Ervaringen met DuoResp

formoterol/budesonide

Bij  AstmaX

24-11-2023 | Vrouw | 64
Astma
Na jaren tot volle tevredenheid Symbicort te hebben gebruikt, wilde de zorgverzekeraar dat ik Duoresp uitprobeerde. Het veel grofkorreliger poeder vloog bij inhalatie voor een deel tegen mijn tong, kreeg veel last van wondjes in mijn mond, ik werd er schor en hoesterig van, en het vervelendst: ik had de dubbele dosis ervan nodig als met Symbicort. Op verzoek heb ik nu gelu[lees meer...]kkig weer Symbicort gekregen, letterlijk en figuurlijk een verademing.

10-07-2022 | Vrouw | 64
formoterol/budesonide (160/4.5)
Astma
Zeer tevreden werkt snel en blijft even goed werken ook aan het eind van de puffer

02-09-2021 | Vrouw | 49
formoterol/budesonide (125/5ug/do)
Astma
Jarenlang Symbicort 200 mcg en tevreden mee. Mocht niet meer van zorgverzekering dus Duoresp... nou veel benauwder en bij longfunctietest alles naar beneden.. Nu Trimbow Aerosol (even extra zware puffer). Na 3 mnd weer meten, anders wil ik gewoon terug naar Symbicort!! Dan maar even in conclaaf met zorgverzekering pffff je betaald je scheel maar dan krijg je goedkopere rot[lees meer...]zooi

16-07-2021 | Vrouw | 19
formoterol/budesonide (250/10ug/do)
Astma
De inhalator werkt bij mij direct en ik heb ook nog nooit klachten en bijwerkingen ervaren

21-12-2019 | Vrouw | 30
Astma
Deze voorgeschreven gekregen na een longfunctietest waar astma uit kwam. Voorheen vaak prednison nodig en antibiotica. Nu 2 maanden in gebruik en tot nog niet zo benauwd geworden dat ik prednison nodig had. Wel erge rugpijn, hoofdpijn, pijn tussen schouderbladen en geïrriteerde keel

21-06-2018 | Vrouw | 64
Astma
Jarenlang Symbycort, zonder bijwerkingen. Januari gaf de apotheker mij Duoresp, ondanks dat er Symbycort op recept stond. Twee dagen later begonnen de klachten, klapte ik tegen de muur van duizelingen, hoge bloeddruk (nooit gehad), fors versnelde hartslag , trillende handen en extreem moe. Na een paar weken iets minder, maar de extreme moeheid bleef. Mei op vakantie gegaan[lees meer...] en het niet ingenomen. Twee weken later begonnen en de heftige klachten kwamen meteen terug. Ik ging het verband zien en moest weer naar de huisarts. Vanwege de heftige klachten en vermoeden hartaanval naar ziekenhuis , maar gelukkig niets aan de hand. Ik heb direct weer Symbycort gekregen en de bijwerkingen zijn weg. Ik merk dat mijn energie door dit alles veel minder is en ik weer moet opbouwen. Schandalig dat een apotheker dit doet omdat het 3 euro goedkoper is, terwijl longarts mij behandelt en het voorschrijft. Ik heb nu ongeveer 500 euro aan ziektekosten gemaakt, plus het feit dat ik mij een half jaar slecht heb gevoeld. Ik vind het ronduit schandalig!!!!!

01-11-2022 | Man | 68
Astma
Overstap van Symbicort naar DuoResp door beleid zorgverzekering. Nu een half jaar en merk geen verschil.

16-04-2016 | Man | 49
formoterol/budesonide (160)
Astma
ik wil hier best op antwoorden maar ieder mens is anders, dus ik kan niet iets schrijven waar een ander niets aan heeft, maar ik kan wel een tip geven. TIP: vergeet nooit je medicijnen in te nemen en als je voelt dat het niet goed gaat, pak je puf dan 1 keer in plaats van 2 keer kan soms al een opluchting zijn, maar wel eerst navragen bij huisarts of apotheker of specialis[lees meer...]t en dit niet zomaar uit jezelf doen, maar dit is de tip voor iedereen dus als je wil en kan, vraag het na bij een van bovenstaande genoemde personen... m.v.g.