bij huisarts en in het ziekenhuis, met name om zorgen om de maandenlange continue verhoging. Zodra ik stopte met de ring, zakte de temperatuur naar normale wa[lees meer...]arden en begon het herstel.
28-02-2018

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Het meest dramatische anticonceptie middel ooit. Na 10 dagen de ring in te hebben gehad (gestart 1e dag menstruatie) wist ik niet waar ik het zoeken moest. Ik was dooooodziek. Kotsmisselijk, overgeven en hondsberoerd. Extreme maag en darmklachten. Daarnaast was werd ik steeds neerslachtiger en doodmoe overdag. Veel last van hoofdpijn en een libido van 0,0 Eerst dacht i[lees meer...]k aan een voedselvergiftiging maar even later ging het belletje rinkelen en wist ik niet hoe gauw ik de ring eruit moest halen. Enige voordeel is het gebruikersgemak.
11-01-2018

14-12-2017

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Nou ik heb dus ooit dee pil geslikt alleen werkt dat gewoon niet voor mij ik vergat het en was soms 3x per maand ongesteld. Plus van de pil die ik slikte(geen idee welke) kreeg ik erg last van puistjes. Toch wilde ik een anti conceptie middel en vond de nuvaring. Gelijk met de huis arts overlegt en die vond prikpil beter alleen was ik eigenwijs want prikpil vond ik gewoon[lees meer...] eng. Ik die nuva ring geruiken. En dat vond ik heel relaxt. Het is net iets anders als een tampon maar je went er aan. Alleen werd ik wel depri de eerste paar maanden maar na een tijde werd ik weer mezelf. Ik zie veel negatieve reacties op de nuva ring maar ik vind hem geweldig 1x per 3 weken verwissel je hem en je libido zou er laag van worden maar daar heb ik nog geen last van gehad. Het enige nadeel is dat ik wat vaker jeuk heb daar beneden. Erg vervelend maar zoek daar nu een oplossing voor. Verder vind ik het zekker een aanrader P.s je maakt je vriend of bed partner dr ook blij mee ;)
26-11-2017

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Lokaal aangebrachte hormonen ipv door het gehele lichaam met de inname van een pilletje. Scheelt stukken in de ellende die er van af komt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum