Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Bij  MigraineX

17-07-2016

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Rond mijn 14e ben ik begonnen met het slikken van de pil tegen acne. Dit hielp enorm maar sinds ik begon met de pil begon ik enorme migraine klachten te krijgen. Na 2 jaar kwamen we er achter dat de migraine door de pil kwam en ik ben toen per direct gestopt. Toen heb ik een aantal jaar zelf geen anticonceptie gebruikt en in deze periode ook bijna geen last gehad van migra[lees meer...]ine.. Nu kreeg ik echter een relatie en besefte ik dat het toch wel nodig was om anticonceptie te gebruiken. De huisarts had weinig vertrouwen in anticonceptie met hormonen maar aangezien ik zelf liever geen koperspiraal wilde, besloten we om de nuvaring te proberen doordat het een lage dosis hormonen plaatselijk afgeeft. Ik gebruik de nuvaring nu 4 maanden en ik ben zeer tevreden. Mijn migraine is wel iéts meer geworden maar lang niet zo veel als bij de pil. Waar ik bij de pil elke week wel een migraine aanval had, heb ik daar nu alleen tijdens de stopweek last van. Het in/uitbrengen van de ring is erg simpel. Enige nadeel vind ik dat je hem af en toe voelt zakken maar de ring gaat uit zichzelf goed zitten en dit zakken kan ook geen kwaad. Verder heb ik ook geen andere duidelijke bijwerkingen gekregen van de ring. Ik ben dus erg tevreden.
13-09-2012

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Hallo Dames, Ik ben ook van de pil naar de nuvaring overgestapt. Omdat de dokter zei dat er minder hormonen in zitten en het geleidelijker wordt opgenomen. Nou de eerste week was hij 's nachts half eruit gekomen maar omdat ik sliep wist ik niet voor hoelang en hoever hij eruit was, gevolg toch maar morning after pil omdat ik absoluut niet zwanger kon/wilde worden. [lees meer...] Ik werd na de tweede week heel depri en had helemaal geen zin in mijn vriend meer. Maar het ergste kwam tijdens de stopweek. Ik had zelf al last van veel hoofdpijn en heel af en toe migraine, maar tijdens deze stopweek kreeg ik een hele pittige migraine aanval. Toch nog een nieuwe ring gedaan maar na de eerste week weer zo'n heftige migraine aanval, verschrikkelijk. Ik heb de ring gelijk uitgedaan en nu een paar dagen later heel heftig ongesteld en ja weer ontzettende migraine. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het stoppen van de nuvaring en hoelang deze klachten nog door kunnen gaan. Ik heb daarvoor 4 jaar de pil geslikt.. Nu even klaar met alle hormonen in mijn lijf. Even pauze en dan toch maar voor het spiraaltje. Groet

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum