Ervaringen met Salmeterol/Fluticason

Bufoler (28 meningen)

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/fluticason (50/100ug/do)
Astma
Al jaren gebruik ik de Seretide diskus zonder enige problemen. Zonder waarschuwing kreeg ik de Neutec inhaler mee van de apotheek. Bij het eerste gebruik ging het binnen een half uur mis. Ik kreeg een longaanval terwijl ik deze medicatie gebruik om een dergelijke reactie te voorkomen tijdens het pollenseizoen. Geen succes voor mij deze onaangekondigde overstap.

28-03-2022 | Man | 33
Astma
Werk voor geen meter je krijgt bernoudhied naar innamen heb nu gestopt met deze troep gebruik nu salbutamol en dat werk 10 keer beter

21-12-2021 | Vrouw | 35
Astma
Altijd seratide gebruikt. Nu neutec inhaler ireland limited wat een verschil in nadeel veel benauwder veel hoesten hartkloppingen gejaagd gevoel

12-07-2021 | Man | 37
Astma
Astma/bronchitis, gebruik al sinds jaar en dag de seretide 2x per dag en dat ging altijd goed. En was al lang ontsteking en klachten vrij. En nu sinds 2 weken de salmetarol puffer. Daarna bij het eerste gebruik al het idee dat ik niks binnen krijg, de inhalator niet goed werkt. En kort daarop benauwd geworden, weinig lucht, weinig energie, en veel hoesten, en daarna ook g[lees meer...]roen ophoesten dus een ontsteking. Sinds het gebruik van deze puffer. Gebeld met de apotheek en wat blijkt, ze vergoeden de seretide niet meer vanuit de zorgverzekering Zilverenkruis...... dus om 35,- per maand, laten ze liever iemand ziek worden en meer medicatie nodig hebben en dus zijn er meer zorgkosten......

28-01-2022 | Vrouw | 42
Astma
Na jaren lang Seretide kreeg ik ook ineens Neutec. Kreeg al snel last van branderig gevoel aan de binnenkant van mijn lippen en pijn in m’n mond ondanks heel goed spoelen na gebruik. En mijn onderlip begon op te zwellen en kreeg allemaal pijnlijke barstjes. Ook had ik koorts maar dat kon ook van de virusinfectie zijn al denk ik van niet. Gisteravond voor het laatst Neut[lees meer...]ec gebruikt en mijn koorts is sinds vandaag aan het afnemen terwijl het al een week hetzelfde was (sinds dat ik was begonnen met Neutec). Contact opgenomen met de HA en moest stoppen. Op medische noodzaak heb ik gelukkig weer mijn vertrouwde seretide disk gekregen. Voor het slijm en hoesten was het bij mij wel effectief alleen merkte ik dat de ene keer de inhalatie makkelijker ging dan een andere waardoor je dan waarschijnlijk ook niet altijd de volledige doses inhaleert.

19-05-2021 | Man | 43
Astma
Na een paar maanden de vervanger van de seretide diskus te gebruiken veel bijwerkingen. Vooral benauwd terwijl ik dit nooit was. Probeer nu de oude van GSK terug te krijgen, waar ik wss voor bij moet betalen.

15-06-2023 | Vrouw | 45
Astma
Vanwege mogelijke allergische astma ( in histamine test pas bij 5e of 6e stap zichtbaar). Medicijn hielp een beetje tegen de klachten, maar niet voldoende. In begin alleen spierkrampen en na maand steeds meer bijwerkingen. Intussen werden bijwerkingen steeds heviger en waren bijwerkingen erger dan kwaal geworden.

17-05-2021 | Vrouw | 46
Astma
Ik heb dit medicijn van neutec gekregen in plaats van de seretide die ik al jaren gebruik en waar ik het goed op deed. Het is namelijk een paar cent goedkoper en de verzekering heeft dit middel als preferent op de lijst gezet. Sinds ik gestart ben met dit middel ben ik steeds erg benauwd. Daar waar ik eerder bijna geen ventolin nodig had, gebruik ik nu een paar keer per [lees meer...]dag ventolin naast deze puf. Ik kom de dag anders gewoon niet door. Ik hoest heel veel slijm op en wordt ‘ s morgens heel vroeg wakker met zere longen en benauwdheidsklachten. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo veel last van mijn longen heb gehad en ik word er vreselijk verdrietig van. Het ging zo goed en ik voel me nu gewoon vreselijk slecht. Dit ga ik zo niet volhouden dus nu eerst overleggen hoe verder en hoe ik mijn longen weer op een niveau krijg dat ik weer gewoon kan ademen en minder ventolin nodig heb. Wat een ramp dat een verzekeraar dit besluit. En uiteindelijk ook niet goedkoper, want ik moet nu veel meer ventolin gebruiken.

24-03-2018 | Vrouw | 46
Astma
Met dit medicijn heb ik veel minder klachten dan met verschillende andere pufjes. Minder hoesten en benauwdheid.

12-10-2017 | Vrouw | 47
salmeterol/fluticason (25/125ug/do)
Astma
Na gebruik van seretide was dit, op moment dat ik in de apotheek was, niet aanwezig. Overgegaan op dit middel. Merk afgelopen weken dat ik continu kriebel hoest heb, kan geen gesprek voeren of ben aan het hoesten, moet slijk ophoesten. Ook last van Candide in mijn mond, maar had ik met Seretide ook.. Erg vervelend. Ga in overleg met apotheker.

03-06-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik gebruik dit sinds 2 weken en vorige week donderdag heb ik zo’n astma aanval gehad dat mijn hart vol met vocht lag en op de ic terecht ben gekomen dus kijk uit met deze troep

28-05-2021 | Vrouw | 52
Astma
Sins 1 mei vergoedt mijn zorgverzekeraar geen seretide meer begreep ik bij de apotheek. Gebruik dat al 15 jaar zonder klachten. Bijna nooit benauwd. Nu na een week neutec benauwd en noodzaak tot ventolin bijpuffen, terwijl dat nooit hoefde.

18-09-2023 | Vrouw | 56
Astma
Overgestapt van seretide naar deze van Neutec. Eerste maand ging het wel, maar daarna echt vreselijk. Gortdroge strot als schuurpapier, alles in mijn lichaam doet pijn, vooral nu 's nachts. Heb het veel benauwder. Elke ochtend wanneer ik opsta is het net alsof ik de hele nacht in een doorrookte kroeg heb gestaan. Doordat het heel droog wordt van binnen, heb ik ook pijn i[lees meer...]n mijn keel, kaak en neusholtes en heel veel eeltvorming op mijn voeten. Door de droogte in mijn keel etc.. ruikt het erg. Water drinken helpt er niet tegenaan. Had ik bij het gewone merk Seretide, Serevent en Flixotide niet. Ga dus nu weer over naar de originele medicijnen, helaas wel duurder.

29-04-2021 | Man | 57
salmeterol/fluticason (50/500ug/do)
Astma
Na jaren Seretide gebruikt te hebben zonder veel problemen werd me de Neutec inhaler voorgeschreven op indicatie van de zorgverzekeraar. Enige dagen daarna merkte ik dat ik veel minder lucht kreeg en wandelingen die voorheen geen probleem waren me nu zwaar vallen.

31-05-2021 | Man | 60
salmeterol/fluticason (50/500ug/do)
Astma
Na jarenlang probleemloos de combinatie Ventolin en Seretide te hebben gebruikt , heb ik een drietal maanden geleden plots , zonder enige informatie of inlichting vooraf , de Neutec Inhaler gekregen van mijn apotheker . Aangezien ik deze bij mij thuis heb laten afleveren , ging ik er vooralsnog vanuit dat Neutec een tijdelijke vervanger zou zijn van Seretide , helaas , ni[lees meer...]et dus . Om te beginnen het gebruik , met de Neutec lukt het me niet zo diep als mogelijk te inhaleren als bij Seretide . De obstructie van inhaleren is groter dan bij Seretide . Ook de werking van dit geneesmiddel is minder dan Seretide , ik heb nu minimaal 1 puf Ventolin per dag extra nodig . Ondanks het feit dat ik altijd keurig mijn mond spoel en gorgel na inhalatie , houd ik van Neutec ineens een droge mond over , een droge keel en tot overmaat van ramp zware heesheid , wat bij praten het ademhalen weer extra bemoeilijkt en me extra veel doet hoesten . Al met al is deze zgn vervanger van Seretide rotzooi , welk gebruik alleen maar leidt (en lijdt) tot meer gezondheidsklachten en dus meer zorgkosten . Goedkoop is Duurkoop ! (..) RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst- alleen eigen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven. )

23-10-2021 | Vrouw | 61
Astma
Sindshet gebruik van salmeterol veel benauwder en veel hoesten pijn in longe en hartkloppingen. Nu moet ik seretide kopen wat erg duur is. Het wordt niet vergoed. Nu snap ik niet na het lezen van alle negatieve verhalen dat de verzekeringsmaatschappijen er niets tegen doet. Money money money! Misschien kunnen wij gebruikers met z’n allen een soort protest brief aan de ver[lees meer...]zekeringen sturen. Met zijn allen sta je sterker. Ik weet het anders ook niet, straks kan ik het niet meer betalen, wat dan?