Ervaringen met T-Safe

koperhoudend spiraal

buikklachten

16-01-2024 | Vrouw | 36
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb sinds mijn 16e de pil geslikt en vanaf 21 jaar verschillende pillen geprobeerd ivm bijwerkingen. Ook een mirenaspiraal die ik na 2 jaar heb laten verwijderen ivm doorbraakbloedingen en buikpijn. Met de pil had ik elke maand een schimmelinfectie. Sinds 2 jaar heb ik de T Safe. Ik ben zeer tevreden. Mijn menstruatie is 6 dagen, waarvan 1 dag hevige bloeding waarna [lees meer...]het afbouwd. Ik heb menstruatiekrampen in de eerste 2 dagen. Het steekt wat meer dan vroeger denk ik. En het trekt naar mijn onderrug. Maar het is goed te dragen. Soms neem ik een paracetamol snachts om te slapen. Ik heb geen schimmelinfecties meer (die ik wel had op hormonale anticonceptie). Ik voel me levendiger zonder hormonen, zowel ups als downs. Orgasmes zijn makkelijker en intenser. Ik heb advies van een hormooncoach gevraagd om pms te verminderen. Het plaatsen van de t safe heb ik op eigen verzoek bij een gynecoloog gedaan met lokale verdoving. Kosten vond ik erg meevallen. Echo daarna als check. Ik ben flauwgevallen, terwijl de pijn meeviel. Ik kan het plaatsen bij een gynecoloog aanraden.

16-08-2022 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal (300)
Ik twin ff life door de verhalen over heftige menstruaties. Totaal niet het geval. Menstruaties zijn normaal en een regelmatige cyclus. Geen hormonen meer! Kan het iedereen aanraden

04-07-2023 | Vrouw | 38
koperhoudend spiraal (380)
Na de anticonceptie pil, de Nuva-Ring, een koperspiraal(zeer tevreden) en daarna de Mirena (heel veel last van gehad, na 2 maanden laten verwijderen) toch weer terug naar een koperen variant. Na wat speurwerk zelf de T-safe gevonden. Vooral dat hij 10 jaar kon blijven zitten sprak mij erg aan. Vooral dat er geen hormonen bij komen kijken vind ik top, kan daar erg last van [lees meer...]hebben (stemmingswisselingen, laag libido, hoofdpijn etc). Mijn huisarts van toen had nog geen ervaringen met de T-safe, maar ook hij was enthousiast en ik was de eerste waarbij hij hem ging plaatsen. Ging helemaal top, nergens last van gehad! Ik heb hem nu 7,5 jaar en ben echt heel erg tevreden! Ik heb van nature al een regelmatig cyclus en dit is na het plaatsen gewoon zo verder gegaan. Wel had ik het eerste jaar ongeveer wat meer last voordat ik ongesteld moest worden. Afgelopen jaren praktisch geen last gehad en vergeet ik überhaupt dat ik hem heb. Laatste maanden wel weer wat meer last, erg veel kramp voor en tijdens mijn ongesteldheid. Ook dan een zeurderige pijn die er constant is. Wij zitten er aan te denken om hem te laten verwijderen omdat ik sowieso nieuwsgierig ben of er iets gaat veranderen (lichamelijk) als ik hem niet meer heb en mijn man wilt zich laten helpen. Ik zou hem iedereen aanraden die en geen hormonen in zijn lijf wilt en voor 10 jaar beschermt wilt zijn!

05-02-2023 | Vrouw | 38
koperhoudend spiraal
Vijf jaar geleden de t safe laten zetten, nadat ik na het plaatsen van een 'normaal' koperspiraal veel last kreeg van pijn tijdens mijn ongesteldheid. Na vijf jaar nog steeds erg tevreden. Ongesteldheid vergelijkbaar met de periode voor het plaatsen van een koperspiraal. Ikzelf heb geen enkele last van krampen of langdurige bloedvloei. Wel sinds het plaatsen sneller last [lees meer...]van een bacteriële infectie, dit gebeurt af en toe na sex (zonder condoom, met eenzelfde vriend). Door mijn leeftijd, vorm van migraine (Aurora) en het roken mocht ik geen hormonen meer. Laten zetten in het ziekenhuis onder een roesje (is mogelijk na aanvraag) door een traumatiserende ervaring in het verleden .

18-08-2022 | Vrouw | 40
koperhoudend spiraal (300)
Na plaatsing begonnen de pijnklachten ze waren op de achtergrond altijd aanwezig maar een week voor de menstruatie en tijdens de menstruatie was het eigenlijk ondraaglijk. Hele scherpe pijnsteken in mijn onderbuik elke maand vanaf een week voor de menstruatie, ik werd er om de nacht wel een keer wakker van en kon ook geen stukje gaan wandelen omdat ik van de pijnscheuten ([lees meer...]die onverwacht kwamen) nauwelijks rechtop kon blijven staan. Volgens de huisarts was het onwaarschijnlijk dat de klachten door de t safe kwamen, maar vanaf het moment dat ik hem heb laten verwijderen heb ik nergens meer last van gehad, ik kan weer doorslapen en sporten zonder klachten. Ik heb ruim een jaar gewacht om te kijken of ik misschien moest wennen aan deze koperspiraal (hiervoor had ik een ander koperspiraal zonder klachten) maar de klachten werden alleen maar erger.

25-03-2024 | Vrouw | 42

buikklachten

In 2018 deze spiraal laten zetten. Zetten deed geen pijn en heb verder eigenlijk nooit geen last gehad van klachten oid. Ik werd wel gewoon maandelijks ongesteld rond de 5 dagen en dan was t over. Sinds vorig jaar ineens tijdens menstruatie hevige stekende buikpijnen die meestal op dag 2 of 3 van de menstruatie kwamen. Ook last van moodswings, huilbuien, spierpijn etc.[lees meer...] Zelf d8 ik dat ik in de overgang was/ ben. 1.5 maand met deze klachten naar de huisarts gestapt want vond die buikpijnen t vervelendste. Zij vroeg me naar de spiraal en zei mss moet die er wel uit. Leek me geen fijne gedachte want al met al was ik erg tevreden er over. Toen ik zei dat ik d8 in de overgang te zijn wuifde ze dat min of meer weg. Kreeg wel een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Tussen door toen zelf naar een overgang consulente gestapt. En kreeg daar de bevestiging wel degelijk in de peri menopauze te zijn. Ook zij raadde me een ander spiraal aan of de zoely pil. Een aantal dagen daarna moest ik naar de gynaecoloog. En ook deze adviseerde de spiraal eruit te laten halen en over te gaan op de mirena. Omdat mijn lijf hormoon tekort had, iets van progesteron of oestrogeen en dat schijn je wel nodig te zijn. Dus vandaag de t safe eruit laten halen en een mirena laten plaatsen. Wil wel even benadrukken dat ik verder echt tevreden was over de t safe, ik lees zoveel horror verhalen ook wel over de mirena die ik nu heb maar ieder persoon ervaart t anders. Laat je niet gek maken door negatieve verhalen. En heb je wel klachten is zn spiraal net zo snel weer verwijderd en ook dat valt reuze mee. Hopelijk bevalt de mirena mij net zo als de t safe.

25-08-2022 | Vrouw | 43
koperhoudend spiraal (380)
Ik heb hevige menstruatie gekregen en vanaf het begin veel hoofdpijnklachten (migraine). De huisarts zegt dat de hoofdpijn geen verband houdt met de koperspiraal en wil de koperspiraal voorlopig nog niet verwijderen. Voor de rest tevreden.

27-09-2022 | Vrouw | 44
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb in 2015 ooit een koper spiraal laten plaatsen dit was 1 jaar na een zwangerschap. Daar nooit pijn gehad ook niet met plaatsen. Nu heb ik 1 maand geleden met heeeel veel pijn er 1 laten plaatsen. Ik heb hevige krampen en rugweeen en dit straalt uit naar mijn bekken en benen. Ik heb zoveel pijn dat ik dit spiraaltje vandaag laat verwijderen.