Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

04-01-2013 | Man | 55
Astma
sinds een aantal maanden gebruik ik symbicort en krijg hoe langer ik het gebruik meer klachten. ik heb behoorlijk last van kramp in mijn enkels en tenen. ook licht duizelig en af en toe lichte hoofdpijn. de kramp in mijn enkels en benen neemt toe waardoor ik ben gestopt met symbicort.

09-12-2012 | Vrouw | 55
Astma
Tot nu toe enkele andere inhalers geprobeerd maar deze werkt voor mij het beste, Wel krijg ik er een hese stem van helaas

13-09-2012 | Vrouw | 55
COPD
Ben zeer tevreden over symbicort 200/6. Ik gebruik het 2 maal daags 1 pufje en 1maal daags spiriva. Heb hierbij zonodig nog airomir maar heb het nog niet nodig gehad sinds de symbicort. Heb wel wat last van nachtelijke krampen in mijn linkerbeen maar weet niet of dit door de symbicort komt. Ik heb verder geen last van bijwerkingen en voel me er goed bij.

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Ik werd erg dik van symbicort en het lukte niet om af tevallen wat ik ook deed. Over gestapt op foster 100/6. Afvallen gaat langzaam maar het lukt nu wel. Op dit moment ruim 10 kg afgevallen.

11-04-2017 | Vrouw | 56
oude symbicort was beter

11-04-2017 | Vrouw | 56
COPD
nieuwe mondstuk is irritant. kan niet goed diep inhaleren.

04-10-2015 | Vrouw | 56
COPD
weinig verbetering in longinhoud, veel heesheid.

28-04-2015 | Man | 56
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
COPD
Je merkt pas wat een rotzooi symbicort is als je er mee ophoudt. Ik heb minder lucht en meer slijm nu, maar voel me veel beter. Symbicort geeft weliswaar meer lucht, maar ook verhoogde bloeddruk, hartkloppingen en slapeloosheid, wat mijns inziens nog veel ongezonder is. Ik dacht dat mijn toenemende stijfheid aan mijn ouder worden lag, maar ook dat bleek aan symbicort te li[lees meer...]ggen; nu geen last meer van. Ook blauwe plekken bij het minste of geringste zijn mij niet vreemd. Als je bij je huisarts aangeeft last te hebben van slijm en minder lucht zegt de huisarts: Probeer eens symbicort, wie weet heb je er baat bij. Zeker had ik er baat bij, maar de bijwerkingen bleken erger dan de kwaal.

14-08-2015 | Man | 57
Astma
Super medicijn!!! Slik het al jaren, bij ventolin moest ik steeds vakar ' tussendoor' of bij extra inspanning puffen. Nu met symbicort is dit veel minder.

05-08-2012 | Man | 57
Astma
Na diagnose adult onset astma kreeg ik symbicort, 2x dag één pufje. In het begin ook orale prednison. Na stoppen orale medicatie alleen symbicort en zo nodig salbutamol bij acute benauwdheid. Dat laatste had ik toch frequent nodig en bij drie opeenvolgende longfunctiete3sten werd de longfunctie alleen maar slechter. Had ook meer infecties en veel last van trillende handen.[lees meer...] Mijn longarts heeft me daarom omgezet op foster. Nog steeds wel trillende handen maar minder dan met symbicort maar bovenal is de astma helemaal onder controle nu.

25-07-2016 | Vrouw | 58
COPD
ben wel blij met symbicort. Lees hier ook dat de bijwerkingen veel krampen geven, ik heb daar ook veel last van. Soms heel de dag door overdags in me handen en ´s nachts vooral in me benen en voeten. Daar heb ik eigenlijk nooit van de arts iets van gehoord als bijwerking, die zei zelfs misschien kom je vitamine d te kort en magnesium, dus ik maar weer kopen, vind het dan w[lees meer...]el erg dat ik weer geld uit moet geven (uitkerings gerechtige) terwijl het gewoon van de symbicort kan komen. Nu heb ik ook de laatste tijd dat af en toe mijn symbicort in een keer naar zeep smaakt, mij is verteld dat in het inhalator een ook een poeder zit om de symbicort droog te houden. Ben vanmorgen vanwege de smaak even naar de apotheek gegaan, die zei de bijwerking is dat je smaakverstoring kan hebben, ik zei ja ik heb mijn vriend ook even laten proeven en die zegt het smaakt heel erg naar zeep, dus het ligt niet aan mij. Vraag me dan wel af of het schadelijk is wat ik proef en hebben jullie er ook wel eens last van gehad van die smaak?

21-11-2013 | Man | 58
Astma
Ik ben zeer tevreden over Symbicort. Sinds ik het gebruik kan ik mijn dagelijkse werkzaamheden weer verrichten zonder benauwd te worden. Ook kan ik weer fietsen in mijn heuvelachtige omgeving. De vervelende bijwerking van krampen in voeten en benen (tweewekelijks) staat in de schaduw van de voor mij positieve werking.

28-04-2020 | Vrouw | 59

05-05-2016 | Man | 59
Astma
Medicijn bevalt prima, geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Vooral bij vochtig weer slaap ik er prima op.

05-12-2013 | Vrouw | 59
COPD
Spiriva ..niet leuk.. ernstige bijwerkingen, zoals duizelig, verwardheid, en toenemende benauwdheid. Nu weer terug naar Symbicort.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
Paar maanden geleden kreeg ik bufoler mee bij de apotheek. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel vol met poeder. Na een paar dagen gebruik, kreeg ik het na een uur of 4 alweer benauwd en moest ik ventolin erbij nemen, terwijl ik dit normaal weinig gebruik. Kreeg vaak hoofdpijn, droge mond, zweertjes aan de rand van mijn toch ondanks spoelen, gorgelen, tanden[lees meer...]poetsen en drinken. 3 weken geleden vond ik nog een ouwe symbicort. Met 2 a 3 dagen verdwenen alle klachten.