Ervaringen met Airflusal

Trimbow (49 meningen)
Salmeterol/Fluticason (39 meningen)

20-11-2016 | Vrouw | 26
Astma
Ik gebruikte voorheen een Seretide diskus, erg tevreden over. Opeens kreeg ik van de apotheek Airflusal. Ik heb het een kans gegeven, maar ben er zeer ontevreden over. Volgens de apotheek is de werking precies hetzelfde, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kreeg last van een hese stem en last van mijn keel. Met de Seretide diskus had ik daar nooit last van. Tevens was d[lees meer...]e Airflusal erg onprettig in het gebruik. Het tuutje waar het medicijn doorheen komt was niet fijn in gebruik, de inhalator was van slechte kwaliteit. Al met al was het geen fijn systeem. Ben blij dat ik mijn Seretide diskus weer heb. Wel jammer dat de apotheek hier heel moeilijk over doet.

29-10-2020 | Vrouw | 39
salmeterol/fluticason (50/250ug/do)
Astma
Zonder overleg kreeg ik de airflusal. Ik dacht dat dit hetzelfde was als mijn Seretide die ik al heel veel jaren gebruik. Mijn astma was altijd onder controle totdat ik vorige week begon met airflusal. Heb nog nooit zoveel angst gevoeld als in die week. Kreeg van mijn vriendin te horen dat het met de airflusal te maken kan hebben. Vanaf dat moment ben ik gaan zoeken [lees meer...]op internet en las al jullie verhalen hierover. Zo herkenbaar! Ook ik had nog een paar pufjes in mijn Seretide en ben daar mee begonnen. Dit voelde de dagen hierna al zoveel beter. Ben nu 4 dagen verder en sinds vanmorgen begint mijn slijm beetje bij beetje los te komen waardoor ik weer makkelijker kan ademhalen etc.. Heb natuurlijk ook contact gehad met mijn apotheek en ook ik kreeg hetzelfde te horen over vergoeding en verzekering bla bla bla. Uiteindelijk nadat ik heel duidelijk kon vertellen dat het echt aan dit medicijn lag heeft zij de Seretide gegeven voor 3 maanden maar ze kan mij niet beloven dat dit zo blijft. Waarom geven ze deze troep aan astma patienten ?

18-09-2018 | Vrouw | 39
Astma
De apotheek heeft mij ongevraagd overgezet naar AirFlusal i.p.v. Seretide (die paarse). Sinds ik dit gebruik ben ik met de dag benauwder, alsof ik helemaal geen medicijnen meer gebruik. Super raar. Enige wat ik ervan merk is dat ik er extreme keelontsteking van krijg. Nu al de 3e keer in 9 maanden tijd. Momenteel ben ik al ruim een week uit de running, de vorige keer duur[lees meer...]der het in totaal 2 weken. Nu en ook de vorige keer was ik mijn stem helemaal kwijt. Verder heb ik non-stop zoveel keelpijn dat ik er zelfs meerdere keren per nacht wakker van word (van mijn geblaf en de pijn bij het slikken). Een nacht had ik oedeem rond mijn ogen, nog nooit zoiets meegemaakt, behalve door allergie. Ik had die keelontstekingen en toegenomen benauwdheid ook bij Fostex, maar wel minder heftig. Vraag me echt af wat ze hier hebben ingestopt als hulpmiddel. Misschien ben ik er allergisch voor of zo.

23-08-2016 | Vrouw | 48
Astma
Na jarenlang seretide te hebben gebruikt werd ik van de één op de andere dag door de apotheker overgezet op AirFluSal. Vanaf dat moment was ik continu moe, benauwd, had ik last van hoofdpijn, een naar mondgevoel, keelpijn en andere klachten. De apotheker nam deze klachten niet serieus en bleef volhouden dat het medicijn dezelfde werking had als Seretide. Ik ben het hier n[lees meer...]iet mee eens en zie wel degelijk verschil.

16-12-2021 | Vrouw | 53
Astma
Gebruik Airflusal nu minimaal tussen de 7 en 10 jaar, (weet niet helemaal meer de switchperiode) nadat ik vele jaren Seretide gebruikte. Seretide hoefde ik met periodes te gebruiken, omdat de benauwdheid seizoensgebonden en alleen aan verkoudheid verbonden was. Sinds ik Airflusal gebruik - wat ik toendertijd inderdaad zomaar ineens voorgeschreven kreeg - heb ik last van a[lees meer...]stma aanvallen, iets wat ik daarvoor nooit had. Ik dacht dat het gewoon het verloop van de aandoening was, maar nu ik ervaringen van mensen lees, herken ik de bijwerkingen die worden genoemd. Mee eens dat Airflusal een slecht werkend en voor mij misschien zelfs schadelijk middel voor de gezondheid is. Ga meteen stappen ondernemen om Seretide te halen/kopen.

02-12-2019 | Vrouw | 53
Astma
Met name de laatste 10 doseringen in de strip lijken wel leeg, hebben geen effect.

30-06-2023 | Vrouw | 55
salmeterol/fluticason (25/125ug/do)
Astma
Wat een afschuwelijk middel. Nooit meer.

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Verplicht overgezet ipv seretide. Na 3 weken continu hoesten, zwaar benauwd en gevoel dat het niet helpt mijn oude seretide (die nog half vol was) erbij gepakt en binnen 3!!!! Dagen was ik weer ok. Seretide op dus weer op airflusal en weer extreem benauwd en voortdurend hoesten. Het lijkt wel of dit medicijn helemaal niets voor mij doet. Ik ben wanhopig want zo benauwd e[lees meer...]n kan niets meer.

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
Hierbij gebruikte ik ook altijd extra Ventolin. Diverse keren schimmels en veel heesheid \keelklachten

17-04-2019 | Vrouw | 58
Astma
Ik gebruik al 15 jaar Seretide waarover ik heel tevreden ben. Ineens moest ik Airflusal gebruiken, zou hetzelfde zijn. Toch zijn er andere hulpstoffen want ik kreeg steeds meer last van hoesten en droge mond. Omdat ik erg veel allergieën heb, ben ik ermee gestopt en heb nu weer seretide, waar ik ook veel beter kan zien of ik mijn inhalatie niet vergeten ben. Betere teller.[lees meer...]

12-10-2018 | Vrouw | 64
salmeterol/fluticason (25/125ug/do)
Astma
Na jaren de Seretide aerosol 25/125 te hebben gebruikt in volle tevredenheid, over moeten gaan op AirFluSal aerosol.Na 1 week al benauwdheidsklachten en ik ben nu 3 weken verder brochien zitten vol slijm.En de benauwdheid neemt toe. Volgens de huisarts zou er geen verschil in de goedkopere aerosol zijn.

03-12-2023 | Vrouw | 76
Werkt bij mij veel beter dan Salmeterol/Fluticasonpropionaat Glenmark

10-05-2021 | Vrouw | 78
Astma
Min stem werd heel erg hees. Ik kon niet meer zingen. De hele dag moest ik de keel schrapen en had ik een akelig kuchje. Besloot met het medicijn te stoppen. Na een paar dagen een duidelijke verbetering. Het viel ook mijn omgeving op.