Ervaringen met T-Safe

koperhoudend spiraal

buikklachten

16-08-2022 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal (300)
Ik twin ff life door de verhalen over heftige menstruaties. Totaal niet het geval. Menstruaties zijn normaal en een regelmatige cyclus. Geen hormonen meer! Kan het iedereen aanraden

26-07-2022 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal (300)
Bij het inzetten van mijn spiraal, heb ik nog een uur in de behandelkamer gelegen vanwege duizeligheid en braken. Een aantal dagen last gehad en het was weer over, na 2 maanden had ik pijn tijdens de sex en continu last van mijn onderbuik. De spiraal bleek nog wel op de juiste plek te zitten, vanwege medische geschiedenis ben ik door gestuurd naar de uroloog. Na 8 maande[lees meer...]n had ik nog steeds continu pijn en mijn enige optie leek mij om het koper spiraal eruit te halen. Dit bleek de oplossing te zijn, want sindsdien nooit meer last gehad van mn onderbuik. Tot heden weten we nog steeds niet hoe dit zon effect heeft kunnen geven.

19-06-2022 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal (300)
Hele fijne anticonceptie! Ik las allemaal horrorverhalen over de koperspiraal. Tot nu toe erg tevreden ( heb hem 6 maanden nu). Ik heb verschillende anticonceptie’s geprobeerd ( ook mirena spiraal) maar tot nu toe werkte niets fijn voor mij. Ik wilde van de hormonen af. Zo ben ik bij de koper spiraal terecht gekomen. Heel fijn!! Ik heb nergens last van, voel mij goed. Enig[lees meer...]e min puntje is dat de menstruatie langer duurt en iets heviger is qua bloeden dan normaal bij mij. Duurt ongeveer 8 dagen waarvan 2 dagen wat heviger. Maar evengoed beste keuze die ik heb gemaakt!

11-05-2022 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal (300)
Ik maakte mij ontzettend druk over het plaatsen. Wat bleek: het plaatsen was pijnlijk maar absoluut te doen. Bij mij deed alleen het moment van de spiraal erin zetten écht pijn. Maar daarna kwam de hel pas echt. Ik had niet voorzien dat de napijn zó erg kon zijn. Ik heb de hele middag en nacht weeën gehad want mijn baarmoeder wilde de spiraal er graag uitdrukken, logisch[lees meer...] want het is niet lichaamseigen. Deze pijn heb ik oprecht niet eerder gehad. 'S nachts in paniek de dokterswacht gebeld met de vraag wat ik moest doen. Uiteindelijk er niet uit laten halen omdat dit " normaal " kon zijn. De dag erop nog steeds deze pijn ervaren terwijl ik mijn dagen compleet vol had gepland omdat ik dacht dat de napijn wel zal meevallen: plan NIKS! Elke dag die volgde werd de pijn minder. Wel heb ik de eerste drie weken last gehad van een heel apart gevoel, het gevoel alsof ik dronken was, constant duizelig en zweetaanvallen. Een maand later is dit gelukkig allemaal weg. Ik zit nu in mijn eerste menstruatie periode en ik moet zeggen dat het meevalt. Ik was bang dat de pijn ook hier weer ondraaglijk zou zijn, maar bijzonder genoeg heb ik minder last van buikpijn en bloedingen! Ik ben blij dat ik heb doorgezet en de spiraal heb laten zitten want nu ben ik eindelijk op een fijne betrouwbare manier af van de hormonen.

02-05-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (380)
Ik heb mijn koper spiraal gezet en ik ben echt tevreden. Mijn libido die is ook gelijk weer hoger, alleen jammer dat ik hoofdpijn heb gekregen en jeuk. Misschien allergisch reactie, ik zal nog even afwachten ik heb het nieuw geplaatst. Voor de rest raad ik het echt ieder aan, het zetten doet niet veel pijn iedergeval ik had het echt veel malen erger verwacht. Toen mijn art[lees meer...]s klaar was zei ik “ is het klaar ? Zo ja ik heb niks gemerkt “.

24-04-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (380)
Bijna een jaar geleden de koper spiraal laten zetten. Ik wilde geen hormonen meer omdat ik van de pil teveel bijwerkingen had! Het plaatsen viel me enorm mee, zeker na al die horror verhalen van iedereen.. Fijn is anders, maar het was prima te doen. Paar dagen daarna wel flinke buikpijn gehad. Mijn ongesteldheid was altijd al erg regelmatig, dit is ook zo gebleven. De eers[lees meer...]te paar maanden met het spiraal is mijn ongesteldheid wel een stuk heftiger geworden. Meer bloedverlies, meer buikpijn. Ik wist dat dit zou gebeuren dus ik moest hier even doorheen van mezelf. De eerste dagen van m’n menstruatie zijn niet fijn.. Na 6 maanden ongeveer begonnen die klachten te verminderen. Nu bijna een jaar later is m’n ongesteldheid eigenlijk weer hoe die was. Een beetje buikpijn had ik altijd al dus dat is hetzelfde gebleven. Wellicht nu iets meer bloedverlies. Verder ben ik er harstikke blij mee. Geen tussentijdse bloedingen, m’n vriend voelt er niks van, en ik hoef geen hormonen te nemen! Even door dr eerste maanden heen bijten, maar geloof me het wordt dus beter!

21-04-2022 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal (380)
Ik had een Kyleena en na ongeveer 5 maanden ging ik mij zwaar vermoeid voelen, neerslachtig en kwam ik ongeveer 1.3 kilo per week aan. De dokter hier zij dat het kwam door de Kyleena en daarom vervangen voor koperspiraal. Wat een top ding. Geen bijwerkingen en zelfs minder pijn bij menstruaties dan bij het hormoonspiraal!

16-02-2022 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal (380)
Ik ben 34 en heb inmiddels 4 koperspiraaltjes versleten. De reden dat ik koperspiraaltjes gebruik is omdat ik een stollingsafwijking heb waardoor ik absoluut geen hormonen mag. Het eerste koperspiraaltjes werd bij mij op 15 jarige leeftijd geplaatst en was uiteindelijk weggezakt waardoor ik zwanger ben geraakt op 16 jarige leeftijd. 99% beschermd. maar 1% is toch kans[lees meer...] op.. dus pas op jonge meiden! Na de bevalling opnieuw laten plaatsen en deze na 5 jaar laten verwijderen vanwege een 2e kinderwens. 4 jaar geen spiraal gedragen en ik heb mij toen voor het eerst mezelf gevoeld. Niet opvliegend, geen kort lontje, geen depressieve gevoelens, geen angsten, geen acne(!). Al deze klachten had ik sinds mijn puberteit en heb er nooit bij stil gestaan dat dit evt aan het spiraal kon liggen. Nou goed, 2e kindje gekregen. Daarna weer een spiraaltje laten plaatsen. Toen kreeg ik hier en daar, naast de klachten hierboven genoemd, last van abcessen tot onder mijn kiezen aan toe, jeuk, slechte concentratie, snel afgeleid, niet op woorden kunnen komen, onrustig gevoel, hartkloppingen, opgejaagd en onverklaarbare adrenalinestoten zonder aanleiding kwamen hierbij. 2 jaar geleden was het weer tijd om te vernieuwen. Na deze wissel pikte ik elke griep/verkoudheid op en leek mijn lichaam steeds slechter te herstellen. Ik ben 5 jaar geleden begonnen met intensieve krachtsport. Ik hield dit niet meer vol na de laatste wissel 2 jaar geleden. Na elke training leek ik zwakker te worden en leek het op overtraining terwijl ik ergens al het gevoel had dat dit niet door een griepje of overtraining kon komen. Er is meer aan de hand vertelde mijn lichaam. Ik legde mezelf erbij neer dat ik misschien wat ouder werd en goed voor mijn lichaam moest zorgen en weer de oude ‘ik’ moest terug vinden. Sinds de laatste wissel 2 jaar geleden kreeg ik ook abcessen onder mijn oksels en bulten in mijn benen. Dit is inmiddels gediagnosticeerd alszijnde hidradenitis suppritiva. Een chronische ontsteking van de zweetklieren in het lichaam. Tot op de dag van vandaag zegt mijn intuïtie dat dit niet klopt en dat er een aanleiding voor moet zijn voor al deze klachten. Geen enkele arts denkt aan een kopervergiftiging. Überhaupt ernaar vragen is nooit gedaan. Ik heb inmiddels al aardig wat ziekenhuizen en artsen en onderzoeken gehad. Niets te vinden. Mijn gynaecoloog heeft mij bij de laatste controle (6 weken na plaatsen) verteld dat zij dit allemaal niet herkende alszijnde bijwerkingen van het koperspiraal. Wel heeft zij voorgesteld om het spiraal te verwijderen mocht ik dit zelf willen uitproberen. Nu na al die jaren heb ik verschillende artikelen, onderzoeken en ervaringen gelezen dat kopervergiftiging wel degelijk deze klachten kunnen geven en dat 100% van de vrouwen met een koperspiraal uiteindelijk een kopervergiftiging opbouwt. Het brengt je hormoonhuishouding volledig op z’n kop. Nu zal niet iedereen deze klachten die ik heb hierbij ervaren. Maar aangezien ik grotendeels van mijn leventje een koperspiraal gebruik kan ik wel het beste mijn ervaring delen en het gebruik op de lange termijn afraden. Ik ga aankomende week mijn spiraal laten verwijderen en ik weet bijna zeker dat ik mijn lichaam hier een plezier mee doe en het rustig aan weer kan opbouwen en gezond ga maken. Doe wat goed voelt maar vertrouw op jezelf. En let goed op deze boven genoemde klachten. Je lichaam zegt hier iets mee. Hoe langer je het negeert hoe ernstiger je klachten.