ethinylestradiol / etonogestrel

Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (1 mening)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

16-04-2018 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik gebruik de Nuvaring nu voor een half jaar, omdat ik van de pil veel bijwerkingen kreeg (schimmelinfecties, stemmingswisselingen, geen libido). Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de nuvaring. Het is prettig om niet elke dag eraan te hoeven denken zoals bij de pil. Ik voel de ring zelf nooit zitten, ook niet tijdens sporten of zwemmen. M'n vriend voelt hem wel eens[lees meer...] tijdens seks, maar dan verwijder ik hem even. Bijwerkingen van de ring zelf heb ik niet gemerkt. Wel heb ik weer wat meer last van menstruatiekrampen en ik kan de stopweek niet overslaan (meerdere ringen achter elkaar gebruiken), want dan word ik alsnog ongesteld.

01-03-2018 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Na een jaar prettig gebruik begonnen de duidelijke klachten: Continue temperatuursverhoging, algehele malaise, zeer moe, misselijk, labiel, haaruitval, afvallen, moeite met concentratie. Uitgebreide onderzoeken gehad bij huisarts en in het ziekenhuis, met name om zorgen om de maandenlange continue verhoging. Zodra ik stopte met de ring, zakte de temperatuur naar normale wa[lees meer...]arden en begon het herstel.

28-02-2018 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Het meest dramatische anticonceptie middel ooit. Na 10 dagen de ring in te hebben gehad (gestart 1e dag menstruatie) wist ik niet waar ik het zoeken moest. Ik was dooooodziek. Kotsmisselijk, overgeven en hondsberoerd. Extreme maag en darmklachten. Daarnaast was werd ik steeds neerslachtiger en doodmoe overdag. Veel last van hoofdpijn en een libido van 0,0 Eerst dacht i[lees meer...]k aan een voedselvergiftiging maar even later ging het belletje rinkelen en wist ik niet hoe gauw ik de ring eruit moest halen. Enige voordeel is het gebruikersgemak.

11-01-2018 | Vrouw | 32

14-12-2017 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Nou ik heb dus ooit dee pil geslikt alleen werkt dat gewoon niet voor mij ik vergat het en was soms 3x per maand ongesteld. Plus van de pil die ik slikte(geen idee welke) kreeg ik erg last van puistjes. Toch wilde ik een anti conceptie middel en vond de nuvaring. Gelijk met de huis arts overlegt en die vond prikpil beter alleen was ik eigenwijs want prikpil vond ik gewoon[lees meer...] eng. Ik die nuva ring geruiken. En dat vond ik heel relaxt. Het is net iets anders als een tampon maar je went er aan. Alleen werd ik wel depri de eerste paar maanden maar na een tijde werd ik weer mezelf. Ik zie veel negatieve reacties op de nuva ring maar ik vind hem geweldig 1x per 3 weken verwissel je hem en je libido zou er laag van worden maar daar heb ik nog geen last van gehad. Het enige nadeel is dat ik wat vaker jeuk heb daar beneden. Erg vervelend maar zoek daar nu een oplossing voor. Verder vind ik het zekker een aanrader P.s je maakt je vriend of bed partner dr ook blij mee ;)

26-11-2017 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Lokaal aangebrachte hormonen ipv door het gehele lichaam met de inname van een pilletje. Scheelt stukken in de ellende die er van af komt.

20-08-2017 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Op de prijs (ongeveer €13 per maand) na, ben ik hier al 5 jaar super tevreden over! Geen bijwerkingen, weinig omkijk naar.

10-02-2017 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik gebruik nu ongeveer een half jaar terug de nuvaring. Ik heb deze voordien ook reeds gebruikt, maar na een jaar of 4 gestopt omdat ik veel bijwerkingen kreeg. Overgestapt op Yasminelle, deze was super in het begin... weer een jaar of 4 verder, enorm veel bijwerkingen. Overgestapt op Zoely en reeds meteen enorm veel bijwerkingen. Heel depressief, jaloers, heel hevige maa[lees meer...]ndstonden met bloedklonters enz...Zo erg dat ik dacht dat ik wel ziek moest zijn. Na onderzoek bleek er niets aan de hand. Mijn gyne gaf me de raad om ten minste een half jaar te ontpillen. Dit was een supertijd. Ik voelde me opgewekt, libido heel hoog, enkel mijn maandstonden duurden ongeveer 10 tot 14 dagen elke maand... maar ze waren wel heel regelmatig. Aangezien we een lange reis gepland hadden, wou ik terug aan de pil. Mijn dokter schreef me de nuvaring voor, omdat dit toch de minste klachten geeft. Nu een half jaar later is mijn libido 0. Heb ik veel hoofdpijn, soms heel overvloedige maandstonden, en buikpijn. Ook heb ik last van nachtelijk zweten. Zijn er nog vrouwen die hier last van hebben?

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum